DOSTAWA I MONTAŻ URZĄDZEŃ KLIMATYZACYJNYCH W 4 JEDNOSTKACH: W URZĘDZIE SKARBOWYM W LUBLIŃCU, DELEGATURZE ŚLĄSKIEGO URZĘDU CELNO-SKARBOWEGO W RYBNIKU, URZĘDZIE SKARBOWYM W PIEKARACH ŚLĄSKICH I II URZĘDZIE SKARBOWYM W GLIWICACH WRAZ Z DEMONTAŻEM I ODBIOREM USZKODZONYCH URZĄDZEŃ

Data publikacji 2020-08-28
Data zakończenia 2020-09-08 00:00:00
Instytucja Izba Administracji Skarbowej w Katowicach
Miejscowość Katowice
Województwo śląskie
Branża
  • Wentylatory i urządzenia klimatyzacyjne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 573883-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 397172003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż urządzeń klimatyzacyjnych w 4 jednostkach: w Urzędzie Skarbowym w Lublińcu, Delegaturze Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Rybniku, Urzędzie Skarbowym w Piekarach Śląskich i II Urzędzie Skarbowym w Gliwicach wraz z demontażem i odbiorem uszkodzonych urządzeń.
Montaż i demontaż urządzeń klimatyzacyjnych będzie odbywał się na czynnych obiektach, wobec tego Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń, w tym w szczególności prowadzenie prac w taki sposób, aby nie zanieczyszczać terenu i nie utrudniać pracy jednostek.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 36718e89-92fd-428e-aa1e-f09915350a41
Biuletyn 573883-N-2020
Zamawiajacy nazwa Izba Administracji Skarbowej w Katowicach
Regon 10212340000000
Zamawiajacy adres ulica Damrota
Zamawiajacy adres numer domu 25
Zamawiajacy miejscowosc Katowice
Zamawiajacy kod pocztowy 40-022
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo śląskie
Zamawiajacy telefon 32 2076000,
Zamawiajacy fax 32 2076010
Zamawiajacy email kancelaria.ias.katowice@mf.gov.pl,
Adres strony url www.slaskie.kas.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 1
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.slaskie.kas.gov.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Oferta winna być sporządzona w języku polskim, z zachowaniem formy pisemnej.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Izba Administracji Skarbowej w Katowicach, ul. Damrota 25, 40-022 Katowice
Nazwa nadana zamowieniu DOSTAWA I MONTAŻ URZĄDZEŃ KLIMATYZACYJNYCH W 4 JEDNOSTKACH: W URZĘDZIE SKARBOWYM W LUBLIŃCU, DELEGATURZE ŚLĄSKIEGO URZĘDU CELNO-SKARBOWEGO W RYBNIKU, URZĘDZIE SKARBOWYM W PIEKARACH ŚLĄSKICH I II URZĘDZIE SKARBOWYM W GLIWICACH WRAZ Z DEMONTAŻEM I ODBIOREM USZKODZONYCH URZĄDZEŃ
Numer referencyjny 2401-ILZ_.260.32.2020, ZKP-18/2020
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest dostawa i montaż urządzeń klimatyzacyjnych w 4 jednostkach: w Urzędzie Skarbowym w Lublińcu, Delegaturze Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Rybniku, Urzędzie Skarbowym w Piekarach Śląskich i II Urzędzie Skarbowym w Gliwicach wraz z demontażem i odbiorem uszkodzonych urządzeń. Montaż i demontaż urządzeń klimatyzacyjnych będzie odbywał się na czynnych obiektach, wobec tego Wykonawca musi uwzględnić wynikające stąd ograniczenia i konieczność wykonania dodatkowych zabezpieczeń, w tym w szczególności prowadzenie prac w taki sposób, aby nie zanieczyszczać terenu i nie utrudniać pracy jednostek.
Cpv glowny przedmiot 39717200-3
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 301634,15
Waluta calosc pln
Okres w miesiacach 60
Okreslenie warunkow W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ustawy Pzp: Zamawiający wymaga spełniania wszystkich warunków w zakresie nie podlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu podanych w art. 24 ust. 1 pkt 12-23 ustawy Pzp. Zamawiający wymaga również spełniania warunków wskazanych w art. 24 ust. 5 pkt 1 i 8 ww. ustawy. Wykonawca w celu potwierdzenia powyższego składa oświadczenie na formularzu będącym Załącznikiem nr 3 do SIWZ.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow W postępowaniu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy posiadają zdolność techniczną lub zawodową do realizacji przedmiotu zamówienia – Wykonawca musi w ofercie złożyć wykaz dotyczący wykonania co najmniej jednej dostawy związanej z przedmiotem zamówienia o wartości nie mniejszej niż: - dla części 1 - 100 000,00 zł - dla części 2 - 25 000,00 zł - dla części 3 - 90 000,00 zł - dla części 4 - 90 000,00 zł wykonaną nie wcześniej niż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem jej rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy te zostały wykonane. Zamawiający uzna, że warunek zostanie spełniony jeżeli Wykonawca wraz z ofertą złoży wypełnione oświadczenie stanowiące Załącznik nr 3 do SIWZ oraz wypełniony Załącznik nr 9 do SIWZ – Wykaz dostaw. W przypadku, gdy Wykonawca złoży ofertę na kilka części musi przedstawić wykaz obejmujący co najmniej jedną dostawę o wartości nie mniejszej niż 100 000,00 zł lub o wartości nie mniejszej niż suma kwot wymaganych dla części, na które składa ofertę.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza z udziału w postępowaniu, Zamawiający zażąda następujących dokumentów: 1.1. informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt. 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 1.2. zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 1.3. zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 1.4. odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy, 1.5. oświadczenia o przynależności bądź też braku przynależności do grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, w przypadku jeżeli nie zostało złożone w terminie, o którym mowa w pkt 10 SIWZ.
Zakresie warunkow udzialu W celu potwierdzenia spełniania przez Wykonawcę, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, warunków udziału w postępowaniu Zamawiający zażąda dowodu potwierdzającego, że co najmniej jedna dostawa wskazana w Załączniku nr 9 do SIWZ – Wykaz dostaw, została wykonana należycie, przy czym dowodem, o którym mowa, jest referencja bądź inny dokument wystawiony przez podmiot, na rzecz którego dostawa była wykonywana, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać takiego dokumentu - inny dokument - potwierdzający spełnianie warunków, o których mowa w pkt III.1.3) ogłoszenia.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez Zamawiającego, Zamawiający zażąda opisów/specyfikacji technicznej zaoferowanych urządzeń, potwierdzających że spełniają wymagania określone przez Zamawiającego w opisie przedmiotu zamówienia.
Inne dokumenty niewymienione DOKUMENTY SKŁADANE WRAZ Z OFERTĄ Oferta musi zawierać niżej wymienione dokumenty wypełnione i podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy (podpis czytelny osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy lub podpis nieczytelny osoby uprawnionej do reprezentowania Wykonawcy z pieczęcią imienną), złożone w formie oryginału: - Formularz oferty (Załącznik nr 1 do SIWZ), - Formularz cenowy (Załącznik nr 2 do SIWZ), - Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu (Załącznik nr 3 do SIWZ), - Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania (Załącznik nr 4 do SIWZ), - Wykaz dostaw (Załącznik nr 9 do SIWZ) zgodny z zapisami pkt III.1.3) ogłoszenia.
Czy wadium 1
Wadium 1. Warunkiem udziału w postępowaniu jest wniesienie wadium, które do niniejszego zamówienia wynosi: - dla części 1 - 2 000,00 zł - dla części 2 - 500,00 zł - dla części 3 - 1 600,00 zł - dla części 4 - 1 700,00 zł. Wadium może być wnoszone w następujących formach: - w pieniądzu – przelew na rachunek Zamawiającego: Okręgowy Oddział NBP w Katowicach nr 57 1010 1212 0010 3613 9120 0000 Przy wnoszeniu wadium w pieniądzu (przelew) Wykonawca winien podać nazwę przetargu zgodnie z zapisami pkt 3.2. SIWZ. W przypadku przelewów bankowych za datę złożenia wadium przyjmuje się datę wpływu środków na rachunek Zamawiającego, - w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - w gwarancjach bankowych, - w gwarancjach ubezpieczeniowych, - w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 299 ze zm.). 2. Wadium musi być wniesione przed upływem terminu do składania ofert. 3. Wadium musi obejmować minimum okres związania ofertą. 4. Wadium wniesione w pieniądzu, Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 5. Wadium w formie niepieniężnej należy złożyć w formie oryginału wraz z ofertą lub bezpośrednio w siedzibie Zamawiającego w Biurze Podawczym pokój nr 2, budynek „A”. W przypadku składania wadium w formie niepieniężnej w siedzibie Zamawiającego, należy je spakować i opisać, tak jak ofertę (według wzoru w pkt 16 SIWZ) z dopiskiem WADIUM. W związku z zagrożeniem epidemicznym COVID-19, w przypadku braku dostępności do budynku Zamawiającego, dokumenty należy pozostawić w wyznaczonym miejscu przy dyżurce ochrony. 6. Poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winno zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający dopuszcza zmiany w treści umowy zgodnie z Kodeksem Cywilnym i art. 144 ustawy Pzp.
IV 4 4 data 2020-09-08T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Dostawa i montaż urządzeń klimatyzacyjnych w Urzędzie Skarbowym w Lublińcu wraz z demontażem i odbiorem uszkodzonych urządzeń
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39717200-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 104162,60
Waluta zal pln
Zalacznik okres w dniach 60
Zalacznik krotki opis - dostawa wraz z montażem zestawu klimatyzacji składającego się z 2 szt. fabrycznie nowych klimatyzatorów kasetonowych oraz sterownika pracy cyklicznej w pomieszczeniu serwerowni nr 75 oraz demontaż i odbiór istniejących 2 szt. uszkodzonych urządzeń klimatyzacyjnych Sanyo, - dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego systemu klimatyzacji VRF, 2-rurowy (4 jednostki wewnętrzne połączone z jednostką zewnętrzną) w pomieszczeniu Sali obsługi podatnika oraz pomieszczeniu nr 32 wraz z demontażem i odbiorem istniejących 2 szt. uszkodzonych klimatyzatorów Sanyo oraz 2 szt. klimatyzatorów kanałowych Sanyo wraz z jednostką zewnętrzną, - dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego systemu klimatyzacji VRF, 2-rurowy (6 jednostek wewnętrznych połączonych z jednostką zewnętrzną) w pomieszczeniu nr 7, 8 i 9 oraz w salach konferencyjnych nr 65 i 66 wraz z demontażem i odbiorem istniejących uszkodzonych klimatyzatorów – 4 szt. Sanyo oraz klimatyzatorów kanałowych Sanyo wraz z jednostką zewnętrzną Sanyo. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 1 określają: Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty Załącznik nr 2 do SIWZ – Formularz cenowy Załącznik nr 5 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia Załącznik nr 5A do SIWZ - Dokumentacja fotograficzna i techniczna (zip) Załącznik nr 10 do SIWZ – Projekt umowy
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Dostawa i montaż urządzeń klimatyzacyjnych w Delegaturze Śląskiego Urzędu Celno-Skarbowego w Rybniku wraz z demontażem i odbiorem uszkodzonych urządzeń
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39717200-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 25528,46
Waluta zal pln
Zalacznik okres w dniach 60
Zalacznik krotki opis - dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego systemu (zestawu) klimatyzacji typu Multi Split (4 jednostki wewnętrzne połączone z jednostką zewnętrzną) dla pomieszczeń biurowych oznaczonych numerami 215, 216, 217 i 218 wraz z demontażem i odbiorem 4 szt. urządzeń typu Split. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2 określają: Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty Załącznik nr 2 do SIWZ – Formularz cenowy Załącznik nr 6 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia Załącznik nr 6A do SIWZ - Rzut II piętra Załącznik nr 10 do SIWZ – Projekt umowy
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa Dostawa i montaż urządzeń klimatyzacyjnych w Urzędzie Skarbowym w Piekarach Śląskich wraz z demontażem i odbiorem uszkodzonych urządzeń
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39717200-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 83943,09
Waluta zal pln
Zalacznik okres w dniach 60
Zalacznik krotki opis - dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego systemu (zestawu) klimatyzacji typu Multi Split (3 jednostki wewnętrzne połączone z jednostką zewnętrzną) w pomieszczeniach biurowych nr 301, 318 i 319 na drugiej kondygnacji budynku, - dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego systemu (zestawu) klimatyzacji typu Multi Split (3 jednostki wewnętrzne połączone z jednostką zewnętrzną) w pomieszczeniach biurowych nr 315, 316 i 317 na drugiej kondygnacji budynku, - dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego systemu (zestawu) klimatyzacji typu Multi Split (4 jednostki wewnętrzne połączone z jednostką zewnętrzną) w pomieszczeniach biurowych nr 307, 312, 313 i 314 na drugiej kondygnacji budynku, - dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego systemu (zestawu) klimatyzacji typu Multi Split (3 jednostki wewnętrzne połączone z jednostką zewnętrzną) w pomieszczeniach biurowych nr 308, 310 i 311 na drugiej kondygnacji budynku oraz demontaż i odbiór istniejących uszkodzonych 13 szt. jednostek wewnętrznych klimatyzatorów Electra WMN-12 oraz jednostek zewnętrznych. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 3 określają: Załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz oferty Załącznik nr 2 do SIWZ – Formularz cenowy Załącznik nr 7 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia Załącznik nr 7A do SIWZ - Rzut II piętra Załącznik nr 10 do SIWZ – Projekt umowy
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa Dostawa i montaż urządzeń klimatyzacyjnych w II Urzędzie Skarbowym w Gliwicach wraz z demontażem i odbiorem uszkodzonych urządzeń
Zalacznik cpv glowny przedmiot 39717200-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 88000,00
Waluta zal pln
Zalacznik okres w dniach 60
Zalacznik krotki opis - dostawa wraz z montażem 2 szt. fabrycznie nowych systemów (zestawów) klimatyzacji typu Multi Split (po 2 jednostki wewnętrzne połączone z jednostką zewnętrzną) na sali obsługi podatnika na parterze wraz z demontażem i odbiorem istniejących uszkodzonych klimatyzatorów – 3 jednostek kasetonowych, podsufitowych wraz z 3 jednostkami zewnętrznymi; - dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego systemu (zestawu) klimatyzacji typu Multi Split (3 jednostki wewnętrzne połączone z jednostką zewnętrzną) na pierwszym piętrze w sekretariacie oraz Sali narad wraz z demontażem i odbiorem istniejących uszkodzonych klimatyzatorów – 2 jednostek naściennych oraz jednostki kasetonowej wraz z jednostkami zewnętrznymi; - dostawa wraz z montażem fabrycznie nowego systemu (zestawu) klimatyzacji typu Multi Split (3 jednostki wewnętrzne połączone z jednostką zewnętrzną) na czwartym piętrze w pomieszczeniach biurowych nr 405, 406, 408.
  

Criterion

Kryteria cena brutto za dostawę, montaż, demontaż i odbiór urządzeń klimatyzacyjnych
Znaczenie 60,00
  
Kryteria gwarancja i rękojmia na urządzenia i wykonane prace
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)