Dostawa zestawów komputerowych na potrzeby Straży Leśnej - procedura po unieważnieniu postępowania

Data publikacji 2012-11-07
Data zakończenia 2012-11-28 12:00:00
Instytucja Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Zakład Informatyki Lasów Państwowych
Miejscowość Andrespol
Województwo łódzkie
Branża
  • Urządzenia komputerowe,
  • Komputery osobiste,
  • Systemy operacyjne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 437368 / 2012
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 302133008, 302000001, 503120005, 486200000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest dostawa i serwis nieużywanego, nie regenerowanego uprzednio, fabrycznie nowego sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem w ilości 70 sztuk i asortymencie:
a) Komputer PC (wraz z monitorem, klawiaturą, myszą i systemem operacyjnym),
b) Czytnik kart inteligentnych
c) Zasilacz awaryjny (UPS)
2. Zapłata za dostarczony przedmiot zamówienia uregulowana będzie zgodnie z zapisami we wzorze umowy - załącznik nr 2 do SIWZ.
3. Dostawa będzie odbywała się bezpośrednio do jednostek organizacyjnych Lasów Państwowych położonych na terenie całego kraju wyszczególnionych w załączniku nr 3 do wzoru umowy.

Dostawa sprzętu
4. Dostarczony sprzęt komputerowy będzie służył wyposażeniu 70 jednostkom organizacyjnym Lasów Państwowych na terenie całego kraju.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ.
6. Zamawiający wymaga żeby Wykonawca wykazał, że dostarczony sprzęt komputerowy spełniania niżej wymienione warunki przedstawiając kopie zaświadczenia podmiotu certyfikującego o przestrzeganiu niżej wymienionych norm:
a) producent oferowanej jednostki centralnej komputera posiada certyfikat ISO 9001,
b) producent oferowanej jednostki centralnej komputera posiada certyfikat ISO 14001,
c) oferowana jednostka centralna posiada certyfikat Microsoft, potwierdzający poprawną współpracę komputera z wymaganym systemem operacyjnym,
d) deklarowana głośność oferowanej jednostki centralnej została określona zgodnie z wymaganiami norm: ISO 7779 i ISO 9296;
7. Szczegóły zostały określone w załączniku nr 2 do SIWZ - wzór umowy.
Oprogramowanie
8. Wykonawca gwarantuje, iż oprogramowanie i nośniki dostarczone na mocy umowy należą do grupy najnowszych wersji i zawierają wszelkie wprowadzone w ostatnim okresie ulepszenia, z wyjątkiem przypadków, w których umowa licencyjna producenta określa inaczej.
9. Wykonawca dostarczy oprogramowanie w wersji elektronicznej i na nośnikach, o ile występują, wraz z dokumentami i kluczami licencyjnymi, jeśli są wymagane zgodnie z załącznikiem nr 1 SIWZ. Wraz z oprogramowaniem Wykonawca dostarczy szczegółowe instrukcje działania i obsługi w języku polskim lub jeśli producent takiej nie przewiduje to w języku angielskim. Dostawa musi zawierać dokumenty licencyjne i klucze licencyjne na każdy program.
10. W przypadku gdy dostawa zawiera wersję elektroniczną dokumentów licencyjnych, Zamawiający wymaga również wersji papierowej potwierdzonej przez producenta oprogramowania lub odsprzedawcę oprogramowania.
11. Jeżeli licencjonowanie produktu dopuszcza możliwość wystawienia licencji zbiorczej z prawem użytkowania przez poszczególne jednostki organizacyjne LP (tj. jednostki samodzielnie gospodarujące wydzielonymi składnikami majątkowymi Skarbu Państwa) w ilości zgodnej z zakupioną, to Zamawiający dopuszcza możliwość wystawienia jednej licencji na Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Dyrekcja Generalna Lasów Państwowych, ul. Bitwy Warszawskiej 1920 r. nr 3, 02-362 Warszawa, zaznaczając w warunkach licencji, że licencjodawca zezwala na użytkowanie produktu we wszystkich jednostkach organizacyjnych Lasów Państwowych w ilość zgodnej z zakupioną.
12. W przeciwnym wypadku, dokumenty i klucze licencyjne należy wystawić na końcowego odbiorcę tj. na poszczególne jednostki organizacyjne Lasów Państwowych wg złożonego zamówienia.
13. Ilekroć w niniejszym SIWZ w opisie przedmiotu zamówienia jest mowa o licencjach/nośnikach na oprogramowanie komputerowe z podaniem znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to przyjmuje się, że wskazaniom takim towarzyszą wyrazy (lub równoważne).
14. W przypadku zaoferowania licencji/nośników na oprogramowanie komputerowe równoważne do obowiązków Wykonawcy należy udowodnienie, że funkcjonalność oferowanego oprogramowania jest równoważna w stosunku do oprogramowania wymienionego przez Zamawiającego w załączniku nr 1 SIWZ.
15. W przypadku wymienionym jak wyżej Wykonawca załączy do oferty dokument (wzór stanowi załącznik nr 5 do SIWZ) zawierający porównanie szczegółowych parametrów i funkcjonalności oprogramowania wymienionego w załączniku nr 4 do SIWZ dostępnych u producenta, z oferowanym oprogramowaniem równoważnym, z zaznaczeniem tych samych parametrów i funkcjonalności oraz ze wskazaniem różnic, w którym potwierdzi zgodność funkcjonalną i parametry zaoferowanego oprogramowania równoważnego z oprogramowaniem wymienionym w SIWZ.
16. Równoważność oznacza, że:
1) nabycie licencji oprogramowania równoważnego pozwala na legalne używanie posiadanych przez Zamawiającego licencji oprogramowania określonego w Załączniku nr 1 Przedmiot zamówienia.
2) funkcjonalność oprogramowania równoważnego nie może być gorsza od funkcjonalności oprogramowania określonego w Załączniku nr 4,
3) oprogramowanie równoważne musi być kompatybilne i w sposób niezakłócony współdziałać ze sprzętem i oprogramowaniem określonym w Załączniku nr 1 Przedmiot zamówienia funkcjonującym u Zamawiającego,
4) oprogramowanie równoważne nie może zakłócić pracy środowiska systemowo-programowego Zamawiającego,
5) oprogramowanie równoważne musi zapewniać pełną, równoległą współpracę w czasie rzeczywistym i pełną funkcjonalną zamienność produktu z produktami określonymi w Załączniku nr 4,
6) równoważność dotyczy zakupu nowych licencji,
7) oprogramowanie równoważne musi zapewniać pełną funkcjonalną zamienność produktu z wyszczególnionymi produktami, posiadać co najmniej takie same parametry techniczne i funkcjonalne wymienione w Załączniku nr 4,
8) warunki licencji oprogramowania równoważnego w każdym aspekcie licencjonowania muszą być nie gorsze niż licencje oprogramowania określone w załączniku nr 1 Przedmiot zamówienia,
9) warunki i zakres subskrypcji licencji dla oprogramowania równoważnego muszą być nie gorsze niż dla wyszczególnionego oprogramowania,
10) oprogramowanie równoważne musi zawierać wszystkie funkcje edycyjne oprogramowania wyszczególnionego w załączniku nr 1 Przedmiot zamówienia.
17. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dokona wspólnie z Zamawiającym instalacji, konfiguracji, migracji środowiska sprzętowo-programowego Zamawiającego oraz wykona testy oprogramowania równoważnego w środowisku sprzętowo-programowym Zamawiającego.
18. Zamawiający nie ogranicza dostawy oprogramowania od producentów innych niż wskazany przez Zamawiającego i o nazwach innych niż wskazane przez Zamawiającego. Wyszczególnione w załączniku nr 1 do SIWZ parametry oprogramowania określają minimalne wymagania Zamawiającego. Natomiast Załącznik nr 4, zawiera szczegółowy opis minimalnych parametrów równoważności oprogramowania za pomocą cech funkcjonalno użytkowych.

Usługa serwisowa
19. Wykonawca udzieli gwarancji na dostarczone przez niego urządzenia na okres 36 miesięcy. Okres gwarancji liczony jest od daty podpisania protokołu odbioru.
20. Dostarczone urządzenie musi posiadać poprawnie wypełnioną kartę gwarancyjną jednoznacznie identyfikująca urządzenie. W okresie objętym gwarancją Wykonawca zobowiązuje się do nieodpłatnego usuwania usterek uszkodzonego sprzętu w siedzibie właściwej jednostki organizacyjnej LP lub nieodpłatnej dostawy sprzętu wolnego od wad do siedziby właściwej jednostki organizacyjnej LP.
21. W przypadku braku możliwości naprawy w siedzibie właściwej jednostki organizacyjnej LP, Wykonawca zobowiązuje się zapewnić na czas naprawy sprzęt zastępczy co najmniej tej samej funkcjonalności. Z uwagi na ochronę danych, sprzęt oddawany do naprawy pozbawiony będzie dysku twardego. W tym celu Wykonawca i Zamawiający (lub osoby przez nie wskazane) komisyjnie dokonają jego wymontowania na czas naprawy. (Nie dotyczy uszkodzenia dysku twardego). W przypadku gdy ten sam element będzie naprawiany 3 razy, Zamawiającemu będzie przysługiwać wymiana tego elementu na nowy, taki sam lub odpowiedni.
22. Szczegółowe warunki usługi serwisowej zostały zawarte w projekcie umów - załącznik nr 2 SIWZ
23. Na podstawie art. 50 Ustawy o lasach z dnia z dn. 20.09.1991 r. o lasach (jednolity tekst
z 2011 r. Dz. U. Nr 12 poz. 59 z późn. zm.) Lasy Państwowe prowadzą działalność na zasadzie samodzielności finansowej i pokrywają koszty działalności z własnych przychodów.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Zakład Informatyki Lasów Państwowych
Ulica Nowy Bedoń, ul. Sienkiewicza 19
Miejscowość Andrespol
Kod Pocztowy 95-020
Województwo łódzkie
Tel 42 6772545
Fax 42 6772546
Internet http://www.zilp.lasy.gov.pl
Regon 47321576000000
E-mail biuro@zilp.lasy.gov.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Inny: Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Zakład Informatyki LP
Rodzaj zam inny Skarb Państwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Zakład Informatyki LP
Rodz zam D
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Tak
Zam uzupelniajace Zamawiający przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 7 ustawy.
Czas D
Data zakończenia 31/12/2012
Wadium 1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 10 000 - zł. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.). 4. Wadium w formie pieniężnej wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: BOŚ S.A., nr konta 05 1540 1245 2018 4801 2692 0001. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym wyżej terminie znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. 5. Wadium w formie niepieniężnej należy dołączyć do oferty w oddzielnej kopercie. Z treści gwarancji (poręczenia) winno wynikać bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta (poręczyciela) do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą. 6. Wykonawca, który nie wniesie wadium w sposób opisany powyżej, zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie uznana za odrzuconą. 7. Zamawiający zwraca wadium: a) niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania - wszystkim Wykonawcom, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. b) niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego - Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; c) niezwłocznie po otrzymaniu wniosku - Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 8. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli: a) Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; b) Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; c) Nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; d) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający nie opisuje, nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
Wiedza W okresie ostatnich 3 lat wykonali w sposób należyty, co najmniej 2 dostawy polegające na dostarczeniu komputerów wraz z usługą serwisową na kwotę nie mniejszą niż 50 % całkowitej ceny oferty brutto każda.
Potencjał Posiadają certyfikat ISO 9001 na świadczenie usług serwisowych, oraz status partnera autoryzowanego serwisu, oraz status partnera autoryzowanego serwisu.
Zdolne Pracownicy serwisu powinni mieć uprawnienia do dostępu do danych poufnych tj.: osoby świadczące usługi serwisowe legitymujące się poświadczeniem bezpieczeństwa do klauzuli (Poufne) zgodnie z Ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 o ochronie informacji niejawnych (Dz.U.2010.182.1228 z póź. zm.). Każdorazowo, przed przystąpieniem do naprawy pracownik Wykonawcy musi okazać się ważnym poświadczeniem bezpieczeństwa do klauzuli (Poufne).
Sytuacja Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, nie później niż na dzień składania ofert, że dysponuje kwotą lub zdolnością kredytową nie niższą niż 50% całkowitej ceny oferty brutto.
Oswiadczenie potwierdzenia 3 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 6 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 5 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 6 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 7 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 3 Tak
Dok podm zag 4 Tak
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Kod kryterium A
Czy będzie aukcja Nie
Adres strony internetowej siwz http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/zilp_bedon/zamowienia_publiczne
Adres uzyskania siwz Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Zakład Informatyki Lasów Państwowych Oddział ZILP w Eko-Sękocinie Sękocin Stary, ul. Leśników 21C 05-090 Raszyn
Data składania wniosków 28/11/2012
Godzina składania wniosków 12:00
Miejsce Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Zakład Informatyki Lasów Państwowych Oddział ZILP w Eko-Sękocinie Sękocin Stary, ul. Leśników 21C 05-090 Raszyn
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Czy unieważnienie Nie
Zmiana umowy Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień przyszłej umowy w stosunku do treści umowy w sytuacji gdy konieczność wprowadzenia takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a w szczególności gdy: 1. Nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa mających wpływ na realizację zamówienia. 2. Wynikną rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez strony. 3. Zaistnieją zdarzenia siły wyższej, niezależne od stron umowy, które uniemożliwiłyby terminowe wykonanie zobowiązań. Strony zobowiązują się do ustalenia odpowiednio zmienionego terminu wykonania przedmiotu umowy. Za siłę wyższą uważa się zdarzenia zewnętrzne, których skutków nie da się przewidzieć ani im zapobiec. W szczególności za siłę wyższą będzie się uważać działania sił przyrody takie jak: huragan, trzęsienie ziemi, powódź, zamieszki, wojna. 4. Zmiany wartości umowy w przypadku zwiększenia bądź zmniejszenia podatku od towarów i usług, dotyczących przedmiotu zamówienia w wyniku zmiany ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. z 2004 r., Nr 54, poz.535 z póżn. zm.), które nastąpi w trakcie okresu rozliczeniowego (rozumianego jako okres realizacji umowy, po upływie którego wykonawca jest uprawniony do uzyskania wynagrodzenia cyklicznego, wynagrodzenie Dostawcy może ulec odpowiedniemu zwiększeniu bądź zmniejszeniu, jeżeli w wyniku zastosowania zmienionych stawek ww. podatku ulega zmianie kwota podatku i wynagrodzenia wykonawcy. Przy czym Dostawca jest uprawniony do uzyskania zwiększonego wynagrodzenia; a) w sytuacji, gdy Dostawca wykonał wszystkie obowiązki wynikające z umowy w okresie rozliczeniowym, którego płatność dotyczy, a uprawniające do uzyskania wynagrodzenia, oraz przekazał Odbiorcy niezwłocznie, lecz nie później niż w ciągu 14 dni, prawidłowo wystawioną fakturę wraz z dokumentem potwierdzającym bez zastrzeżeń prawidłowość wykonania umowy w tym okresie rozliczeniowym, b) w odniesieniu do kolejnych okresów rozliczeniowych. 5. zmiany przedmiotu umowy - w przypadku, gdy produkt stanowiący przedmiot oferty został wycofany z rynku, lub zaprzestano jego produkcji, a proponowany przez Dostawcę produkt posiada nie gorsze cechy, parametry i funkcjonalności: a) niż produkt będący przedmiotem umowy oraz b) niż określone dla zmienianego produktu w umowie, a w zakresie pozostałych cech i parametrów, gdy zmiana jest obojętna lub korzystna dla Odbiorcy, warunki dostaw, świadczenia usług w tym gwarancyjnych pozostają bez zmian z zastrzeżeniem postanowień niniejszego pkt umowy. Wynagrodzenie Dostawcy nie może zostać zwiększone. 6. Wprowadzenie zmian postanowień umowy wymaga zgodnej woli Stron, zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
Inne dokumenty aktualna informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 10-11 ustawy, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)