Budowa infrastruktury telekomunikacyjnej w relacji ZUT ul. Kazimierza Królewicza 4 – ZUT DS Amicus ul. Chopina 55 w Szczecinie, realizowana jako Zaprojektuj i Wybuduj

Data publikacji 2017-09-21
Data zakończenia 2017-10-06 00:00:00
Instytucja Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Miejscowość Szczecin
Województwo zachodniopomorskie
Branża
  • Kable światłowodowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 591496-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 325620000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest opracowanie na rzecz Zamawiającego kompletnej dokumentacji projektowej oraz kosztorysowej infrastruktury telekomunikacyjnej (rurociągów i linii światłowodowych) i wykonanie na jej podstawie połączenia światłowodowego pomiędzy Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa przy ul. Królewicza Kazimierza 4 a Domem Studenta "Amicus" przy ul. Chopina 55 wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz pozwoleń wymaganych przepisami prawa. Celem zadania jest wybudowanie kanalizacji telekomunikacyjnej, posadowienie studni kablowych SKR-2 oraz wybudowanie kabla światłowodowego. Infrastruktura ma mieć postać kanalizacji światłowodowej, złożonej z luźnej wiązki mikrorur grubościennych 6x12/8 oraz rury RHDPE40mm.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 684c6781-150a-4cd3-93a7-d81b4176578d
Biuletyn 591496-N-2017
Zamawiajacy nazwa Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie
Regon 32058816100000
Zamawiajacy adres ulica Al. Piastów
Zamawiajacy adres numer domu 17
Zamawiajacy miejscowosc Szczecin
Zamawiajacy kod pocztowy 70310
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo zachodniopomorskie
Zamawiajacy telefon 0-91 449 4250, 449 4042
Zamawiajacy fax 0-91 449 4690
Zamawiajacy email zm@ps.pl
Adres strony url www.zut.edu.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Uczelnia publiczna
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.zut.edu.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.zut.edu.pl - przetargi - roboty budowlane
Wymagane przeslanie ofert inny przesłanie pocztą lub złożenie osobiście w Kancelarii Głównej ZUT w Szczecinie, pok. 119
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres 70-310 Szczecin, al. Piastów 17
Nazwa nadana zamowieniu Budowa infrastruktury telekomunikacyjnej w relacji ZUT ul. Kazimierza Królewicza 4 – ZUT DS Amicus ul. Chopina 55 w Szczecinie, realizowana jako Zaprojektuj i Wybuduj
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest opracowanie na rzecz Zamawiającego kompletnej dokumentacji projektowej oraz kosztorysowej infrastruktury telekomunikacyjnej (rurociągów i linii światłowodowych) i wykonanie na jej podstawie połączenia światłowodowego pomiędzy Zachodniopomorskim Uniwersytetem Technologicznym Wydział Nauk o Żywności i Rybactwa przy ul. Królewicza Kazimierza 4 a Domem Studenta "Amicus" przy ul. Chopina 55 wraz z uzyskaniem niezbędnych uzgodnień oraz pozwoleń wymaganych przepisami prawa. Celem zadania jest wybudowanie kanalizacji telekomunikacyjnej, posadowienie studni kablowych SKR-2 oraz wybudowanie kabla światłowodowego. Infrastruktura ma mieć postać kanalizacji światłowodowej, złożonej z luźnej wiązki mikrorur grubościennych 6x12/8 oraz rury RHDPE40mm.
Cpv glowny przedmiot 32562000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst nie dotyczy
Data zakonczenia 2018-10-01T00:00:00+02:00
Informacje na temat katalogow wykonanie dokumentacji projektowej wraz z uzyskaniem pozwolenia na budowę w terminie nie później niż do 31 maja 2018 r.
Okreslenie warunkow nie dotyczy
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Wykonawca musi wykazać, że posiada opłaconą polisę potwierdzającą, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na wartość nie mniejszą niż 400000 zł.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: 1) wykonał w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie przynajmniej trzy zamówienia (najważniejsze roboty budowlane), które spełniają następujące warunki: a) każda z trzech robót budowlanych obejmowała swoim zakresem roboty budowlane zbliżone rodzajowo z opisem przedmiotu niniejszego zamówienia, przy czym przynajmniej jedna z nich w swoim zakresie zawierała prace polegające na zaprojektowaniu i wykonaniu pasywnej sieci teletechnicznej; b) przynajmniej jedna z trzech robót budowlanych była o wartości co najmniej 400 000 zł brutto (słownie: czterysta tysięcy złotych), a co najmniej dwie o wartości min. 200 000 zł brutto każda; c) każda z trzech robót budowlanych została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona; 2) dysponuje kierownikiem budowy (kierownikiem robót) - osobą posiadającą kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i uprawnienia w rozumieniu ustawy Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. nr 243, poz. 1623 ze zm.) lub odpowiadające im uprawnienia wydane na podstawie wcześniejszych regulacji oraz ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów (Dz.U. z 2001 r. nr 5, poz. 42 z późn. zm.) a w szczególności o posiadającą uprawnienia do projektowania oraz uprawnienia budowlane do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie do kierowania robotami branży telekomunikacyjnej (teletechnicznej) oraz legitymującą się przynajmniej 2-letnim doświadczeniem zawodowym.
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe Zamawiający może - na każdym etapie postępowania - uznać, że wykonawca nie posiada wymaganych zdolności, jeżeli zaangażowanie zasobów technicznych lub zawodowych wykonawcy w inne przedsięwzięcia gospodarcze wykonawcy może mieć negatywny wpływ na realizację zamówienia.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu Wykonawca złoży: 1.aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2.oświadczenie o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności. Jeśli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stosuje się do przepisów określonych w § 7 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 (poz. 1126) w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia tj. przedkłada: a) informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania – dokument wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. b)dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo, że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu – dokument wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. c)dokument potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Zakresie warunkow udzialu W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu Wykonawca złoży: a)Wykaz robót budowlanych w zakresie niezbędnym do wykazania spełnienia warunku posiadania zdolności technicznej i zawodowej, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, z podaniem ich rodzaju i wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których te roboty zostały wykonane wraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem przesłanym przez Zamawiającego w wezwaniu, zamieszczone w nim informacje w sposób bezsporny muszą potwierdzać spełnianie warunku, o którym mowa w dziale V ust 2.2.1 SIWZ. Dowodami, o których mowa powyżej są: dokumenty wskazane w § 2 ust. 4 pkt 1 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia tzn. referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty budowlane były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – inne dokumenty. b)Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami. Wykaz należy sporządzić zgodnie ze wzorem przesłanym przez Zamawiającego w wezwaniu, zamieszczone w nim informacje w sposób bezsporny muszą potwierdzać spełnianie warunku, o którym mowa w dziale w dziale V ust. 2.2.2 SIWZ. Wraz z wykazem Wykonawca składa oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia posiadają wymagane uprawnienia. c)dokumenty finansowe, tzn. opłaconą polisę potwierdzającą, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 400000 zł.
Czy wadium 1
Wadium Warunkiem udziału w niniejszym postępowaniu jest wniesienie wadium. Wysokość wymaganego wadium wynosi 7 400,00 zł (słownie: siedem tysięcy czterysta złotych). Forma i sposób wniesienia wadium podane zostały w dziale VIII SIWZ.
Zastosowanie procedury pzp 1
IV 3 1 minimalne wymagania nie dotyczy
IV 3 2 opis potrzeb nie dotyczy
IV 3 3 ElementyOpisu nie dotyczy
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany postanowień umowy o zamówienie zawartej w stosunku do treści ofert, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. Zmiana nastąpi w przypadkach i na warunkach określonych poniżej: 1. Terminy wynikające z umowy, w tym terminy rozpoczęcia i zakończenia robót budowlanych ustalone przez Strony w trybie i na warunkach określonych w § 2 umowy mogą ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Wystąpienia dodatkowych robót budowlanych nieobjętych zamówieniem podstawowym których wykonanie stało się niezbędne do wykonania zamówienia, spełniające warunki określone w art. 144 ust. 1 pkt 2 ustawy PZP; a których wykonanie będzie miało wpływ na przedłużenie terminu wykonania Umowy o zamówienie – termin wykonania Umowy może ulec wydłużeniu o termin niezbędny na wykonanie zamówień nie objętych przedmiotowym zamówieniem; 2)Niezawinionego przez Wykonawcę opóźnienia Zamawiającego w przekazaniu Wykonawcy Terenu budowy i dokumentów, od których uzależniona jest możliwość wykonania obowiązków nałożonych Umową na Wykonawcę lub Zamawiającego oraz opóźnienia Zamawiającego w przystąpieniu do dokonania odbiorów; 3)Wystąpienia niebezpieczeństwa kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi inwestycjami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji; 4)Wstrzymania przez Zamawiającego lub organ administracji publicznej, bądź orzeczeniem sądu prac objętych Umową o zamówienie – o czas wstrzymania prac - w szczególności w razie: - wystąpienia zdarzenia uzasadniającego oględziny lub badania archeologiczne, - zagrożenia życia lub zdrowia na budowie, - opóźnienia, zawieszenia, wstrzymania lub zaprzestania przekazywania Zamawiającemu środków na finansowanie niniejszego zamówienia, - konieczności dostosowania Dokumentacji projektowej do obowiązującego prawa budowlanego, - zamiaru wprowadzenia przez strony Umowy zmiany sposobu wykonania Umowy na podstawie postanowień niniejszego działu; 5)Przedłużających się z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę terminów postępowań przed organami administracji publicznej oraz sądami o wydanie pozwolenia budowlanego lub innych decyzji niezbędnych do wykonania objętych Umową prac (w tym uzyskania prawomocnego pozwolenia na użytkowanie Obiektu) – o czas wynikający z przedłużających się procedur; 6)Wystąpienia okoliczności bezwzględnie od Wykonawcy niezależnych, powodujących, że nie jest możliwe dochowanie terminów określonych w Umowie. Okoliczności, o których mowa powyżej muszą być przez Wykonawcę udowodnione na piśmie przekazanym Zamawiającemu na co najmniej 7 dni przed danym terminem, określonym w zawartej Umowie lub załączonym do niej Harmonogramie. Zmiana terminu nie może przekraczać 75% terminu realizacji wskazanego w Umowie. W takim przypadku termin może zostać odpowiednio przedłużony o czas, jaki jest niezbędny dla wykonania obowiązku umownego; 7)W przypadku gdy zmiany dotyczą zamawiania dodatkowych robót budowlanych od dotychczasowego Wykonawcy, nieobjętych zamówieniem podstawowym, o ile stały się niezbędne a wartość każdej kolejnej zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, pod warunkiem że zmiana Wykonawcy nie może zostać dokonana z powodów ekonomicznych lub technicznych, w szczególności dotyczących zamienności lub interoperacyjności sprzętu, usług lub instalacji, zamówionych w ramach zamówienia podstawowego, oraz spowodowałaby istotną niedogodność lub znaczne zwiększenie kosztów dla Zamawiającego; 8)W przypadku gdy konieczność zmiany umowy spowodowana jest okolicznościami, których Zamawiający, działając z należytą starannością nie mógł przewidzieć, zaś wartość zmiany nie przekracza 50% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, przy czym kolejne zmiany umowy w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy są niedopuszczalne. 9)W przypadku gdy zmiana jest nieistotna w rozumieniu przepisów dotyczących zamówień publicznych, w szczególności łączna wartość zmian jest mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 PZP i zarazem jest mniejsza od 15% wartości zamówienia określonej pierwotnie w umowie, przy czym kolejne zmiany Umowy w celu uniknięcia stosowania przepisów ustawy są niedopuszczalne; 10)W przypadku gdy Wykonawcę, któremu Zamawiający udzielił zamówienia, ma zastąpić nowy Wykonawca w wyniku połączenia, podziału, przekształcenia, upadłości, restrukturyzacji lub nabycia dotychczasowego Wykonawcy lub jego przedsiębiorstwa, o ile nowy Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, nie zachodzą wobec niego podstawy wykluczenia oraz nie pociąga to za sobą innych istotnych zmian Umowy. 11)Wstrzymania przez Zamawiającego lub organy administracji publicznej (w tym orzeczeniem sądu) prac objętych Umową, w szczególności z powodu zagrożenia życia lub zdrowia na budowie – o czas wstrzymania prac. 12)Wystąpienia warunków atmosferycznych powodujących, iż nie jest możliwe należyte i zgodne z regułami sztuki budowlanej i wiedzy technicznej wykonywanie robót. Okoliczność ta – jako podstawa zmiany Umowy o zamówienie – będzie możliwa pod warunkiem jej potwierdzenia przez nadzór inwestorski, w szczególności poprzez informację uzyskaną w tej kwestii w lokalnej stacji meteorologicznej; 13)Wystąpienia warunków atmosferycznych skutkujących wstrzymaniem przez właściwy organ wydawania zgód na prowadzenie robót w pasie drogowym; 14)Opóźnień i niedotrzymania terminów spowodowanych wystąpieniem Siły wyższej. 15)Zmniejszenia zakresu robót przez Zamawiającego o wartość do 20%, jeżeli wykonanie tych robót nie leży w interesie Zamawiającego. 2. Określone w § 7 Umowy Wynagrodzenie może ulec zmianie w następujących przypadkach: 1)Zmiany obowiązującej stawki podatku VAT. Maksymalną granicą zmiany, o której mowa w niniejszym ustępie może być wyłącznie kwota wynikająca ze zmiany stawki podatku VAT. Zmiana dotyczyć może wyłącznie tych części wynagrodzenia, które dotyczą czynności, których wykonanie podlega opodatkowaniu zmienioną stawką podatku VAT. 2)Wystąpienia konieczności wykonania robót zamiennych lub zastosowania materiałów zamiennych. Roboty zamienne należy rozumieć jako takie rozwiązania, które nie wykraczają poza przedmiot zamówienia a wprowadzają jedynie zmiany, które ulepszają realizowane zamówienie, usprawniają proces budowy bądź zamieniają prace i nakłady w danej kategorii CPV. Wskazana zmiana Umowy będzie niedopuszczalna, jeżeli miałaby prowadzić do zastosowania materiałów o jakości niższej niż wymagana na podstawie Umowy (dokumentacji projektowej). 3)Wystąpienia konieczności innego niż określony w Dokumentacji projektowej sposobu wykonania robót stanowiących przedmiot Umowy w innym przypadku niż wskazany w ust. 2) niniejszego działu, w szczególności w celu możliwości uwzględnienia zmian objętych kompetencją nadzoru inwestorskiego lub z powodu: a)konieczności wprowadzenia zmian do Dokumentacji projektowej, w szczególności z powodu błędów; b)woli Zamawiającego dokonania zmian, w szczególności, gdy zmiany mogą się przyczynić do skrócenia terminu wykonania robót, obniżenia kosztów wykonania Umowy po stronie Zamawiającego, bądź uzyskania innych dodatkowych korzyści dla Zamawiającego w stosunku do korzyści wynikających z Umowy przed zmianą. 4)Zmiany Umowy, z tytułów, o których mowa w pkt 2) i 3) powyżej, mogą łączyć się ze zmianą (w tym wzrostem) ustalonego w Umowie (§ 7 ust. 1 Wzoru umowy) wynagrodzenia Wykonawcy. Podstawą podwyższenia wynagrodzenia będą dane zawarte w katalogach publikowanych przez katalogi Sekocenbud, przy czym, jeżeli strony Umowy nie ustalą inaczej, jako podstawę ustalenia nowej wysokości wynagrodzenia przyjęte zostaną dane kalkulacyjne Sekocenbud podane w tym katalogu obowiązujące na moment dokonywania zmiany Umowy. Strony mogą również ustalić kwotę zmiany wynagrodzenia w oparciu o opinię biegłego rzeczoznawcy, a jeżeli przedmiotem zmiany są materiały lub urządzenia budowlane, również w oparciu o ceny tych materiałów i urządzeń w obrocie handlowym. 5)Niezależnie od postanowień ust. 2 pkt 1-3 niniejszego działu dopuszczona zostanie również zmiana Umowy umożliwiająca wprowadzenie na teren budowy (podczas wykonywania tam robót objętych Umową) osób, sprzętu, urządzeń i innych materiałów, w tym materiałów budowlanych należących do dowolnie wskazanego przez Zamawiającego podmiotu (w tym podmiotu wybranego w wyniku uprzednio przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy PZP) w celu wykonania robót lub innych prac nie objętych Umową, których udzielenie Wykonawcy Umowy okaże się niemożliwe w trybie określonym w art. 67 ust. 1 pkt 6) lub 7) ustawy PZP. Zmiana ta może być uwarunkowana spełnieniem przez inny podmiot (którego osoby, sprzęt, urządzenia i materiały, w tym materiały budowlane podlegają wprowadzeniu na teren budowy) wymogów wskazanych w § 6 Wzoru umowy. 6)Zmiana Umowy w przypadku wskazanym w pkt 5 może łączyć się z podwyższeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 ust. 1 Wzoru umowy, przy czym okolicznością stanowiąca podstawę wzrostu wynagrodzenia będzie opłata wynikająca z uzasadnionego przez Wykonawcę, w związku z wykonywaniem na terenie budowy dodatkowych (poza Umownych) robót lub innych prac, wzrostu kosztów: a)korzystania z infrastruktury budowy, w tym istniejącego zaplecza socjalno-biurowego, ochrony terenu budowy, wywozu nieczystości bytowych, mediów, ogrodzenia oraz oświetlenia budowy; b)zwiększenia wysokości wynagrodzenia kierownika budowy ze względu na zwiększony zakres obowiązków łączący się z wykonaniem robót objętych Umową o niniejsze zamówienie na tym samym terenie budowy co robota objęta Umową. 7)Wystąpienia konieczności pomniejszenia - w uzasadnionych przypadkach - zakresu rzeczowego Umowy o zamówienie (wyłączenie części robót lub innych prac z zakresu Umowy), połączonego jednak zawsze z pomniejszeniem wynagrodzenia, o którym mowa w § 7 Wzoru umowy. 8) Wystąpienia gwałtownej dekoniunktury na rynku materiałów i urządzeń niezbędnych do wykonania Umowy. 3. Niezależnie od postanowień ust. 1 i 2 przewiduje się możliwość zmiany postanowień Umowy w przypadku, gdy: 1)Zachowanie istniejących postanowień Umowy będzie niemożliwe wskutek nakazów, decyzji, czy innego rodzaju rozstrzygnięć administracji publicznej; 2)Okaże się to konieczne w celu umożliwienia realizacji Umowy w sposób zgodny z powszechnie lub miejscowo obowiązującymi przepisami prawa; 3)Nastąpi zmiana powszechnie lub miejscowo obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację Umowy; 4)Wynikną rozbieżności lub niejasności w Umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie Umowy zgodnie z jej celem lub w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Wykonawcę i Zamawiającego. 5)Nastąpi zmiana formy zabezpieczenia należytego wykonania umowy – zmiana przewidziana w art. 149 ust.1 PZP; 6)Dopuszczalna będzie zmiana Umowy wprowadzająca do Umowy podwykonawstwo, w sytuacji w jakiej podwykonawstwo objęte zakresem niniejszego zamówienia nie zostało zgłoszone do oferty (dział X ust. 4 SIWZ). Zmiana zakresu podwykonywanych robót może być uznana za nieistotną zmianę Umowy w sprawie zamówienia, jeżeli Wykonawca samodzielnie spełniał warunki udziału w postępowaniu i w odniesieniu do tej części nie została wyłączona dopuszczalność podwykonawstwa. W takim przypadku warunki zmiany Umowy o zamówienie określać będą odpowiednio postanowienia § 6 umowy. 7)Wystąpi zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będącego podmiotem, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22 ust 1 PZP. Wykonawca obowiązany jest wówczas wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia; 8)Nastąpi konieczność wykonania robót zamiennych związanych z poprawą technologii lub podwyższeniem standardów wykonania; 9)Wystąpią roboty konieczne (niezbędne), warunkujące wykonanie zamówienia podstawowego; 4. Dopuszczona zostanie również zmiana oznaczeń Stron oraz zmiana tekstu Umowy w zakresie niewskazanym w ust. 1 – 3, jeżeli zmiany nie będą miały wpływu na treść ustalonych w Umowie zobowiązań Stron. 5. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1–4: 1)Mogą zostać dokonane wyłącznie na podstawie i w granicach art. 144 ust. 1 PZP; 2)Wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Strony w formie pisemnej aneksu do Umowy. 6. Zmiany Umowy z przyczyn wskazanych w ust. 1 – 2 zostaną wprowadzone w zakresie ustalonym negocjacjami Stron, z uwzględnieniem postanowień ust. 7 – 9. 7. Podstawę zmiany ustalonego w Umowie Wynagrodzenia z przyczyn wskazanych w ust. 2 pkt 2) lub 3) w zakresie dotyczącym robót budowlanych stanowią wskazane w ofercie Wykonawcy dane do kosztorysowania, a w przypadku wystąpienia konieczności zastosowania materiałów zamiennych, ceny tych materiałów należy przyjąć wg średnich stawek Sekocenbudu za dany kwartał. 8. Niezależnie od postanowień ust. 7 Strony zgodnie ustalają, iż w przypadku zmniejszenia zakresu robót określonego w SIWZ, podstawę do pomniejszenia Wynagrodzenia stanowić może wartość robót, o które pomniejszono zakres robót, wyliczona na podstawie cen jednostkowych kosztorysu ofertowego Wykonawcy. 9. Ewentualne koszty wynikające z wprowadzenia zmian Umowy, o których mowa w postanowieniach powyższych, w tym koszty powołania i wydania opinii biegłego rzeczoznawcy do zmiany wysokości wynagrodzenia w Umowie ponosić będzie strona Umowy, która wystąpi o ich wprowadzenie, chyba że konieczność zmian będzie wynikiem zawinionego postępowania strony drugiej. 10. Pod rygorem nieważności, zmiany i uzupełniania Umowy, o których mowa w ust. 1 - 8 niniejszego działu wymagają wprowadzenia poprzez zawarcie przez Zamawiającego i Wykonawcę, w formie pisemnej, aneksu do Umowy. Z wyjątkiem przypadku wskazanego w ust. 1 pkt 4) oraz ust. 3 niniejszego działu, żadnej ze stron Umowy nie przysługuje roszczenie o zawarcie aneksu. Wykonawca nie odmówi Zamawiającemu zgody na wprowadzenia na teren budowy osób, sprzętu, urządzeń i innych materiałów, w tym materiałów budowlanych innego podmiotu (i koniecznych zmian Umowy z tym związanych). Zamawiający zastrzega sobie również prawo uprzedniego negocjowania z Wykonawcą zmian do Umowy, w szczególności zmian polegających na zmianie wysokości wynagrodzenia Umownego. 11. Wskazane w niniejszym dziale przyczyny (możliwości) wprowadzenia zmian Umowy mogą wystąpić na podstawie jednego lub większej liczby aneksów. Podstawę tego samego aneksu może stanowić zarówno tylko jedna lub też więcej niż jedna przyczyna (możliwość zmiany Umowy) spośród przyczyn wskazanych w niniejszym dziale. 12. Zmiany Umowy na podstawie postanowień powyższych niniejszego działu nie mogą naruszać dyspozycji art. 140 ustawy PZP.
IV 6 1 sposob udostepniania nie dotyczy
IV 6 1 srodki ochrony nie dotyczy
IV 4 4 data 2017-10-06T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)