GuidZP400 |
8d4c4a75-eda7-432e-b7cf-a50dedbeba9d
|
Biuletyn |
592828-N-2017
|
Zamawiajacy nazwa |
Samodzielny Publiczny Wojewódzki Szpital Chirurgii Urazowej im. Dra Janusza Daaba
|
Regon |
86830700000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Bytomska
|
Zamawiajacy adres numer domu |
62
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Piekary Śląskie
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
41940
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
śląskie
|
Zamawiajacy telefon |
323 934 100
|
Zamawiajacy fax |
323 934 141
|
Zamawiajacy email |
przatarg@urazowka.piekary.pl
|
Adres strony url |
http://urazowka.piekary.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
SP ZOZ
|
Dostep dokumentow zamowienia |
http://www.urazowka.piekary.pl/bip/
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
http://www.urazowka.piekary.pl/bip/
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. Oferty winne być złożone w siedzibie Zamawiającego.
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
41-940 Piekary Śląskie ul.Bytomska 62 budynek administracji sekretariat
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawy produktów mleczarskich
|
Numer referencyjny |
SZP.270-58/2017
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Czy podzielone na czesci |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia są sukcesywne dostawy produktów mleczarskich.
Przedmiot zamówienia została podzielony na 2 części dalej zwanych pakietami szczegółowo
opisanych w załączniku nr 4 do SIWZ.
Pakiet 1
Dostawa produktów mleczarskich dla Samodzielnego Publicznego Wojewódzkiego Szpitala Chirurgii Urazowej im. Dr. Janusza Daaba w Piekarach Śląskich ul. Bytomska 62, 41-940 Piekary Śląskie, zgodnie z załącznikiem nr 4.
Pakiet 2
Dostawa produktów mleczarskich dla Oddziału Rehabilitacji Balneologii I Medycyny Fizykalnej 42-713 Kochanowice- Kochcice ul. Zamkowa 1, zgodnie z załącznikiem nr 4.
|
Cpv glowny przedmiot |
15500000-3
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 |
1
|
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst |
- Zamawiający przewiduje udzielenia zamówień uzupełniających do 10% wartości zamówienia podstawowego.
|
Okres w miesiacach |
12
|
Informacje na temat katalogow |
Wymagane parametry:
wygląd ogólny: zapach swoisty, charakterystyczny dla danego rodzaju wyrobu, nie dopuszczalny zapach zatęchły i inny obcy.
Warunki transportu i przechowywania: wyroby transportować w pojazdach przeznaczonych do przewozu artykułów spożywczych, Przestrzeń ładunkowa pojazdu musi być czysta, sucha, bez obcych zapachów, magazynowanie surowców w pomieszczeniach czystych, suchych, przewiewnych, zgodnie z zaleceniem producentów. Przechowywanie towarów
w opakowaniach oryginalnych, na półkach, regałach. Nie dopuszczalne jest ustawianie towarów bezpośrednio na podłodze, Kosze plastikowe, pojemniki.
Przeznaczenie konsumenckie: Produkt gotowy do spożycia przeznaczony do wszystkich grup ludności w zależności od specyfiki diety. Substancje alergenne określone zgodnie z załącznikiem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi dnia 20 listopada 2004r. (Dz. U. z 2004r. Nr 257, poz 2577).
Cechy dyskwalifikujące: zdeformowane, zgniecione lub porozrywane, mechanicznie uszkodzone, smaku gorzkim, kwaśnym, zbyt słonym, lub innym obcym dla danego rodzaju produktu.
Etykieta (opis produktu): skład surowcowy, nr normy, masa netto.
Przeznaczenie produktu: Produkt gotowy do spożycia, przeznaczony dla wszystkich grup ludności z wyjątkiem niemowląt.
Reklamacje: reklamacje będą rozpatrywane w ciągu 24 godzin od czasu zgłoszenia reklamacji, w przypadku odrzucenia reklamacji zamawiający wzywa inspekcję handlową w celu rozstrzygnięcia sporu, w przypadku uzasadnionej reklamacji potwierdzonej protokolarnie przez inspekcję handlową, koszty badania pokrywa dostawca w innym przypadku zamawiający.
- Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych ani nie wymaga składania ofert wariantowych;
- Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych na poszczególne całe pakiety;
- Zamawiający dokonuje zamówień na podstawie pisemnych zamówień cząstkowych, przekazywanych wykonawcy za pomocą poczty elektronicznej lub faksu lub pisemnie;
|
Okreslenie warunkow |
5.3.1. Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
5.3.2. Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. b) SIWZ
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
5.3.3. Zamawiający nie określa warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. c) SIWZ
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
6.5. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu
zamawiający żąda następujących dokumentów: 1) oświadczenia wykonawcy o braku podstaw do
wykluczenia. 2) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia
braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 3) oświadczenia wykonawcy o
przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności
do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź
informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia
konkurencji w postępowaniu. 6.6. Zgodnie z art. 24 ust. 11 Pzp wykonawca, w terminie 3 dni od
zamieszczenia na stronie internetowej informacji dotyczących kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na
sfinansowanie zamówienia, firm oraz adresów wykonawców, którzy złożyli oferty w terminie, ceny,
terminu wykonania zamówienia, okresu gwarancji i warunków płatności zawartych w ofertach,
przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia,
wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do
zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia o
przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust.
1 pkt 23 Pzp stanowi Załącznik nr 3 do SIWZ. 6.7.Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt
6.5. SIWZ: 1) ppkt 1 składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem
podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z
właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami,
w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty
zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto
jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 6.8.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu
złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio
kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma
osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu.
6.9.W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający
może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której
dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 6.10.Zgodnie z
art. 24 ust. 8 Pzp wykonawca, który podlega wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 pkt 13 i 14 oraz
1620 Pzp, może przedstawić dowody na to, że podjęte przez niego środki są wystarczające do
wykazania jego rzetelności, w szczególności udowodnić naprawienie szkody wyrządzonej
przestępstwem lub przestępstwem skarbowym, zadośćuczynienie pieniężne za doznaną krzywdę lub
naprawienie szkody, wyczerpujące wyjaśnienie stanu faktycznego oraz współpracę z organami
ścigania oraz podjęcie konkretnych środków technicznych, organizacyjnych i kadrowych, które są
odpowiednie dla zapobiegania dalszym przestępstwom lub przestępstwom skarbowym lub
nieprawidłowemu postępowaniu wykonawcy. Przepisu zdania pierwszego nie stosuje się, jeżeli wobec
wykonawcy, będącego podmiotem zbiorowym, orzeczono prawomocnym wyrokiem sądu zakaz
ubiegania się o udzielenie zamówienia oraz nie upłynął określony w tym wyroku okres
obowiązywania tego zakazu. 6.10.Wykonawca nie podlega wykluczeniu, jeżeli zamawiający,
uwzględniając wagę i szczególne okoliczności czynu wykonawcy, uzna za wystarczające dowody
przedstawione na podstawie art. 24 ust. 8 Pzp. 6.11.Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na
zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a Pzp, przedstawienia
w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w pkt 6.5. ppkt 14 SIWZ.
6.12.Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w pkt 6.5. ppkt 1-
4 SIWZ, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a
który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach
określonych w art. 22a Pzp. 6.13.Jeżeli treść informacji przekazanych przez wykonawcę w jednolitym
dokumencie odpowiada zakresowi informacji, których zamawiający wymaga poprzez żądanie
dokumentów, w szczególności o których mowa w pkt 6.3., zamawiający może odstąpić od żądania
tych dokumentów od wykonawcy. W takim przypadku dowodem spełniania przez wykonawcę
warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia są odpowiednie informacje
przekazane przez wykonawcę lub odpowiednio przez podmioty, na których zdolnościach lub sytuacji
wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a Pzp, w oświadczeniu. 8.1. Do oferty
wykonawca dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenie w zakresie wskazanym przez
zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu i w specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega
wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik nr
5 do SIWZ. 8.2. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania
braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na
ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w
oświadczeniu, o którym mowa w pkt 8.1. SIWZ. 8.3. W przypadku wspólnego ubiegania się o
zamówienie przez wykonawców, oświadczenie składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających
się o zamówienie. Oświadczenie te musi potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu
oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie
warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia. 8.4. Wykonawca nie jest
obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału
w postępowaniu i brak podstaw wykluczenia z postępowania, jeżeli zamawiający posiada
oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych
i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia
17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z
2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352). 8.5. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części
zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podania przez wykonawcę
firm podwykonawców. 8.6. Zgodnie z art. 26 ust. 3 Pzp Jeżeli wykonawca nie złożył oświadczenia, o
którym mowa w art. 25a ust. 1,pzp oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o
których mowa w art. 25 ust. 1,pzp lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia
postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane
przez zamawiającego wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia
lub do udzielania wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia,
uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo
konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 8.7. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone
przez wykonawcę dokumenty będą budzić wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się
bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy były wykonywane, o dodatkowe
informacje lub dokumenty w tym zakresie. 8.8. W przypadku wskazania przez wykonawcę
dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w § 5 (tj. składanych w celu potwierdzenia
braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu) i § 7 (składanych w celu
potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu przez wykonawcę
mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o których
mowa w pkt 6.7. SIWZ) rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów
dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w
jakich dokumenty te mogą być składane (Dz. U. z 2016 r. poz. 1126) dalej zwanego „rozporządzeniem
Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r.”, które stanowi Załącznik nr 6 do SIWZ, w formie
elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych,
zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub
dokumenty. 8.9. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których
mowa w § 5 (tj. składanych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w
postępowaniu) i § 7 (składanych w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z
udziału w postępowaniu przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza
terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, o których mowa w pkt 6.7. SIWZ) rozporządzenia Ministra
Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności
oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 Pzp,
zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 Pzp,
korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 8.10. W przypadku, o
którym mowa w pkt 8.8. SIWZ zamawiający może żądać od wykonawcy przedstawienia tłumaczenia
na język polski wskazanych przez wykonawcę i pobranych samodzielnie przez zamawiającego
dokumentów. 8.11. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26
lipca 2016 r. dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega
wykonawca na zasadach określonych w art. 22a Pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są w
oryginale. 8.12. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu rozporządzenia Ministra Rozwoju z
dnia 26 lipca 2016 r., inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt 8.11. SIWZ, składane są w
oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 8.13. Poświadczenia za zgodność z
oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega
wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo
podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. 8.14. Poświadczenie za
zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 8.15. Zamawiający
może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których
mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r., innych niż oświadczenia,
wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej
prawdziwości. 8.16. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na
język polski. 8.17. Jeżeli wykonawca nie złoży oświadczenia, o którym mowa w pkt 8.1. SIWZ,
oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu,
spełnianie przez oferowane dostawy wymagań określonych przez zamawiającego lub brak podstaw
wykluczenia, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia
lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez zamawiającego
wątpliwości, zamawiający wzywa do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub do udzielania
wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia, uzupełnienia lub
poprawienia lub udzielenia wyjaśnień oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby
unieważnienie postępowania. 8.18. Jeżeli wykonawca nie złoży wymaganych pełnomocnictw albo
złoży wadliwe pełnomocnictwa, zamawiający wzywa do ich złożenia w terminie przez siebie
wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne
byłoby unieważnienie postępowania. 8.19. Zamawiający wzywa także, w wyznaczonym przez siebie
terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów potwierdzających
spełnianie warunków udziału w postępowaniu, spełnianie przez oferowane dostawy wymagań
określonych przez zamawiającego oraz brak podstaw wykluczenia wskazanych w ogłoszeniu o
zamówieniu i specyfikacji istotnych warunków zamówienia. 8.20. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne
złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się
bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego dostawy były wykonane, o dodatkowe
informacje lub dokumenty w tym zakresie. 8.21. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia
odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, zamawiający może na każdym
etapie postępowania wezwać wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub
dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w
postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio
oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów
|
Zakresie warunkow udzialu |
6.1.W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego spełnienia udziału w postępowaniu
dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile
wynika to z odrębnych przepisów, o którym mowa a w pkt 5.2.1. lit. a) SIWZ, zamawiający żąda od
wykonawcy: a) Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 6.2.W celu
potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej lub finansowej, o którym mowa
w pkt 5.2.1. lit. b) SIWZ, zamawiający żąda od wykonawcy: a) Oświadczenia o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu. 6.3. W celu potwierdzenia spełniania warunku dotyczącego zdolności
technicznej lub zawodowej, o którym mowa w pkt 5.2.1. lit. c) SIWZ, zamawiający żąda od
wykonawcy: a) Oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu. 6.4. Jeżeli w
dokumentach składanych w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, kwoty
będą wyrażane w walucie obcej, kwoty te zostaną przeliczone na PLN wg średniego kursu PLN w
stosunku do walut obcych ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski (Tabela A kursów średnich walut
obcych) w dniu zamieszczenia ogłoszenia w Biuletynie Zamówień Publicznych
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
Oświadczenie Wykonawcy, iż pracuje zgodnie z systemem HACCP.
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
§ 7
3. Strony dopuszczają możliwość zmiany ceny na korzystniejszą dla Zamawiającego ( w ramach tzw. promocji okresowych ) w trakcie trwania umowy , bez konieczności starań ze strony Zamawiającego i aneksowania umowy.
1. Zmiany warunków umowy z zastrzeżeniem § 7 pkt 3 wymagają dla swej ważności zgody obu stron w formy pisemnej i wchodzą w życie z dniem podpisania.
2. Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Dostawcy, za wyjątkiem sytuacji, o których mowa w ust. 2 i art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych.
3. Zamawiający dopuszcza możliwość w stosunku do postanowień zawartej umowy:
1) zmiany wynagrodzenia Dostawcy brutto w przypadku zmiany przepisów obowiązujących dotyczących podatku od towarów i usług VAT w zakresie tych zmian,
2) zmiany wynagrodzenia, w zakresie obniżenia ceny dostawy urządzeń/wyrobów objętych przedmiotem umowy, w przypadku jej obniżenia przez Dostawcę. Warunkiem dopuszczenia takiej zmiany, jest wystąpienie pisemne Dostawcy do Zamawiającego o wyrażenie zgody na zmianę umowy w tym zakresie,
3) zmiany urządzeń/wyrobów, objętych przedmiotem zamówienia, na urządzenia urządzenia/wyroby tego samego typu i co najmniej o tych samych funkcjach, w przypadku wycofania ich z rynku lub zakończenia ich produkcji, jak również w przypadku możliwości zastąpienia tych urządzeń/wyrobów, innymi o lepszych parametrach technicznych i wyżej zaawansowanych technicznie i technologicznie,
4) zmiany sposobu wykonywania przedmiotu umowy:
a) spowodowanych siłą wyższą, uniemożliwiającą wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami,
b) w przypadku wyniknięcia rozbieżności lub niejasności w rozumieniu pojęć użytych w umowie, których nie można usunąć w inny sposób, a zmiana będzie umożliwiać usunięcie rozbieżności i doprecyzowanie umowy
w celu jednoznacznej interpretacji jej zapisów przez Strony umowy.
c) w przypadku wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa, w tym prawa miejscowego w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu umowy.
d) wprowadzenie zmian w stosunku do sposobu wykonania przedmiotu zamówienia w zakresie realizacji dostaw nie wykraczających poza zakres przedmiotu zamówienia,
e) w sytuacji konieczności usprawnienia realizacji przedmiotu umowy,
5) zmiany w zakresie wstąpienia lub zmiana podwykonawcy spowodowanej potrzebą techniczną lub zdarzeniem losowym.
6) zmianę sposobu wykonania przedmiotu umowy w zakresie zmiany oferowanego produktu i/lub producenta na produkt równoważny czyli o parametrach nie gorszych wymagane w siwz .
7) zmianę sposobu wykonania przedmiotu umowy w zakresie zmiany numeru katalogowego, wielkości opakowania, nazwy testu/odczynnika , zmiany stawki podatku VAT wynikającej ze zmiany klasyfikacji wyrobu z przyczyn niezależnych od Wykonawcy.
8) zmiany wielkości opakowania dla nowego produktu, dopuszcza się przeliczenia ceny za opakowanie jednak zmiana ceny wynikająca ze zmiany wielkości opakowania powinna być proporcjonalna do zmiany wielkości opakowania tak aby cena oznaczenia została taka sama.
9) zmiany stawki podatku wynikającej ze zmiany klasyfikacji wyrobu cena netto pozostanie niezmienna zmieni się podatek VAT i cena brutto.
10) możliwość czasowej zmiany produktu oferowanego na równoważny zamiennik o parametrach nie gorszych od proponowanego w umowie po powiadomieniu i akceptacji Zamawiającego w wypadku wystąpienia przejściowego braku produktu - w cenie nie wyższej niż wynikającej z umowy.
4. Jakiekolwiek zmiany umowy wymagają, pod rygorem nieważności, zachowania formy pisemnej w postaci aneksu.
|
IV 4 4 data |
2017-10-05T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
09:00
|
IV 4 4 jezyki |
Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim i zamawiający nie wyraża zgody na złożenie oświadczeń, oferty oraz innych dokumentów w języku obcym.
|
IV 4 5 okres |
30
|