1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa urządzeń do modernizacji systemu chromatografii cieczowej w Pracowni Zanieczyszczeń Chemicznych Morza dla Instytutu Oceanologii Polskiej Akademii Nauk w Sopocie, ul. Powstańców Warszawy 55, 81-712 Sopot.
2. Kod CPV: 38430000-8 Chromatografy, 30.21.40.00-2 Stacje robocze, 30.23.13.10-3 Wyświetlacze płaskie, 72.26.00.00.-0 Usługi w zakresie oprogramowania, 48.00.00.00-8 Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne
3. Zamawiający podzielił przedmiot zamówienia na dwie części:
A. PAKIET I obejmuje swoim zakresem dostawę:
1) Trzech pomp izokratycznych z głowicami analitycznymi, umożliwiających tworzenie gradientu wysokociśnieniowego. Specyfikacja techniczna:
a) Głowica pompy: 10 ml/min, wykonana z tytanu
b) Maksymalne ciśnienie: 400 bar (40 MPa)
c) Zakres przepływu: 0,001-10 ml/min
d) Dokładność przepływu: ±1 %
e) Precyzja przepływu: mniejsza lub równa 0,5% RSD
f) Zabezpieczenia: programowalne Pmin i Pmax
g) Sterowanie: poprzez złącze RS232 lub LAN
2) Degazera
Specyfikacja techniczna:
a) Maksymalny przepływ: 10 ml/min
b) Ilość kanałów: 4
c) Skuteczność odgazowania: < 0,5 ppm O2 przy 1 ml/in
d) Objętość martwa: 480 mikrolitra na kanał
3) Termostatu do kolumn
Specyfikacja techniczna:
a) Zakres temperatur: większy lub równy od 5-80°C
b) Szybkość grzania/chłodzenia: większy lub równy od 2 °C/min
c) Dokładność: ± 0,2 °C
d) Stabilność: ± 0,1 °C
e) Ilość kolumn: 4 kolumny do 20mm OD i 350mm długości
4) Autosamplera
Specyfikacja techniczna:
a) Ilość próbek: karuzela: 84 fiolek x 1,5ml
b) Możliwość programowanego dodawania reagentów
c) Pojemność nastrzyku: 1-5000mikrolitra
d) Pętla dozująca: 100 mikrolitra, z możliwością częściowego wypełnienia pętli dozującej
e) Czas analizy: min. 9h
f) Ilość nastrzyków na fiolkę: maks. 9
g) Powtarzalność nastrzyków: mniejsza lub równa od 0,3% RSD przy całkowitym wypełnieniu pętli dozującej; mniejsza lub równa od 0,5% RSD przy częściowym wypełnieniu pętli dozującej
h) Przenoszenie próbki: mniejsze lub równe od 0,05% przy włączonym płukaniu igły
5) Zestawu złączek i kapilara umożliwiających montaż i uruchomienie zestawu
6) Komputera sterującego z monitorem LCD
7) Oprogramowania HPLC: upgrade dotychczas stosowanego oprogramowania KNAUER ClarityChrom do wersji 5.02 oraz licencję na dodatkowe stanowisko.
Wszystkie dostarczone elementy (pompy, degazer, termostat, autosampler) powinny być kompatybilne z posiadanym przez Pracownię zestawem HPLC (firmy Knauer) oraz oprogramowaniem ClarityChrom firmy Knauer.
Wymagany okres gwarancji: 24 miesiące.
B. PAKIET II obejmuje swoim zakresem dostawę detektora fluorescencyjnego o następujących parametrach technicznych:
1) zakres spektralny po stronie wzbudzenia i emisji co najmniej 200-750 nm, z możliwością rozbudowy do co najmniej 900 nm,
2) szerokość wiązki co najwyżej 20 nm,
3) dokładność długości fali co najmniej ± 2 nm,
4) powtarzalność długości fali co najmniej ±0,2 nm,
5) czułość linii Ramanowskiej wody (S/N) co najmniej 2000:1 wg ASTM i co najmniej 20000:1 względem tzw.ciemnego szumu
6) programowanie w czasie zmian długości fali wzbudzenia-emisji co najmniej w 32 krokach,
7) objętość celki pomiarowej co najwyżej 12 mikrolitra, praca do co najmniej 2 MPa,
8) termostatowana cela pomiarowa
9) możliwość pracy dwukanałowej
10) częstotliwość zbierania danych co najmniej 100 Hz
11) kabel RS232
12) detektor w pełni sterowany z oprogramowaniem ClarityChrom 5.02 posiadanym przez Zamawiającego
Wymagany okres gwarancji: 24 miesiące
4. Dodatkowe wymagania dotyczące obu PAKIETÓW
1) W zakres zamówienia wchodzi również: transport, instalacja i uruchomienie, 1-dniowe szkolenie z obsługi sprzętu i oprogramowania.
2) Oferowany sprzęt musi być fabrycznie nowy i pochodzić z bieżącej produkcji.
3) Oferowany przedmiot zamówienia musi być wolny od wszelkich wad i uszkodzeń, bez wcześniejszej eksploatacji i nie może być przedmiotem praw osób trzecich.
4) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył przedmiot zamówienia do siedziby Zamawiającego na swój koszt w terminie i na miejsce ustalone z Zamawiającym.
5) Wykonawca zapewni dokumentację i instrukcje obsługi w języku polskim.
6) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca zapewnił serwis gwarancyjny |
Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Instytut Oceanologii PAN
|
Ulica |
ul. Powstańców Warszawy 55
|
Nr domu |
55
|
Miejscowość |
Sopot
|
Kod Pocztowy |
81-712
|
Województwo |
pomorskie
|
Tel |
058 5517281
|
Fax |
058 5512130
|
Internet |
www.iopan.gda.pl/bip/index.html
|
Regon |
00063246700000
|
E-mail |
limag@iopan.gda.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Inny: Instytut Polskiej Akademii Nauk
|
Rodzaj zam inny |
Instytut Polskiej Akademii Nauk
|
Rodz zam |
D
|
Czy częsci |
Tak
|
Liczba częsci |
2
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Czas |
Obowiązuje termin
|
Okres trwania zamówienia |
42
|
Zaliczka |
Nie
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Wadium |
Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
|
Uprawnienie |
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunek dotyczący posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień - Zamawiający nie precyzuje tego warunku (dotyczy Pakietu I i II)
|
Zdolne |
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunek dotyczący
dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia (dotyczy Pakietu I i II).
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia wskazanego w punkcie IV.1.1. SIWZ. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu ww.warunku - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca, który we własnym zakresie nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, może polegać na zasobach innych podmiotów. W takiej sytuacji zobowiązany jest jednak udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
|
Sytuacja |
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunek dotyczący posiadania sytuacji ekonomicznej i finansowej - zapewniającej wykonanie zamówienia (dotyczy Pakietu I i II).
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia wskazanego w punkcie IV.1.1. SIWZ. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu ww. warunku - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca, który we własnym zakresie nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, może polegać na zasobach innych podmiotów. W takiej sytuacji zobowiązany jest jednak udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Kod kryterium |
A
|
Adres strony internetowej siwz |
http://www.iopan.gda.pl/bip/przetarg207/
|
Adres uzyskania siwz |
Instytut Oceanologii PAN, ul. Powstańców Warszawy 55,81-712 Sopot, pok. 107
|
Data składania wniosków |
02/04/2014
|
Godzina składania wniosków |
11:45
|
Miejsce |
Instytut Oceanologii PAN, ul. Powstańców Warszawy 55,81-712 Sopot, pok. 120
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Informacje dodatkowe |
Zamówienie jest finansowane z projektu Climate Change Impact on Ecosystem Health - Marine Sediment Indicators (CLISED) realizowanego z programu Polsko-Norweska Współpraca Badawcza w ramach Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2009-2014
|
Czy unieważnienie |
Nie
|
Wiedza |
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunek dotyczący
posiadania wiedzy i doświadczenia:
PAKIET I - w postaci należytego wykonania, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień odpowiadających przedmiotowi zamówienia, tj. każde obejmujące dostawę chromatografu cieczowego lub urządzenia/urządzeń do chromatografu cieczowego, o wartości minimum 80 000 zł każda;
PAKIET II - w postaci należytego wykonania, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - to w tym okresie, co najmniej dwóch zamówień odpowiadających przedmiotowi zamówienia, tj. każde obejmujące dostawę chromatografu cieczowego lub urządzenia/urządzeń do chromatografu cieczowego, o wartości minimum 40 000 zł każda;
uwaga: w przypadku składania ofert na oba Pakiety wystarczające będzie wykazanie się spełnianiem warunku doświadczenia dla Pakietu I.
Ocena spełniania warunku nastąpi w oparciu o przedstawione przez Wykonawcę dokumenty wskazane w punkcie IV.1.1. oraz IV.1.2. SIWZ. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu ww. warunku według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ oraz wykaz wykonanych głównych dostaw spełniających wymagania określone w SIWZ oraz załączy dowody o których mowa w IV.2, z zastrzeżeniem IV.3 SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca polegający na zasobach innych podmiotów zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
|
Potencjał |
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy spełniający warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym zapewniającym wykonanie zamówienia (dotyczy Pakietu I i II).
Ocena spełniania warunku nastąpi na podstawie przedstawionego przez Wykonawcę oświadczenia wskazanego w punkcie IV.1.1. SIWZ. Jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnianiu ww.warunku - według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ - Zamawiający uzna warunek za spełniony. Wykonawca, który we własnym zakresie nie dysponuje zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, może polegać na zasobach innych podmiotów. W takiej sytuacji zobowiązany jest jednak udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 4 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 5 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 |
Zamawiający zastrzega obowiązek wskazania przez Wykonawcę w wykazie w zakresie głównych dostaw:
w Pakiecie I - co najmniej dwóch zamówień polegających na dostawie chromatografu cieczowego lub urządzenia/urządzeń do chromatografu cieczowego, o wartości minimum 80 000 zł każda;
w Pakiecie II - co najmniej dwóch zamówień polegających na dostawie chromatografu cieczowego lub urządzenia/urządzeń do chromatografu cieczowego, o wartości minimum 40 000 zł każda.
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 8 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Dok potw 5 |
Tak
|
Inne dokumenty potwierdzające |
W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego w rozdziale I SIWZ, Wykonawca zobowiązany jest załączyć do oferty:
1) wypełnione zgodnie ze wskazówkami Zamawiającego Zestawienie wymaganych parametrów technicznych i gwarancji - zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2A dla Pakietu I oraz załącznik nr 2B dla Pakietu II,
2) Specyfikacje techniczne oferowanych urządzeń (katalogi, broszury, karty katalogowe), z zaznaczeniem w nich parametrów wymaganych przez Zamawiającego, potwierdzające, że oferowany przez Wykonawcę sprzęt spełnia wymogi zawarte w opisie przedmiotu zamówienia (dotyczy wszystkich elementów zamówienia, w tym komputera).
|
Inne dokumenty |
Oferta winna zawierać:
a) wypełniony formularz ofertowo-cenowy - przygotowany zgodnie z wzorem stanowiącym odpowiednio załącznik nr 1A i/lub 1B do SIWZ odpowiednio dla Pakietu I i/lub Pakietu II,
b) Dokumenty i oświadczenia - wymienione w punkcie IV, VI i VII SIWZ,
c) Listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej co Wykonawca, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że Wykonawca nie należy do grupy kapitałowej (na podstawie art. 26 ust. 2d ustawy Pzp),
d) pełnomocnictwo dla osoby, której prawo do reprezentacji nie wynika z odpisu z właściwego rejestru; pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie lub przez mocodawcę kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony,
e) dokument pełnomocnictwa pełnomocnika występującego w imieniu podmiotów ubiegających się o wspólne wykonanie zamówienia w przypadku składania oferty wspólnej; pełnomocnictwo musi być złożone w formie oryginału lub poświadczonej notarialnie kopii, sporządzonego przez notariusza odpisu lub wyciągu z dokumentu; treść pełnomocnictwa musi jednoznacznie określać czynności do wykonania których pełnomocnik jest upoważniony.
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
Zakazane są istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, z wyjątkiem zmian, których wystąpienie Zamawiający przewiduje, tj. w zakresie terminów przewidzianych w umowie, przedmiotu umowy, sposobu wykonania umowy, wynagrodzenia, sposobu i warunków płatności lub komparycji umowy i których konieczność wprowadzenia wynikać będzie z następujących okoliczności:
a) służyć to będzie podniesieniu standardu przedmiotu zamówienia lub zmiany te będą korzystne dla Zamawiającego, i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy;
b) zmiany dotyczące terminów przewidzianych w umowie, sposobu wykonania zamówienia, zakresu przedmiotu zamówienia oraz wynagrodzenia oraz sposobu i warunków płatności - w przypadku, gdy wystąpi możliwość wykonania przedmiotu zamówienia w sposób inny od przewidzianego w SIWZ, a zarazem korzystny dla Zamawiającego i nie będzie to wykraczało poza określenie przedmiotu zamówienia zawartego w SIWZ ani nie zwiększy wynagrodzenia Wykonawcy;
c) zmiana dotycząca przedmiotu zamówienia, jego zakresu, wynagrodzenia Wykonawcy, jego rozliczenia oraz obowiązków Wykonawcy- w przypadku wystąpienia okoliczności nie przewidzianych w chwili zawarcia umowy, a skutkujących koniecznością ograniczenia przez Zamawiającego zakresu przedmiotu zamówienia;
d) zmiany dotyczące terminów przewidzianych w umowie - w przypadku, w którym nie ma możliwości dotrzymania przez Wykonawcę tych terminów z przyczyn niezależnych od Wykonawcy;
e) zmiana dotycząca terminów przewidzianych w umowie - w przypadku wystąpienia okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach;
f) zmiany dotyczące terminów przewidzianych w umowie - w przypadku konieczności prowadzenia działań przez osoby trzecie uniemożliwiające wykonywanie przedmiotu zamówienia, które to działania nie są spowodowane przyczynami leżącymi po stronie Wykonawcy;
g) urzędowej zmiany, w okresie trwania umowy, wysokości wskaźnika podatku VAT (także obniżka);
h) zmiany umowy są konieczne w związku ze zmianą odpowiednich przepisów prawa,
i) zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych, związanych z realizacją przedmiotu umowy.
|