„Dostawa wyposażenia w ramach realizacji projektu „Wysoka jakość kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Nr 2 im. 9. Pułku Strzelców Konnych w Grajewie”

Data publikacji 2020-08-04
Data zakończenia 2020-08-14 00:00:00
Instytucja Zespół Szkół Nr 2
Miejscowość Grajewo
Województwo podlaskie
Branża
  • Meble i wyposażenie kuchni

Szczegóły

Numer ogłoszenia 569769-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 391410002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia dla Zespołu Szkół Nr 2 im. 9. Pułku Strzelców Konnych w Grajewie, w ramach realizacji projektu „Wysoka jakość kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Nr 2 im. 9. Pułku Strzelców Konnych w Grajewie”. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę nastepującego wyposażenia: Kuchenka indukcyjna z piekarnikiem- 8szt. Stół ze zlewem jednokomorowym (prawym) - 4 szt., stół ze zlewem jednokomorowym (lewym) - 4 szt., Zmywarka 60 cm - 1 szt., Piec konwekcyjno-parowy z montażem- 1 szt, Stanowisko do mycia rąk (zlew ze stali nierdzewnej z zabudową, suszarka do rąk) - 1 zestaw, Chłodziarko -zamrażarka - 1szt., Wyciąg centralny pod stanowiska z oświetleniem wraz z montażem - 1 zestaw, Bateria do zlewozmywaka - 8 szt., Syfony zlewozmywakowe - 8 szt., Stół przyścienny z drzwiami skrzydłowymi - 8 szt, Apteczka pierwszej pomocy - 1 szt.
2.Zgodnie z art. 30 ust.9 pkt.1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z póżn. zm.) Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zrealizowany z uwzględnieniem potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewniania dostępności dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie działania świadczone w ramach projektu, z wykorzystaniem przedmiotu zamówienia, będą świadczone w budynkach dostosowanych architektonicznie do potrzeb wszystkich uczestników, w tym do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Szczegółowo opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SIWZ.
3. Dostarczone wyposażenie musi być zgodne ze specyfikacją techniczną przedstawioną w SIWZ i ofercie Wykonawcy, fabrycznie nowe, nie eksponowane na wystawach i pokazach, sprawne technicznie, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz winno być dostarczone w sposób zabezpieczający je przed uszkodzeniem w czasie transportu (zapakowane) i odpowiadające normom jakościowym, określonym w powszechnie obowiązujących przepisach w tym zakresie; winien także posiadać dopuszczenia do stosowania na terytorium RP oraz odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 694b2e8b-c22c-4e65-ae82-0e9d2c4b1356
Biuletyn 569769-N-2020
Zamawiajacy nazwa Zespół Szkół Nr 2
Regon 45011017700000
Zamawiajacy adres ulica ul. Wojska Polskiego
Zamawiajacy adres numer domu 84
Zamawiajacy miejscowosc Grajewo
Zamawiajacy kod pocztowy 19-203
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo podlaskie
Zamawiajacy telefon 862 723 184
Zamawiajacy fax 862 723 181
Zamawiajacy email zsnr2grajewo@wp.pl
Adres strony url bip.zs2.grajewo.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Zamówienie realizowane w ramach projektu współfinansowanego ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego na lata 2014-2020, Osi Priorytetowej III KOMPETENCJE I KWALIFIKACE, Działania 3.3 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki, Poddziałania 3.3.1 Kształcenie zawodowe młodzieży na rzecz konkurencyjności podlaskiej gospodarki.
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia bip.zs2.grajewo.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja bip.zs2.grajewo.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Pisemnie pod rygorem niewazności, za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za posrednictwem posłańca.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Zespół Szkół Nr 2 im. 9. Pułku Strzelców Konnych w Grajewie ul. Wojska Polskiego 84, 19-200 Grajewo
Nazwa nadana zamowieniu „Dostawa wyposażenia w ramach realizacji projektu „Wysoka jakość kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Nr 2 im. 9. Pułku Strzelców Konnych w Grajewie”
Numer referencyjny ZS.Nr 2.26.05.2020
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu 1.Przedmiotem zamówienia jest dostawa wyposażenia dla Zespołu Szkół Nr 2 im. 9. Pułku Strzelców Konnych w Grajewie, w ramach realizacji projektu „Wysoka jakość kształcenia zawodowego w Zespole Szkół Nr 2 im. 9. Pułku Strzelców Konnych w Grajewie”. Przedmiot zamówienia obejmuje dostawę nastepującego wyposażenia: Kuchenka indukcyjna z piekarnikiem- 8szt. Stół ze zlewem jednokomorowym (prawym) - 4 szt., stół ze zlewem jednokomorowym (lewym) - 4 szt., Zmywarka 60 cm - 1 szt., Piec konwekcyjno-parowy z montażem- 1 szt, Stanowisko do mycia rąk (zlew ze stali nierdzewnej z zabudową, suszarka do rąk) - 1 zestaw, Chłodziarko -zamrażarka - 1szt., Wyciąg centralny pod stanowiska z oświetleniem wraz z montażem - 1 zestaw, Bateria do zlewozmywaka - 8 szt., Syfony zlewozmywakowe - 8 szt., Stół przyścienny z drzwiami skrzydłowymi - 8 szt, Apteczka pierwszej pomocy - 1 szt. 2.Zgodnie z art. 30 ust.9 pkt.1 ustawy Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2019 r. poz. 1843 z póżn. zm.) Zamawiający wymaga aby przedmiot zamówienia został zrealizowany z uwzględnieniem potrzeb wszystkich użytkowników, w tym zapewniania dostępności dla osób niepełnosprawnych. Wszystkie działania świadczone w ramach projektu, z wykorzystaniem przedmiotu zamówienia, będą świadczone w budynkach dostosowanych architektonicznie do potrzeb wszystkich uczestników, w tym do potrzeb osób niepełnosprawnych. Szczegółowo opis przedmiotu zamówienia został określony w załączniku nr 1 do SIWZ. 3. Dostarczone wyposażenie musi być zgodne ze specyfikacją techniczną przedstawioną w SIWZ i ofercie Wykonawcy, fabrycznie nowe, nie eksponowane na wystawach i pokazach, sprawne technicznie, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz winno być dostarczone w sposób zabezpieczający je przed uszkodzeniem w czasie transportu (zapakowane) i odpowiadające normom jakościowym, określonym w powszechnie obowiązujących przepisach w tym zakresie; winien także posiadać dopuszczenia do stosowania na terytorium RP oraz odpowiednie certyfikaty bezpieczeństwa.
Cpv glowny przedmiot 39141000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2020-10-09T00:00:00+02:00
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie. Realizacja przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, wynikających z odrębnych przepisów.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku w tym zakresie.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp, (Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia powyższych dokumentów, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848 i 1590),
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowane wyposażenie odpowiada wymaganiom określonym przez Zamawiającego Wykonawca przedłoży: opisy, karty katalogowe, materiały informacyjne producenta, które w jednoznaczny sposób potwierdzają, że oferowane wyposażenie spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w załączniku nr 1 do SIWZ. Parametry, których brakuje w kartach katalogowych lub opisach itp., mogą być potwierdzone oświadczeniem producenta.
Inne dokumenty niewymienione 1) dokumenty dotyczące podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego- tj. odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp (Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia powyższych dokumentów, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego podmiotu lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848 i 1590), 2) dokumenty dotyczące podwykonawcy, któremu Wykonawca zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy Prawo zamówień publicznych w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia – t.j. odpis z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy Pzp( Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia powyższych dokumentów, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego podwykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu Ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U. z 2019 r. poz. 700, 730, 848 i 1590) 3) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23) ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik Nr 5 do SIWZ.
Czy wadium 1
Wadium 1.W niniejszym postępowaniu Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 1 800,00 zł (słownie złotych: jeden tysiąc osiemset 00/100). 2.Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. 3.Wadium musi obowiązywać przez cały okres związania ofertą. 4.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 09.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz.310,836 i 1572). 5.Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w banku PKO B.P. S.A. Nr 52 1020 1332 0000 1602 0037 7168 z adnotacją „wadium – dostawa wyposażenia do ZS Nr 2 im.9. Pułku Strzelców Konnych w Grajewie”. 6.Wadium wniesione w pieniądzu należy złożyć z odpowiednim wyprzedzeniem, tak aby wpłynęło ono na rachunek bankowy Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. Powyższe zalecenie wynika z czasu trwania rozliczeń międzybankowych. Przy czym za termin wniesienia wadium w formie pieniężnej przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. 7.Wadium wniesione w formie innej niż pieniądz należy złożyć w formie oryginału, razem z ofertą. 8. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Dokument ten winien obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium , określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp. 9. W przypadku niezabezpieczenia oferty jedną z określonych w niniejszej specyfikacji form wadium lub wniesienia wadium w sposób nieprawidłowy Zamawiający odrzuci ofertę Wykonawcy. 10. Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 11.Wadium wniesione w pieniądzu, zostanie zwrócone wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku banko¬wego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 12.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium wszystkim Wykonawcom po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza. 13.Wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwróci wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 14.Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 15.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, lub zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 16.Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust.3 i 3a ustawy Prawo zamówień publicznych, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych, oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust.1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust.2 pkt.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany zawartej umowy na podstawie art. 144 ustawy PZP. 2. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany postanowień umowy w następujących przypadkach: a) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego, bez zwiększenia ceny określonej w umowie; b) aktualizacji rozwiązań ze względu na postęp techniczny lub technologiczny (np. wycofanie z obrotu urządzeń), zmiana nie może spowodować podwyższenia ceny oraz obniżenia parametrów technicznych, jakościowych i innych wynikających z oferty, na podstawie której był dokonany wybór Wykonawcy; c) gdy nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, w tym zmiana stawki podatku od towarów i usług na asortyment stanowiący przedmiot umowy. d) wystąpienia okoliczności siły wyższej, np. wystąpienia zdarzenia losowego, wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć z pewnością, w szczególności zagrażającego bezpośrednio życiu lub zdrowiu ludzi lub grożącego powstaniem szkody w znacznych rozmiarach - możliwa jest zmiana terminu realizacji zamówienia, e) w przypadku konieczności prowadzenia działań przez osoby trzecie, uniemożliwiające wykonanie przedmiotu zamówienia, które to działania nie są spowodowane przyczynami leżącymi po stronie Wykonawcy - możliwa jest zmiana terminu realizacji zamówienia, f) zmiany umowy są konieczne na skutek działania organów administracji lub instytucji upoważnionych do wydawania decyzji albo innych aktów władczych lub nadzorczych związanych z realizacją przedmiotu umowy; g) zmiany dotyczące udziału podwykonawcy na etapie realizacji umowy, w sytuacji gdy Wykonawca nie przewidział jego udziału w treści oferty lub zmiany podwykonawcy na innego, w przypadku kiedy Wykonawca wskazał go w ofercie, a nowy podwykonawca spełnia wymagania dla fachowego wykonania powierzonych mu czynności lub części zamówienia zgodnie z umową i pozostałymi warunkami SIWZ; h) zmiany podwykonawcy na innego lub rezygnacji z podwykonawcy uczestniczącego w realizacji umowy, w sytuacji gdy Wykonawca na etapie składania ofert wskazał podwykonawcę jako podmiot, na którego zasoby Wykonawca powołał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Prawo zamówień publicznych w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych. Wykonawca w tej sytuacji będzie zobowiązany udowodnić Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia warunki w stopniu nie mniejszym niż wymagane w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; i) z przyczyn organizacyjnych leżących po stronie Zamawiającego, w tym w sytuacji przedłużania się terminów wykonania robót budowlanych / prac remontowych pomieszczeń, w których planowany jest montaż dostarczonego wyposażenia, możliwa jest zmiana terminu realizacji zamówienia. 3. Wniosek o zmianę postanowień umowy musi być wyrażony na piśmie. Zmiany umowy mogą nastąpić wyłącznie w formie pisemnego aneksu pod rygorem nieważności za zgodą obu stron. Zmiany umowy nie mogą naruszać postanowień zawartych w art. 144 ustawy. Strona występująca o zmianę postanowień umowy zobowiązana jest do udokumentowania zaistnienia okoliczności zmian.
IV 4 4 data 2020-08-14T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 09:30
IV 4 4 jezyki Język polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Gwarancja
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)