Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Instytut Lotnictwa
|
Ulica |
al. Krakowska 110/114
|
Miejscowość |
Warszawa
|
Kod Pocztowy |
02-256
|
Województwo |
mazowieckie
|
Tel |
022 8460011
|
Fax |
022 8466567
|
Internet |
www.ilot.edu.pl
|
Regon |
00003737400000
|
E-mail |
kspych@ilot.edu.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Inny: Instytut badawczy
|
Rodzaj zam inny |
Instytut badawczy
|
Rodz zam |
B
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Tak
|
Zam uzupelniajace |
Zamawiający przewiduje udzielenie zamówienia uzupełniającego, które zostanie udzielone na podstawie odrębnej umowy lub umów zawartych z Wykonawcą w trybie zamówienia z wolnej ręki, na podstawie art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy. Zamówienie uzupełniające może zostać udzielone w terminie 3 lat od dnia udzielenia zamówienia podstawowego. Zamówienie uzupełniające może zostać udzielone po spełnieniu warunków określonych we wcześniej przywołanych postanowieniach ustawy. Wartość zamówienia uzupełniającego nie będzie przekraczać 20% wartości zamówienia podstawowego
|
Czas |
Obowiązuje termin
|
Okres trwania zamówienia |
133
|
Wadium |
W przedmiotowym postępowaniu, przed upływem terminu składania ofert, Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 100 000 zł (słownie: sto tysięcy złotych 00/100)
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
Zamawiający nie zamieszcza opisu sposobu dokonania jego spełnienia
|
Wiedza |
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, należycie wykonali co najmniej:
- 2 roboty budowlane o wartości nie mniejszej niż 1 000 000,00 złotych brutto każda,
- 1 robotę budowlaną o wartości nie mniejszej niż 3 000 000,00 złotych brutto
obejmujące swoim zakresem budowę, rozbudowę, przebudowę lub remont budynku/budynków lub ich części i instalacje sanitarne i elektryczne.
Zamawiający wymaga, aby co najmniej 2 z powyższych robót dotyczyły budowy lub przebudowy systemu klimatyzacji precyzyjnej.
|
Potencjał |
Zamawiający nie zamieszcza opisu sposobu dokonania jego spełnienia
|
Zdolne |
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, iż dysponuje nie mniej niż 2 osobami, które posiadają następujące kwalifikacje:
a) kierownik budowy legitymujący się uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności konstrukcyjno-budowlanej,
b) kierownik robót w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych legitymujący się uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych,
c) kierownik robót w specjalności instalacyjnej legitymujący się uprawnieniami budowlanymi bez ograniczeń do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,
Osoby przewidziane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie muszą posiadać wymagane uprawnienia, które zostały wydane zgodnie z ustawą Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz. U. z 2016 poz. 290) art. 12 ust. 1 ppkt. 2, ust. 7, art. 12a lub uprawnienia uzyskane na podstawie przepisów obowiązujących przed wejściem w życie ustawy Prawo budowlane z 1994 r.
W odniesieniu do obywateli państw członkowskich zastosowanie będzie miała ustawa z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawaniach kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. nr 63 poz. 394 z późn. zm.) lub ustawa z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów oraz inżynierów budownictwa (Dz.U z 2014 poz. 1946 j.t.). Zamawiający wymaga, aby każda z wymienionych osób posiadała znajomość języka polskiego w stopniu umożliwiającym swobodną komunikację.
|
Sytuacja |
Zamawiający nie zamieszcza opisu sposobu dokonania jego spełnienia
|
Oswiadczenie potwierdzenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 9 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Inne dokumenty |
1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III. 4. 3. 1) składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Dokumenty, o których mowa w pkt 1 powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 3. Jeżeli w kraju miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt. 1, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem. Przepis pkt 1 stosuje się odpowiednio. 4. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. 5. Jeżeli Wykonawca, w dokumentach, o których mowa w SIWZ, wykazał, że polega na zasobach innych podmiotów niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Pisemne zobowiązanie zawiera w szczególności: 1) oznaczenie podmiotu udostępniającego zasoby; 2) oznaczenie podmiotu przyjmującego zasoby (Wykonawca); 3) treść oświadczenia woli udostępniającego zasoby zawierająca: a) zakres udostępnionych Wykonawcy zasobów i sposób ich wykorzystania w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia; b) okres, na jaki zasoby będą udostępnione Wykonawcy; c) charakter stosunku prawnego jaki będzie łączył Wykonawcę z podmiotem udostępniającym zasoby w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia. 6. Wykonawcy ubiegający się wspólnie o udzielenie zamówienia zobowiązani są, zgodnie z art. 23 ust. 2 ustawy, do załączenia do oferty dokumentu ustanawiającego pełnomocnika Wykonawców występujących wspólnie do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
Na podstawie art. 144 ust. 1 ustawy Zamawiający dopuszcza możliwość wprowadzenia zmian w umowie w przypadku:
1) zmiany terminów wykonania umowy; w przypadku zaistnienia okoliczności lub zdarzeń uniemożliwiających realizację umowy w wyznaczonym terminie, bez możliwości zmiany wynagrodzenia określonego w umowie o udzielenie zamówienia publicznego spowodowane m.in.:
a) wstrzymania jednostronną decyzją Zamawiającego prowadzenia robót,
b) wystąpią wyjątkowo niesprzyjające warunki atmosferyczne uniemożliwiające Wykonawcy wykonanie robót w określonym w zleceniu terminie. Do niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających Wykonawcy wykonanie robót w określonym terminie zalicza się w szczególności: - obfite i długotrwałe opady atmosferyczne, w szczególności śnieg, deszcz; - niskie temperatury utrudniające lub uniemożliwiające realizacje umowy; - klęski żywiołowe występujące na terenie objętym realizacją umowy. W takim przypadku strony mogą przesunąć termin zakończenia wykonania prac, fakt ten jednak musi mieć odzwierciedlenie w dzienniku budowy i musi być potwierdzony przez Zamawiającego i inspektora nadzoru,
c) działania siły wyższej (np. strajki generalne lub lokalne), mającej bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót,
d) wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, mające bezpośredni wpływ na terminowość wykonania robót,
e) konieczności przeprowadzenia prac (robót) nieprzewidzianych w SIWZ wynikających z warunków archeologicznych lub terenowych, w szczególności: niewypały i niewybuchy, prace archeologiczne,
f) działań osób trzecich lub organów władzy publicznej, które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji zamówienia.
2) zmiany osób, przy pomocy których Wykonawca realizuje przedmiot umowy na inne legitymujące się co najmniej równoważnymi uprawnieniami i kwalifikacjami określonymi w SIWZ. Zmiana nie wymaga aneksowania umowy, jednakże skierowanie nowego pracownika do realizacji prac wynikających z umowy, nastąpi wyłącznie po wcześniejszym (co najmniej 72 godzinnym) zawiadomieniu osoby upoważnionej przez Zamawiającego do nadzoru nad realizacją umowy wraz z dostarczeniem dowodów potwierdzających, że nowa osoba posiada co najmniej kwalifikacje i uprawnienia wymagane w SIWZ i uzyskaniem akceptacji nowej osoby przez upoważnionego pracownika Zamawiającego oraz uaktualnieniu wykazu pracowników realizujących przedmiot umowy.
3) możliwości zastosowania nowszych i korzystniejszych dla Zamawiającego rozwiązań technologicznych lub technicznych, niż te istniejące w chwili podpisania umowy, bez zmiany wynagrodzenia za realizację przedmiotu zamówienia. Jako korzystniejsze dla Zamawiającego należy traktować rozwiązania odpowiadające wymaganiom Zamawiającego w większym stopniu z punktu widzenia kosztów utrzymania, wydajności lub wyższej użyteczności;
4) zmian technologii lub parametrów charakterystycznych dla danego elementu składowego robót, wprowadzonych na wniosek wykonawcy, zatwierdzony przez zamawiającego z zastrzeżeniem, że nie spowoduje ona zmiany wynagrodzenia za realizacje przedmiotu umowy oraz że zmiana technologii lub parametrów nie spowoduje uszczerbku dla jakości wykonanych prac;
5) zmiany sposobu i warunków płatności w przypadku zaistnienia okoliczności lub zdarzeń uniemożliwiających prawidłową realizację umowy, na które Strony nie miały wpływu;
6) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na koszt wykonania zamówienia tj. zmiany w zakresie: wysokości stawki podatku od towarów i usług VAT, wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę /Dz.U. z 2002, Nr 16 poz. 1679 z późn. zm./, zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne;
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
70
|
Kryt 2 |
okres gwarancji
|
Kryt 2p |
30
|
Adres strony internetowej siwz |
www.ilot.edu.pl
|
Adres uzyskania siwz |
Instytut Lotnictwa, al. Karkowska 110/114, 02-256 Warszawa
|
Data składania wniosków |
11/08/2016
|
Godzina składania wniosków |
10:00
|
Miejsce |
Instytut Lotnictwa, Al. Krakowska 110/114, 02-256 Warszawa, kancelaria ogólna, budynek A
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Informacje dodatkowe |
A 1. Wykonawca przed czynnością podpisania umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu oryginały uprawnień budowalnych, odpowiednio wystawionych dla osób oddelegowanych do realizacji przedmiotu zamówienia.
2. Przed podpisaniem umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji harmonogram rzeczowo-finansowy, który będzie stanowił załącznik nr 2 do umowy. Harmonogram rzeczowo-finansowy powinien uwzględniać stopień zaawansowania prac na poszczególne transze płatności. Zmiany w harmonogramie rzeczowo-finansowym wymagają zgody Zamawiającego i nie powodują zmiany umowy.
3. W przypadku wyboru oferty Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, jako najkorzystniejszej, Wykonawcy są zobowiązani do przedłożenia, najpóźniej do dnia podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego, umowy regulującej współpracę tych Wykonawców.
4. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienie, posiadał przez cały okres realizacji umowy polisę ubezpieczenia OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, obejmującą swym zakresem wyłącznie przedmiot realizacji Umowy na kwotę nie niższą niż wartość Umowy. Wykonawca zobowiązany będzie przedłożyć Zamawiającemu kopię polisy OC wraz z potwierdzeniem dokonania wymaganych opłat przed podpisaniem umowy. W przypadku gdy opłata przewidziana jest transzami, Wykonawca zobowiązany jest przekazać dowód dokonania zapłaty każdej z transz w terminie 5 dni od dnia kiedy zapłata stanie się wymagalna. W przypadku wydłużenia czasu realizacji zamówienia, Wykonawca jest zobowiązany zapewnić i udokumentować Zamawiającemu ciągłość polis OC w ww. zakresie.
B. Wymagania dotyczące zabezpieczenia należytego wykonania umowy
1. Zamawiający przed zawarciem umowy będzie żądał od wybranego Wykonawcy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% proponowanej w formularzu cenowym wartości przedmiotu umowy brutto.
2. Zabezpieczenie służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
3. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy może być wniesione w wybranej przez Wykonawcę formie:
1) w pieniądzu,
2) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) w gwarancjach bankowych,
4) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /j.t. z 2007 r. Dz. U. Nr 42 poz. 275 z późn. zm./.
4. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy wnoszone w postaci pieniężnej należy wpłacić na konto Instytutu Lotnictwa Bank Pekao S.A., nr konta 90124062471111000049772760.
5. Zabezpieczenie wnoszone w formach niepieniężnych należy składać w formie oryginału dołączonego do oferty. Z treści gwarancji/poręczenia musi jednoznacznie wynikać jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela Gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny.
6. Zabezpieczenia wniesione w formach niepieniężnych zostanie wystawione z terminem ważności o 30 dni dłuższym niż termin obowiązywania umowy.
7. W przypadku niezakończenia realizacji zamówienia w terminie określonym w ofercie Wykonawcy, obowiązek zabezpieczenia należytego wykonania umowy trwa do dnia rzeczywistego wykonania zamówienia stwierdzonego protokołem odbioru bez uwag.
8. 70 % zabezpieczenia wniesionego w pieniądzu zostanie zwrócone w terminie 30 dni od dnia rzeczywistego wykonania zamówienia stwierdzonego protokołem odbioru bez uwag.
9. 30 % wniesionego zabezpieczenia należytego wykonania umowy jest przeznaczone na zabezpieczenie roszczeń z rękojmi za wady na wykonanie robót budowlanych i będzie zwrócone nie później niż w 15-stym dniu po upływie okresu rękojmi za wady.
|
Czy unieważnienie |
Nie
|