Zakup urządzeń sieciowych, osprzętu, komputerów dla Domów Studenckich Politechniki Warszawskiej. numer postępowania: ZP/D/MP/9/2016

Data publikacji 2016-07-12
Data zakończenia 2016-07-26 12:00:00
Instytucja Politechnika Warszawska
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Komputery osobiste,
  • Sprzęt związany z komputerami,
  • Urządzenia sieciowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 131757 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 324200003, 302133008, 302300000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest zakup urządzeń sieciowych, osprzętu, komputerów dla Domów Studenckich Politechniki Warszawskiej tj.:
1.1. Komputer typ 1 - sztuk 3;
1.2. Komputer przenośny - sztuk 1;
1.3. MONITOR LCD - sztuk 3;
1.4. Urządzenie wielofunkcyjne - sztuk 2;
1.5. UPS TYP 1 - sztuk 3 np. Cover PRM3 lub równoważny o nie gorszych parametrach niż w załączniku nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia, strona 4;
1.6. Przełącznik sieci LAN - sztuk 9 np. Cisco 2960X-48TD-L lub równoważny o nie gorszych parametrach niż w załączniku nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia, strona 5-6;
1.7. Przełącznik rutujący sieci LAN - sztuk 1. Przełącznik stackowalny (np.: Cisco WS-C3850-24T-S lub równoważny o nie gorszych parametrach niż w załączniku nr 1 do SIWZ Opis przedmiotu zamówienia, strona 7-8;
1.8. Wsparcie pamięci masowej
1.9. Taśmy - sztuk 10;
1.10. Serwer typ 1 - sztuk 1;
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia (wymagane parametry techniczne jakie musi spełniać oferowany sprzęt oraz ilości) znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia - specyfikacja asortymentowo-techniczna.
3. Urządzenia powinny być produktami wysokiej jakości, muszą być fabrycznie nowe, wolne od wad materiałowych i prawnych.
4. Urządzenia oraz ich wyposażenie powinny być oznakowane w taki sposób, aby możliwa była identyfikacja zarówno produktu jak i producenta.
5. Do urządzeń musi być dołączony nośnik ze wszystkimi sterownikami oraz narzędziami diagnostycznymi kompatybilnymi z wymienionymi systemami operacyjnymi.
6. Zapewnienie dostępu do najnowszych sterowników i uaktualnień na stronie producenta realizowanego poprzez podanie na dedykowanej stronie internetowej producenta numeru seryjnego lub modelu urządzenia - do oferty należy dołączyć link strony.
7. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych [zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164)] pod warunkiem, iż sprzęt równoważny będzie posiadał takie same lub lepsze parametry techniczne, jakościowe, funkcjonalne i użytkowe. Udowodnienie równoważności będzie leżało po stronie Wykonawcy. Wykonawca powołujący się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowany przez niego sprzęt i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
8. Przez sprzęt i urządzenia równoważne Zamawiający rozumie produkty o parametrach nie gorszych niż wskazane w Załączniku nr 1 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia - specyfikacja asortymentowo-techniczna.
9. Jeżeli w opisie przedmiotu zamówienia w SIWZ i załącznikach do SIWZ, wskazano jakiekolwiek znaki towarowe lub oznaczenia, które mogą być uznane za znaki towarowe, należy przyjąć, że wskazane oznaczenia lub znaki towarowe określają parametry techniczne równoważne od opisanych.
10. Oferowane urządzenia, oprogramowanie i licencje muszą pochodzić z oficjalnego kanału dystrybucji zgodnie z wymaganiami ich odpowiednich producentów.
11. Dostarczone urządzenia muszą być objęte serwisem producenta u Zamawiającego. Żaden z elementów dostarczonych nie może być plombowany. W ramach napraw nie dopuszcza się wymiany komponentów składowych urządzeń na gorsze niż dostarczone.
12. Oferowane serwery muszą być przygotowane do współpracy z systemami operacyjnymi takimi jak: Microsoft Windows Server 2012 R2, Red Hat Linux 6, Gentoo (Debian) Linux, FreeBSD 10.
13. Wszystkie urządzenia muszą współpracować z siecią energetyczną o parametrach: 230V ± 10%, 50Hz.
14. Wraz z dostawą Wykonawca ma obowiązek dostarczyć dokument wydany przez producenta poszczególnych przedmiotów zamówienia, poświadczający datę ich produkcji Sprzęt winien być w momencie dostawy nie starszy niż 120 dni od daty produkcji. Wszystkie urządzenia muszą podchodzić z oficjalnego kanału sprzedaży producentów i do oferty należy dołączyć odpowiednie oświadczenia Wykonawcy.
15. Wszelkie wymagania techniczne dotyczące przedmiotu zamówienia należy traktować jako nie gorsze niż podane w SIWZ, brak możliwości spełnienia przez proponowane urządzenie lub oprogramowanie któregokolwiek z wymienionych parametrów wyklucza je z dalszej oceny.
16. Wykonawca załączy do oferty dokument (specyfikację techniczną) potwierdzający spełnianie przez oferowane urządzenia wszystkich wymagań technicznych. Opisy te muszą jednoznacznie identyfikować oferowane urządzenia poprzez wskazanie ich modeli/symboli katalogowych wg katalogów producentów.
17. Warunki gwarancji:
17.1. Oferowane urządzenia powinny być objęte 36-miesięczną gwarancją producenta, o ile nie zaznaczono inaczej w załączniku nr 2 do SIWZ - Formularz cenowy i gwarancyjny;
17.2. Dostarczone urządzenia muszą być objęte serwisem w siedzibie Zamawiającego;
17.3. Naprawa musi rozpocząć się najpóźniej 24h od zgłoszenia awarii. W przypadku jeżeli naprawa musi trwać dłużej niż 24h od jej rozpoczęcia dostawca ma obowiązek w trybie natychmiastowym dostarczyć zamawiającemu zastępczy sprzęt równoważny z naprawianym na cały okres trwania naprawy. Przez tryb natychmiastowy rozumie się 24 godziny od momentu rozpoczęcia naprawy;
17.4. Przez cały okres gwarancji urządzenia muszą zachować nie gorszą niż pierwotna konfigurację sprzętową.
18. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczenia przedmiotu zamówienia na własny koszt do siedziby Użytkownika w wyznaczone miejsce oraz rozładunek. Baza dostawy: franco Użytkownika, tj. do Domu Studenckiego Mikrus, przy ul. Waryńskiego 10, 00-631 Warszawa, zgodnie z asortymentem zawartym w Załączniku 1 do SIWZ w ramach wartości brutto Umowy. tzn. wszystkie koszty i ryzyka do franco ponosi Wykonawca.
19. KRYTERIA ŚRODOWISKOWE:
19.1. Sprzęt sieciowy powinien mieć niski poziom zużycia energii i związane z nim emisje dwutlenku węgla (CO2).
19.2. Komputery muszą spełniać przyjęte kryteria efektywności energetycznej, standardy ergonomiczne i środowiskowe. Wymaga się aby komputery posiadały oznaczenie ENERGY STAR w wersji 6.0., poziom emitowanego hałasu oraz oferowany sprzęt komputerowy, mierzony według normy ISO 7779 i wykazany według normy ISO 9296 w trybie jałowym (tryb IDLE) nie przekraczał 21 dB, oferowane monitory komputerowe muszą spełniać kryteria programu ochrony środowiska EPEAT na poziomie GOLD.
19.3. Urządzenia z oznakowaniem CE zgodne z dyrektywami wydanymi przez Komisję Europejską. Zgodne z Dyrektywą RoHS.
19.4. Certyfikaty emisji elektromagnetycznej i środowiskowe:
- FCC Part 15 Class A,
- EN 55022 Class A (CISPR22),
- EN 55024 (CISPR24),
- AS/NZS CISPR22 Class A,
- CE,
- CNS13438 Class A,
- MIC,
- GOST,
- China EMC Certifications,
- Reduction of Hazardous Substances (RoHS) including Directive 2011/65/EU.
19.5. Certyfikaty bezpieczeństwa:
- UL 60950-1, Second Edition,
- CAN/CSA 22.2 No. 60950-1, Second Edition,
- TUV/GS to EN 60950-1, Second Edition,
- CB to IEC 60950-1 Second Edition with all country deviations,
- CE Marking,
- NOM (through partners and distributors).

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Politechnika Warszawska
Ulica Pl. Politechniki 1
Nr domu 1
Miejscowość Warszawa
Kod Pocztowy 00-661
Województwo mazowieckie
Tel 022 2346206, 2346630
Fax 022 2346217, 6286075
Internet www.pw.edu.pl
Regon 00000155400000
E-mail poreda@ca.pw.edu.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Uczelnia publiczna
Rodz zam D
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas Obowiązuje termin
Okres trwania zamówienia 28
Wadium Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 6 000,00 PLN (słownie złotych: sześć tysięcy i 00/100).
Zaliczka Nie
Uprawnienie Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia, nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów opisanych w rozdziale 6 SIWZ.
Wiedza Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że należycie wykonał lub należycie wykonuje, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 (dwa) dostawy odpowiadającą swoim rodzajem przedmiotowi zamówienia (tj. dostawa urządzeń sieciowych) o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł brutto (każda dostawa). Wykaz należy sporządzić wg wzoru stanowiącego załącznik nr 7 do formularza oferty z załączeniem dowodów potwierdzających, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycieOcena spełnienia powyższych warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia, nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów opisanych w rozdziale 6 SIWZ.
Potencjał Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia, nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów opisanych w rozdziale 6 SIWZ.
Zdolne Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia, nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów opisanych w rozdziale 6 SIWZ.
Sytuacja Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca przedstawi opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument, potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na sumę ubezpieczenia nie mniejszą niż 100 tyś. zł Jeśli polisa ubezpieczeniowa odpowiedzialności cywilnej Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, złożona w dokumentach ofertowych, traci ważność przed terminem realizacji zamówienia, Wykonawca przedłuży ubezpieczenie OC, zachowując jego ciągłość przez okres realizacji usługi i przedstawi odpis (kopię) polisy Zamawiającemu. Ocena spełnienia powyższych warunków zostanie dokonana wg formuły spełnia, nie spełnia, na podstawie złożonych przez Wykonawców oświadczeń i dokumentów opisanych w rozdziale 6 SIWZ.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 13 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 16 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 5 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 6 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 7 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 8 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 3 Tak
Dok podm zag 4 Tak
Dok podm zag 5 Tak
Dok potw 2 Tak
Inne dokumenty 1. Pełnomocnictwo, określające jego zakres i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy - w przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik. 2. Wspólników spółki cywilnej obowiązują przepisy dotyczące wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, o których mowa w art. 23 ustawy. Wspólnicy spółki cywilnej wraz z ofertą zamiast pełnomocnictwa mogą złożyć umowę spółki cywilnej. 3. Wykonawca, wraz z ofertą, składa listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, albo informację o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 5 do formularza oferty. 4. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy (zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia) - jeżeli dotyczy; sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 6 do formularza oferty. 5. Wykonawca, wraz z ofertą, składa oświadczenie o spełnianiu kryteriów środowiskowych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do formularza oferty. 6. Wykonawca, wraz z ofertą składa wypełnioną i podpisaną specyfikację asortymentowo-techniczną, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do formularza oferty. Wykonawca winien podać krótki opis (zgodnie/nie zgodne lub wpisać parametry), które potwierdzą, iż oferowane parametry spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Bezwzględnie wymagane jest uzupełnienie każdej pustej komórki. Wykonawca zobowiązany jest dołączyć dokumenty potwierdzające zgodność urządzeń aktywnych z parametrami wymaganymi przez Zamawiającego. 7. Wypełniony i podpisany Formularz cenowy i gwarancyjny. Bezwzględnie wymagane jest uzupełnienie każdej komórki tabeli, sporządzone wg wzoru stanowiącego załącznik nr 2 do formularza oferty. 8. Certyfikaty, deklaracje, oświadczenia wymienione w załączniku nr 1 do SIWZ - Opis przedmiotu zamówienia - specyfikacja asortymentowo-techniczna. 9. Dokument potwierdzający wniesienie wadium, zgodnie z pkt 3 rozdziału 9. 10. W przypadku złożenia dokumentu lub oświadczenia, w którym wskazano kwoty w innej walucie niż złoty polski [PLN] - z wyłączeniem ceny, wadium wnoszonego w pieniądzu - Zamawiający dokona ich przeliczenia na PLN wg średniego kursu NBP z dnia zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. W przypadku, gdy w dniu zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu NBP nie opublikował średnich kursów walut, zostanie przyjęty pierwszy opublikowany po tej dacie średni kurs NBP. INFORMACJA UZUPEŁNIAJĄCA: Jeżeli miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. III.4.3.1. i III.4.3.2. zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Postanowienia o terminach wystawienia dokumentów stosuje się odpowiednio, jak w przypadku tych dokumentów.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 9. Zmiana zawartej umowy: 9.1. Zmiana treści umowy może nastąpić wyłącznie w granicach unormowania art.144 ust.1 ustawy i pod rygorem nieważności wymaga formy pisemnego aneksu skutecznego po podpisaniu przez obie Strony. Wykonawca na piśmie przedstawi okoliczności będące przyczyną proponowanych zmian. 9.2. Zmiana umowy, o której mowa wyżej, może nastąpić wyłącznie w przypadkach: 9.2.1. ewentualnej zmiany podwykonawców, z zastrzeżeniem posiadania przez tych podwykonawców co najmniej takich samych właściwości, kwalifikacji (dotyczy przypadku w którym Wykonawca posługuje się potencjałem podwykonawców)); 9.2.2. zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez Wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji danej części zamówienia oraz właściwości, w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, a dotyczącym braku podstaw do wykluczenia z postępowania; 9.2.3. zmiana sposobu spełnienia świadczenia - na skutek niedostępności na rynku materiałów/urządzeń wskazanych w ofercie spowodowana zaprzestaniem produkcji lub wycofaniem z rynku tych materiałów/urządzeń lub pojawienia się na rynku materiałów/urządzeń nowej generacji albo nowych technologii - zmiana urządzeń na równoważne lub o lepszych parametrach za cenę nie wyższą niż podana w ofercie, z zastrzeżeniem, że nie będzie stało to w sprzeczności z zapisami art. 140 ust. 1 ustawy. 9.2.4. Umowa zawarta na okres dłuższy niż 12 miesięcy zawiera postanowienia o zasadach wprowadzenia odpowiednich zmian wysokości wynagrodzenia należnego wykonawcy, w przypadkach zmiany (nie dotyczy); a) stawki podatku od towarów i usług, b) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę, c) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, - jeśli zmiany te będą miały wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, zainteresowana strona składa drugiej stronie wniosek o zmianę wskazując jedną z okoliczności wskazanych powyżej wraz z uzasadnieniem prawnym oraz ze wskazaniem zmiany wynagrodzenia; 9.2.5. zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy; 9.2.6. wystąpienia siły wyższej. 9.3. Siła wyższa jest to zdarzenie, którego strony nie mogły przewidzieć, któremu nie mogły zapobiec, ani nie mogą przeciwdziałać, a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie w części lub w całości jego zobowiązań. Siła wyższa obejmuje w szczególności, następujące zdarzenia: 9.3.1. wojna, działania wojenne, działania wrogów zewnętrznych, 9.3.2. terroryzm, rewolucja, przewrót wojskowy lub cywilny, wojna domowa, 9.3.3. skutki zastosowania amunicji wojskowej, materiałów wybuchowych, skażenie radioaktywna, z wyjątkiem tych które mogą być spowodowane użyciem ich przez Wykonawcę, 9.3.4. klęski żywiołowe, jak huragany, powodzie, trzęsienie ziemi, 9.3.5. bunty, niepokoje, strajki, okupacje budowy przez osoby inne niż pracownicy Wykonawcy i jego podwykonawców, 9.3.6. inne wydarzenia losowe. 9.4. Strona dotknięta czynnikami losowymi powinna niezwłocznie poinformować druga Stronę faksem, poczta elektroniczna lub w innej formie pisemnej o zaistnieniu tych okoliczności lub o ich ustąpieniu. Wystąpienie wyżej opisanych okoliczności, jak również czas ich trwania potwierdzane jest przez właściwą Izbę Gospodarcza kraju Wykonawcy. 9.5. Braków surowcowych, niedoborów siły roboczej, zastosowanie części wadliwych i przerw w pracy nie uznaje się jako czynników losowych. 9.6. Warunkiem wprowadzenia zmian zawartej umowy jest sporządzenie podpisanego przez Strony Protokołu konieczności przyczyny zmiany oraz potwierdzającego wystąpienia (odpowiednio) co najmniej jednej okoliczności wymienionej w ust. 2. 9.7. Protokół konieczności będzie załącznikiem do aneksu Umowy.
Kod kryterium B
Kryt 1p 90
Kryt 2 Termin dostawy
Kryt 2p 10
Adres strony internetowej siwz http://www.zamowienia.pw.edu.pl/wykaz/
Adres uzyskania siwz Politechnika Warszawska Dział Zamówień Publicznych Gmach Biurowy, 00-668 Warszawa, ul. Noakowskiego 18/20, kl. A, pokój nr 204
Data składania wniosków 26/07/2016
Godzina składania wniosków 12:00
Miejsce Politechnika Warszawska Dział Zamówień Publicznych Gmach Biurowy, 00-668 Warszawa, ul. Noakowskiego 18/20, kl. A, pokój nr 204
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 60
Informacje dodatkowe Nie dotyczy
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)