[wszelka numeracja zgodna z numeracją w SIWZ] 3.1 Przedmiotem zamówienia jest dostawa pomocy dydaktycznych związanych z zajęciami z matematyki.
3.2 Zamawiający podzielił zamówienie na 3 (trzy) części.
3.2.1 Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, przy czym każdy z Wykonawców ubiegający się o przedmiotowe zamówienie, może złożyć jedną ofertę na dowolnie wybraną przez siebie część lub części zamówienia:
3.2.2 Część I – Program multimedialny do nauki matematyki w klasach I-III - roczna licencja na program - liczba stanowisk – nieograniczona + roczne wznowienie programu.
3.2.3 Część II – Program multimedialny klasy 4-8 - licencja na dwa lata - liczba stanowisk podana szczegółowo w OPZ.
3.2.4 Część III – Program multimedialny powtórzeniowy klasa 8 - licencja na dwa lata - liczba stanowisk podana szczegółowo w OPZ.
3.3 Wymagania ogólne:
3.4 Przedmiot zamówienia winien być dostarczony do siedziby zamawiającego w dni powszednie w godzinach 8-15 i wniesiony do wyznaczonych pomieszczeń.
3.5 Dostarczony towar powinien być fabrycznie nowy, nieużywany oraz oryginalnie zapakowany. W cenę wliczony koszt dostawy, transportu, instruktaż użytkowników w zakresie obsługi oraz wszelkie inne koszty związane z realizacją zamówienia zgodnie z opisanymi wymaganiami oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
3.6 Zamawiający wymaga, aby dostarczone oprogramowanie, były fabrycznie nowe, nieużywane oraz nieaktywowane nigdy wcześniej na innym urządzeniu.
3.7 Wraz z urządzeniami dostawca winien dostarczyć pełną dokumentację (w języku polskim) dotyczącą obsługi, działania i utrzymania urządzeń oraz kartę gwarancji i certyfikaty bezpieczeństwa (CE) deklaracja Conformité Européenne.
3.8 Urządzenia muszą posiadać okres gwarancji i rękojmi za wady na całość dostarczonego sprzętu i oprogramowania udzielony przez dostawcę nie krótszy niż okres gwarancji producenta.
3.9 Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania procedury sprawdzającej legalność zainstalowanego oprogramowania i nie wyklucza żadnej z form weryfikacji legalności oprogramowania, zwłaszcza w przypadku wystąpienia wątpliwości. Zwraca się uwagę, że to na wykonawcy ciąży obowiązek dostarczenia przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, co w zakresie oprogramowania przekłada się na obowiązek dostarczenia oprogramowania wolnego od wad fizycznych i prawnych, z licencjami pozwalającymi na zgodne z prawem i postanowieniami licencyjnymi użytkowanie dostarczonego oprogramowania przez zamawiającego.
3.10 UWAGA! Zastosowane w opisie przedmiotu zamówienia nazwy własne/producentów służą tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia i określeniu standardów jakościowych, technicznych i funkcjonalnych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych (produktów równoważnych nie gorszych pod względem posiadanych parametrów, jakościowych i technicznych) niż produkty określone za pomocą nazw producentów pod warunkiem, że oferowane produkty posiadają parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same jak produkty podane za pomocą nazw producenta w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia. Ofertą równoważną jest przedmiot o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniający minimalne parametry określone przez Zamawiającego. Zamawiający informuje, iż w razie, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się znaki towarowe, za ofertę równoważną uznaje się ofertę spełniającą parametry indywidualnie wskazanego asortymentu określone przez jego producenta.
3.11 Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji związanej z realizacją zamówienia w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo,
3.12 Wykonawca zobowiązany jest do poddania się kontroli i audytowi dokonywanych przez Zamawiającego oraz inne podmioty uprawnione do przeprowadzania kontroli i audytu zadań w ramach projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego,
3.13 Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia kontrolującym wglądu w dokumenty, w tym dokumenty finansowe oraz dokumenty elektroniczne, związane z realizacją zamówienia,
3.14 Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania obowiązujących logotypów na dokumentach dotyczących projektu oraz materiałach, zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego,
3.15 Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę/osoby prowadzące nadzór wewnętrzny nad realizacją umowy oraz do bezpośredniego kontaktowania się z Zamawiającym.
3.16 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 2 do SIWZ – Zestawienie asortymentowo-ilościowe, a zasady realizacji zamówienia w Załączniku nr 4 - Wzór umowy.
3.17 Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.
3.18 CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne |
GuidZP400 |
0a0e23ef-1647-498c-8be6-f00c23cfdee7
|
Biuletyn |
579342-N-2020
|
Zamawiajacy nazwa |
Szkoła Podstawowa Nr 3 im.T. Kościuszki
|
Regon |
56355900000000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Karasicka
|
Zamawiajacy adres numer domu |
35
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Głowno
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
95-015
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
łódzkie
|
Zamawiajacy telefon |
42 719 10 38
|
Zamawiajacy fax |
42 719 10 38
|
Zamawiajacy email |
glownosp3@op.pl
|
Adres strony url |
http://sp3bip.piagma.pl/
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
1
|
Nazwa projektu programu |
2.3.1 Projekt nr RPLD.11.01.02-10-0105/18-00 pn. „Moja szkoła moją szansą” współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
9
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
http://sp3bip.piagma.pl/index.php?id=71,0,0
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
http://sp3bip.piagma.pl/index.php?id=71,0,0
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
Ofertę należy złożyć w sekretariacie Zamawiającego tj. w Szkole Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
ul. Karasicka 35, 95-015 Głowno
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa pomocy dydaktycznych „Matematyka multimedialna” dla potrzeb Szkoły Podstawowej nr 3 im. Tadeusza Kościuszki w Głownie
|
Numer referencyjny |
03.01.2020
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Czy podzielone na czesci |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
[wszelka numeracja zgodna z numeracją w SIWZ] 3.1 Przedmiotem zamówienia jest dostawa pomocy dydaktycznych związanych z zajęciami z matematyki.
3.2 Zamawiający podzielił zamówienie na 3 (trzy) części.
3.2.1 Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych, przy czym każdy z Wykonawców ubiegający się o przedmiotowe zamówienie, może złożyć jedną ofertę na dowolnie wybraną przez siebie część lub części zamówienia:
3.2.2 Część I – Program multimedialny do nauki matematyki w klasach I-III - roczna licencja na program - liczba stanowisk – nieograniczona + roczne wznowienie programu.
3.2.3 Część II – Program multimedialny klasy 4-8 - licencja na dwa lata - liczba stanowisk podana szczegółowo w OPZ.
3.2.4 Część III – Program multimedialny powtórzeniowy klasa 8 - licencja na dwa lata - liczba stanowisk podana szczegółowo w OPZ.
3.3 Wymagania ogólne:
3.4 Przedmiot zamówienia winien być dostarczony do siedziby zamawiającego w dni powszednie w godzinach 8-15 i wniesiony do wyznaczonych pomieszczeń.
3.5 Dostarczony towar powinien być fabrycznie nowy, nieużywany oraz oryginalnie zapakowany. W cenę wliczony koszt dostawy, transportu, instruktaż użytkowników w zakresie obsługi oraz wszelkie inne koszty związane z realizacją zamówienia zgodnie z opisanymi wymaganiami oraz przepisami powszechnie obowiązującego prawa.
3.6 Zamawiający wymaga, aby dostarczone oprogramowanie, były fabrycznie nowe, nieużywane oraz nieaktywowane nigdy wcześniej na innym urządzeniu.
3.7 Wraz z urządzeniami dostawca winien dostarczyć pełną dokumentację (w języku polskim) dotyczącą obsługi, działania i utrzymania urządzeń oraz kartę gwarancji i certyfikaty bezpieczeństwa (CE) deklaracja Conformité Européenne.
3.8 Urządzenia muszą posiadać okres gwarancji i rękojmi za wady na całość dostarczonego sprzętu i oprogramowania udzielony przez dostawcę nie krótszy niż okres gwarancji producenta.
3.9 Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania procedury sprawdzającej legalność zainstalowanego oprogramowania i nie wyklucza żadnej z form weryfikacji legalności oprogramowania, zwłaszcza w przypadku wystąpienia wątpliwości. Zwraca się uwagę, że to na wykonawcy ciąży obowiązek dostarczenia przedmiotu zamówienia zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, co w zakresie oprogramowania przekłada się na obowiązek dostarczenia oprogramowania wolnego od wad fizycznych i prawnych, z licencjami pozwalającymi na zgodne z prawem i postanowieniami licencyjnymi użytkowanie dostarczonego oprogramowania przez zamawiającego.
3.10 UWAGA! Zastosowane w opisie przedmiotu zamówienia nazwy własne/producentów służą tylko i wyłącznie doprecyzowaniu przedmiotu zamówienia i określeniu standardów jakościowych, technicznych i funkcjonalnych. Zamawiający dopuszcza składanie ofert równoważnych (produktów równoważnych nie gorszych pod względem posiadanych parametrów, jakościowych i technicznych) niż produkty określone za pomocą nazw producentów pod warunkiem, że oferowane produkty posiadają parametry techniczne i jakościowe co najmniej takie same jak produkty podane za pomocą nazw producenta w dokumentacji opisującej przedmiot zamówienia. Ofertą równoważną jest przedmiot o takich samych lub lepszych parametrach technicznych, jakościowych, funkcjonalnych spełniający minimalne parametry określone przez Zamawiającego. Zamawiający informuje, iż w razie, gdy w opisie przedmiotu zamówienia znajdują się znaki towarowe, za ofertę równoważną uznaje się ofertę spełniającą parametry indywidualnie wskazanego asortymentu określone przez jego producenta.
3.11 Wykonawca zobowiązany jest do przechowywania dokumentacji związanej z realizacją zamówienia w sposób zapewniający dostępność, poufność i bezpieczeństwo,
3.12 Wykonawca zobowiązany jest do poddania się kontroli i audytowi dokonywanych przez Zamawiającego oraz inne podmioty uprawnione do przeprowadzania kontroli i audytu zadań w ramach projektów współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego,
3.13 Wykonawca zobowiązany jest do umożliwienia kontrolującym wglądu w dokumenty, w tym dokumenty finansowe oraz dokumenty elektroniczne, związane z realizacją zamówienia,
3.14 Wykonawca zobowiązany jest do umieszczania obowiązujących logotypów na dokumentach dotyczących projektu oraz materiałach, zgodnie z Wytycznymi dotyczącymi oznaczenia projektów w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego,
3.15 Wykonawca zobowiązany jest wyznaczyć osobę/osoby prowadzące nadzór wewnętrzny nad realizacją umowy oraz do bezpośredniego kontaktowania się z Zamawiającym.
3.16 Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 2 do SIWZ – Zestawienie asortymentowo-ilościowe, a zasady realizacji zamówienia w Załączniku nr 4 - Wzór umowy.
3.17 Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy.
3.18 CPV: 39162100-6 - Pomoce dydaktyczne
|
Cpv glowny przedmiot |
39162100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
jak określono w punkcie III.7)
|
Zakresie warunkow udzialu |
jak określono w punkcie III.7)
|
Zakresie kryteriow selekcji |
nie dotyczy
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
nie dotyczy
|
Inne dokumenty niewymienione |
8.1 Zgodnie z art. 24aa ust. 1 Ustawy, Zamawiający najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona, jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu. 8.2 WYKONAWCA WRAZ Z OFERTĄ ZOBOWIĄZANY JEST ZŁOŻYĆ, w celu wstępnego potwierdzenia, że nie podlega wykluczeniu: 8.2.1 aktualne na dzień składania ofert oświadczenie dotyczące braku podstaw do wykluczenia z postępowania – Załącznik nr 3 do SIWZ; 8.2.2 Zamawiający nie wymaga, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu wstępnym o którym mowa w pkt 8.2.1 SIWZ. 8.2.3 W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie - oświadczenia z pkt 8.2.1. SIWZ składa każdy z tych wykonawców (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). Dokumenty te potwierdzają brak podstaw wykluczenia. 8.3 WYKONAWCA BEZ WEZWANIA ZAMAWIAJĄCEGO zobowiązany jest, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert (http://bip.zzm.lodz.pl/zamowienia-publiczne.html - podstrona dotycząca przedmiotowego postępowania), przekazać zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy. Zamawiający wraz z informacją, o której mowa powyżej, zamieści wzór takiego oświadczenia. 8.3.1 Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8.3.2 W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, składa każdy z Wykonawców.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
[wszelka numeracja zgodna z numeracją w załączniku nr 4 do SIWZ - wzór umowy] § 11 Zamawiający dopuszcza możliwość dokonywania zmian w treści niniejszej umowy w sytuacjach, gdy wystąpi co najmniej jedna z poniżej wymienionych okoliczności: 1) doszło do wydłużenia okresu gwarancyjnego przez producenta; 2) niezbędna jest zmiana sposobu wykonania zobowiązania z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, o ile zmiana taka jest korzystna dla zamawiającego lub jest konieczna w celu prawidłowego wykonania umowy; 3) jeżeli nastąpi zmiana powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia; 4) możliwa jest korzystna dla Zamawiającego zmiana terminu i sposobu płatności za realizację przedmiotu zamówienia; 5) nastąpi zmiana danych wykonawcy np. zmiana adresu, osób kontaktowych itp.
|
IV 4 4 data |
2020-09-09T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
15:45
|
IV 4 4 jezyki |
język polski
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 6 6 |
22 Pozostałe informacje dotyczące zamówienia
22.1 Zamawiający nie przewiduje:
22.1.1 zawarcia umowy ramowej,
22.1.2 składania ofert wariantowych,
22.1.3 rozliczania w walutach obcych,
22.1.4 aukcji elektronicznej,
22.1.5 zwrotu kosztów udziału w postępowaniu,
22.1.6 ustanowienia dynamicznego systemu zakupów
23 Klauzula informacyjna z art. 13 RODO
23.1 Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, informuję, że:
23.1.1 administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Gmina Miasto Głowno – Szkoła Podstawowa nr 3 im. Tadeusza Kościuszki, ul. Karasicka 35, 95-015 Głowno;
23.1.2 Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem: kontakt@iszd.pl
23.1.3 Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego na Dostawę pomocy dydaktycznych „Matematyka multimedialna” dla potrzeb Szkoły Podstawowej nr 3 w Głownie nr sprawy 03.01.2020 prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego;
23.1.4 odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja postępowania w oparciu o art. 8 oraz art. 96 ust. 3 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych, dalej „ustawa Pzp”;
23.1.5 Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy Pzp, przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;
23.1.6 obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym określonym w przepisach ustawy Pzp, związanym z udziałem w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego; konsekwencje niepodania określonych danych wynikają z ustawy Pzp;
23.1.7 w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO;
23.1.8 posiada Pani/Pan:
23.1.8.1 na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
23.1.8.2 na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych *;
23.1.8.3 na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO **;
23.1.8.4 prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
23.1.9 nie przysługuje Pani/Panu:
23.1.9.1 w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
23.1.9.2 prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
23.1.9.3 na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
* Wyjaśnienie: skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania
o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą postanowień umowy w zakresie niezgodnym z ustawą Pzp oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
** Wyjaśnienie: prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
24 Wykaz załączników do SIWZ
Oznaczenie załącznika Nazwa załącznika
Załącznik nr 1 Formularz ofertowy
Załącznik nr 1.1 Formularz cenowy
Załącznik nr 2 Opis przedmiotu zamówienia
Załącznik nr 3 Wstępne oświadczenie wykonawcy dotyczące podstaw wykluczenia z postępowania
Załącznik nr 4 Wzór umowy
|
Zalacznik czesc nr |
1
|
Zalacznik nazwa |
Program multimedialny do nauki matematyki w klasach I-III
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
39162100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik okres w dniach |
30
|
Zalacznik krotki opis |
3.2.2 Część I – Program multimedialny do nauki matematyki w klasach I-III - roczna licencja na program - liczba stanowisk – nieograniczona + roczne wznowienie programu.
|
| |
Zalacznik czesc nr |
2
|
Zalacznik nazwa |
Program multimedialny klasy 4-8
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
39162100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik okres w dniach |
30
|
Zalacznik krotki opis |
3.2.3 Część II – Program multimedialny klasy 4-8 - licencja na dwa lata - liczba stanowisk podana szczegółowo w OPZ.
|
| |
Zalacznik czesc nr |
3
|
Zalacznik nazwa |
Program multimedialny powtórzeniowy klasa 8
|
Zalacznik cpv glowny przedmiot |
39162100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia zal |
0,00
|
Zalacznik okres w dniach |
30
|
Zalacznik krotki opis |
3.2.4 Część III – Program multimedialny powtórzeniowy klasa 8 - licencja na dwa lata - liczba stanowisk podana szczegółowo w OPZ.
|
| |