1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług telekomunikacyjnych w zakresie telefonii stacjonarnej oraz dostępu do sieci Internet na rzecz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku, podzielony na dwie części (pakiety):
PAKIET NR 1: Publicznie dostępne usługi telefoniczne w zakresie połączeń z telefonów stacjonarnych na rzecz Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku,
PAKIET NR 2: Usługi dostępu do sieci Internet w technologii przewodowej.
2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dotyczący dwóch części zamówienia (pakietów) zawiera pkt. 5 specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
3. Dodatkowe warunki dotyczące przedmiotu zamówienia:
a) Termin płatności: 21 dni od daty wystawienia faktury,
b) Nie przewiduje się wypłacania zaliczek na poczet wykonania zamówienia,
c) forma zapłaty - jak we wzorze umowy - załącznik nr 8a (dotyczy Pakietu Nr 1) lub/i 8b (dotyczy Pakietu Nr 2) do specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
d) Zamawiający nie może być obciążony żadnymi dodatkowymi kosztami wynikającymi ze zmiany Operatora.
e) Zamawiający dopuszcza możliwość przeprowadzenia wizji lokalnej po uprzednim telefonicznym ustaleniu terminu z Zamawiającym, celem oceny możliwości technicznych świadczenia usług objętych niniejszym zamówieniem dla Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku.
4. Podwykonawstwo:
a) Zamawiający nie zastrzega, że Wykonawca ma obowiązek osobistego wykonania kluczowej części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy,
b) w przypadku powierzenia wykonania części zamówienia Podwykonawcom, Zamawiający żąda wskazania przez Wykonawcę w Formularzu oferty części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podania przez Wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby Wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp,
c) jeżeli zmiana albo rezygnacja z Podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, Wykonawca jest obowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia,
d) w przypadku nie wskazania części zamówienia, która ma być realizowana przez Podwykonawcę Zamawiający uzna, że całość zamówienia będzie wykonywana przez Wykonawcę osobiście.
Opis1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej, w sposób ciągły i niezakłócony, z wykorzystaniem zewnętrznych łączy telekomunikacyjnych Wykonawcy ISDN PRA lub ISDN BRA oraz łączy analogowych (ich liczba powinna zapewnić Zamawiającemu dostateczną, jednorazową liczbę równoczesnych połączeń telekomunikacyjnych), w obiektach Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku, wyszczególnionych w Załączniku Nr 1 do SIWZ, tj. w Wykazie lokalizacji komórek organizacyjnych Zamawiającego, zainstalowanych tam numerów i rodzaju łączy.
2. Świadczone w ramach tej części zamówienia usługi telekomunikacyjne powinny obejmować:
a) zapewnienie w sposób ciągły łączności telefonicznej uwzględniającej połączenia przychodzące i wychodzące dla będących w dyspozycji Zamawiającego: 15 łączy analogowych; 28 łączy ISDN; 39 łączy MSN oraz 7 puli po 10 numerów DDI (aktualnie jest 5, dodatkowo 2 pule),
b) abonamenty za łącza, o których mowa w lit. a,
c) połączenia lokalne i strefowe,
d) połączenia międzystrefowe,
e) połączenia do sieci ruchomych (komórkowych),
f) połączenia międzynarodowe,
g) zapewnienie łączności faksowej,
h) połączenia modemowe,
i) zapewnienie wszystkich przyłączy telekomunikacyjnych niezbędnych do realizacji całości usług.
3. Połączenia nie wymienione w formularzu cenowym, stanowiącym załącznik nr 3 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a które wystąpią u Zamawiającego w trakcie realizacji zamówienia, rozliczane będą według aktualnego i publicznie dostępnego cennika Wykonawcy w ofercie dla klientów biznesowych.
4. Usługi będące przedmiotem niniejszego zamówienia powinny być świadczone w oparciu o medium kablowe.
5. Zamawiający wymaga, aby wszystkie przyłącza telekomunikacyjne były zrealizowane za pomocą istniejącej (dotychczas wykorzystywanej) infrastruktury telekomunikacyjnej. W przypadku braku możliwości technicznych wykorzystania istniejących zasobów fizycznych sieci w poszczególnych obiektach, Zamawiający dopuszcza inna, uzgodnioną z Zamawiającym, technikę transmisyjną wykonywania usług telekomunikacyjnych będących przedmiotem niniejszego zamówienia.
6. Usługi połączeń telefonicznych powinny być realizowane przy wykorzystaniu stacjonarnego zakończenia sieci dostarczonego przez Wykonawcę, współpracującego z centralą Zamawiającego:
a) typu Siemens HiPAth 3800 zainstalowaną w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Białymstoku przy ul. Malmeda 8,
b) Centralą Hybrydową IP-PBX MyPBX U200 zainstalowaną w Białymstoku przy ul. Klepackiej 18.
7. Szacunkowy czas poszczególnych rodzajów połączeń objętych niniejszym zamówieniem przedstawia poniższa tabela:
Rodzaj połączeń Prognozowany czas połączeń w okresie realizacji zamówienia (w minutach)
Lokalne i strefowe 1 300 000
Międzystrefowe 80 000
Połączenia do sieci komórkowych 670 000
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia ilości poszczególnych rodzajów połączeń o nie więcej niż 30%. Wykonawcy z którym Zamawiający podpisze umowę nie przysługuje roszczenie o realizację usługi w wyżej podanych ilościach.
8. Usługi telekomunikacyjne będące przedmiotem niniejszego zamówienia powinny być świadczone zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2014, poz. 243 z późn. zm.), oraz innymi obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa.
9. Wykonawca w ramach realizacji niniejszego zamówienia zapewni:
1) zachowanie dotychczasowej numeracji telefonicznej - Wykonawca przeniesie wszystkie istniejące numery telefoniczne Zamawiającego na swoje zasoby, bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Zamawiającego. Wykonawca przeprowadzi wszystkie niezbędne procedury, uzgodnienia, związane z przeniesieniem numerów,
2) nieprzerwane świadczenie usług telekomunikacyjnych będących przedmiotem niniejszego zamówienia we wszystkich obiektach Zamawiającego wyszczególnionych w załączniku Nr 1 do SIWZ), w momencie zmiany operatora: zakończenie dotychczasowej umowy nastąpi w dniu poprzedzającym rozpoczęcie świadczenia usług będących przedmiotem niniejszego zamówienia, o uzgodnionej z przedstawicielem Zamawiającego godzinie. Rozpoczęcie świadczenia usługi będącej przedmiotem zamówienia nastąpi nie później niż o godz. 6:00 rano dnia rozpoczęcia świadczenia usługi. W warunku tym zawierają się wszelkie działania niezbędne do podjęcia przed, w trakcie i po wyznaczonym terminie przełączenia, jak również współdziałania z dotychczasowym Wykonawcą oraz innymi osobami wdrażającymi usługi,
3) po zakończeniu usługi, będącej przedmiotem niniejszego zamówienia, Wykonawca przekaże wszystkie numery na rzecz nowego Wykonawcy, z możliwością ich skutecznego uruchomienia przez nowego Wykonawcę od godz. 6:00 rano dnia następnego po zakończeniu świadczenia usługi,
4) usługi głosowe (w tym na potrzeby telefaksów) w ruchu dwukierunkowym do wszystkich kierunków dostępnych w publicznej sieci telekomunikacyjnej i sieci operatorów telefonii komórkowej, z zachowaniem wysokiej jakości parametrów transmisyjnych, w szczególności Wykonawca zagwarantuje niezawodność świadczonych usług dla każdego łącza oddzielnie, na poziomie nie niższym niż 99,55% w skali miesiąca,
5) możliwość bezpłatnego wykonywania połączeń na skrócone numery alarmowe do służb powołanych ustawowo do niesienia pomocy, służb miejskich, służb informacyjno-interwencyjnych administracji państwowej, bezpłatne połączenia do służb powołanych ustawowo do niesienia pomocy, posiadających numery skrócone, np. 112,999,998,997,994,993,992,991,986,985,984,
6) bezpłatne połączenia telefoniczne i faksowe pomiędzy komórkami organizacyjnymi Zamawiającego z numerów abonenckich będących w dyspozycji Zamawiającego, określonych w załączniku nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia i wybieranie bezpośrednie numerów wewnętrznych w ramach grupy centrex,
7) możliwość bezpłatnego blokowania wybranych przez Zamawiającego połączeń wychodzących na numery o podwyższonej opłacie, np. połączeń zaczynających się na 700, 300, 400,
8)zachowanie sprawności technicznej oraz dotychczasowych parametrów łączy, linii telekomunikacyjnych ,zgodnych z obowiązującymi normami,
9) sekundowe rozliczanie czasu realizowanych połączeń telefonicznych bez opłaty inicjacyjnej za rozpoczęcie połączenia dla wszystkich taryf. Naliczanie czasu rozpoczyna się w momencie odebrania połączenia przez stronę wywoływaną, a kończy się w momencie rozłączenia się którejkolwiek ze stron,
10) identyfikację numeru dzwoniącego oraz prezentację numerów wychodzących,
11) jednolite stawki za połączenia przez całą dobę we wszystkie dni tygodnia dla wszystkich numerów abonenckich,
13) dostarczanie Zamawiającemu w cyklach miesięcznych faktur wraz ze skróconym rozliczeniem zrealizowanych usług (specyfikacją) dla poszczególnych numerów abonenckich w formie papierowej, dołączoną do faktury lub przesłanie przez Wykonawcę w wersji elektronicznej na adres poczty e-mail:sekretariat@mopr.bialystok.pl. Specyfikacja powinna zawierać informację o wysokości abonamentu, ilości zrealizowanych połączeń wychodzących i czasu ich trwania dla poszczególnych rodzajów połączeń oraz pozostałych usług zealizowanych w okresie rozliczeniowym oraz adres instalacji numeru,
14) comiesięczne nieodpłatne sporządzanie pełnych bilingów w rozbiciu na poszczególne numery abonenckie i przesyłanie przez Wykonawcę w wersji elektronicznej na adres poczty e-mail: sekretariat@mopr.bialystok.pl. Zestawienie bilingowe powinno zawierać następujące informacje: liczba kolejna (numer rekordu), data rozpoczęcia rozmowy w formacie:rrrr-mm-dd, czas rozpoczęcia rozmowy w formacie:gg:mm:ss, czas trwania połączenia w formacie:gg:mm:ss, numer abonenta inicjującego połączenie, wybrany numer, nazwa wybranego kierunku, koszt połączenia, inne informacje związane z połączeniem,
15) wsparcie techniczne w postaci opiekuna technicznego w celu zapewnienia bieżącej obsługi technicznej i informacyjnej w sprawach występujących problemów,
16) dostępność służb technicznych w zakresie przyjmowania od przedstawicieli Zamawiającego wszelkich zgłoszeń dotyczących wadliwej pracy łączy oraz usuwania uszkodzeń, w formie telefonicznej, telefaksowej i e-mailowej, w systemie 24 godziny na dobę/7 dni w tygodniu,
17) bezpłatny serwis i konserwację oraz utrzymanie w sprawności eksploatacyjnej i technicznej wewnętrznych sieci telekomunikacyjnych w obiektach Zamawiającego, w szczególności poprzez:
a) lokalizację braku sygnału w sieci i usuwanie powstałych awarii,
b) lokalizację i usuwanie usterek i innych uszkodzeń,
c) wykonywanie czynności sprawdzających, kontrolnych i pomiarowych.
18) bezpłatne eliminowanie usterek i nieprawidłowości w pracy łączy oraz bezpłatne usuwanie awarii w czasie nie dłuższym niż 24 godziny po zgłoszeniu awarii,
19) zgłaszanie Zamawiającemu przynajmniej z jednodniowym wyprzedzeniem wszelkich planowych działań mogących spowodować przerwę w łączności dla jakiejkolwiek linii telefonicznej,
20) możliwość bezpłatnego przenoszenia lub likwidacji niektórych numerów telefonicznych, w terminie do 21 dni od pisemnego zgłoszenia Wykonawcy, w przypadku zmian organizacyjnych Zamawiającego. W przypadku braku możliwości jego przeniesienia, przydzielenie nowego numeru i jego uruchomienie.
10. Wykonawca dokonana na własny koszt montażu i uruchomienia sprzętu niezbędnego do świadczenia usługi będącej przedmiotem niniejszego zamówienia. Po zakończeniu usługi Wykonawca zdemontuje wszystkie swoje urządzenia w terminie ustalonym z Zamawiającym.
11. Zamawiający nie może być obciążony przez Wykonawcę kosztami za przyłączenie do sieci, w tym opłatą aktywacyjną, opłatą instalacyjną lub inna opłatą związaną z uruchomieniem łącza.1. Świadczone w ramach tej części zamówienia usługi będą obejmowały zapewnienie dostępu do sieci Internet w technologii przewodowej w lokalizacji, i w terminie rozpoczęcia świadczenia usługi przedstawionych w poniższej tabeli:
Lp. Lokalizacja Technologia Minimalna przepustowość do/od
(Mbit/s) Termin rozpoczęcia świadczenia usługi
1 2 3 4 5
1 Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie - Środowiskowy Dom Samopomocy ul. 11 Listopada 6 , 15-320 Białystok. xDSL,
10/1
14.08.2016r.
godz. 700
2. Usługa dostępu do Internetu powinna być świadczona w sposób ciągły przez okres 24 miesięcy od dnia uruchomienia usługi, potwierdzonego, podpisanym przez Zamawiającego i Wykonawcę, protokołem zdawczo-odbiorczym uruchomienia łącza. Uruchomienie usługi poprzedzone zostanie przetestowaniem transmisji.
3. Usługa powinna być uruchomiona i działać bezbłędnie począwszy od dnia 14.08.2016.
4. Przygotowanie, dostarczenie i konfiguracja sprzętu oraz przetestowanie transmisji powinno zostać wykonane w takim terminie, aby bezbłędne świadczenie przedmiotu zamówienia nastąpiło z dniem określonym w kolumnie 5 w/w tabeli z pkt.1.
5. Wykonawca, na własny koszt, dostarczy, zainstaluje oraz skonfiguruje urządzenia niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia. Urządzenia te przez cały okres realizacji przedmiotu zamówienia, pozostaną własnością Wykonawcy, który zobowiązany będzie do ponoszenia kosztów ich instalacji, konfiguracji, konserwacji, naprawy i wymiany.
6. Specyfikacja techniczna łączy:
a) Zamawiający dopuszcza zastosowanie wyłącznie łącza kablowego,
b) brak ograniczeń w transferze danych dla łącza xDSL,
c) minimum jeden stały adres IP z puli adresów publicznych,
d) możliwość podłączenia dowolnej liczby komputerów po stronie abonenta dla łącza xDSL (routing),
e) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dostarczył wszelkie urządzenia i dokonał ich konfiguracji niezbędnej do terminowej realizacji przedmiotu zamówienia,
f) łącze powinno być zakończone złączem RJ-45 w technologii Ethernet 10/100/1000 Mb/s,
g) Wykonawca będzie zobowiązany do konfiguracji, utrzymania, naprawy i wymiany urządzeń, zastosowanych do realizacji przedmiotu zamówienia przez cały okres świadczenia usługi,
h) Łącze eksploatowane będzie w reżimie 24/7 (24 godziny, 7 dni w tygodniu).
7. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany będzie do zapewnienia bezpłatnego serwisu świadczonych usług i bezpłatnej konserwacji łącza, na warunkach określonych we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8b do specyfikacji istotnych warunków zamówienia. |