Przedmiotem zamówienia jest modernizacja pomieszczeń wraz z ich wyposażeniem w meble biurowe w siedzibie Urzędu Statystycznego w Katowicach, przy ul. Owocowej 3, w ramach Zadania 3 (SISk) - modernizacja pomieszczeń dla Informatorium w ramach projektu System Informacyjny Statystyki Publicznej - 2 (SISP-2): Budowa dwujęzycznego (z komunikacją w języku polskim i angielskim) systemu informacji skierowującej do systemów informacyjnych statystyki i systemów resortowych - dostępnych dla obywateli, przedsiębiorców i pracowników administracji publicznej poprzez portal informacyjny GUS. Budowa 16 regionalnych ośrodków informacji,
z wyposażeniem minimum w kilka stanowisk dostępu do Internetu.
Prace objęte przedmiotem zamówienia realizowane będą w siedzibie Urzędu Statystycznego w Katowicach przy ul. Owocowej 3 i obejmować będą następujące pomieszczenia:
1)Informatorium (strefa szybkiej obsługi klienta) - pokój 007
o powierzchni 22 m 2,
2)Czytelnia (strefa pracy i cichej obsługi klienta) - pokój 008
o powierzchni 44 m 2,
3)Sala szkoleniowo-konferencyjna:
a)Sala konferencyjna - pokój 010-012 o powierzchni 56 m 2,
b)Sala komputerowa - pokój 013 o powierzchni 36 m 2,
4)część korytarza przy wejściu głównym do budynku.
Pomieszczenia objęte modernizacją nie zmieniają swego przeznaczenia
w sensie prawa budowlanego - są i w dalszym ciągu będą pomieszczeniami biurowymi.
Zakres prac obejmuje:
1)wykonanie nowych posadzek z wykładziny PCV,
2)wykonanie nowych sufitów podwieszonych,
3)wyburzenie ścianki działowej pomiędzy projektowaną salą konferencyjną
a komputerową i wykonanie nowej systemowej z płyt gipsowo-kartonowych na ruszcie z wypełnieniem wełną mineralną,
4)zamurowanie dwóch otworów drzwiowych oraz poszerzenie pozostałych
i osadzenie nowej stolarki drzwiowej, dostosowanej dla osób niepełnosprawnych,
5)malowanie pomieszczeń,
6)zabudowę (przesłony) grzejników w remontowanych pomieszczeniach,
7)zabudowę szklanymi gablotami parapetu w pomieszczeniu 008,
8)wyposażenie okien we wszystkich pomieszczeniach remontowanych w rolety umożliwiające zaciemnienie pomieszczeń,
9)wymianę urządzeń klimatyzacyjnych,
10)zamontowanie projektora i ekranów, będących na wyposażeniu Zamawiającego,
11)zamontowanie telewizorów będących na wyposażeniu Zamawiającego,
12)roboty w zakresie instalacji elektrycznych wewnętrznych,
13)dostawę i montaż mebli biurowych w tym:
a)system regałów jezdnych,
b)biurka prostokątne,
c)panele dolne biurka,
d)panele boczne biurka,
e)dostawka konferencyjna,
f)wieszaki pod komputery stacjonarne,
g)szafy z drzwiami uchylnymi,
h)szafy ubraniowe z drzwiami uchylnymi,
i)nadstawki z drzwiami uchylnymi,
j)tablice magnetyczne,
k)kontenery mobilne,
l)szafa pod urządzenie wielofunkcyjne,
14)przygotowanie pełnej dokumentacji powykonawczej, która będzie zawierać m.in.: atesty, certyfikaty, aprobaty zgodności, Oświadczenie Kierownika budowy, Dziennik budowy. Komplet dokumentacji powykonawczej należy wykonać w 3 egzemplarzach w wersji papierowej oraz 1 egzemplarzu w wersji elektronicznej.
W ramach przedmiotu zamówienia wszyscy Wykonawcy zobowiązani
będą do oznakowania każdego z produktów dostarczonych w wyniku
postępowań współfinansowanych przez Unię Europejską. Oznakowania powinny
być zgodne z Księgą znaków: NARODOWEJ STRATEGII SPÓJNOŚCI -
KSIĘGA IDENTYFIKACJI WIZUALNEJ 2007 dostępnej pod adresem: http://www.funduszeeuropejskie.gov.pl/ZPFE/Documents/Zalacznik_1_Ksiega_identyfikacji_wizualnej.pdf oraz zgodnie z Przewodnikiem w zakresie promocji
projektów finansowanych w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna
Gospodarka, 2007-2013 dla Beneficjentów i Instytucji zaangażowanych we
wdrażanie Programu dostępnym pod adresem: http://www.poig.gov.pl/ZPFE/
Documents/przewodnik_dla_benef_promocja_0412081.pdf |
Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Urząd Statystyczny w Katowicach
|
Ulica |
ul. Owocowa 3
|
Nr domu |
3
|
Miejscowość |
Katowice
|
Kod Pocztowy |
40-158
|
Województwo |
śląskie
|
Tel |
32 77 91 200
|
Fax |
32 77 91 300
|
Internet |
www.katowice.stat.gov.pl
|
Regon |
00033158200000
|
E-mail |
D.Wyszomirska@stat.gov.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Administracja rządowa terenowa
|
Rodz zam |
B
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Czas |
D
|
Data zakończenia |
30/10/2014
|
Wadium |
1.Oferta winna być zabezpieczona wadium w wysokości 8.200,00 zł.
2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie spowoduje wykluczenie Wykonawcy zgodnie z art. 24 ust.2 pkt. 2 ustawy Pzp.
3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp tj. w:
1)pieniądzu, na rachunek bankowy Zamawiającego: NBP O/O Katowice nr: 09 1010 1212 0014 4313 9120 1000 z dopiskiem:
Wadium - Modernizacja pomieszczeń wraz z ich wyposażeniem
w meble biurowe w siedzibie Urzędu Statystycznego w Katowicach
przy ul. Owocowej 3.
2)poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3)gwarancjach bankowych,
4)gwarancjach ubezpieczeniowych,
5)poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju
Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z późn. zm.).
4.W przypadku wniesienia wadium w formie pieniężnej, za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków na rachunek bankowy Zamawiającego - wadium powinno wpłynąć na rachunek bankowy Zamawiającego do terminu składania ofert tj. do 20 sierpnia br. do godz. 9:00. Dowód wniesienia wadium (oryginał lub kserokopia poświadczona za zgodność z oryginałem) winien być dołączony do oferty.
5.Wadium w formach wymienionych w ust. 3 pkt od 2) do 5), należy zdeponować w siedzibie Urzędu Statystycznego w Katowicach ul. Owocowa 3. (Kasa) od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 - 14.00.
6.W przypadku wadium wniesionego w innej formie niż pieniądz do Formularza Ofertowego - jako załącznik należy dołączyć kserokopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę gwarancji lub poręczenia. Oryginały dokumentów powinny wpłynąć przed upływem terminu składania ofert zgodnie z ust. 5.
7.Zamawiający zwróci wniesione wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie
po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
8.Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu Umowy w sprawie zamówienia publicznego.
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
Zamawiający nie konkretyzuje powyższego warunku dla przedmiotu zamówienia, uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu
|
Wiedza |
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeśli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał co najmniej dwa zamówienia
o podobnym charakterze do przedmiotu zamówienia - prace remontowo-budowlane,
o wartości brutto nie mniejszej niż 220.000,00 zł każde oraz wykonał co najmniej dwie dostawy mebli biurowych o wartości brutto nie mniejszej niż 49.000,00 zł. każda. Do wykazu należy dołączyć dowody dotyczące najważniejszych robót, określające, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone w zakresie prac remontowo-budowlanych oraz w zakresie dostaw - dowody, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie
|
Potencjał |
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym.
|
Zdolne |
W zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże,
że dysponuje, co najmniej jedną osobą zdolną do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, z uprawnieniami do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno - budowlanej bez ograniczeń zgodnie
z Rozporządzeniem Ministra Transportu i budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r.
w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. Nr 83, poz. 578, z późn. zm.) lub posiadającą odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej. Wskazana osoba musi posiadać co najmniej 2 letnie doświadczenie zawodowe na stanowisku Kierownika budowy.
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunku udziału
w postepowaniu wg formuły spełnia/nie spełnia
|
Sytuacja |
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości nie mniejszej niż
135.000,00 zł. Zamawiający wymaga przedstawienia informacji z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową Wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Zamawiający dokona oceny spełniania przez Wykonawców warunku udziału
w postepowaniu wg formuły spełnia/nie spełnia
|
Oswiadczenie potwierdzenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 9 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 10 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 12 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 15 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 8 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Dok potw 1 |
Tak
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
1.Z Wykonawcą, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, zostanie zawarta Umowa wg warunków podanych we Wzorze Umowy stanowiącym Załącznik nr 7 Cz. I do SIWZ.
2.Zamawiający zgodnie z art. 144 ustawy Pzp przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej Umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy.
Zmiany Umowy mogą być inicjowane przez Zamawiającego lub przez Wykonawcę.Zmiany, o których mowa w ust. 1 mogą dotyczyć:
1)Zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia.
2)Zmiany terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku:
Działania siły wyższej, niesprzyjających warunków uniemożliwiających wykonanie robót w określonym pierwotnie terminie.
Termin ukończenia robót może ulec odpowiedniemu przedłużeniu, o czas niezbędny do zakończenia wykonywania ich przedmiotu w sposób należyty, nie dłużej jednak niż okres trwania tych okoliczności.
Jakiegokolwiek opóźnienia, utrudnienia lub przeszkody spowodowane przez lub dające się przypisać Zamawiającemu.
3)Zmiana przedstawicieli Wykonawcy - Kierownika robót:
Wykonawca z własnej inicjatywy proponuje zmianę Kierownika robót
w przypadku śmierci, choroby lub innych zdarzeń losowych oraz niewywiązywania się z obowiązków wynikających z Umowy.
Jeżeli zmiana Kierownika robót stanie się konieczna z jakichkolwiek innych przyczyn niezależnych od Wykonawcy (np. rezygnacji, utraty uprawnień itp.).
Zamawiający może zażądać od Wykonawcy zmiany Kierownika robót, jeżeli uzna, że dotychczasowy Kierownik nie wykonuje swoich obowiązków zgodnie
z przepisami prawa, wiedzy i doświadczenia zawodowego w najlepiej rozumianym interesie Zamawiającego. Wykonawca obowiązany jest zmienić Kierownika robót, w terminie nie dłuższym niż 14 dni od daty złożenia wniosku przez Zamawiającego.
4)Zmiany stawki podatku od towarów i usług (VAT) - w tym przypadku może ulec zmianie wynagrodzenie Wykonawcy o kwotę wynikającą ze zmienionych stawek w/w podatku.
5)Zmiany typu/modelu urządzeń lub rodzaju materiałów stanowiących przedmiot zamówienia pod warunkiem, że dostarczone materiały/urządzenia będą w ocenie Zamawiającego o parametrach technicznych wyraźnie lepszych od oferowanych pierwotnie a zmiana ta nie spowoduje zwiększenia wynagrodzenia.
6)Zmiana Umowy w każdym przypadku wymaga podpisania aneksu do Umowy.
4.Zgodnie z art. 145 ustawy Pzp Zamawiającemu przysługuje prawo do odstąpienia od Umowy w razie wystąpienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie Umowy nie leży w interesie publicznym czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia Umowy, Zamawiający może odstąpić od Umowy lub zmienić jej zakres w terminie 30 dni od daty powzięcia wiadomości o powyższych okolicznościach.
5.Niezależnie od sytuacji unormowanej w art. 145 ustawy Pzp, Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od Umowy w terminie 30 dni od daty wystąpienia poniżej wskazanych okoliczności :
1)w razie zaistnienia konieczności dokonania trzykrotnej bezpośredniej zapłaty Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy lub konieczności dokonania bezpośrednich zapłat na sumę większą niż 5% wartości brutto przedmiotowej Umowy,
2)jeżeli Wykonawca nie rozpoczął robót bez uzasadnionej przyczyny w terminie określonym w § 2 oraz nie kontynuuje ich przez okres kolejnych 14 dni, pomimo wezwania Zamawiającego złożonego na piśmie;
3)jeżeli Wykonawca zaprzestanie prowadzenia działalności gospodarczej lub utraci uprawnienia konieczne do realizacji niniejszej Umowy;
4)jeżeli Wykonawca naruszył w sposób rażący obowiązujące przepisy i normy
w zakresie budownictwa oraz postanowienia niniejszej Umowy;
5)w przypadku opóźnienia w realizacji przedmiotu niniejszej Umowy,
6.Odstąpienie od Umowy powinno nastąpić w formie pisemnej pod rygorem nieważności i powinno zawierać uzasadnienie.
7.W przypadku odstąpienia od Umowy przez Zamawiającego z winy Wykonawcy, oraz przez Wykonawcę z przyczyn leżących po jego stronie Zamawiający może zlecić wykonanie przedmiotu Umowy osobie trzeciej na koszt Wykonawcy przy jednoczesnym obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej zgodnie z postanowieniami § 10 ust. 2 pkt. 3) i 4) niniejszej Umowy.
8.W przypadku odstąpienia od Umowy, Wykonawcę oraz Zamawiającego obciążają następujące obowiązki dodatkowe:
1)w terminie 7 dni od daty odstąpienia od Umowy Wykonawca przy udziale Zamawiającego sporządzi szczegółowy Protokół inwentaryzacji robót w toku, wraz z kosztorysem powykonawczym, według stanu na dzień odstąpienia;
2)Wykonawca zabezpieczy przerwane roboty w zakresie obustronnie uzgodnionym na koszt tej Strony, która odstąpiła od Umowy.
9.Protokół, o którym mowa w ust. 8 ust. 1), będzie protokołem zaawansowania przedmiotu Umowy. W przypadku niestawienia się Wykonawcy celem sporządzenia w/w protokołu w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie, Zamawiający jest upoważnionym do jednostronnego sporządzenia protokołu, na co Wykonawca wyraża zgodę.
10. W razie odstąpienia Zamawiającego od Umowy z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy, Wykonawca może żądać jedynie wynagrodzenia należnego mu z tytułu wykonania dokończonej części przedmiotu Umowy, która została potwierdzona protokołem inwentaryzacji robót podpisanym przez Zamawiającego.
|
Kod kryterium |
A
|
Adres strony internetowej siwz |
katowice.stat.gov.pl/zamowienia-publiczne-us/
|
Adres uzyskania siwz |
Urząd Statystyczny w Katowicach ul. Owocowa 3, 40-158 Katowice
|
Data składania wniosków |
20/08/2014
|
Godzina składania wniosków |
09:00
|
Miejsce |
Oferty należy składać w pok. 001 (parter) w siedzibie Zamawiającego ul. Owocowa 3,40-158 Katowice
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Informacje dodatkowe |
1.Przedmiot zamówienia finansowany będzie w 85 % z budżetu środków europejskich oraz w 15 % z publicznych środków krajowych.
2.Przedmiot zamówienia realizowany będzie w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka 2007-2013 (POIG) w ramach 7 osi priorytetowej Społeczeństwo informacyjne - budowa elektronicznej administracji. Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Regionalnego oraz ze środków budżetu państwa.
|
Czy unieważnienie |
Tak
|