Dostawy materiałów biurowych i papieru kserograficznego na potrzeby Mazowieckiego Oddziału Regionalnego ARiMR oraz 37 Biur Powiatowych

Data publikacji 2016-04-14
Data zakończenia 2016-04-22 09:00:00
Instytucja Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - Mazowiecki Oddział Regionalny
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Tusz,
  • Rejestry, księgi rachunkowe, skoroszyty, formularze i inne wyroby piśmiennicze z papieru lub tektury,
  • Kwitariusze,
  • Maszyny liczące L 74/42 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 15.3.2008,
  • Różny sprzęt i artykuły biurowe,
  • Wyroby biurowe,
  • Drobny sprzęt biurowy,
  • Papeteria i inne wyroby,
  • Części, akcesoria i wyroby do komputerów,
  • Noże i nożyczki,
  • Kleje

Szczegóły

Numer ogłoszenia 90110 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 301900007, 301976442, 301921002, 301921215, 301921253, 301921301, 301921600, 301970006, 301973205, 301973308, 301992301, 301995005, 226000006, 228140009, 249100006, 228000008, 301412001, 302374302, 392412005
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia są dostawy:
1) materiałów biurowych (część I),
2) papieru kserograficznego (część II)
na potrzeby Mazowieckiego Oddziału Regionalnego ARiMR oraz 37 Biur Powiatowych rozmieszczonych na terenie województwa mazowieckiego.
Zamawiający podzielił zamówienie na dwie części, na które dopuszcza składanie ofert częściowych, w rozumieniu art. 83 ust. 2 ustawy Pzp, na jedną z wybranych części, bądź na obydwie części.
1. Opis części I zamówienia. 1.1. Przedmiotem I części zamówienia jest dostawa materiałów biurowych na potrzeby Mazowieckiego Oddziału Regionalnego ARiMR i podległych mu 37 Biur Powiatowych. Wykaz asortymentu składającego się na przedmiot zamówienia, w tym opis jakościowy zawarty został w Tabeli A) Załącznika nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy.
1.2. Ilości wskazane w Tabeli A) Załącznika nr 1 do SIWZ są wielkościami orientacyjnymi, ustalonymi na podstawie zużycia w okresie ostatnich 12 miesięcy oraz jako przewidywane zapotrzebowanie na materiały biurowe w okresie następnych 12 miesięcy. Ilości te przyjęte są do wyceny i porównania ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej, jednakże Zamawiający zastrzega, iż umowa będzie realizowana zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem, do wysokości zabezpieczonych w umowie środków.
1.3. Jeżeli w trakcie realizacji umowy wystąpi konieczność zakupu materiałów biurowych niewymienionych w Tabeli A) Załącznika nr 1 do SIWZ, a niezbędnych do funkcjonowania Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy, będą one zamówione u Wykonawcy w ramach zawartej umowy, z zastrzeżeniem pkt 1.8. Ceny tych materiałów nie mogą być wyższe niż ceny hurtowe Wykonawcy.
1.4. Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące parametrów technicznych materiałów biurowych zostały określone w Tabeli A) Załącznika nr 1 do SIWZ. Zamawiający przedstawił w nim minimalne parametry, jakie powinny spełniać oferowane materiały biurowe. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych, tzn. na materiały o innych nazwach niż podane w Tabeli A) Załącznika nr 1 do SIWZ (dot. poz. 2-10, 18, 21, 22, 34, 37, 38, 40-42, 45, 72, 73). Przez produkt równoważny Zamawiający rozumie materiał o parametrach
i standardach jakościowych takich samych bądź lepszych w stosunku do materiału oryginalnego. Szczegółowe kryteria równoważności dla ww. pozycji zostały określone w Tabeli A) Załącznika nr 1 do SIWZ.
1.5. W przypadku kiedy parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne bądź użytkowe oferowanych przez Wykonawcę materiałów biurowych będą mniej korzystne niż opisane w Tabeli A) Załącznika nr 1 do SIWZ, oferta Wykonawcy zostanie odrzucona z postępowania.
1.6. Materiały biurowe muszą być fabrycznie nowe, w oryginalnym opakowaniu. Ponadto muszą spełniać wymagania określone w art. 20 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 584), który stanowi, że przedsiębiorca wprowadzający towar do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany do zamieszczenia na towarze, jego opakowaniu, etykiecie, instrukcji lub do dostarczenia w inny, zwyczajowo przyjęty sposób, pisemnych informacji w języku polskim:
a) określających firmę przedsiębiorcy i jego adres;
b) umożliwiających identyfikację towaru.
1.7. Materiały biurowe muszą odpowiadać normom jakościowym, obowiązującym w obrocie krajowym do celów, dla których zostały wytworzone i muszą być objęte 12 miesięczną gwarancją jakości.
1.8. Łączna wartość brutto zrealizowanych dostaw nie przekroczy maksymalnej łącznej wartości brutto umowy, określonej na podstawie oferty Wykonawcy.
1.9. Wykonawca dostarczy materiały biurowe na własny koszt i ryzyko do jednostek Mazowieckiego Oddziału Regionalnego ARiMR wskazanych w Załączniku nr 2 do umowy, stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ oraz dokona rozładunku w miejsce wskazane przez Kierownika danego Biura Powiatowego lub wyznaczonego
w umowie do koordynacji i uzgodnień pracownika Zamawiającego.
1.10. Dostawy do Biur Powiatowych (poz. 1 - 37 Załącznika nr 2 do umowy, stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ) zostaną zrealizowane przez Wykonawcę jednorazowo w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od daty otrzymania od Zamawiającego pisemnego zamówienia e-mailem lub za pośrednictwem faksu.
1.11. Dostawy do dwóch jednostek Mazowieckiego Oddziału Regionalnego ARiMR na terenie Warszawy (poz. 38 Załącznika nr 2 do umowy, stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ) będą realizowane przez Wykonawcę sukcesywnie w terminie określonym na podstawie oferty Wykonawcy. Termin ten nie może być dłuższy niż 3 dni robocze od daty otrzymania od Zamawiającego pisemnego zamówienia e-mailem lub za pośrednictwem faksu.
2. Opis części II zamówienia.
2.1. Przedmiotem II części zamówienia jest dostawa papieru kserograficznego do Mazowieckiego Oddziału Regionalnego i 37 Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Wykaz asortymentu składającego się na przedmiot zamówienia, w tym opis jakościowy zawarty został w Tabeli B) Załącznika nr 1 do SIWZ - Formularz ofertowy.
2.2. Ilości wskazane w Tabeli B) Załącznika nr 1 do SIWZ są wielkościami orientacyjnymi, ustalonymi na podstawie zużycia w okresie ostatnich 12 miesięcy oraz jako przewidywane zapotrzebowanie na papier kserograficzny w okresie następnych 12 miesięcy. Ilości te przyjęte są do wyceny i porównania ofert oraz wyboru oferty najkorzystniejszej, jednakże Zamawiający zastrzega, iż umowa będzie realizowana zgodnie z aktualnym zapotrzebowaniem, do wysokości zabezpieczonych w umowie środków.
2.3. Jeżeli w trakcie realizacji umowy wystąpi konieczność zakupu papieru kserograficznego niewymienionego
w Tabeli B) Załącznika nr 1 do SIWZ, a niezbędnego do funkcjonowania Zamawiającego w okresie obowiązywania umowy, będzie on zamówiony u Wykonawcy w ramach zawartej umowy, z zastrzeżeniem
pkt 2.7. Ceny tego papieru nie mogą być wyższe od cen hurtowych obowiązujących na dany papier u Wykonawcy.
2.4. Szczegółowe wymagania Zamawiającego dotyczące parametrów technicznych papieru kserograficznego będącego przedmiotem zamówienia zostały określone w Tabeli B) Załącznika nr 1 do SIWZ.
2.5. Papier kserograficzny będący przedmiotem zamówienia musi być dostarczany w oryginalnym opakowaniu. Ponadto musi spełniać wymagania określone w art. 20 ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz.U. z 2015 r. poz. 584), który stanowi, że przedsiębiorca wprowadzający towar do obrotu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany do zamieszczenia na towarze, jego opakowaniu, etykiecie, instrukcji lub do dostarczenia w inny, zwyczajowo przyjęty sposób, pisemnych informacji w języku polskim:
a) określających firmę przedsiębiorcy i jego adres;
b) umożliwiających identyfikację towaru.
2.6. Papier kserograficzny musi odpowiadać normom jakościowym, obowiązującym w obrocie krajowym
do celów, dla których zostały wytworzone i musi być objęty 12 miesięczną gwarancją jakości.
2.7. Łączna wartość brutto zrealizowanych dostaw nie przekroczy maksymalnej łącznej wartości brutto umowy, określonej na podstawie oferty Wykonawcy.
2.8. Wykonawca na własny koszt i ryzyko dostarczy papier kserograficzny do jednostek Mazowieckiego Oddziału Regionalnego ARiMR wskazanych w Załączniku nr 2 do umowy, stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ oraz dokona rozładunku w miejsce wskazane przez Kierownika danego Biura Powiatowego lub wyznaczonego
w umowie do koordynacji i uzgodnień pracownika Zamawiającego.
2.9. Dostawy do Biur Powiatowych (poz. 1 - 37 Załącznika nr 2 do umowy, stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ) zostaną zrealizowane przez Wykonawcę jednorazowo lub dwukrotnie do każdego z BP (w zależności od potrzeb Zamawiającego) w terminie nie dłuższym niż 14 dni roboczych od daty otrzymania od Zamawiającego pisemnego zamówienia e-mailem lub za pośrednictwem faksu.
2.10. Dostawy do dwóch jednostek Mazowieckiego Oddziału Regionalnego ARiMR na terenie Warszawy (poz. 38 Załącznika nr 2 do umowy, stanowiącej załącznik nr 6 do SIWZ) będą realizowane przez Wykonawcę sukcesywnie w terminie określonym na podstawie oferty Wykonawcy. Termin ten nie może być dłuższy niż 3 dni robocze od daty otrzymania od Zamawiającego pisemnego zamówienia e-mailem lub za pośrednictwem faksu

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - Mazowiecki Oddział Regionalny
Ulica Al. Jana Pawła II 70
Nr domu 70
Miejscowość Warszawa
Kod Pocztowy 00-175
Województwo mazowieckie
Tel 22 5365705-06
Fax 22 8602842
Internet www.arimr.gov.pl
Regon 01061308300000
E-mail wioletta.cieslinska@arimr.gov.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Inny: Agencja wykonawcza
Rodzaj zam inny Agencja wykonawcza
Rodz zam D
Czy częsci Tak
Liczba częsci 2
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 31/12/2016
Wadium Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium
Zaliczka Nie
Uprawnienie Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wiedza Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Potencjał Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Zdolne Warunek ten zostanie spełniony poprzez złożenie oświadczenia Wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o którym mowa w art. 22 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
Sytuacja Warunek ten zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1) dla części I zamówienia: w każdym z trzech ostatnich lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, osiągnął obrót roczny (rozumiany jako przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów) w wysokości nie mniejszej niż 300 000, 00 zł (słownie: trzysta tysięcy złotych 00/100), 2) dla części II zamówienia: - w każdym z trzech ostatnich lat obrotowych, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, osiągnął obrót roczny (rozumiany jako przychód netto ze sprzedaży produktów, towarów i materiałów) w wysokości nie mniejszej niż 200 000, 00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). W przypadku Wykonawców ubiegających się o obydwie części zamówienia wymagane jest spełnianie warunku określonego w pkt 1) jak i pkt 2 łącznie - tj. obrót roczny w wysokości nie mniejszej niż 500 000, 00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych 00/100). Jeżeli Wykonawca złoży wraz z ofertą dokumenty zawierające kwoty podane w innej walucie niż PLN, wówczas na potrzeby niniejszego postępowania Zamawiający dokona przeliczenia podanych kwot z waluty obcej na PLN według średniego kursu NBP obowiązującego w dacie publikacji ogłoszenia o zamówieniu w BZP.
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok potw 1 Tak
Dok potw 5 Tak
Inne dokumenty potwierdzające 1. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego do oferty należy dołączyć: 1.1. Próbki i opisy proponowanych materiałów równoważnych.W przypadku zaoferowania innego typu produktu (równoważnego jakościowo) niż podany w Tabeli A) Załącznika nr 1 do SIWZ artykuł biurowy Wykonawca, pod rygorem odrzucenia oferty, zobowiązany jest wpisać w tabeli formularza ofertowego nazwę i producenta danego artykułu równoważnego oraz dostarczyć wraz z ofertą karty katalogowe wraz ze szczegółowym opisem materiałów równoważnych jakie Wykonawca oferuje w postępowaniu, a także próbkę każdego z oferowanych materiałów równoważnych - dotyczy pozycji, przy których podane są nazwy produktów, tj.: 2-10, 18, 21, 22, 34, 37, 38, 40-42, 45, 72, 73 w Tabeli A) Załącznika nr 1 do SIWZ. Każda z przekazywanych Zamawiającemu próbek powinna być oznakowana nazwą/logo Wykonawcy lub też innym jednolitym dla całego asortymentu znakiem odróżniającym próbki od próbek pozostałych Wykonawców. Oznakowanie powinno być umieszczone na każdej próbce w sposób trwały (np. naklejka), tj. uniemożliwiający przemieszczenie lub zagubienie oznakowania. 1.2. Opisy oferowanego papieru: Wykonawca, pod rygorem odrzucenia oferty zobowiązany jest dołączyć do oferty specyfikację techniczną oferowanego papieru, bądź katalog lub wydruk z katalogu umieszczonego na stronie internetowej z zaznaczeniem papieru, który Wykonawca oferuje w postępowaniu. Powyższe dokumenty muszą odnosić się do wszystkich rodzajów papieru, objętych przedmiotem zamówienia. Z załączonych dokumentów musi jednoznacznie wynikać, że oferowany papier spełnia wszystkie wymagania Zamawiającego określone w Tabeli B) Załącznika nr 1 do SIWZ - formularz ofertowy.
Inne dokumenty 1. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w rozdziale V ust. 1 SIWZ polega na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu oceny czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów Zamawiający żąda złożenia: 1) pisemnego zobowiązania tych podmiotów (w oryginale) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia oraz dokumentów dotyczących w szczególności: a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2) Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w rozdziale V ust. 1 pkt 1.4. SIWZ polega na zdolnościach finansowych innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp wymaga się przedłożenia informacji, o których mowa w rozdziale VI ust. 1 pkt 1.2. SIWZ, dotyczącej tych podmiotów. 2. Pełnomocnictwo osób podpisujących ofertę do reprezentowania Wykonawcy w postępowaniu, jeżeli nie wynika ono z odpisu z właściwego rejestru (oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub przez osobę udzielającą pełnomocnictwa), pełnomocnictwo w sposób jednoznaczny ma określać, do jakich czynności upoważniona jest osoba podpisująca ofertę. Nie dopuszcza się potwierdzenia za zgodność z oryginałem kopii pełnomocnictwa przez pełnomocnika, któremu zostało ono udzielone 3.W przypadku składania dokumentów określonych w ust. 1 dotyczących podmiotu trzeciego, Wykonawca zobowiązany jest również do złożenia dowodów, że osoba/-y podpisująca/-e te dokumenty, jest/są uprawniona/-e do działania w imieniu podmiotu trzeciego
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Zgodnie z art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Zamawiający dopuszcza w szczególności zmianę postanowień niniejszej umowy w zakresie. 1) terminu wykonania przedmiotu umowy, w przypadku: a) zaistnienia okoliczności istotnych mających wpływ na zmianę terminu wykonania przedmiotu umowy, niezależnych od żadnej ze stron umowy, z tym zastrzeżeniem, że konieczność zmiany terminu realizacji przedmiotu umowy z przyczyn niezawinionych przez strony nie może spowodować zwiększenia ceny wynikającej z oferty, na podstawie której był dokonany wybór Wykonawcy, b) siły wyższej, mającej istotny wpływ na realizację przedmiotu umowy; 2) wynagrodzenia, w przypadku zmiany stawki podatku VAT. 2. Aneksu do umowy nie sporządza się w następujących przypadkach: a) zmiany adresu korespondencyjnego Stron, b) zmiany osób wyznaczonych do koordynacji i uzgodnień dot. realizacji umowy, c) zmiany miejsca dostawy w przypadku zmiany adresu którejś z lokalizacji Zamawiającego (w woj. mazowieckim), d) wynikających z faktycznych potrzeb Zamawiającego zmian ilości zamawianego towaru w stosunku do ilości określonych w Załączniku nr 1 do umowy lub zakupu materiałów biurowych/papieru niewymienionych w ww. załączniku, z zastrzeżeniem § 1 ust. 5 oraz § 3 ust. 1 umowy. e) gdy towar określony w Załączniku nr 1 do umowy, przestał być produkowany i jest niedostępny, co będzie potwierdzone stosownym pismem. W takiej sytuacji Wykonawca może zaproponować inny typ towaru, który musi spełniać warunki określone w SIWZ za cenę określoną w umowie. W razie wystąpienia powyższych przypadków stosowne postanowienia umowy ulegają zmianie automatycznie.
Kod kryterium B
Kryt 1p 95
Kryt 2 Termin dostawy do dwóch jednostek Mazowieckiego OR
Kryt 2p 5
Adres strony internetowej siwz www.arimr.gov.pl
Adres uzyskania siwz Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - Mazowiecki Oddział Regionalny, Al. Jana Pawła II 70, 00-175 Warszawa
Data składania wniosków 22/04/2016
Godzina składania wniosków 09:00
Miejsce Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa - Mazowiecki Oddział Regionalny, Al. Jana Pawła II 70, 00-175 Warszawa - Kancelaria I piętro
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe 1. Wszelkie oświadczenia, wnioski, zawiadomienia, wyjaśnienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy mogą przekazywać: - pisemnie na adres: AGENCJA RESTRUKTURYZACJI I MODERNIZACJI ROLNICTWA - MAZOWIECKI ODDZIAŁ REGIONALNY Al. Jana Pawła II 70, 00-175 Warszawa (korespondencję dostarczaną osobiście lub za pośrednictwem kuriera należy złożyć również pod wyżej wskazany adres - kancelaria pok. 241), - faksem na numer (22) 860 28 42, - emailem na adres: wioletta.cieslinska@arimr.gov.pl, magdalena.nasilowska@arimr.gov.pl z zastrzeżeniem ust. 2. 2. Forma pisemna zastrzeżona jest dla złożenia oferty wraz z załącznikami, w tym dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu (również uzupełnianych dokumentów), a także zmiany lub wycofania oferty. 3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują dokumenty lub informacje faksem, każda ze stron na żądanie drugiej niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. W przypadku pobierania ze strony internetowej wydruku potwierdzającego, że oferowane dostawy spełniają wymagania Zamawiającego, mamy do czynienia z kopią. Na stronie internetowej znajduje się oryginał dokumentu, wydruk z takiej strony jest kopią i musi być potwierdzony za zgodność z oryginałem
Czy unieważnienie Nie
Sprawozdanie calosc Nie
Lata obrotowe 3
Oswiadczenie potwierdzenia 11 Tak
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)