Zakup wyposażenia do utworzenia stanowisk intensywnej opieki medycznej na Oddziale Neurologicznym Szpitala Czerniakowskiego Sp. z o.o.

Data publikacji 2017-05-31
Data zakończenia 2017-06-14 00:00:00
Instytucja Szpital Czerniakowski Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Urządzenia medyczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 519928-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 331000001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Zakup wyposażenia do utworzenia stanowisk intensywnej opieki medycznej
na Oddziale Neurologicznym Szpitala Czerniakowskiego Sp. z o.o.
Zadanie nr 1: Łóżka specjalistyczne (2 szt.) z pełnym wyposażeniem, w tym: zestawem pomp strzykawkowych, materacem przeciwodleżynowym, szafką przyłóżkową i fotelem rehabilitacyjnym z funkcją transportową.
Zadanie nr 2: Stacjonarno-przenośne monitory funkcji życiowych umożliwiające pełne monitorowanie parametrów życiowych (2 szt.) wraz z systemem nadzoru pacjenta (1 zestaw) i usługą integracji 2 nowych stanowisk z aktualnie istniejącymi.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z wymaganymi parametrami technicznymi (granicznymi) stanowi załącznik nr 3 A i 3 B do niniejszej SIWZ. Wykonawca ma obowiązek wypełnić go i załączyć do Oferty (Oferowane parametry techniczne/graniczne), pod rygorem odrzucenia oferty bez dalszej oceny.
Szczegółowe informacje dotyczące obowiązków Wykonawcy zostały określone w „Projekcie umowy” stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 74515e08-2ed8-42df-ac9e-24307a5af1ee
Biuletyn 519928-N-2017
Zamawiajacy nazwa Szpital Czerniakowski Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie
Regon 1102681500000
Zamawiajacy adres ulica ul. Stępińska
Zamawiajacy adres numer domu 19/25
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 00-739
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 22 318 60 00
Zamawiajacy fax 22 318 63 41
Zamawiajacy email zp@szpitalczerniakowski.waw.pl
Adres strony url www.szpitalczerniakowski.waw.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.szpitalczernaikowski.waw.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.szpitalczernaikowski.waw.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny pisemnie, zgodnie z zasadami okreslonymi w Rozdział VI SIWZ. Składanie ofert odbywa sie za posrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiscie, za posrednictwem posłanca.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Szpital Czerniakowski Sp. z o.o., ul. Stepinska 19/25, 00-739 Warszawa, pawilon administracyjny pok. 215 (sekretariat).
Nazwa nadana zamowieniu Zakup wyposażenia do utworzenia stanowisk intensywnej opieki medycznej na Oddziale Neurologicznym Szpitala Czerniakowskiego Sp. z o.o.
Numer referencyjny 29/2017
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Zakup wyposażenia do utworzenia stanowisk intensywnej opieki medycznej na Oddziale Neurologicznym Szpitala Czerniakowskiego Sp. z o.o. Zadanie nr 1: Łóżka specjalistyczne (2 szt.) z pełnym wyposażeniem, w tym: zestawem pomp strzykawkowych, materacem przeciwodleżynowym, szafką przyłóżkową i fotelem rehabilitacyjnym z funkcją transportową. Zadanie nr 2: Stacjonarno-przenośne monitory funkcji życiowych umożliwiające pełne monitorowanie parametrów życiowych (2 szt.) wraz z systemem nadzoru pacjenta (1 zestaw) i usługą integracji 2 nowych stanowisk z aktualnie istniejącymi. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia wraz z wymaganymi parametrami technicznymi (granicznymi) stanowi załącznik nr 3 A i 3 B do niniejszej SIWZ. Wykonawca ma obowiązek wypełnić go i załączyć do Oferty (Oferowane parametry techniczne/graniczne), pod rygorem odrzucenia oferty bez dalszej oceny. Szczegółowe informacje dotyczące obowiązków Wykonawcy zostały określone w „Projekcie umowy” stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ.
Cpv glowny przedmiot 33100000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2017-10-16T00:00:00+02:00
Okreslenie warunkow Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w ust. 1 w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, Wykonawca będzie zobowiązany do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w ust. 1 w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 2) Wykonawca będzie zobowiązany do złożenia następujących dokumentów: 1)Firmowe Materiały Informacyjne Producenta (w języku polskim), zwane dalej FMI, które potwierdzą, że oferowany przedmiot zamówienia spełnia wszystkie wymagania zawarte w załączniku nr 3 A i B do SIWZ. Każdą ze stron katalogowych należy opisać, którego zakresu i pozycji dotyczy; W przypadku braku potwierdzenie wymaganych parametrów, zawartych w załączniku nr 3 A i B do SIWZ, w FMI Wykonawca dołączy oświadczenie producenta przedmiotu zamówienia o spełnianiu wymaganych parametrów.
Inne dokumenty niewymienione W CELU POTWIERDZENIA, ZE OFEROWANE DOSTAWY ODPOWIADAJĄ WYMAGANIOM OKREŚLONYM PRZEZ ZAMAWIAJĄCEGO, ZAMAWIAJĄCY WYMAGA ZŁOŻENIA WRAZ Z OFERTĄ: W celu potwierdzenia że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą (warunki przedmiotowe): 1) Oświadczenia Wykonawcy, że oferowany przedmiot zamówienia został dopuszczony do obrotu i stosowania zgodnie z przepisami ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. 2017 poz. 211 z późn. zm.) oraz Oświadczenia Wykonawcy, że dysponuje kompletem dokumentów wystawionych przez uprawnione jednostki, wymagane polskimi przepisami prawa (np. znak CE, Deklarację Zgodności, niezbędne świadectwa, atesty, certyfikaty, pozwolenia, zgłoszenia, świadectwa rejestracji wydane przez uprawnione organy np. Urząd Rejestracji Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i Produktów Biobójczych, Minister Zdrowia), w tym zgodne z art. 11 ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. 2017 poz. 211 z późn. zm.) oraz Oświadczenia Wykonawcy, że przedmiot zamówienia spełnia wymagania polskich i europejskich norm oraz oznaczony jest znakiem CE i posiada dopuszczenie do obrotu wymagane prawem z uwzględnieniem ustawy z dnia 20 maja 2010 r. o wyrobach medycznych (tj. Dz. U. 2017 poz. 211 z późn. zm.) - deklarację zgodności CE; oraz Oświadczenia, iż dany asortyment oferowany w ramach przedmiot zamówienia nie jest wyrobami medycznym, jeśli dotyczy; Jednocześnie Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia, na każde żądanie Zamawiającego, Zamawiającego, odpowiedniego dokumentu, potwierdzającego dopuszczenie przedmiotu zamówienia do obrotu oraz pozostałych wymienionych w pkt 1) - Załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ. Do oferty każdy Wykonawca musi dołączyć aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy P.z.p. w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 3 ustawy P.z.p. przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy P.z.p. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Na wezwanie Zamawiającego, o którym mowa w ust. 1 w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu i braku podstaw do wykluczenia, Wykonawca będzie zobowiązany do złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów: dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w ust. 2: 1)pkt 1 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, 2)pkt 2-3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu,Dokumenty, o których mowa w ust. 8 pkt 1) , powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokumenty, o których mowa w ust. 8 pkt 2) , powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 8, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ust. 9 stosuje się. Dokumenty, o których mowa w niniejszym rozdziale Wykonawca zobowiązany jest złożyć na pisemne żądanie Zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust. 2 ustawy P.z.p. Zamawiający zastrzega sobie możliwość zastosowania dyspozycji wynikającej z art. 26 ust. 2f ustawy P.z.p. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1) i 3) ustawy P.z.p., jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). Wykonawca składa Ofertę zgodnie z wymaganiami niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Treść oferty musi być zgodna z treścią SIWZ. Wraz z Ofertą powinny być złożone: 1)oświadczenie, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy P.z.p. - załącznik Nr 2 do SIWZ; 2)wypełnione i podpisana Oferowane parametry techniczne/graniczne stanowiące załącznik Nr 3 A i B do SIWZ, 3)Pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, ewentualnie umowa o współdziałaniu, z której będzie wynikać przedmiotowe pełnomocnictwo; 4)dokumenty, z których wynika prawo do podpisania oferty (oryginał lub kopia potwierdzona „za zgodność z oryginałem” przez notariusza, względnie do podpisania innych dokumentów składanych wraz z ofertą, chyba, że Zamawiający może je uzyskać w szczególności za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U z 2014, poz. 114 oraz z 2016 poz. 352), a Wykonawca wskazał to wraz ze złożeniem oferty, o ile prawo do ich podpisania nie wynika z dokumentów złożonych wraz z ofertą; 5)Oświadczenie Wykonawcy, o którym mowa w rozdz. I ust. 2 pkt 1) niniejszej SIWZ - Załącznik nr 6 do niniejszej SIWZ;
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiajacy dopuszcza możliwosc zmiany postanowien zawartej umowy w stosunku do tresci oferty. Możliwosc dokonania zmian postanowien zawartej umowy w stosunku do tresci oferty, jak również warunki takich zmian Zamawiajacy okreslił w Projekcie umowy stanowiacym integralna czesc SIWZ
IV 4 4 data 2017-06-14T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki Oferte należy sporzadzic w jezyku polskim
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert częściowych, zgodnie z art. 36 aa ww. ustawy – Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej, ani wyboru najkorzystniejszej oferty z zastosowaniem aukcji elektronicznej. Zamawiający nie przeprowadził dialogu technicznego przed wszczęciem postępowania. Zamawiający dopuszcza wyłącznie rozliczenia w PLN. Zamawiający nie przewiduje rozliczeń w walutach obcych, o których mowa w art. 36 ust. 2 pkt. 6) ustawy P.z.p. Zamawiający nie przewiduje stawiania wymagań związanych z realizacja zamówienia dotyczących zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 4 ww. ustawy. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w postępowaniu, za wyjątkiem zaistnienia sytuacji, o której mowa w art. 93 ust. 4 ww. ustawy Prawo zamówień publicznych. Zamawiający nie stawia wymogu ani nie przewiduje możliwości składania ofert w postaci katalogów elektronicznych lub dołączenia katalogów elektronicznych do oferty, w sytuacji określonej w art. 10a ust. 2 ustawy P.z.p. W sytuacji sprzeczności postanowień SIWZ, wyjaśnień do SIWZ lub modyfikacji SIWZ w stosunku do ustawy Prawo zamówień publicznych, zastosowanie maja przepisy ustawy P.z.p. Zamawiający nie przewiduje stawiania wymagań dotyczących zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o prace osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób okreslony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (tj. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666), o których mowa w art. 29 ust. 3a ww. ustawy. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień na dodatkowe dostawy dotychczasowemu Wykonawcy zamówienia podstawowego, których celem jest częściowa wymiana dostarczonych produktów albo zwiększenie bieżących dostaw, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt. 7ustawy P.z.p. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę: prac związanych z rozmieszczeniem i instalacja w ramach zamówienia na dostawy, zgodnie z art. 36 a ust. 2 pkt. 2) ustawy P.z.p. Zamawiający żąda, aby Wykonawca wskazał w ofercie te części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom oraz podał nazwy firm Podwykonawców, zgodnie z art. 36 b ust. 1 ustawy P.z.p.1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie, o którym mowa w art. 25 a ust. 1 ustawy P.z.p. w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie to ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 90,00
  
Kryteria Oferowany okres gwarancji
Znaczenie 10,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)