Pozyskanie serwisu gwarancyjnego urządzeń wchodzących w skład środowiska serwerowo - macierzowego

Data publikacji 2020-09-21
Data zakończenia 2020-09-30 00:00:00
Instytucja Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Usługi w zakresie wsparcia technicznego

Szczegóły

Numer ogłoszenia 587327-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 726110006
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposobu jego realizacji zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ – „Opis przedmiotu zamówienia”. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści specyfikacji, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w „Istotnych postanowieniach umowy” stanowiących Załącznik nr 9 do SIWZ. Informacja o opcjach: a) Zamawiający na podstawie art. 34 ust. 5 ustawy Pzp przewiduje prawo opcji. b) Wykonawca nie może odmówić realizacji prawa opcji. Realizacja zamówienia objętego prawem opcji jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego. c) Zastrzeżone na rzecz Zamawiającego prawo opcji polega na możliwości żądania realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie i terminach wskazanych w Załączniku nr 1 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia. d) Zakres oraz terminy wskazane w Załączniku nr 1 do SIWZ są maksimum, do którego Zamawiający może żądać realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku gdy skorzysta z prawa opcji. e) Zasady dotyczące realizacji prawa opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego (gwarantowanego). f) Ceny jednostkowe podczas realizacji opcji będą takie same jak przy realizacji zamówienia podstawowego. g) Zakres przedmiotowy zamówień objętych opcją, warunki skorzystania z prawa opcji oraz zasady realizacji opcji określone zostały w Załączniku nr 1 do SIWZ oraz w Załączniku nr 9 do SIWZ.
Ilekroć w treści niniejszej SIWZ bądź w załącznikach do SIWZ, Zamawiający powołuje się na jakiekolwiek normy, atesty lub certyfikaty, Wykonawca może wykorzystać normy, atesty lub certyfikaty w stosunku do nich równoważne.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 ea587116-f4aa-4a6b-97f8-5d89143c2e9a
Biuletyn 587327-N-2020
Zamawiajacy nazwa Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych
Regon 14033854900000
Zamawiajacy adres ulica Żwirki i Wigury
Zamawiajacy adres numer domu 9/13
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 00-909
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 261 847 818,
Zamawiajacy fax 261 847 145
Zamawiajacy email czi.inwestycje@mon.gov.pl,
Adres strony url https://zamowienia-czcsz.wp.mil.pl/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Jednostka organizacyjna Skarbu Państwa
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia https://zamowienia-czcsz.wp.mil.pl/
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja https://czcsz.wp.mil.pl/pl
Czy oferty wnioski dostepne 1
Oferty wnioski dostepne Wykonawca może złożyć ofertę za pośrednictwem formularza do złożenia oferty, zmiany lub wycofania dostępnego na ePUAP i udostępnionego również na miniPortalu. Klucz publiczny niezbędny do zaszyfrowania oferty przez Wykonawcę jest dostępny dla Wykonawców na miniPortalu oraz na stronie internetowej Zamawiającego.
Czy dopuszczone wymagane przeslanie ofert 1
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert inny Ofertę można złożyć w formie pisemnej w języku polskim osobiście, przesłać pocztą lub kurierem. Miejsce składania oferty: Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych, ul. Żwirki i Wigury 9/13 bud. 30 pok. 206 A-B (kancelaria jawna) 00-909 Warszawa
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Centrum Zasobów Cyberprzestrzeni Sił Zbrojnych, ul. Żwirki i Wigury 9/13 bud. 30 pok. 206 A-B (kancelaria jawna) 00-909 Warszawa, tel. 261 848 190.
Nazwa nadana zamowieniu Pozyskanie serwisu gwarancyjnego urządzeń wchodzących w skład środowiska serwerowo - macierzowego
Numer referencyjny 2612.5.2020.EW
Rodzaj zamowienia 2
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposobu jego realizacji zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ – „Opis przedmiotu zamówienia”. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści specyfikacji, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców. Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie na zasadach i warunkach opisanych w „Istotnych postanowieniach umowy” stanowiących Załącznik nr 9 do SIWZ. Informacja o opcjach: a) Zamawiający na podstawie art. 34 ust. 5 ustawy Pzp przewiduje prawo opcji. b) Wykonawca nie może odmówić realizacji prawa opcji. Realizacja zamówienia objętego prawem opcji jest wyłącznym uprawnieniem Zamawiającego. c) Zastrzeżone na rzecz Zamawiającego prawo opcji polega na możliwości żądania realizacji przedmiotu zamówienia w zakresie i terminach wskazanych w Załączniku nr 1 do SIWZ – Opis przedmiotu zamówienia. d) Zakres oraz terminy wskazane w Załączniku nr 1 do SIWZ są maksimum, do którego Zamawiający może żądać realizacji przedmiotu zamówienia w przypadku gdy skorzysta z prawa opcji. e) Zasady dotyczące realizacji prawa opcji będą takie same jak te, które obowiązują przy realizacji zamówienia podstawowego (gwarantowanego). f) Ceny jednostkowe podczas realizacji opcji będą takie same jak przy realizacji zamówienia podstawowego. g) Zakres przedmiotowy zamówień objętych opcją, warunki skorzystania z prawa opcji oraz zasady realizacji opcji określone zostały w Załączniku nr 1 do SIWZ oraz w Załączniku nr 9 do SIWZ. Ilekroć w treści niniejszej SIWZ bądź w załącznikach do SIWZ, Zamawiający powołuje się na jakiekolwiek normy, atesty lub certyfikaty, Wykonawca może wykorzystać normy, atesty lub certyfikaty w stosunku do nich równoważne.
Cpv glowny przedmiot 72611000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w miesiacach 12
Informacje na temat katalogow Termin realizacji zamówienia: a) zamówienie gwarantowane: dostarczenie potwierdzenia (oświadczenia) producenta lub przedstawiciela producenta w Polsce o objęciu sprzętu wyszczególnionego w Załączniku nr 1 do SIWZ usługą serwisu gwarancyjnego na okres 12 miesięcy – do 14 dni od dnia zawarcia umowy; świadczenie usługi serwisu pogwarancyjnego oraz wsparcia technicznego dla całości sprzętu objętego przedmiotem zamówienia przez okres 12 miesięcy liczony od dnia dostarczenie potwierdzenia (oświadczenia) producenta, o którym mowa w ust. 4 pkt 1 lit a) tiret 1. b) zamówienie objęte prawem opcji - w terminie do 12 miesięcy od dnia doręczenia Wykonawcy informacji (zamówienia) o skorzystaniu z opcji. Zamawiający wyśle do Wykonawcy żądanie uruchomienia prawa opcji do 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow ZDOLNOŚĆ TECHNICZNA: Wykonawca spełni warunki udziału w postępowaniu, jeżeli w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje co najmniej 1 usługę polegająca na serwisowaniu, bieżącej obsłudze, modernizacji lub rozbudowie: o część 1 – systemów opartych o sprzęt producentów IBM i/lub LENOVO zrealizowaną na kwotę nie mniejszą niż 60.000,00 zł brutto; o część 2 – systemów typu blade opartych o sprzęt producenta Fujitsu i/lub DELL i/lub EMC, zrealizowane na kwotę nie mniejszą niż 120.000,00 zł brutto; z podaniem ich wartości, przedmiotu, daty wykonania i odbiorców oraz załączy dokumenty potwierdzające, że dostawy te zostały wykonane lub są wykonywane należycie. Wykonawca nie musi sumować doświadczenia składając ofertę na więcej niż jedną część. ZDOLNOŚĆ ZAWODOWA: o część 1 - warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji zamówienia • co najmniej 1 Inżynierem systemów serwerowych posiadającym co najmniej: 3 letnie doświadczenie w pracy przy systemach serwerowych; certyfikat DELL lub Fujitsu w zakresie obsługi serwerów wystawiony przez producenta urządzeń; aktualne poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE wydane przez ABW lub SKW oraz aktualne zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; • Koordynatorem usługi serwisowej posiadającym co najmniej: aktualne poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE wydane przez ABW lub SKW oraz aktualne zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; o część 2 - warunek zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował na czas realizacji zamówienia • co najmniej 1 Inżynierem systemów przechowywania danych (macierzy dyskowych) posiadającym co najmniej: 3 letnie doświadczenie w pracy przy systemach macierzy dyskowych; certyfikat DELL/EMC w zakresie obsługi rozwiązań macierzowych wystawiony przez producenta urządzeń; aktualne poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE wydane przez ABW lub SKW oraz aktualne zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych; • Koordynatorem usługi serwisowej posiadającym co najmniej: aktualne poświadczenie bezpieczeństwa uprawniające do dostępu do informacji niejawnych o klauzuli co najmniej POUFNE wydane przez ABW lub SKW oraz aktualne zaświadczenie o odbytym przeszkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych;
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia Wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w ust. 6 SIWZ, Zamawiający będzie żądał złożenia następujących dokumentów: odpisu z właściwego rejestru lub centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Dokument powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument ten ma być złożony dla Wykonawcy, Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, podwykonawców i innych podmiotów na zdolnościach, których lub ich sytuacji polega Wykonawca.
Zakresie warunkow udzialu W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu w okolicznościach, o których mowa w ust. 5 SIWZ: wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem przedmiotu, dat wykonania, wartości brutto i podmiotów na rzecz których usługi zostały wykonane oraz z załączeniem dowodów potwierdzających, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (wzór Załącznik nr 6 do SIWZ); Wykonawca wezwany do złożenia dokumentów powinien wskazać, której części dokumenty dotyczą. W przypadku, gdy wymagana usługa jest częścią większego zamówienia, należy podać tylko wartość usługi wymaganej w ust. 5 pkt 1 lit. b tiret 1 SIWZ i tylko taką usługę należy wymienić. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca wskazał konkretne informacje potwierdzające spełnienie warunku. Do wykazu należy dołączyć dowody określające czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. Zamawiający nie wymaga złożenia usług niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu zamówienia wraz z podaniem ich kwalifikacji zawodowych, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacji o podstawie dysponowania, a także danymi dotyczącymi poświadczeń bezpieczeństwa tych osób (wg wzoru – Załącznik nr 7 do SIWZ),
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że usługi instalacyjne oraz serwisu będą świadczone zgodnie z wymaganiami Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do złożenia Certyfikatu ISO 9001-2008 lub równoważnego.
Inne dokumenty niewymienione Wykonawca zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, (wzór Załącznik nr 5 do SIWZ). Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcom nie prowadzą do zakłócenia konkurencji. Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia musi posiadać aktualne Świadectwo Bezpieczeństwa Przemysłowego co najmniej trzeciego stopnia potwierdzające zdolność do ochrony informacji niejawnych oznaczonych klauzulą POUFNE zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (Dz. U. 2019 poz. 742) oraz aktami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Strony dopuszczają możliwość dokonywania istotnych zmian umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy: 1) Zamawiający dopuszcza zmianę osób wyznaczonych do realizacji przedmiotu umowy pod następującymi warunkami: a) zmiana jest uzasadniona w szczególności czynnikami takimi jak: choroba, wypadek, niezdolność do pracy, utrata poświadczenia bezpieczeństwa, rozwiązanie (wypowiedzenie) stosunku pracy; b) wykonawca przekazuje Zamawiającemu pisemny wniosek wraz z uzasadnieniem konieczności zmiany osób. Wniosek zawiera wykaz osób oraz kserokopię poświadczeń bezpieczeństwa oraz kserokopię zaświadczeń z przeszkolenia z zakresu ochrony informacji niejawnych; c) zmiana możliwa po uzyskaniu zgody Zamawiającego; d) zmieniane osoby muszą spełniać takie same warunki jak osoby dotychczas realizujące usługę asysty technicznej; e) zgoda na zmianę jest prawem, a nie obowiązkiem Zamawiającego. 2) W wyniku wejścia w życie nowych przepisów prawa – w szczególności zmiany stawki podatku od towarów i usług, przy czym powyższa zmiana będzie miała zastosowanie wyłącznie w odniesieniu do części wynagrodzenia objętego fakturami wystawionymi po dacie wejścia w życie zmiany przepisów prawa wprowadzających nowe stawki podatku od towarów i usług. 3) Strony dopuszczają możliwość dokonywania istotnych zmian umowy, również w ramach zamówienia opcjonalnego, w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy. 4) Strony dopuszczają zmiany terminu, wartości i zakresu umowy wynikające z art. 15r ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych.
IV 4 4 data 2020-09-30T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 09:30
IV 4 4 jezyki Postępowanie prowadzone jest w języku polskim.
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa SERWER F-PRIM/RX350/S8 2X2/192/900; SERWER DELL PE/T630 2X3,4/64/1,2T
Zalacznik cpv glowny przedmiot 72611000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik informacje dodatkowe Termin realizacji zamówienia: a) zamówienie gwarantowane: dostarczenie potwierdzenia (oświadczenia) producenta lub przedstawiciela producenta w Polsce o objęciu sprzętu wyszczególnionego w Załączniku nr 1 do SIWZ usługą serwisu gwarancyjnego na okres 12 miesięcy – do 14 dni od dnia zawarcia umowy; świadczenie usługi serwisu pogwarancyjnego oraz wsparcia technicznego dla całości sprzętu objętego przedmiotem zamówienia przez okres 12 miesięcy liczony od dnia dostarczenie potwierdzenia (oświadczenia) producenta, o którym mowa w ust. 4 pkt 1 lit a) tiret 1. b) zamówienie objęte prawem opcji - w terminie do 12 miesięcy od dnia doręczenia Wykonawcy informacji (zamówienia) o skorzystaniu z opcji. Zamawiający wyśle do Wykonawcy żądanie uruchomienia prawa opcji do 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposobu jego realizacji zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ – „Opis przedmiotu zamówienia”. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści specyfikacji, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa MACIERZ DYSKOWA EMC VNX5200
Zalacznik cpv glowny przedmiot 72611000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w miesiacach 12
Zalacznik informacje dodatkowe Termin realizacji zamówienia: a) zamówienie gwarantowane: dostarczenie potwierdzenia (oświadczenia) producenta lub przedstawiciela producenta w Polsce o objęciu sprzętu wyszczególnionego w Załączniku nr 1 do SIWZ usługą serwisu gwarancyjnego na okres 12 miesięcy – do 14 dni od dnia zawarcia umowy; świadczenie usługi serwisu pogwarancyjnego oraz wsparcia technicznego dla całości sprzętu objętego przedmiotem zamówienia przez okres 12 miesięcy liczony od dnia dostarczenie potwierdzenia (oświadczenia) producenta, o którym mowa w ust. 4 pkt 1 lit a) tiret 1. b) zamówienie objęte prawem opcji - w terminie do 12 miesięcy od dnia doręczenia Wykonawcy informacji (zamówienia) o skorzystaniu z opcji. Zamawiający wyśle do Wykonawcy żądanie uruchomienia prawa opcji do 12 miesięcy od dnia zawarcia umowy.
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia i sposobu jego realizacji zawiera Załącznik nr 1 do SIWZ – „Opis przedmiotu zamówienia”. Opis ten należy odczytywać wraz z ewentualnymi zmianami treści specyfikacji, będącymi np. wynikiem udzielonych odpowiedzi na zapytania Wykonawców.
  

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Czas naprawy w przypadku Usterki
Znaczenie 10,00
  
Kryteria Czas naprawy w przypadku Awarii
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Czas reakcji serwisu na zgłoszenie Awarii/Usterki
Znaczenie 10,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)