DOSTAWA ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH DLA MIEJSKIEGO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ “ZŁOTA JESIEŃ” W ŚWIĘTOCHŁOWICACH – W PRZEDZIALE NA 7 ZADAŃ

Data publikacji 2020-11-26
Data zakończenia 2020-12-11 00:00:00
Instytucja Miejski Dom Pomocy Społecznej "Złota Jesień"
Miejscowość Świętochłowice
Województwo śląskie
Branża
  • Żywność, napoje, tytoń i produkty pokrewne,
  • Owoce, warzywa i podobne produkty,
  • Klasyfikowane produkty mleczarskie,
  • Różne produkty spożywcze,
  • Produkty głęboko mrożone,
  • Części lamp i sprzętu oświetleniowego

Szczegóły

Numer ogłoszenia 616270-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 150000008, 155500008, 151120006, 153000001, 151196001, 31425003, 158960005, 158000006
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów żywnościowych dla Miejskiego Domu Pomocy Społecznej „Złota Jesień”w Świętochłowicach wraz z wniesieniem i rozładunkiem w magazynach przy ul. Imieli 12 w Świętochłowicach.
2. Przedmiot zamówienia została podzielony na siedem (7) części:
1) część I zamówienia: dostawa nabiału,
2) część II zamówienia: dostawa drobiu
3) część III zamówienia: dostawa warzyw i owoców,
4) część IV zamówienia: dostawa ryb,
5) część V zamówienia: dostawa jaj,
6) część VI zamówienia: dostawa produktów głęboko mrożonych,
7) część VII zamówienia: dostawa pozostałych artykułów żywnościowych.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części I zamówienia określa załącznik nr 2a do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części II zamówienia określa załącznik nr 2b do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części III zamówienia określa załącznik nr 2c do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części IV zamówienia określa załącznik nr 2d do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części V zamówienia określa załącznik nr 2e do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części VI zamówienia określa załącznik nr 2f do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części VII zamówienia określa załącznik nr 2g do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
10. Ilości artykułów podane w zestawieniach asortymentu zarówno dla części I, II, III, IV, V, VI jak i VII zamówienia są danymi szacunkowymi i będą uzależnione od aktualnych potrzeb Zamawiającego.
11. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, Zamawiający dopuszcza oferowanie artykułów żywnościowych równoważnych.
12. Artykuł żywnościowy równoważny to produkt, który posiada co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry jakościowe, funkcjonalne, jest tożsamy i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniża określonych w formularzu zamówienia standardów. Ciężar udowodnienia, że produkty są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy.
13. Dostawy realizowane będą na podstawie zamówienia pisemnego przesyłanego pocztą elektroniczną lub składanego telefonicznie w każdym następnym dniu po zgłoszeniu zamówienia lub w innym terminie uzgodnionym z Zamawiającym, w dni powszednie codziennie od poniedziałku do soboty w godzinach od 700 do 1000.
14. Wykonawca zobowiązany będzie: do bezpłatnego dowozu towaru transportem spełniającym wymagania sanitarne, należytego zabezpieczenia towaru na czas przewozu ( opakowania, pojemniki przystosowane do przewozu danego asortymentu), wniesienia wraz z rozładunkiem w magazynie określonym w ust. 1 niniejszego paragrafu, i weźmie na siebie całkowitą odpowiedzialność za towar do momentu jego odbioru w magazynie Zamawiającego oraz poniesie z tego tytułu wszelkie skutki prawne.
15. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczać zamawiany towar bezwzględnie w dni oraz w godzinach wyznaczonych przez Zamawiającego.
16. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć towar I klasy jakości, świeży, z okresami ważności odpowiednimi dla danego asortymentu, wysokiej jakości sensorycznej i mikrobiologicznej.
17. Każdy produkt musi być dopuszczony do obrotu i sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami, oraz z warunkami określonym w SIWZ, musi posiadać termin przydatności do spożycia. (Po podpisaniu umowy wymagane będzie dostarczenie karty produktu, zgodnie z obowiązującymi przepisami unijnymi w tym zakresie).
18. Zamawiający po stwierdzeniu niezgodności ilościowych albo wad jakościowych w momencie dostawy, odmówi przyjęcia zakwestionowanej partii towaru i zażąda wymiany na wolny od wad i zgodny ilościowo z pierwotnym zamówieniem w terminie do trzech godzin od chwili stwierdzenia nieprawidłowości w dostawie. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wszczynał procedury reklamacyjnej, Zamienna partia towaru podlega odbiorowi ilościowemu i jakościowemu.
19. W przypadku dostarczenia towaru niezgodnego z zamówieniem lub niewłaściwej jakości, bądź niedostarczenia zamówionego towaru (bądź pozostawienia towaru bez wniesienia do magazynu i bez odbioru przez Zamawiającego) a także niedokonania niezwłocznej jego wymiany na towar właściwy, Zamawiający ma prawo dokonania zakupu zamówionego towaru w dowolnej placówce handlowej. Koszty powstałe z tego tytułu obciążają Wykonawcę i będą potrącane z bieżących płatności (faktur).
20. Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia w tym wzorem umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 62c16568-730e-4505-8a54-e10a7f469871
Biuletyn 616270-N-2020
Zamawiajacy nazwa Miejski Dom Pomocy Społecznej "Złota Jesień"
Regon 241797931
Zamawiajacy adres ulica Imieli
Zamawiajacy adres numer domu 12
Zamawiajacy miejscowosc Świętochłowice
Zamawiajacy kod pocztowy 41-605
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo śląskie
Zamawiajacy telefon 327710450, 570988222
Zamawiajacy fax 327710450
Zamawiajacy email kadry@mdps.eu, zlotajesien@mdps.eu
Adres strony url www.bip.mdpsswietochlowice.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 9
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.bip.mdpsswietochlowice.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bip.mdpsswietochlowice.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny w formie pisemnej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Miejski Dom Pomocy Społecznej „Złota Jesień” ul. Imieli 12, 41-605 Świętochłowice.
Nazwa nadana zamowieniu DOSTAWA ARTYKUŁÓW ŻYWNOŚCIOWYCH DLA MIEJSKIEGO DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ “ZŁOTA JESIEŃ” W ŚWIĘTOCHŁOWICACH – W PRZEDZIALE NA 7 ZADAŃ
Numer referencyjny 1/2020
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy 7
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest dostawa artykułów żywnościowych dla Miejskiego Domu Pomocy Społecznej „Złota Jesień”w Świętochłowicach wraz z wniesieniem i rozładunkiem w magazynach przy ul. Imieli 12 w Świętochłowicach. 2. Przedmiot zamówienia została podzielony na siedem (7) części: 1) część I zamówienia: dostawa nabiału, 2) część II zamówienia: dostawa drobiu 3) część III zamówienia: dostawa warzyw i owoców, 4) część IV zamówienia: dostawa ryb, 5) część V zamówienia: dostawa jaj, 6) część VI zamówienia: dostawa produktów głęboko mrożonych, 7) część VII zamówienia: dostawa pozostałych artykułów żywnościowych. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części I zamówienia określa załącznik nr 2a do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części II zamówienia określa załącznik nr 2b do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy. 5. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części III zamówienia określa załącznik nr 2c do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części IV zamówienia określa załącznik nr 2d do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy. 7. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części V zamówienia określa załącznik nr 2e do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy. 8. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części VI zamówienia określa załącznik nr 2f do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy. 9. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części VII zamówienia określa załącznik nr 2g do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy. 10. Ilości artykułów podane w zestawieniach asortymentu zarówno dla części I, II, III, IV, V, VI jak i VII zamówienia są danymi szacunkowymi i będą uzależnione od aktualnych potrzeb Zamawiającego. 11. W przypadku, gdy w opisie przedmiotu zamówienia zostały wskazane znaki towarowe, Zamawiający dopuszcza oferowanie artykułów żywnościowych równoważnych. 12. Artykuł żywnościowy równoważny to produkt, który posiada co najmniej takie same lub lepsze normy, parametry jakościowe, funkcjonalne, jest tożsamy i o takim samym przeznaczeniu oraz nie obniża określonych w formularzu zamówienia standardów. Ciężar udowodnienia, że produkty są równoważne w stosunku do wymogu określonego przez Zamawiającego spoczywa na Wykonawcy. 13. Dostawy realizowane będą na podstawie zamówienia pisemnego przesyłanego pocztą elektroniczną lub składanego telefonicznie w każdym następnym dniu po zgłoszeniu zamówienia lub w innym terminie uzgodnionym z Zamawiającym, w dni powszednie codziennie od poniedziałku do soboty w godzinach od 700 do 1000. 14. Wykonawca zobowiązany będzie: do bezpłatnego dowozu towaru transportem spełniającym wymagania sanitarne, należytego zabezpieczenia towaru na czas przewozu ( opakowania, pojemniki przystosowane do przewozu danego asortymentu), wniesienia wraz z rozładunkiem w magazynie określonym w ust. 1 niniejszego paragrafu, i weźmie na siebie całkowitą odpowiedzialność za towar do momentu jego odbioru w magazynie Zamawiającego oraz poniesie z tego tytułu wszelkie skutki prawne. 15. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczać zamawiany towar bezwzględnie w dni oraz w godzinach wyznaczonych przez Zamawiającego. 16. Wykonawca zobowiązany będzie dostarczyć towar I klasy jakości, świeży, z okresami ważności odpowiednimi dla danego asortymentu, wysokiej jakości sensorycznej i mikrobiologicznej. 17. Każdy produkt musi być dopuszczony do obrotu i sprzedaży zgodnie z obowiązującymi przepisami, oraz z warunkami określonym w SIWZ, musi posiadać termin przydatności do spożycia. (Po podpisaniu umowy wymagane będzie dostarczenie karty produktu, zgodnie z obowiązującymi przepisami unijnymi w tym zakresie). 18. Zamawiający po stwierdzeniu niezgodności ilościowych albo wad jakościowych w momencie dostawy, odmówi przyjęcia zakwestionowanej partii towaru i zażąda wymiany na wolny od wad i zgodny ilościowo z pierwotnym zamówieniem w terminie do trzech godzin od chwili stwierdzenia nieprawidłowości w dostawie. W takim przypadku Zamawiający nie będzie wszczynał procedury reklamacyjnej, Zamienna partia towaru podlega odbiorowi ilościowemu i jakościowemu. 19. W przypadku dostarczenia towaru niezgodnego z zamówieniem lub niewłaściwej jakości, bądź niedostarczenia zamówionego towaru (bądź pozostawienia towaru bez wniesienia do magazynu i bez odbioru przez Zamawiającego) a także niedokonania niezwłocznej jego wymiany na towar właściwy, Zamawiający ma prawo dokonania zakupu zamówionego towaru w dowolnej placówce handlowej. Koszty powstałe z tego tytułu obciążają Wykonawcę i będą potrącane z bieżących płatności (faktur). 20. Przedmiot zamówienia Wykonawca zobowiązany jest wykonać zgodnie ze specyfikacją istotnych warunków zamówienia w tym wzorem umowy stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ.
Cpv glowny przedmiot 15000000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data rozpoczecia 2021-01-01T00:00:00+01:00
Data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Zamawiający żąda następujących dokumentów 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy 2) w okolicznościach, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca winien złożyć oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej – wg wzoru stanowiącego załącznik nr 4 do SIWZ.
Inne dokumenty niewymienione 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy (treść formularza zamieszczona w załączniku nr 1), 2) wypełniony i podpisany formularz cenowy (treść formularza zamieszczona w załączniku nr 2a), dla części I zamówienia w przypadku składania oferty w zakresie części I zamówienia, 3) wypełniony i podpisany formularz cenowy (treść formularza zamieszczona w załączniku nr 2b), dla części II zamówienia w przypadku składania oferty w zakresie części II zamówienia, 4) wypełniony i podpisany formularz cenowy (treść formularza zamieszczona w załączniku nr 2c), dla części III zamówienia w przypadku składania oferty w zakresie części III zamówienia, 5) wypełniony i podpisany formularz cenowy (treść formularza zamieszczona w załączniku nr 2d), dla części IV zamówienia w przypadku składania oferty w zakresie części IV zamówienia, 6) wypełniony i podpisany formularz cenowy (treść formularza zamieszczona w załączniku nr 2e), dla części V zamówienia w przypadku składania oferty w zakresie części V zamówienia, 7) wypełniony i podpisany formularz cenowy (treść formularza zamieszczona w załączniku nr 2f), dla części VI zamówienia w przypadku składania oferty w zakresie części VI zamówienia, 8) wypełniony i podpisany formularz cenowy (treść formularza zamieszczona w załączniku nr 2g), dla części VII zamówienia w przypadku składania oferty w zakresie części VII zamówienia, 9) wypełnione i podpisane oświadczenie o braku podstaw wykluczenia (treść oświadczenia w załączniku nr 3) 10) oświadczenie o części zamówienia, której wykonanie, wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom wraz z podaniem nazw (firm) podwykonawców (w treści formularza ofertowego), 11) pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy, w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy (dotyczy również wspólników spółki cywilnej), 12) pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy, w przypadku gdy dokumentów składających się na ofertę nie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania Wykonawcy zgodnie z odpisem z Krajowego Rejestru Sądowego lub Wykonawca w przypadku osób fizycznych,
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający dopuszcza możliwość zmian postanowień umowy w zakresie: 1) zmiany przepisów prawnych, w tym zmiany podatku VAT o różnicę wynikającą z jej dotychczasowej wielkości a wprowadzoną zmianą, 2) zmiany artykułu wskazanego w ofercie, pod warunkiem, że zamienny artykuł spełnia wszystkie parametry artykułu podlegającego zamianie.
IV 4 4 data 2020-12-11T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 09:00
IV 4 4 jezyki PL
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa dostawa nabiału
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15550000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2021-01-01T00:00:00+01:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części I zamówienia określa załącznik nr 2a do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa dostawa drobiu
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15112000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2021-01-01T00:00:00+01:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części II zamówienia określa załącznik nr 2b do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
  
Zalacznik czesc nr 3
Zalacznik nazwa dostawa warzyw i owoców
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15300000-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2021-01-01T00:00:00+01:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części III zamówienia określa załącznik nr 2c do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
  
Zalacznik czesc nr 4
Zalacznik nazwa dostawa ryb
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15119600-1
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2021-01-01T00:00:00+01:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części IV zamówienia określa załącznik nr 2d do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
  
Zalacznik czesc nr 5
Zalacznik nazwa dostawa jaj
Zalacznik cpv glowny przedmiot 03142500-3
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2021-01-01T00:00:00+01:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części V zamówienia określa załącznik nr 2e do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy
  
Zalacznik czesc nr 6
Zalacznik nazwa dostawa produktów głęboko mrożonych
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15896000-5
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2021-01-01T00:00:00+01:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części VI zamówienia określa załącznik nr 2f do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
  
Zalacznik czesc nr 7
Zalacznik nazwa dostawa pozostałych artykułów żywnościowych
Zalacznik cpv glowny przedmiot 15800000-6
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik data rozpoczecia 2021-01-01T00:00:00+01:00
Zalacznik data zakonczenia 2021-12-31T00:00:00+01:00
Zalacznik krotki opis Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części VII zamówienia określa załącznik nr 2g do niniejszej SIWZ – zestawienie asortymentu, które jednocześnie stanowi formularz cenowy.
  

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 100,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)