Zalacznik krotki opis |
Pkt. 1 16 zestawów. Zestaw zawiera: dary Froebel’a (14 darów) zgodnie z opisem zamieszonym w pkt. 2 oraz następujący pakiet materiałów dydaktycznych:
Pakiet materiałów dydaktycznych – darów, zawiera dodatkowo:
1. Zestaw kart ze schematami budowli oraz ornamentów z klocków freblowskich.
Komplet składa się z 4 segregatorów - trzy z nich zawierają schematy do układania konstrukcji z darów Froebla, natomiast czwarty zawiera wzory ornamentów. W skład całego kompletu wchodzi ponad 340 gotowych do wykorzystania kart z unikalnymi wzorami budowli oraz ornamentów. Wymiary segregatora 16 cm x 16 cm.
2. Komplet 4 publikacji:
B.Bilewicz-Kuźnia, Program wychowania przedszkolnego Dar Zabawy, wyd. 2 zmienione, Froebel.pl, Lublin 2016.
Opracowany przez autorkę program, uwzględniający założenia teoretyczne koncepcji F. Froebla, zawiera opis sposobu realizacji celów kształcenia i zadań ustalonych w podstawie programowej wychowania przedszkolnego z dnia 17 czerwca 2016 r. Autorka przedstawia prawidłowy sposób organizacji pracy według programu Dar Zabawy, a także sposoby osiągania celów oraz metody diagnozy osiągnięć rozwojowych.
Barbara Bilewicz-Kuźnia, Dar Zabawy. Metodyka i propozycje zajęć z dziećmi wg założeń pedagogicznych F.Froebla, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2014.
Jest to pierwszy w Polsce przewodnik metodyczny opracowany w oparciu o założenia pedagogiczne F. Froebla. Proponowane w nim zasady teoretyczne, rozwiązania organizacyjne i dydaktyczne opierają się na koncepcji pedagogiczno-filozoficznej wielkiego pedagoga, ojca wychowania przedszkolnego, a zarazem wykształconego architekta - Friedricha Froebla.
Katarzyna Małek, Teatrzyki – wielka księga inspiracji. Propozycje animacji teatralnych i zabaw w oparciu o pedagogikę F. Froebla, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2016.
Autorka prezentuje ponad 100 szablonów do zorganizowania teatrzyków cieni, fotograficzne inspiracje pobudzające kreatywność, praktyczne wskazówki do realizacji zajęć, blisko 60 opracowanych utworów literackich wraz z propozycjami metodycznymi oraz nowatorskie propozycje zabaw teatralnych dla dzieci.
Sylwia Kustosz, Rymuję i buduję. Rymowanki i wiersze do darów, wyd. 2 zmienione, Froebel.pl Sp. z o.o., Lublin 2016.
Książka stanowi doskonały materiał dydaktyczny do edukacji matematycznej, językowej, a także przyrodniczej. Zbiór krótkich rymowanek i wierszy nawiązujących do schematów z różnych konstrukcji z darów stanowi doskonały materiał dydaktyczny do edukacji matematycznej, językowej, a także przyrodniczej.
3. Zestaw sylwet do teatrzyków cieni.
W zestawie ponad 140 sylwet. Sylwety wykonane na grubym papierze w formacie A4. 40 kartek. Teatrzyk cieni to doskonały sposób na rozwój wyobraźni i kreatywności dziecka, a także stymulowanie aktywności poznawczej wśród najmłodszych.
4. Freblowskie przeplatanki.
Komplet składa się z 15 podkładek w kolorze czarnym z wyciętymi paskami do przeplatania w formacie A5, a także z cienkich pasków w kolorach: niebieski, zielony, pomarańczowy, żółty, biały i fioletowy. Zestaw do kreatywnej zabawy doskonalący sprawność manualną najmłodszych. Jest to znakomity trening zręczności, precyzji i cierpliwości i dokładności. Przeplatanie jest przyjemne i kreatywne, a co najważniejsze – pozwala na doskonalenie sprawności manualnej najmłodszych.
5. Siatki geometryczne papierowe w formacie A4.
Siatki wykonane z grubego papieru w formacie A4. W komplecie 15 sztuk. Stanowią doskonałą bazę do pracy z darami w grupie przedszkolnej. Jest to doskonałe narzędzie konstrukcyjne. Rozwija sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną, pobudza do poszukiwania nowych rozwiązań i tworzenia nowych budowli.
6. Oznaczenia kącików.
Gotowe karty do oznaczenia kącików, które pomogą w organizacji i aranżacji przestrzeni w każdym przedszkolu/szkole. Karty zalaminowane w formacie 27,5 cm x 10 cm.
Pkt. 2 16 kompletów. Komplet materiałów dydaktycznych składa się z 14 pudełek darów, a także dołączonej do zestawu siatki geometrycznej, która wspiera pracę z darami. DAR 1 W skład daru 1 wchodzi 6 par różnokolorowych wełnianych, miękkich piłeczek na sznurkach. 3 pary w barwach podstawowych (czerwona, żółta, niebieska) i 3 w barwach pochodnych (pomarańczowa, zielona, fioletowa). Każda piłka ma średnicę 5 cm. Dar 1 służy do rozpoznawania i nazywania barw, poszukiwania podobnych kształtów i cech (kulista, lekka, okrągła), określania kierunków, w jakich toczy się piłka, jej położenia (blisko, daleko, wysoko, nisko) i ruchów (toczy się, turla, spada, skacze). Wykorzystując do zabaw wierszyki i piosenki w języku polskim i angielskim wzbogacamy słownik dziecka, doskonalimy pamięć i rozwijamy umiejętność pracy w grupie. DAR 2 Dar 2 tworzą: dwie kule, dwa walce i dwa sześciany w drewnianym pudełku, z ruchomym stelażem do ułożenia przez dziecko. W zestawie jest także patyczek i sznurek do przeprowadzania eksperymentów. Bryły są dobrane parami, jedna figura z pary jest gładka, bez żadnych otworów, druga ma natomiast nawiercone otwory do wkładania patyczka (umożliwia to obracanie bryłą) oraz ma haczyki do przewlekania sznurka i zawieszania jej na stelażu. Bryły te mają służyć do odkrywania zjawisk fizycznych, poznawania ruchów przedmiotów, przeprowadzania porównań, odróżniania kształtów, form kulistych od graniastych, budowania w umysłach dzieci linii prostej i krzywej, badania ciężaru, ruchu itp. DAR 3 W skład daru 3 wchodzi osiem małych sześcianów (2,5x2,5x2,5 cm), które powstały poprzez przecięcie (pionowe i poziome) dużego sześcianu z daru 2. Zabawa z darem 3 pozwala dziecku dokonywać porównań i dochodzić do wniosków o identyczności elementów, a także dostrzeganiu części i całości. Pomaga opanować takie pojęcia jak: ściana, krawędź, wysokość, szerokość, długość, wierzchołek. Sześciany umożliwiają dzieciom układanie kształtów, ornamentów oraz naukę matematyki. Zabawy z darem trzecim (i kolejnymi) urozmaicić można wykorzystując schematy konstrukcji i tematycznie związane z nimi wiersze. DAR 3 W skład daru 3 wchodzi osiem małych sześcianów (2,5x2,5x2,5 cm), które powstały poprzez przecięcie (pionowe i poziome) dużego sześcianu z daru 2. Zabawa z darem 3 pozwala dziecku dokonywać porównań i dochodzić do wniosków o identyczności elementów, a także dostrzeganiu części i całości. Pomaga opanować takie pojęcia jak: ściana, krawędź, wysokość, szerokość, długość, wierzchołek. Sześciany umożliwiają dzieciom układanie kształtów, ornamentów oraz naukę matematyki. Zabawy z darem trzecim (i kolejnymi) urozmaicić można wykorzystując schematy konstrukcji i tematycznie związane z nimi wiersze. DAR 4 W skład daru 4 wchodzi osiem prostopadłościanów w drewnianym pudełku powstałych poprzez jedno przecięcie pionowe i trzy poziome sześcianu wielkości daru 2. Zabawy tym darem pozwalają na budowanie w umysłach dzieci pojęć: prostokąt, kwadrat, prostopadłościan, pionowo, poziomo, płaski, leży, stoi, krawędź, bok, brzeg, wierzchołek. Dziecko odkrywa, ze figury różnią się nie tylko wielkością, ale również formą geometryczną. DAR 5 Dar 5 składa się z sześcianów, prostopadłościanów i trójgraniastych połówek sześcianów. Powstał z sześcianu, który podzielony dwoma cięciami poprzecznymi, a następnie poprzez przecięcie przekątną jego górnej warstwy, utworzył nowe układy klocków. Jest większy od daru 3 i daru 4.Zabawa tym darem pozwala dziecku na odkrywanie rozmaitości brył, rozwija twórcze myślenie oraz precyzję ruchów. Dziecko układa kształty naturalne, kształty matematyczne i kształt piękna. DAR 6 Dar 6 zawiera klocki - cegiełki o różnych płaszczyznach odpowiadających takim kształtom jak trójkąty czy kwadraty. Poprzez odpowiednie cięcia z tabliczek powstają prostopadłościany, sześciany i graniastosłupy. Elementy zawarte w darze 6 są zbliżone wielkością do elementów zawartych w darze 5. Dar 6 umożliwia konstruowanie złożonych budowli i kształtów estetycznych. Jest przeznaczony dla dzieci powyżej 4 roku życia. DAR 7 Dar 7 tworzy zestaw mozaiki geometrycznej złożonej z kół, półkoli, rombów, kwadratów oraz różnych rodzajów trójkątów w następujących kolorach: zielonym, czerwonym, fioletowym, białym, czarnym, niebieskim oraz żółtym. Każda z figur ma średnicę ok. 1 cm. Oprócz poznawania nazw figur, różnicowania kształtów i kolorów, w kontakcie z darem 7 dziecko ma okazję do komponowania obrazów, łączenia kolorów i figur, układania rytmów, poszukiwania zależności oraz podobieństw. Dar 7 to bogactwo kształtów, kolorów i możliwości. DAR 8 DAR 8 to proste patyczki o zróżnicowanej długości – od 2,5 cm do 15 cm. Spośród każdej długości występują patyczki w takich samych kolorach, jak elementy daru 7 - zielonym, czerwonym, fioletowym, białym, czarnym, niebieskim oraz żółtym. Otrzymując dar 8 dziecko zyskuje możliwość porównywania długości, odmierzania, nazywania kolorów, układania rytmów, ale także pojedynczych liter czy całych wyrazów. dar 8 to także doskonałe narzędzie konstrukcyjne. Rozwija sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną, pobudza do poszukiwania i tworzenia. DAR 9 Zestaw kół oraz półkoli w kolorach czerwonym, zielonym, niebieskim, fioletowym, żółtym oraz pomarańczowym to dar 9. Kształtuje on pojęcie całości (1) oraz połowy. Różnorodność kolorów sprzyja budowaniu obrazów pochodzących wprost z dziecięcej wyobraźni. Magiczny świat kolorowych pół i półkoli jednocześnie inspiruje do twórczości, oraz do poszukiwania całości, cykliczności, logiki i porządku. DAR 10 Dar 10 to fioletowe, czarne, zielone, niebieskie, białe, czerwone, pomarańczowe i żółte drewniane punkty o średnicy 0,5 cm. Stanowią doskonałe uzupełnienie poprzednich darów, ale same w sobie stwarzają okazję do odtwarzania kształtów piękna, kształtów natury. Maleńkie „kropki” łączące się w harmonijną całość dziecięcych obrazów, kształtują precyzję ruchów oraz wysokie poczucie estetyki. Stanowią też doskonały materiał dydaktyczny zarówno do edukacji matematycznej, jak i językowej. DAR 1.1 Dar 1.1 składa się z koralików do nawlekania w różnych kształtach: sześcianu, kuli oraz walca, występujących w sześciu kolorach - pomarańczowym, żółtym, zielonym, niebieskim, fioletowym i czerwonym oraz jednego sznurowadła w kolorze czarnym. Sznurowadło zakończone pałeczkami z plastiku ułatwiającymi nawlekanie. Zestaw rozwija precyzję ruchów oraz zdolności motoryczne, manipulacyjne dziecka. Kształtuje pojęcia matematyczne, rytmy, rozwija pamięć i wyobraźnię. DAR 1.2 W skład daru 1.2 wchodzi drewniana niebieska plansza przewlekanka, 8 kolorowych i wytrzymałych sznurowadeł zakończonych pałeczkami z plastiku ułatwiającymi nawlekanie oraz kulki do układania na planszy w ośmiu różnych kolorach: zielonym, pomarańczowym, niebieskim, fioletowym, żółtym czerwonym, czarnym i białym. Zabawa darem 1.2 rozwija wyobraźnię, precyzję oraz zdolności motoryczne dziecka. Podczas przewlekania sznureczka dzieci uczą się koncentracji i logicznego myślenia. Ćwiczą koordynację oko-ręka. DAR 5B. Dar 5B stanowi kontynuację i uzupełnienie daru 5, ale również doskonale współgra z pozostałymi darami. Linia cięcia w sześcianach i wyżłobione tunele stwarzają okazję do rozwijania inwencji twórczej, wznoszenia bardziej skomplikowanych konstrukcji, a także skłaniają do poszukiwania pasujących do siebie elementów. DAR 5P.Dar 5P tworzy zestaw sześcianów z cyframi od 0 do 9 przeznaczonych do nawlekania oraz komplet 3 okręgów podzielonych na 2,3 oraz 4 równe części. Dar 5P jest doskonały do kształtowania pojęć matematycznych, wprowadzania ułamków. Stwarza nieskończone możliwości użycia, tworzenia zadań, opowiadań, szukania „sprawiedliwych” rozwiązań w codziennym życiu .SIATKA GEOMETRYCZNA. Drewniana siatka geometryczna o wymiarach 40cmx40cm, będąca doskonałym uzupełnieniem pracy ze schematami. Stanowi idealne podłoże do budowania przez dzieci swobodnych konstrukcji. Rozwija sprawność manualną, wyobraźnię przestrzenną, pobudza do poszukiwania i tworzenia nowych budowli.
Zestawy muszą komponować się w spójną całość i stanowić efektywny pakiet dostosowany do możliwości dzieci w wieku od lat 4, mający rozwijać umiejętność poznawania i doświadczania.
Każde pudełko posiada oznaczenie w języku polskim oraz znak towarowy objęty prawem ochronnym z symbolem ®. Do kompletu dołączona jest instrukcja i opis darów w języku polskim, a także Certyfikat opatrzony indywidualnym numerem i hologramem poświadczający oryginalność produktu i zgodność z projektem F. Froebla. Wszystkie elementy wchodzące w skład kompletu posiadają niezbędne certyfikaty potwierdzające ich wysoką jakość oraz bezpieczeństwo użytkowania.
|