Informacje dodatkowe |
Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych. Za oprogramowanie równoważne opisanemu
w specyfikacji przy pomocy nazwy oraz źródła pochodzenia uznaje się oprogramowanie posiadające następujące
cechy: a)zakres funkcjonalny oprogramowania jest w pełni zgodny z zakresem funkcjonalnym oprogramowania
wskazanego, b)oprogramowanie równoważne musi być kompatybilne i w sposób niezakłócony współdziałać ze
sprzętem i oprogramowaniem funkcjonującym u Zamawiającego, c)w przypadku edytorów tekstów, arkuszy
kalkulacyjnych, baz danych i prezentacji : zachowanie pełnej zgodności z formatami plików utworzonych za pomocą
oprogramowania MS Office, z uwzględnieniem poprawnej realizacji użytych w nich funkcji specjalnych i
makropoleceń, bez konieczności dodatkowej edycji otwartego dokumentu; d)formaty danych wejściowych i
wyjściowych odpowiadają przynajmniej liczbie i typowi formatów dla programów wskazanych, e)warunki licencji
oprogramowania są nie mniej korzystne niż licencje programów wskazanych, f)oprogramowanie dostarczone jest na
nośnikach CD lub DVD, W przypadku grupy przedsiębiorców działających w formie spółki cywilnej lub w formie
konsorcjum (składających ofertę wspólnie), należy przedstawić w ofercie pełnomocnictwo ustanawiające
pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców/wspólników w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi być
wystawione w formie, o której mowa w rozdziale V pkt. 6 SIWZ. W złożonej ofercie wspólnej przez kilka podmiotów,
każdy z nich zobowiązany jest przedstawić dokumenty wystawione na niego, wymienione w rozdziale V pkt. 9.3, 9.4,
oraz 9.5 9.10 SIWZ. Dokumenty określone w rozdziale V w pkt. 9.1, 9.2, 9.6, 9.7, 9.8 SIWZ poszczególne podmioty
składają wspólnie, tj. warunki w nich określone zostaną spełnione, gdy podmioty składające wspólną ofertę spełnią
je łącznie. Oświadczenie Wykonawcy (zał. nr 2 do SIWZ) musi być podpisane przez wszystkich członków
konsorcjum, wspólników spółki cywilnej lub osobę wskazaną w pełnomocnictwie. Formularz ofertowy (zał. nr 1 do
SIWZ) musi być wypełniony i podpisany przez osobę upoważnioną do reprezentowania Wykonawców/wspólników.
Jeżeli oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zostanie wybrana, Zamawiający
zażąda przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych
Wykonawców. Zamawiający proponuje aby w/w umowa zawierała następujące elementy (celem ułatwienia
przygotowania umowy): a)nazwy i adresy Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,
b)określenie celu gospodarczego dla którego umowa została zawarta, c)określenie czasu trwania Konsorcjum
obejmującego okres realizacji przedmiotu zamówienia, w tym okres obowiązywania rękojmi i gwarancji, d) podział
zadań pomiędzy poszczególnych Wykonawców należących do Konsorcjum, e)określenie lidera Konsorcjum (może
nim być pełnomocnik wskazany w ofercie), f)zapis mówiący, że Wykonawcy występujący wspólnie ponoszą
solidarną odpowiedzialność za realizację zamówienia, za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zamówienia oraz
za wniesienie ewentualnego zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Nie dopuszcza się składania umowy
przedwstępnej Konsorcjum lub umowy zawartej pod warunkiem zawieszającym. 2.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa: w rozdziale V
pkt 9.4, składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania
potwierdzające odpowiednio, że: a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument, o którym
mowa w lit. a), powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli
w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie
wydaje się dokumentów, o których mowa w lit a), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w
którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca
zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem.
Dokument taki powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. W
przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z
wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. Pozostałe dokumenty, o
których mowa w rozdziale V pkt. 9 SIWZ, Wykonawca, który ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium
Rzeczypospolitej Polskiej składa w formie i treści w nim określonej. 3. Dokumenty, o których mowa w rozdziale V pkt
9 SIWZ, wymienione w rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dn. 19 lutego 2013 r. w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich zamawiający może żądać od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane,
są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. Pozostałe
dokumenty, o których mowa w rozdziale V pkt 9 SIWZ, należy złożyć w formie oryginału. Dokumenty sporządzone w
języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 3a. W zakresie nieuregulowanym specyfikacją
istotnych warunków zamówienia mają zastosowanie przepisy rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dn. 19
lutego 2013 r. w sprawie rodzajów, dokumentów jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy oraz form, w
jakich dokumenty te mogą być składane. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie
zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych
w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są
poświadczone za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. 4. Wykonawca, zgodnie z
art. 38 ust. 1 ustawy Pzp, może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści Specyfikacji istotnych warunków
zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed
upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji istotnych warunków
zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego
terminu składania ofert. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści Specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął po
upływie terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może
udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na
bieg terminu składania wniosku, o którym mowa powyżej. Pytanie należy skierować na piśmie na adres: Sekretariat
Kanclerza Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, ul. C. K. Norwida 25, 50-375 Wrocław, pok. 142 (I piętro) lub
faksem na numer: 71 320 53 86 z dopiskiem Dostawa licencji i oprogramowania dla jednostek organizacyjnych
Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Nr sprawy RAP.272.34.2014 Zamawiający przekaże Wykonawcy
faksem treść zapytań wraz z wyjaśnieniami oraz zamieści je, nie ujawniając ich źródła, na stronie internetowej:
www.up.wroc.pl (zakładka: przetargi). Wykonawcy mają obowiązek stałego śledzenia ww. strony internetowej
Zamawiającego. Nie udziela się żadnych ustnych i telefonicznych informacji, wyjaśnień czy odpowiedzi na kierowane
do Zamawiającego zapytania w sprawach wymagających pisemności postępowania (art. 9 ust. 1 ustawy Pzp). W
uzasadnionych przypadkach, Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ.
Wprowadzone w ten sposób modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów,
zamieszczone zostaną na stronie internetowej Zamawiającego www.up.wroc.pl (zakładka: przetargi). Wszelkie
modyfikacje, uzupełnienia i ustalenia oraz zmiany, w tym zmiany terminów, jak również zapytania Wykonawców wraz
z wyjaśnieniami stają się integralną częścią SIWZ i będą wiążące przy składaniu ofert. Wszelkie prawa i
zobowiązania Wykonawcy odnośnie do wcześniej ustalonych terminów będą podlegały nowemu terminowi. Jeżeli
zmiana treści specyfikacji prowadzi do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, Zamawiający zamieści ogłoszenie o
zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych, przedłużając jednocześnie termin składania ofert o czas
niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli spełnione zostaną przesłanki określone w art. 12a ust. 1 i 2
ustawy Pzp. Niezwłocznie po zamieszczeniu ogłoszenia o zmianie ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych,
Zamawiający zamieści informację o zmianach na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej Zamawiającego. Jeżeli
wprowadzona modyfikacja SIWZ nie prowadzi do zmiany treści ogłoszenia, Zamawiający przedłuża termin składania
ofert o czas niezbędny na wprowadzenie zmian w ofertach, jeżeli będzie to niezbędne, zamieszcza informację na
stronie internetowej Zamawiającego. Biuro Zamówień Publicznych i Umów jest czynne od poniedziałku do piątku, w
godzinach od 7:30 do 15:30. W przypadku, gdy Wykonawca otrzymał SIWZ w wersji papierowej, odpowiedzi na
pytania oraz wszelkie informacje dotyczące zmiany treści SIWZ zostaną mu przesłane faksem i pocztą. 5.
Zamawiający nie przewiduje zebrania Wykonawców. 6.Zamawiający w przedmiotowym postępowaniu nie wymaga
wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 7. Podane przykładowe nazwy urządzeń i rozwiązań
technicznych, spełniających wskazane parametry, zostały użyte do określenia jakości, klasy i wymagań technicznych,
oczekiwanych przez Zamawiającego od rozwiązań i urządzeń równoważnych. Wskazanie nazw zwyczajowych lub
producentów w zamieszczonych elementach opisu przedmiotu zamówienia służy wyłącznie określeniu standardu. Za urządzenia i rozwiązania techniczne równoważne do opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia przy
pomocy przedstawionego wzorca, spełniającego parametry wymagane, którego nazwy oraz źródła pochodzenia
wskazano, uznaje się urządzenia i rozwiązania techniczne posiadające następujące cechy: a) zakres funkcjonalny
urządzenia i rozwiązania technicznego jest taki sam lub lepszy w stosunku do zakresu funkcjonalnego urządzenia i
rozwiązania technicznego wskazanego, b) funkcje i zastosowania dostarczonego urządzenia i rozwiązania
technicznego umożliwiają za pomocą innych rozwiązań technicznych uzyskanie efektu, założonego przez
Zamawiającego w urządzeniu i rozwiązaniu technicznym wskazanym. Wykazanie równoważności nie polega na
dowodzeniu, że zaoferowany produkt, urządzenie lub rozwiązanie techniczne są lepsze, lub że nie są gorsze, niż ten,
którego wymaga Zamawiający. Wykonawca, który powołuje się na rozwiania równoważne opisywanym przez
Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez
Zamawiającego. W przypadku przywołania w dokumentacji norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów
odniesienia, o których mowa w artykule 30 ust. 1-3 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza
rozwiązania równoważne opisywanym, tj. o parametrach nie gorszych niż wskazane w tych normach, aprobatach,
specyfikacjach i systemach. 8. Środki ochrony prawnej: 8.1. Wykonawcom i uczestnikom konkursu, a także innemu
podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w
wyniku naruszenia przez zamawiającego przepisów ustawy Pzp przysługują środki ochrony prawnej. 8.2. Środki
ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której
mowa w art. 154 pkt 5 ustawy Pzp. 8.3. Odwołanie przysługuje wyłącznie od niezgodnej z przepisami ustawy
czynności Zamawiającego podjętej w postępowaniu o udzielenie zamówienia lub zaniechanie czynności, do której
Zamawiający jest zobowiązany na podstawie ustawy. 8.4. W niniejszym postępowaniu odwołanie przysługuje
wyłącznie wobec czynności: 1) wyboru trybu negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki lub zapytania o
cenę; 2) opisu sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu; 3) wykluczenia
odwołującego z postępowania o udzielenie zamówienia; 4) odrzucenia oferty odwołującego. 8.5. Odwołanie powinno
wskazywać czynności lub zaniechanie czynności zamawiającego, której zarzuca się niezgodność z przepisami
ustawy, zawierać zwięzłe przedstawienie zarzutów, określać żądanie oraz wskazywać okoliczności faktyczne i
prawne uzasadniające wniesienie odwołania. 8.6. Odwołanie wnosi się do Prezesa Izby w formie pisemnej albo
elektronicznej opatrzonej bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym za pomocą ważnego
kwalifikowanego certyfikatu. 8.7. Odwołujący przesyła kopię odwołania Zamawiającemu przed upływem terminu do
wniesienia odwołania w taki sposób, aby mógł on się zapoznać z jego treścią przed upływem tego terminu.
Domniemywa się, iż zamawiający mógł zapoznać się z treścią odwołania przed upływem terminu do jego wniesienia,
jeżeli przesłanie jego kopii nastąpiło przed upływem terminu do jego wniesienia za pomocą jednego ze sposobów
określonych w art. 27 ust. 2 ustawy Pzp. 8.8. Wykonawca lub uczestnik konkursu może w terminie przewidzianym do
wniesienia odwołania poinformować Zamawiającego o niezgodnej z przepisami ustawy czynności podjętej przez
niego lub zaniechaniu czynności, do której jest on zobowiązany na podstawie ustawy, na które nie przysługuje
odwołanie na podstawie art. 180 ust. 2 ustawy Pzp. 8.9. W przypadku uznania zasadności przekazanej informacji
zamawiający powtarza czynność albo dokonuje czynności zaniechanej, informując o tym wykonawców w sposób
przewidziany w ustawie dla tej czynności. 8.10. Na czynności, o których mowa powyżej nie przysługuje odwołanie z
zastrzeżeniem art. 180 ust. 2. ustawy Pzp. 8.11. Terminy na wniesienie odwołania zostały określone w art. 182
ustawy Pzp. Odwołanie wnosi się: - w terminie 10 dni od dnia przesłania informacji o czynności Zamawiającego
stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w art. 27 ust. 2, albo w terminie
15 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób - w przypadku, gdy wartość zamówienia jest równa lub przekracza
kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8; - w terminie 5 dni od dnia przesłania informacji
o czynności Zamawiającego stanowiącej podstawę jego wniesienia - jeżeli zostały przesłane w sposób określony w
art. 27 ust. 2, albo w terminie 10 dni - jeżeli zostały przesłane w inny sposób - w przypadku, gdy wartość
zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. Odwołanie wobec
treści ogłoszenia o zamówieniu, a jeżeli postępowanie jest prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego, także
wobec postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia, wnosi się w terminie: - 10 dni od dnia publikacji
ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej lub zamieszczenia Specyfikacji istotnych warunków zamówienia
na stronie internetowej - jeżeli wartość zamówienia jest równa lub przekracza kwoty określone w przepisach
wydanych na podstawie art. 11 ust. 8; - 5 dni od dnia zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych
lub Specyfikacji istotnych warunków zamówienia na stronie internetowej - jeżeli wartość zamówienia jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8. Odwołanie wobec czynności innych niż
określone w ust. 1 i 2 wnosi się: - w przypadku zamówień, których wartość jest równa lub przekracza kwoty
określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 - w terminie 10 dni od dnia, w którym powzięto lub
przy zachowaniu należytej staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę
jego wniesienia; - w przypadku zamówień, których wartość jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach
wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 - w terminie 5 dni od dnia, w którym powzięto lub przy zachowaniu należytej
staranności można było powziąć wiadomość o okolicznościach stanowiących podstawę jego wniesienia. Jeżeli
Zamawiający nie opublikował ogłoszenia o zamiarze zawarcia umowy lub mimo takiego obowiązku nie przesłał
Wykonawcy zawiadomienia o wyborze oferty najkorzystniejszej lub nie zaprosił Wykonawcy do złożenia oferty w
ramach dynamicznego systemu zakupów lub umowy ramowej, odwołanie wnosi się nie później niż w terminie: - 15
dni od dnia zamieszczenia w Biuletynie Zamówień Publicznych albo 30 dni od dnia publikacji w Dzienniku Urzędowym
Unii Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia, a w przypadku udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez
ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę - ogłoszenia o udzieleniu zamówienia z uzasadnieniem; -
6 miesięcy od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający: a) nie opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii
Europejskiej ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo b)opublikował w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej
ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie negocjacji bez
ogłoszenia albo zamówienia z wolnej ręki; - 1 miesiąca od dnia zawarcia umowy, jeżeli Zamawiający: a) nie zamieścił
w Biuletynie Zamówień Publicznych ogłoszenia o udzieleniu zamówienia; albo b) zamieścił w Biuletynie Zamówień
Publicznych ogłoszenie o udzieleniu zamówienia, które nie zawiera uzasadnienia udzielenia zamówienia w trybie
negocjacji bez ogłoszenia, zamówienia z wolnej ręki albo zapytania o cenę. W przypadku wniesienia odwołania
wobec treści ogłoszenia o zamówieniu lub postanowień Specyfikacji istotnych warunków zamówienia Zamawiający
może przedłużyć termin składania ofert lub termin składania wniosków. W przypadku wniesienia odwołania po
upływie terminu składania ofert bieg terminu związania ofertą ulega zawieszeniu do czasu ogłoszenia przez Izbę
orzeczenia. 8.12. Na orzeczenie Izby stronom oraz uczestnikom postępowania odwoławczego przysługuje skarga do
sądu. 8.13. W postępowaniu toczącym się wskutek wniesienia skargi stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z
dnia 17 listopada 1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego o apelacji, jeżeli przepisy niniejszego rozdziału nie
stanowią inaczej. 8.14. Skargę wnosi się do sądu okręgowego właściwego dla siedziby albo miejsca zamieszkania
Zamawiającego. 8.15. Skargę wnosi się za pośrednictwem Prezesa Izby w terminie 7 dni od dnia doręczenia
orzeczenia Izby, przesyłając jednocześnie jej odpis przeciwnikowi skargi. Złożenie skargi w placówce pocztowej
operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. poz. 1529) jest
równoznaczne z jej wniesieniem. 8.16. Prezes Izby przekazuje skargę wraz z aktami postępowania odwoławczego
właściwemu sądowi w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania. 8.17. W terminie 21 dni od dnia wydania orzeczenia
skargę może wnieść także Prezes Urzędu. Prezes Urzędu może także przystąpić do toczącego się postępowania.
Do czynności podejmowanych przez Prezesa Urzędu stosuje się odpowiednio przepisy ustawy z dnia 17listopada
1964 r. - Kodeks postępowania cywilnego o prokuratorze. 8.18. Skarga powinna czynić zadość wymaganiom
przewidzianym dla pisma procesowego oraz zawierając oznaczenie zaskarżonego orzeczenia, przytoczenie
zarzutów, zwięzłe ich uzasadnienie, wskazanie dowodów, a także wniosek o uchylenie orzeczenia lub o zmianę orzeczenia w całości lub w części. 8.19. W postępowaniu toczącym się na skutek wniesienia skargi nie można
rozszerzyć żądania odwołania ani występować z nowymi żądaniami. IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie
postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii
Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie
Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA).
|