Dostawa materiałów do sterylizacji plazmowej i parowej dla potrzeb Wojewódzkiego Centrum szpitalnego Kotliny Jeleniogórskiej

Data publikacji 2019-12-02
Data zakończenia 2019-12-13 00:00:00
Instytucja Wojewódzkie Centrum Szpitalne Kotliny Jeleniogórskiej
Miejscowość Jelenia Góra
Województwo dolnośląskie
Branża
  • Produkty z tworzyw sztucznych,
  • Materiały medyczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 630389-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 331980004, 195200007, 331400000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Zamówienie obejmuje dostawę materiałów do sterylizacji parowej i plazmowej dla potrzeb WCSKJ, tj. :
- Pakiet nr 1 - Materiały do sterylizacji parowej - 9 pozycji asortymentowych
- Pakiet nr 2 - Materiały do sterylizacji parowej - 9 pozycji asortymentowych
- Pakiet nr 3 - MATERIAŁY DO STERYLIZACJI PLAZMOWEJ DOSTOSOWANE DO URZĄDZENIA STERRAD 100 S- 5 pozycji asortymentowych
- Pakiet nr 4 - Materiały do sterylizacji parowej- 9 pozycji asortymentowych
- Pakiet nr 5 - Testy różne - 3 pozycje asortymentowe

Dodatkowe informacje

GuidZP400 c8f569aa-0ce6-446e-b39d-e44a8f5fe703
Biuletyn 630389-N-2019
Zamawiajacy nazwa Wojewódzkie Centrum Szpitalne Kotliny Jeleniogórskiej
Regon 29364000000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Ogińskiego
Zamawiajacy adres numer domu 6
Zamawiajacy miejscowosc Jelenia Góra
Zamawiajacy kod pocztowy 58-506
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo dolnośląskie
Zamawiajacy telefon 757 537 286
Zamawiajacy fax 757 543 883
Zamawiajacy email przetargi1@spzoz.jgora.pl
Adres strony url http://www.spzoz.jgora.pl; poczta e-mail: przetargi@spzoz.jgora.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia http://www.spzoz.jgora.pl - zakładka "przetargi"
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://www.spzoz.jgora.pl - zakładka "przetargi"
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Pisemnie. Oferty należy składać za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub zapośrednictwem posłańca w nieprzejrzystym, zamkniętym opakowaniu w siedzibie Zamawiającego.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Wojewódzkie Centrum Szpitalne Kotliny Jeleniogórskiej, ul. Ogińskiego 6, 58-506 Jelenia Góra lub złożyć bezpośrednio w Sekretariacie WCSKJ, adres jw., budynek D, parter, kierunek administracja - strona prawa
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa materiałów do sterylizacji plazmowej i parowej dla potrzeb Wojewódzkiego Centrum szpitalnego Kotliny Jeleniogórskiej
Numer referencyjny ZP/PN/50/12/2019
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Zamówienie obejmuje dostawę materiałów do sterylizacji parowej i plazmowej dla potrzeb WCSKJ, tj. : - Pakiet nr 1 - Materiały do sterylizacji parowej - 9 pozycji asortymentowych - Pakiet nr 2 - Materiały do sterylizacji parowej - 9 pozycji asortymentowych - Pakiet nr 3 - MATERIAŁY DO STERYLIZACJI PLAZMOWEJ DOSTOSOWANE DO URZĄDZENIA STERRAD 100 S- 5 pozycji asortymentowych - Pakiet nr 4 - Materiały do sterylizacji parowej- 9 pozycji asortymentowych - Pakiet nr 5 - Testy różne - 3 pozycje asortymentowe
Cpv glowny przedmiot 33198000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w miesiacach 24
Informacje na temat katalogow 1. Zamawiający zastosuje procedurę uregulowaną w art. 24aa Ustawy Pzp, tzw. „procedura odwrócona”. Zamawiający zastrzega zgodnie z art. 24 aa Ustawy Pzp, że najpierw dokona oceny ofert a następnie zbada czy Wykonawca, którego została oceniona najwyżej, niepodlegała wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Zamawiający na etapie postępowania może odstąpić od prowadzenia „procedury odwróconej”. 2. Szczegółowe i pełne informacje dotyczące warunków udziału w postępowaniu oraz podstawy wykluczenia, itp. zawarte w SIWZ. 3. Pełne informacje dotyczące RODO w zakresie przedmiotu postępowania znajdują się w SIWZ i załącznikach do niej zawartych. 4.W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczeniu wskazanej w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w Rozdziale XVII pkt. 4 SIWZ, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 poz. 369 z późn. zmian. ).Zamawiający dopuszcza złożenia oświadczenia w formie elektronicznej lub faxem. Oryginał dokumentu należy niezwłocznie przesłać do Zamawiającego na adres podany w SIWZ wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór „Oświadczenie, o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej” stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy dokument składa każdy z partnerów konsorcjum/ członków spółki cywilnej oddzielnie w imieniu swojej firmy. 5. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia tj. do 9.12.2019 r., w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert.
Okreslenie warunkow Posiadają kompetencję lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej, tj. posiadają dla hurtowni farmaceutycznych zezwolenia na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej w myśl przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej (tj. Dz. U. z 2010 r. Nr 220 poz. 1447 ze zm.) lub oświadczenie, iż zgodnie z Ustawą w Wyrobach Medycznych tj. Dz. U. z 2019, poz. 175 (tekst jednolity) nie jest wymagane posiadanie koncesji na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej do obrotu wyrobami medycznymi zaoferowanymi w postępowaniu. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez wykonawcę, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 3 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 5 1
Art 24 ust 5 pkt 6 1
Art 24 ust 5 pkt 7 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 5 pkt 1) ustawy PZP, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert na podstawie Rozdziału IX pkt. 1 ppkt. 2) SIWZ, Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu zostanie dokonana na podstawie dokumentów i oświadczeń złożonych przez Wykonawce, na zasadzie SPEŁNIA/NIE SPEŁNIA. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie- dokument składa każdy z Wykonawców. Zamawiający wezwie Wykonawce którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia dokumentów.
Zakresie warunkow udzialu Zezwolenie na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej w myśl przepisów ustawy o swobodzie działalności gospodarczej (t.j. Dz. U. z 2010r. Nr 220 poz. 1447 ze zm.) lub oświadczenie, iż zgodnie z Ustawą w Wyrobach Medycznych Dz. U. z 2019, poz. 175 (tekst jednolity) nie jest wymagane posiadanie koncesji na prowadzenie hurtowni farmaceutycznej do obrotu wyrobami medycznymi zaoferowanymi w postępowaniu - należy przedstawić w formie oryginału lub kserokopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę na podstawie Rozdziału VII pkt. 2 ppkt. 1 ) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie- dokument składa każdy z Wykonawców. Zamawiający wezwie Wykonawce którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień złożenia dokumentów. SIWZ,
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Dla wszystkich pakietów: Katalogi, foldery do każdej pozycji, języku polskim na podstawie, których Zamawiający będzie mógł bezspornie zidentyfikować oferowany asortyment oraz zapoznać się z jego parametrami technicznymi, użytkowymi, itp. Zamawiający prosi o zaznaczenie w złożonych materiałach firmowych, którego pakietu i pozycji dotyczy dana pozycja. DOT. Pakietu nr 3 Potwierdzenie producenta , że wszystkie zaoferowane akcesoria są kompatybilne z metodą sterylizacji plazmowej STERRAD
Inne dokumenty niewymienione 1. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące dokumenty: 1) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia na podstawie przesłanek, o których mowa w art. 24 ust. 1 ustawy Pzp, według wzoru stanowiącego załącznik nr 3 do SIWZ „Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia”. 2) W przypadku oferty składanej przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia publicznego, dokumenty potwierdzające, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu składa każdy z Wykonawców oddzielnie. 2. W celu wykazania spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, wykonawcy mają obowiązek złożyć następujące oświadczenia i dokumenty: 1) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, według wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ „Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu”, W przypadku składania oferty wspólnej ww. oświadczenie składa pełnomocnik w imieniu wykonawców składających ofertę wspólną. 2) oświadczenie o dysponowaniu potencjałem technicznym zapewniającym właściwą realizację przedmiotu zamówienia – zgodnie ze wzorem załączonym do SIWZ – załącznik nr 5. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie oświadczenie składa jeden z Wykonawców lub Pełnomocnik Konsorcjum. 3.W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczeniu wskazanej w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w Rozdziale XVII pkt. 4 SIWZ, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej (w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2019 poz. 369 z późn. zmian.). Zamawiający dopuszcza złożenia oświadczenia w formie elektronicznej lub faxem. Oryginał dokumentu należy niezwłocznie przesłać do Zamawiającego na adres podany w SIWZ wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór „Oświadczenie, o przynależności lub braku przynależności do grupy kapitałowej” stanowi załącznik nr 7 do SIWZ. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy dokument składa każdy z partnerów konsorcjum/ członków spółki cywilnej oddzielnie w imieniu swojej firmy. 4. Ponadto Wykonawcy mają dołączyć do oferty następujące dokumenty: 1)Formularz oferty o treści zgodnej z załączonym wzorem ( załącznik nr 2) , 2)Wykaz asortymentowo – ilościowy wraz z formularzem cenowym ( załącznik nr 1) 3)Dowód wniesienia wadium * 4)Pełnomocnictwo złożone w oryginale lub w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza dla podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie lub podmiotów w imieniu, których pełnomocnicy niewymienieni w dokumentach rejestrowych firmy składają oferty *Uwaga: • Wadium wniesione w pieniądzu – przelewem – zaleca się dołączyć do oferty kserokopię potwierdzenia dokonanego przelewu, lub wygenerowany z systemu bankowości elektronicznej potwierdzenie przelewu. • Wadium wniesione w pozostałych przypadkach - należy dołączyć oryginał dokumentu wystawionego na rzecz zamawiającego
Czy wadium 1
Wadium 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. Ustala się wadium dla przedmiotu zamówienia w wysokości: Pakiet nr 1- Materiały medyczne do sterylizacji parowej - 2.368,00 zł. Pakiet nr 2- Materiały medyczne do sterylizacji parowej- 1.503,00 zł. Pakiet nr 3- Materiały do sterylizacji plazmowej dostosowane do urządzenia STERAD 100 S (rękawy)- 953,00 zł. Pakiet nr 4- Materiały do sterylizacji parowej - 594,00 zł. Pakiet nr 5- Testy rożne - 684,00 zł. 2. Wykonawca wnosi wadium w pieniądzu : przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: nr konta PKO BANK POLSKI Spółka Akcyjna nr rachunku: na konto: 23 1020 2137 0000 9702 0129 1483 dopiskiem (nr referencyjny postępowania: ZP/PN/50/12/2019) lub w jednej z poniżej podanych form: a) w poręczeniach bankowych lub w poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, b) w gwarancjach bankowych, c) w gwarancjach ubezpieczeniowych d) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tekst jednolity Dz. U. z 2019, poz. 310 z późn. zmian.), przy czym za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje się termin uznania na rachunku zamawiającego. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniężna – oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy przesłać/złożyć do Zamawiającego załączając do oferty z zaznaczeniem „Oryginał wadium przetargowego” w terminie określonym do składania ofert, natomiast kserokopię poświadczoną przez Wykonawcę za zgodność z oryginałem należy dołączyć również jako dokument do oferty. Gwarancje bankowe i ubezpieczeniowe oraz poręczenia muszą być udzielone na cały okres związania ofertą i winny obejmować pełny zakres dotyczący wadium. W zakresie wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy Prawo Zamówień Publicznych.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1.Zamawiający zastrzega sobie w trakcie realizacji umowy prawo do wprowadzenia zmian, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, a zmiany są korzystne dla Zamawiającego, m.in. zmiany producenta i zmiany ilości sztuk w opakowaniu, przy odpowiednim przeliczeniu ilości zamówienia na okres realizacji zadania. 2.Zakazuje się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, poza wyraźnie wskazanymi postanowieniami niniejszej umowy w tym w szczególności w §2 oraz zmianami określonymi w Ustawie pzp w tym również w art. 144 ust. 1 pkt. 6 Ustawy pzp, a ponadto zmianami w zakresie: a)numeru katalogowego produktu b)nazwy produktu przy zachowaniu jego parametrów c)przedmiotowym / produkt zamienny d)liczby opakowań e)ceny jednostkowej w sytuacji gdy: •wprowadzony zostanie do sprzedaży przez Wykonawcę produkt zmodyfikowany/udoskonalony lub •wystąpi przejściowy brak produktu z przyczyn leżących po stronie producenta przy jednoczesnym dostarczeniu produktu zamiennego o parametrach nie gorszych od produktu objętego umową lub •W przypadku szczególnych okoliczności, takich jak wstrzymanie lub zakończenie produkcji, lub 3.W razie zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, Zamawiający może odstąpić od umowy w terminie 30 dni od powzięcia wiadomości o tych okolicznościach. 4.Zamawiający przewiduje możliwości zwiększenia wartości netto zgodnie z art. 144 ust. 1 pkt. 6 Ustawy pzp (tekst jednolity Dz. U. z 2019, poz. 1843), gdzie łączna wartość zmian będzie mniejsza niż kwoty określone w przepisach wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ww. cytowanej ustawy i jest mniejsza niż 10% wartości zamówienia, która została określona w § 2 pkt. 1 umowy. 5. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych we wzorze umowy stanowiący Załącznik nr 8 do SIWZ.
IV 4 4 data 2019-12-13T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Materiały do sterylizacji parowej
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33198000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis Materiały do sterylizacji parowej- 9 pozycji asortymentowych
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Materiały do sterylizacji parowej
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33198000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis Materiały do sterylizacji parowej - 9 pozycji asortymentowych
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa MATERIAŁY DO STERYLIZACJI PLAZMOWEJ DOSTOSOWANE DO URZĄDZENIA STERRAD 100 S
Zalacznik cpv glowny przedmiot 19520000-7
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis MATERIAŁY DO STERYLIZACJI PLAZMOWEJ DOSTOSOWANE DO URZĄDZENIA STERRAD 100 S - 5 pozycji asortymentowych
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Materiały do sterylizacji parowej
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33198000-4
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis Materiały do sterylizacji parowej- 9 pozycji asortymentowych
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa TESTY RÓŻNE
Zalacznik cpv glowny przedmiot 33140000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 24
Zalacznik krotki opis Testy różne - 3 pozycje asortymentowe
  

Criterion

Kryteria termun dostawy
Znaczenie 20,00
  
Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria termin rozpatrzenia reklamacji dla wad ukrytych
Znaczenie 20,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)