1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż wyposażenia dla potrzeb osób niewidomych i słabowidzących do ogrodu zoologicznego pod nazwą Akcent ZOO
w Białymstoku.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
1) dostawę i montaż udźwiękowionych terminali informacyjnych tyflograficznych przy głównych bramach wejściowych - 2 szt.;
2) dostawę i montaż tablic informacyjnych z poddrukiem w Braillu na głównych bramach wejściowych - 2 szt.;
3) dostawę i montaż tabliczek tyflograficznych z opisem zwierząt przy każdym wybiegu dla zwierząt - 22 szt.
3. Wymagania Zamawiającego dotyczące poszczególnych obiektów:
1) udźwiękowione terminale informacyjne tyflograficzne:
a) wykonanie materiału tekstowego i graficznego dla osób widzących (plan zagospodarowania Akcentu ZOO udostępni Zamawiający),
b) wyposażenie w wypukły plan sytuacyjny obiektu obejmujący rozkład wejść
do obiektu, toalet, ścieżek, wybiegów dla zwierząt, gatunków zwierząt itd. pozwalający poznać topografię i zagospodarowanie ogrodu zoologicznego,
c) plan obiektu powinien przedstawiać informacje niezbędne dla osób niewidomych
i niedowidzących, czytelny również dla osób widzących, z funkcją audio,
d) plan powinien być opisany także w alfabecie Braillea i wykonany
w kontrastowych kolorach,
e) terminal powinien być wyposażony w min. jeden głośnik, pamięć umożliwiającą zapis nagrań oraz odtwarzanie nagrań dźwiękowych,
f) wykonanie opisów audiodeskrypcyjnych (nagranie wersji lektorskiej),
g) wyposażony w dotykowe czujniki lub przyciski, których dotknięcie lub wciśnięcie powoduje odczytanie związanych z nimi komunikatów głosowych,
h) zasilanie terminala ze źródła własnego, urządzenie pracujące na baterie lub akumulatory (ewentualnie wyposażone w ogniwa słoneczne),
i) zastosowanie formy, która umożliwi wprowadzenie zmian w przypadku zmiany lokalizacji poszczególnych zwierząt,
j) trwała obudowa terminala do zamontowania pionowo lub ukośnie na stojaku z zadaszeniem o wymiarach min. formatu A1,
k) terminal powinien być posadowiony na stojaku związanym z gruntem;
2) tablice informacyjne z poddrukiem w Braillu:
a) wykonanie materiału tekstowego i graficznego (treść udostępni Zamawiający),
b) tablica informacyjna o wymiarach formatu min A3 zawierająca informacje
o nazwie, adresie, danych administratora obiektu i godzinach otwarcia ogrodu zoologicznego,
c) wykonana ze specjalnego tworzywa grubości min. 3 mm,
d) napisy wykonane w alfabecie Braillea i czarnodruku,
e) tablica powinna być czytelna dla osób niewidomych i niedowidzących, jak
i widzących;
3) tabliczki tyflograficzne z opisem zwierząt:
a) wykonanie materiału tekstowego i graficznego (treść udostępni Zamawiający),
b) opracowanie tyflograficzne, w tym alfabet Braillea, grafika dotykowa, koncepcja kompozycji elementów,
c) poddruk kolorystyczny grafiki na specjalnym tworzywie grubości min. 3 mm,
d) tabliczki informacyjne o rozmiarach min. formatu A2 zawierające tekst oraz grafikę w zakresie opisu gatunku, mapki z występowaniem zwierząt, rycinę zwierzęcia,
e) tabliczki powinny mieć nakładki transparentne dla osób niewidomych
i niedowidzących, w tym 2 nakładki zapasowe dla każdej tabliczki.
4. Pozostałe wymagania dotyczące wyposażenia:
1) napisy brajlowskie wykonane w postaci transparentnych kulek z tworzywa sztucznego;
2) wielkość punktów, ich wypukłość oraz odległości pomiędzy nimi: zgodnie
z parametrami czcionki Braillea dla standardu Marburg Medium;
3) wypukłość punktów alfabetu Braillea: min. 0,5 mm;
4) napisy czarno drukowe naniesione w technologii druku UV;
5) sposób wykonania i użyte materiały mają zapewnić wysoką trwałość i odporność
na odkształcenia; elementy będą udostępnione na zewnątrz i w związku z tym narażone na zmienne warunki atmosferyczne.
5. Terminale tyflograficzne należy umieścić po jednym przy głównych bramach wejściowych na teren Akcentu ZOO. Tablice informacyjne należy umieścić po jednej sztuce na ogrodzeniu przy każdej z głównych bram wejściowych. Przy każdym wybiegu dla zwierząt należy umieścić tabliczkę tyflograficzną z opisem zwierząt. Tabliczki będą dotyczyć wybiegów następujących zwierząt: bażant nepalski, bażant tajwański, bażant złocisty, bocian biały, daniel, dzik europejski, jeleń europejski, konik polski, koza karłowata, królik domowy, kuc szetlandzki, kura czubatka, myszołów zwyczajny, niedźwiedź brunatny, świnki wietnamskie, osioł domowy, puchacz, puszczyk, wilk, żbik, żubr i ryś. W przypadku, gdy wybieg jest dostępny od alejek wewnętrznych tabliczki należy umieścić na stojaku drewnianym zaimpregnowanym i pomalowanym w kolorze palisander. W przypadku wybiegów dostępnych od strony chodnika zewnętrznego tabliczki należy umieścić na ogrodzeniu zewnętrznym.
6. Szczegółowy opis realizacji przedmiotu zamówienia zawiera projekt umowy stanowiący zał. nr 1 do siwz |
Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Miasto Białystok
|
Ulica |
ul. Słonimska 1
|
Nr domu |
1
|
Miejscowość |
Białystok
|
Kod Pocztowy |
15-950
|
Województwo |
podlaskie
|
Tel |
085 869 60 02
|
Fax |
085 869 62 65
|
Internet |
www.bialystok.pl
|
Regon |
00051500000000
|
E-mail |
zzp@um.bialystok.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Administracja samorządowa
|
Rodz zam |
D
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Czas |
D
|
Data zakończenia |
15/11/2016
|
Wadium |
Zamawiający nie wymaga wpłaty wadium
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
nie dotyczy
|
Wiedza |
W celu potwierdzenia spełnienia warunku Wykonawca winien wykazać, iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert w niniejszym postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie- wykonał co najmniej 1 dostawę, której przedmiotem był udźwiękowiony terminal tyflograficzny i/lub tablica/tabliczka tyflograficzna dla osób niewidomych
i/lub słabowidzących o wartości co najmniej 10 000,00 zł brutto, wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotu, na rzecz którego dostawa została wykonana oraz załączeniem dowodów, czy została wykonana należycie.
Wartości pieniężne wskazane w dokumentach, mające na celu wykazanie spełniania przez Wykonawców warunku udziału w postępowaniu dotyczącego posiadania wiedzy i doświadczenia, podane w walutach obcych, Wykonawca przeliczy na złote polskie wg średniego kursu walut NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o niniejszym postępowaniu w Biuletynie Zamówień Publicznych.
|
Potencjał |
nie dotyczy
|
Zdolne |
nie dotyczy
|
Sytuacja |
nie dotyczy
|
Oswiadczenie potwierdzenia 4 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 5 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 |
Za główne dostawy, których dotyczy obowiązek wskazania w wykazie i załączenia ww. dowodów, uznaje się dostawy niezbędne do wykazania spełniania warunku określonego w Sekcji III.3.2).
Zamawiający nie wymaga wskazania w wykazie informacji o dostawach niewykonanych lub wykonanych nienależycie oraz wskazania w nim wszystkich wykonanych dostaw
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Inne dokumenty |
1. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
1) każdy Wykonawca zobowiązany jest złożyć oddzielnie dokumenty określone
w Sekcji III.4.2) tiret 2 oraz Sekcji III.4.4) tiret 1;
2) warunek dotyczący posiadania wiedzy i doświadczenia będzie badany łącznie - dokument określony w Sekcji III.4.1) tiret 1-2 powinien złożyć co najmniej jeden z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia;
3) oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w Sekcji III.4.1) oraz oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu określone w Sekcji III.4.2) tiret 1 składa pełnomocnik Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w ich imieniu bądź każdy z Wykonawców oddzielnie.
2. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (przedstawione w formie oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (na lub wg zał. nr 5 do siwz) oraz dokumenty potwierdzające, że osoba podpisująca takie zobowiązanie, była uprawniona do działania w imieniu podmiotu trzeciego (ewentualne pełnomocnictwo należy składać w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie za zgodność z oryginałem).
Kopie dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego muszą być poświadczone
za zgodność z oryginałem przez ten podmiot.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
3. W celu oceny, czy Wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów
w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda złożenia dokumentów dotyczących w szczególności:
a) zakresu dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu,
b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę przy wykonywaniu zamówienia,
c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem,
d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia.
Udostępnienie Wykonawcy potencjału wiedzy i doświadczenia przez podmiot trzeci wiąże się z udziałem podmiotu trzeciego przy realizacji zamówienia.
4. Dowodami, o których mowa w Sekcji III.4.1) tiret 1 są:
1) poświadczenie;
2) oświadczenie Wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn, o obiektywnym charakterze, Wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa
w ppkt 1.
5. W przypadku, gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, o którym mowa w Sekcji III.4.1) tiret 1, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa
w pkt 4.
6. Dokumenty podmiotów zagranicznych:
1) jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca
ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w Sekcji III.4.3.1) tiret 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem;
2) dokument, o którym mowa w Sekcji III.4.3.1) tiret 1 lub zastępujący go dokument, o którym mowa w ppkt 1, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
3) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu.
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
1. Wszelkie zmiany niniejszej umowy wymagają dla swej ważności formy pisemnej
pod rygorem nieważności i będą dopuszczalne w granicach unormowania art. 144 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164).
2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany terminu zakończenia wykonania przedmiotu zamówienia o czas opóźnienia, jeżeli takie opóźnienie jest lub będzie miało wpływ na wykonanie przedmiotu umowy pod warunkiem, że zmiana ta wynika z okoliczności, których Wykonawca nie mógł przewidzieć na etapie składania oferty i nie jest przez niego zawiniona, w następujących przypadkach:
1) wstrzymania realizacji przedmiotu umowy przez Zamawiającego, z przyczyn niezależnych od Zamawiającego;
2) wystąpienia innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny;
3) wystąpienia szczególnie niesprzyjających warunków atmosferycznych;
4) siły wyższej;
5) zmiany obowiązujących przepisów prawa.
3. Strony dopuszczają możliwość zmiany istotnych postanowień umowy w stosunku do treści złożonej oferty zgodnie z zapisami § 3 ust. 8 i 10-11 umowy.
§ 3 ust. 8: Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w Rozdziale VI siwz, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia go w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
§ 3 ust. 10: Wykonawca może dokonywać zmiany podmiotu trzeciego, o którym mowa w ust. 9, jedynie za uprzednią zgodą Zamawiającego, akceptującego nowy podmiot. Nowy podmiot musi spełniać warunek określony w siwz w zakresie jakim Wykonawca polegał na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy.
§ 3 ust. 11: Zaakceptowana przez Zamawiającego zmiana któregokolwiek podmiotu trzeciego, o którym mowa w ust. 9, wymaga sporządzenia aneksu.
4. Warunkiem dokonania zmiany, o której mowa w pkt 2-3, jest złożenie uzasadnionego wniosku przez stronę inicjującą zmianę, wraz z opisem zdarzenia lub okoliczności stanowiących podstawę do żądania takiej zmiany, oraz jego akceptacja przez drugą stronę umowy.
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
95
|
Kryt 2 |
Okres gwarancji
|
Kryt 2p |
5
|
Adres strony internetowej siwz |
www.bip.bialystok.pl
|
Adres uzyskania siwz |
Departament Gospodarki Komunalnej Urzędu Miejskiego w Białymstoku, ul. I Armi Wojska Polskiego 2/2, pok. 108
|
Data składania wniosków |
06/07/2016
|
Godzina składania wniosków |
11:45
|
Miejsce |
Urząd Miejski w Białymstoku, 15-103 Białystok, ul. I Armii Wojska Polskiego 2/2,
pok. nr 08
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Informacje dodatkowe |
nie dotyczy
|
Czy unieważnienie |
Nie
|