3.1. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja, aranżacja i wyposażenie oddziału - Muzeum Martyrologii Pod Zegarem ul. Uniwersytecka 1 w Lublinie.
3.2. Zakres zamówienia obejmuje:
3.2.1.Prace modernizacyjne przygotowujące obiekt do realizacji wystawy: prace ogólnobudowlane (w szczególności: dostosowanie wejścia (przebudowa) dla osób niepełnosprawnych, modernizacja łazienki i pomieszczenia socjalnego, malowanie, naprawa i uzupełnienie tynków, zdjęcie powłok malarskich z 10 krat wejściowych do cel, wymiana drzwi wejściowych) wymiana instalacji elektrycznej,
3.2.2. Prace wystawiennicze (kompozycje graficzne, wykonanie ekspozytorów, szyld informacyjny, gabloty, multimedia, okablowanie, oprogramowanie, montaż, uruchomienie, realizacja animacji do przeglądarek, kompletny system oświetlenia wystawy wraz z okablowaniem, zarządzaniem światłem i uruchomieniem),
3.2.3. Prace wyposażeniowe (meble biurka, zabudowa szatni, szafy wnękowe, lada recepcyjna, krzesła biurowe, składane).
3.3. Szczegółowy zakres robót określa załącznik nr 1 SIWZ - opis przedmiotu zamówienia.
3.3. CPV
45100000-8 Przygotowanie terenu pod budowę
45200000-9 Roboty budowlane w zakresie wznoszenia kompletnych obiektów budowlanych lub ich części oraz roboty w zakresie inżynierii lądowej i wodnej
45300000-0 Roboty instalacyjne w budynkach
45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych
45110000-1 Roboty w zakresie burzenia i rozbiórki obiektów budowlanych; roboty ziemne
45210000-2 Roboty budowlane w zakresie budynków
45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne
45430000-3 Roboty pokrywanie podłóg i ścian
45440000-3 Roboty malarskie i szklarskie
45450000-6 Roboty budowlane wykończeniowe, pozostałe
45111100-9 Roboty w zakresie burzenia
45212310-2 Roboty budowlane w zakresie budowy wystaw
45262690-4 Remont starych budynków
45262500-6 Roboty murowe
45311000-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych
45410000-4 Tynkowanie
45421000-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej
45432100-5 Kładzenie i wykładanie podłóg
45442100-8 Roboty malarskie
45443000-4 Roboty elewacyjne
45453000-7 Roboty remontowe i renowacyjne
39150000-8 Różne meble i wyposażenie
74841000-6 usługi dekoracji wnętrz
79800000-2 usługi drukowania i powiązane
79821100-6 usługi korektorskie
32322000-6 urządzenia multimedialne
32353000-2 nagrania dźwiękowe
32321300-2 materiały audiowizualne
3.5. Zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza
składanie ofert równoważnych, a wszelkie towary (materiały i urządzenia) określone w dokumentacji, pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego. Wykonawca może powołać się w ofercie na zastosowanie towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych opisywanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia, składając Wykaz towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych, określony w pkt 10.8.5 wraz z dokumentami wymaganymi w pkt 10.8.7. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego towary (materiały i urządzenia), spełniają określone przez Zamawiającego wymagania (kryteria równoważności).
3.6. Zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy Pzp Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza
zastosowanie przez wykonawców rozwiązań równoważnych w stosunku do rozwiązań opisanych w niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Wykonawca może powołać się w ofercie na zastosowanie rozwiązań równoważnych opisywanym w specyfikacji istotnych warunków zamówienia składając Opis rozwiązań równoważnych, określony w pkt 10.8.6. wraz z dokumentami wymaganymi w pkt 10.8.7. W takim przypadku Wykonawca jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty spełniają określone przez Zamawiającego wymagania(kryteria równoważności). |
Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Muzeum Lubelskie w Lublinie
|
Ulica |
ul. Zamkowa 9
|
Nr domu |
9
|
Miejscowość |
Lublin
|
Kod Pocztowy |
20-117
|
Województwo |
lubelskie
|
Tel |
081 5325001 w. 13
|
Fax |
081 5321743
|
Internet |
http://www.muzeumlubelskie.pl
|
Regon |
00027668200000
|
E-mail |
administracja@zamek-lublin.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Inny: instytucja kultury
|
Rodzaj zam inny |
instytucja kultury
|
Rodz zam |
B
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Czas |
D
|
Data zakończenia |
01/12/2017
|
Wadium |
Nie ma wymogu wnoszenia wadium przez wykonawców.
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
.
|
Wiedza |
Jako spełniający warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenieni wykonawcy, którzy wykażą wykonanie:
a) w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, minimum jednej roboty budowlanej polegającej na kompleksowym remoncie lub przebudowie budynku
z istniejącą warstwą historyczną, który swoim zakresem obejmował branże: budowlaną, elektryczną i sanitarną, o wartości nie mniejszej niż 50.000. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy) zł brutto. Zamawiający przez istniejącą warstwę historyczną rozumie: minimum 2 (słownie: dwie) warstwy tynku, na których występują napisy i inskrypcje, które wymagały zabezpieczeń.
Wartość robót w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien przeliczyć na PLN
wg średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu, natomiast w przypadku braku przeliczenia przez Wykonawcę Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie o niniejszym zamówieniu.
b) w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: - minimum jednej stałej wystawy (ekspozycji muzealnej) o wartości nie mniejszej niż 100.000 (słownie: sto tysięcy) zł brutto
Wartość robót w walucie innej niż PLN, Wykonawca powinien przeliczyć na PLN
wg średniego kursu NBP z dnia publikacji ogłoszenia o niniejszym zamówieniu, natomiast w przypadku braku przeliczenia przez Wykonawcę Zamawiający dokona przeliczenia na PLN wg kursu średniego NBP na dzień, w którym opublikowano ogłoszenie o niniejszym zamówieniu.
|
Potencjał |
.
|
Zdolne |
Jako spełniający warunki udziału w postępowaniu zostaną ocenieni wykonawcy, którzy wykażą dysponowanie osobą/ami, która/e będzie/będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą/ymi wymagane uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności:
a) konstrukcyjno - budowlanej - min. 1 osoba,
b) instalacyjnej elektrycznej - min. 1 osoba.
Uprawnienia wydane zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (j.t. Dz. U. z 2016 r. poz. 290) oraz Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 11 września 2014 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1278) albo odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów. Zamawiający, określając wymogi dla każdej osoby w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych, dopuszcza
odpowiadające im uprawnienia budowlane wydane obywatelom państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12 a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowlane oraz ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o
zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2016 r. poz. 65).
|
Sytuacja |
.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 3 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia opis 3 |
Obowiązek wskazania w wykazie i potwierdzenia należytej realizacji dokumentem dotyczy minimum jednej roboty budowlanej polegającej na kompleksowym remoncie lub przebudowie budynku z istniejącą warstwą historyczną, który swoim zakresem obejmował branże budowlaną, elektryczną i sanitarną o wartości nie mniejszej niż 50.000. (słownie: pięćdziesiąt tysięcy) zł brutto. Zamawiający przez istniejącą warstwę historyczną rozumie: minimum 2 (słownie: dwie) warstwy tynku, na których występują napisy i inskrypcje, które wymagały zabezpieczeń.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 4 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 5 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 |
Obowiązek wskazania w wykazie i potwierdzenia należytej realizacji dokumentem dotyczy: minimum jednej stałej wystawy (ekspozycji muzealnej) o wartości nie mniejszej niż 100.000 (słownie: sto tysięcy) zł brutto w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie
|
Oswiadczenie potwierdzenia 10 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Inne dokumenty |
Formularz ofertowy (wg załącznika nr 8) - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną.
Oświadczenie o części zamówienia, której wykonanie, wykonawca powierzy podwykonawcom (wg załącznika nr 9) - w przypadku powierzenia przez wykonawcę części zamówienia podwykonawcom.
Informacja dot. powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług (w trybie art. 91 ust. 3a ustawy Pzp) zawierająca:
określenie czy wybór oferty Wykonawcy będzie prowadzić do
powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego (podatek VAT);
jeżeli wybór oferty będzie wywoływał skutek, o którym mowa powyżej (ppkt 10.8.4.1.) proszę wskazać nazwy (rodzaj) towaru/ usługi, których dostawa/świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz podać ich wartości bez kwoty podatku (VAT).
Uwaga: Brak załączenia przez Wykonawcę do oferty ww. informacji jest równoznaczne ze złożeniem przez Wykonawcę informacji, że wybór jego oferty nie będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego w podatku VAT.
Wykaz towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych określający ich nazwy (symbole, typy) oraz zawierający porównanie pomiędzy parametrami technicznymi i użytkowymi (jakościowymi i funkcjonalnymi) towarów (materiałów i urządzeń) opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia i towarów (materiałów i urządzeń) oferowanych przez wykonawcę - w przypadku zaoferowania zastosowania towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych.
Opis rozwiązań równoważnych potwierdzający równoważność oferowanych przez Wykonawcę rozwiązań w stosunku do rozwiązań opisanych w specyfikacji istotnych warunków zamówienia - w przypadku zaoferowania zastosowania rozwiązań równoważnych.
W celu potwierdzenia, że oferowane roboty budowlane odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego należy dołączyć karty katalogowe oferowanych towarów (materiałów i urządzeń) równoważnych - w przypadku zaoferowania zastosowania towarów (materiałów i urządzeń) lub rozwiązań równoważnych.
Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Pzp (dotyczy również wspólników spółki cywilnej).
Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania wykonawcy lub wykonawca - w przypadku osób fizycznych.
Wykonawca w sytuacji, gdy polega na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. 6. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w III.4.3), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem - wystawionym nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
Zmiana postanowień zawartej umowy może nastąpić wyłącznie za zgodą obu stron wyrażoną w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
Zakazana jest istotna zmiana postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, z zastrzeżeniem ust. 3.
3. Strony przewidują następujące rodzaje i warunki zmiany treści umowy:
zmiana wysokości wynagrodzenia należnego Wykonawcy,
w przypadku:
zmiany stawki podatku VAT. Stawka i kwota podatku VAT oraz wynagrodzenie brutto ulegną zmianie odpowiednio do przepisów prawa wprowadzających zmianę stawki podatku VAT;
zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie art. 2 ust. 3-5 ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tj. Dz. U. z 2015 r., poz.2008). Wynagrodzenie ulegnie zmianie odpowiednio do zmiany wysokości kosztów pracy ponoszonych przez Wykonawcę w związku z realizacją przedmiotowego zamówienia, o ile zmiana kosztów pracy wynika ze zmiany przepisów prawa dot. wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę. Wprowadzenie przedmiotowych zmian wynagrodzenia możliwe będzie jeżeli Wykonawca:
udowodni, że zmiana ww przepisów będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
wykaże jaką część wynagrodzenia stanowią koszty pracy ponoszone przez Wykonawcę w trakcie realizacji zamówienia oraz jak zmiana przepisów wpłynie na wysokość tych kosztów.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia zastrzeżeń dotyczących wysokości kosztów pracy przedstawionych przez Wykonawcę. W szczególności Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawiania na żądanie Zamawiającego kalkulacji kosztów składających się na wynagrodzenie wraz z dowodami potwierdzającymi ponoszenie poszczególnych rodzajów kosztów przez Wykonawcę;
zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne.
Wynagrodzenie ulegnie zmianie odpowiednio do zmiany wysokości kosztów ponoszonych przez Wykonawcę w związku z realizacją przedmiotowego zamówienia, o ile zmiana tych kosztów wynika ze zmiany przepisów prawa dot. zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne. Wprowadzenie przedmiotowych zmian wynagrodzenia możliwe będzie jeżeli Wykonawca:
udowodni, że zmiana w/w przepisów będzie miała wpływ na koszty wykonania zamówienia przez Wykonawcę,
wykaże jaką część wynagrodzenia stanowią koszty pracy ponoszone przez Wykonawcę w trakcie realizacji zamówienia oraz jak zmiana przepisów wpłynie na wysokość tych kosztów.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do wniesienia zastrzeżeń dotyczących wysokości kosztów pracy przedstawionych przez Wykonawcę. W szczególności Wykonawca będzie zobowiązany do przedstawiania na żądanie Zamawiającego kalkulacji kosztów składających się na wynagrodzenie wraz z dowodami potwierdzającymi ponoszenie poszczególnych rodzajów kosztów przez Wykonawcę.
zmiana terminu realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku:
działania siły wyższej, uniemożliwiającej wykonanie umowy w określonym pierwotnie
terminie - o czas działania siły wyższej oraz czas potrzebny do usunięcia skutków tego
działania,
realizacji w drodze odrębnej umowy prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, wymuszającej konieczność skoordynowania prac i uwzględnienia wzajemnych powiązań - o okres niezbędny do wykonania prac powiązanych z przedmiotem niniejszej umowy, realizowanych w drodze odrębnej umowy,
w przypadku przerwy w wykonywaniu prac spowodowanej niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi uniemożliwiającymi prowadzenie robót zgodnie ze specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych. Fakt ten musi być udokumentowany w dzienniku budowy oraz pisemnie potwierdzony przez Zamawiającego - o okres trwania niekorzystnych warunków atmosferycznych,
konieczności uzyskania decyzji lub uzgodnień, mogących spowodować wstrzymanie
robót - o czas niezbędny do uzyskania wymaganych decyzji bądź uzgodnień.
Zmiana terminu realizacji umowy zobowiązuje Wykonawcę do zachowania ciągłości zabezpieczenia należytego wykonania umowy na okres wynikający ze zmiany umowy zgodnie z postanowieniami paragrafu 16 umowy.
powierzenie Podwykonawcy lub dalszemu Podwykonawcy określonego zakresu robót po
uprzednim zaakceptowaniu przez Zamawiającego z jednoczesną zmianą (rozszerzeniem)
zapisu paragrafu 7 umowy poprzez wprowadzenie do umowy stosownych zapisów dotyczących
Podwykonawcy,
zmiana podwykonawcy, dalszego podwykonawcy lub rezygnacja z realizacji określonego
zakresu zamówienia za pomocą podwykonawcy lub dalszego podwykonawcy, w przypadku
stwierdzenia przez Zamawiającego lub Wykonawcę, że podwykonawca lub dalszy podwykonawca realizujący prace objęte przedmiotem zamówienia wykonuje je nienależycie. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, Wykonawca zobowiązany jest wykazać Zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
zmiany materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń, gdy wykorzystanie materiałów budowlanych, sprzętu, urządzeń wskazanych w załączniku nr 1 do umowy lub ofercie stanie się niemożliwe bądź podyktowane będzie usprawnieniem procesu inwestycji.
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
90
|
Kryt 2 |
okres gwarancji
|
Kryt 2p |
10
|
Adres strony internetowej siwz |
http://www.muzeumlubelskie.pl
|
Adres uzyskania siwz |
Muzeum Lubelskie w Lublinie, ul. Zamkowa 9, 20-117 Lublin, pokój nr 32.
|
Data składania wniosków |
22/08/2016
|
Godzina składania wniosków |
10:30
|
Miejsce |
Oferty należy składać w Muzeum Lubelskie w Lublinie, ul. Zamkowa 9, 20-117 Lublin, kancelaria
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Czy unieważnienie |
Nie
|