Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Gmina Miejska Lidzbark Warmiński
|
Ulica |
ul. A. Świętochowskiego 14
|
Nr domu |
14
|
Miejscowość |
Lidzbark Warmiński
|
Kod Pocztowy |
11-100
|
Województwo |
warmińsko-mazurskie
|
Tel |
089 7678500
|
Fax |
089 7672303
|
Internet |
http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl
|
Regon |
51074350000000
|
E-mail |
zamowienia@lidzbarkwarminski.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Administracja samorządowa
|
Rodz zam |
B
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Czas |
D
|
Data zakończenia |
15/10/2016
|
Wadium |
1. Wykonawca przystępując do przetargu ma obowiązek wnieść wadium w wysokości:
3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące złotych), na cały okres związania ofertą, który wynosi 30
dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się wraz z upływem terminu składania ofert.
2. Wadium w wymaganej przez Zamawiającego wysokości należy wnieść przed upływem
terminu składania ofert.
3. Wadium może być wniesione w następujących formach:
1) w pieniądzu;
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 359).
4. Miejsce i sposób wniesienia wadium.
a) Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Lidzbarku Warmińskim w Banku Millennium S.A. Nr 13116022020000000061931481, z dopiskiem: Monitoring.
Oferta jest skutecznie zabezpieczona wadium, jeśli pieniądze znajdą się na ww. rachunku przed terminem składania ofert. Kopię potwierdzenia wniesienia wadium poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
b) W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych dopuszczalnych formach, kopię dokumentu
poświadczoną za zgodność z oryginałem należy dołączyć do oferty.
Ponadto do oferty należy dołączyć, w osobnej koszulce lub kopercie, oryginał tego
dokumentu. Nie bindować i nie zszywać z ofertą.
5. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji lub poręczenia,
dokument powinien być sporządzony zgodnie z obowiązującym prawem i winien zawierać
następujące elementy:
a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji lub poręczenia (Zamawiającego), gwaranta lub poręczyciela (instytucji udzielających gwarancji lub poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib,
b) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją lub poręczeniem,
c) kwotę gwarancji lub poręczenia,
d) termin ważności gwarancji lub poręczenia,
e) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano:
odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, lub
nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub
zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
f) zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji lub poręczenia jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
g) gwarancja lub poręczenie winno być nieodwołalne i bezwarunkowe. Gwarancja lub poręczenie winny przewidywać termin bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 21 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium,
h) wszelkie spory dotyczące gwarancji lub poręczenia podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego.
i) jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji lub poręczenia nie był krótszy niż okres związania ofertą.
j) w przypadku wniesienia wadium przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie niniejszego zamówienia Zamawiający uzna wadium za wniesione skutecznie, o ile odpowiadać będzie postanowieniom niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia oraz wniesione zostało przez jednego z wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w wymaganej wysokości i wymaganym terminie.
6. Wykonawca, który nie wniesie wadium na zasadach określonych w Specyfikacji Istotnych
Warunków Zamówienia, zostanie wykluczony z postępowania zgodnie z art. 24 ust. 2 pkt
2 ustawy - Prawo zamówień publicznych.
7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta
została wybrana:
- odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie;
- nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy;
- zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
8. Zamawiający zatrzymuje również wadium wraz z odsetkami w przypadku określonym
w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
9. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty
najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Pzp.
10.Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca
wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz
wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
11.Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę
przed upływem terminu składania ofert
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia ww.
warunku udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca złoży
oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.
1 ustawy Pzp.
|
Wiedza |
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże,
że:
a) w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres
prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał co najmniej dwie roboty
budowlane polegające na budowie lub przebudowie lub rozbudowie monitoringu
wizyjnego, każda o wartości nie mniejszej niż 150 000,00 zł brutto (słownie: sto
pięćdziesiąt tysięcy złotych),
b) ww. roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki
budowlanej i prawidłowo ukończone.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać,
że łącznie spełniają powyższy warunek.
|
Potencjał |
Zamawiający nie opisuje szczegółowo sposobu dokonywania oceny spełnienia ww.
warunku udziału w postępowaniu.
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca złoży
oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust.
1 ustawy Pzp.
|
Zdolne |
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże,
że dysponuje następującymi osobami, które będą uczestniczyć w wykonaniu zamówienia:
a) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych,
wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy Prawo budowlane lub odpowiadające
im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej
obowiązujących przepisów oraz doświadczenie w sprawowaniu funkcji kierownika budowy
lub kierownika robót w realizacji co najmniej dwóch robót budowlanych polegających na
budowie lub przebudowie lub rozbudowie monitoringu wizyjnego, każda o wartości nie
mniejszej niż 150 000,00 zł brutto (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych brutto),
b) co najmniej 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami
budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń
elektrycznych i elektroenergetycznych, wydane na podstawie aktualnych przepisów ustawy
Prawo budowlane lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały
wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz doświadczenie
w sprawowaniu funkcji kierownika budowy lub kierownika robót w realizacji co najmniej
dwóch robót budowlanych.
Osoby, o których mowa wyżej i które uzyskały kwalifikacje do wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w Rzeczypospolitej Polskiej, muszą być wpisane na listę członków właściwej izby samorządu zawodowego i ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej, co daje prawo wykonywania samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie, zgodnie z ustawą z dnia 15.12.2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (t.j. Dz.U. z 2014 r., poz. 1946, z późn. zm.). Oprócz osób, o których mowa wyżej w wykonaniu zamówienia mogą wziąć udział również osoby, będące obywatelami innych niż Rzeczpospolita Polska państw członkowskich Unii Europejskiej, państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, zwanych dalej państwami członkowskimi, spełniający wymagania zawarte w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 290), a w szczególności w art. 12a oraz w ustawie z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r., poz. 65).
Wymienione w ust. 1 pkt. 1.3 osoby nie wyczerpują wymagań dla rzetelnego wypełnienia
zobowiązań Wykonawcy i powinny być traktowane jako minimalne wymagania
Zamawiającego.
Wykonawca uwzględni w ofercie każdą konieczność uzupełnienia zespołu specjalistów
wynikającą z przepisów prawa, decyzji, uzgodnień i porozumień, które są niezbędne do
kompleksowej realizacji zamówienia. Kompletne wynagrodzenie całego personelu oraz wszelkie koszty związane z obsługą muszą być zawarte w cenie oferty Wykonawcy.
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać, że łącznie spełniają powyższy warunek.
|
Sytuacja |
Zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia niniejszy warunek, jeżeli Wykonawca wykaże,
że:
1) jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności
związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na kwotę nie niższą niż
300 000,00 PLN (słownie: trzysta tysięcy złotych),
2) posiada środki finansowe lub zdolność kredytową na kwotę nie mniejszą niż
100 000,00 PLN (słownie: sto tysięcy złotych).
Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia muszą wykazać,
że łącznie spełniają powyższy warunek.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 9 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 10 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 12 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 13 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 15 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 16 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 3 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 4 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 8 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Dok podm zag 2 |
Tak
|
Inne dokumenty |
1. Wypełniony i podpisany Formularz Oferty, sporządzony według wzoru stanowiącego
załącznik nr 1 do SIWZ.
2.Wypełniony i podpisany formularz: Opis urządzeń i produktów, sporządzony
zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. 3. Kosztorys ofertowy sporządzony metodą kalkulacji uproszczonej.
4. Stosowne Pełnomocnictwo(a) - w przypadku, gdy uprawnienie do podpisania oferty
nie wynika bezpośrednio z dokumentów załączonych do oferty.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia -
dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu
o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia
umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego,
5. Kopię dowodu wniesienia wadium.
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
1. Zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której
dokonano wyboru Wykonawcy, mogą być dokonane w następującym zakresie:
1) Zaistnienie okoliczności uniemożliwiających realizację przedmiotu umowy w terminie
przewidzianym na zakończenie robót, a w szczególności:
a) wystąpienie warunków atmosferycznych odbiegających od typowych,
uniemożliwiających prowadzenie robót budowlanych, przeprowadzenie prób i sprawdzeń,
dokonywanie odbiorów,
b) wystąpienie klęski żywiołowej,
c) wystąpienie nieprzewidzianych w SIWZ warunków geologicznych, archeologicznych lub
terenowych, w szczególności: niewypały, niewybuchy, wykopaliska archeologiczne,
d) zmiana zakresu robót budowlanych, wystąpienie robót zamiennych lub dodatkowych
od wykonania których uzależnione jest wykonanie zamówienia podstawowego,
e) wystąpienie przestojów robót budowlanych spowodowanych wstrzymaniem wykonania
robót budowlanych przez uprawnione organy, z przyczyn nie wynikających z winy
stron umowy,
2) Zmiana sposobu spełnienia świadczenia na skutek zmian technologicznych
spowodowanych, w szczególności następującymi okolicznościami:
a) niedostępność na rynku materiałów lub urządzeń lub produktów wskazanych
w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót
budowlanych spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych
materiałów lub urządzeń lub produktów,
b) pojawienie się na rynku materiałów lub urządzeń lub produktów nowszej generacji
pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy lub kosztów
eksploatacji wykonanego przedmiotu umowy,
c) konieczność zrealizowania projektu przy zastosowaniu innych rozwiązań
technicznych/technologicznych niż wskazane w opisie technicznym lub
w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, w sytuacji gdyby
zastosowanie przewidzianych rozwiązań groziłoby niewykonaniem lub wadliwym
wykonaniem przedmiotu umowy.
2. W przypadku zaistnienia okoliczności, o których mowa w ust. 1 pkt 1 termin realizacji
przedmiotu umowy może ulec wydłużeniu o okres trwania tych okoliczności lub o czas
niezbędny do należytego wykonania przedmiotu umowy.
3. Zmiana umowy może również nastąpić w przypadku:
1) zmiany przepisów prawa mających wpływ na treść umowy,
2) zaistnienia konieczności wykonania robót zamiennych potwierdzonych przez osoby
uprawnione, cena ryczałtowa może ulec zmianie o różnicę wartości robót
(materiałów) zamiennych ustalonych kosztorysem powykonawczym zatwierdzonym
przez Zamawiającego, a wartością ryczałtową tego zakresu robót, zamiast którego
będą wykonywane roboty (stosowane materiały) zamienne,
3) ograniczenia zakresu robót lub wprowadzenia robót zamiennych o niższej wartości
niż przewidywana w SIWZ i w ofercie, wysokość wynagrodzenia Wykonawcy
zostanie zmniejszona,
4) niewykonania części lub całości zamówienia z powodu tego, że wykonanie
zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć
w chwili zawarcia umowy, tym przypadku, wysokość wynagrodzenia Wykonawcy
zostanie zmniejszona o wartość robót niewykonanych,
5) zmiany kierownika budowy lub kierowników robót lub inspektorów nadzoru
inwestorskiego,
6) zmiany osób reprezentujących strony,
7) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie
z SIWZ.
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
90.00
|
Kryt 2 |
Okres gwarancji jakości
|
Kryt 2p |
10.00
|
Adres strony internetowej siwz |
http://lidzbarkw-um.bip-wm.pl
|
Adres uzyskania siwz |
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim, 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. A. Świętochowskiego 14, pok. nr 206
|
Data składania wniosków |
18/07/2016
|
Godzina składania wniosków |
12:00
|
Miejsce |
Urząd Miejski w Lidzbarku Warmińskim, 11-100 Lidzbark Warmiński, ul. A. Świętochowskiego 14, pok. nr 11
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Czy unieważnienie |
Nie
|