Inteligentny System Zarządzania i Sterowania Ruchem w Tychach - opracowanie kompleksowych projektów budowlano-wykonawczych

Data publikacji 2015-07-30
Data zakończenia 2015-08-14 09:00:00
Instytucja Miejski Zarząd Ulic i Mostów
Miejscowość Tychy
Województwo śląskie
Branża
  • Usługi informatyczne: konsultacyjne, opracowywania oprogramowania, internetowe i wsparcia

Szczegóły

Numer ogłoszenia 193822 / 2015
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 713200007, 712200006, 713220001, 713225006, 713270006, 713320004, 713540004, 713552003, 720000005
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi wykonanie kompletnych prac projektowych oraz sporządzenie dokumentacji przetargowej w ramach zadania: Inteligentny System Zarządzania i Sterowania Ruchem w Tychach.

Zakres prac obejmuje w szczególności:

1.1. inwentaryzację stanu istniejącego w zakresie:
a) istniejącej sygnalizacji świetlnej,
b) stanu nawierzchni w obszarze skrzyżowania (w szczególności w miejscach instalacji pętli indukcyjnych) w tym wykonania odwiertów, rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych dokumentacją geotechniczną wraz z określeniem nośności podłoża G1-G4,
c) urządzeń systemu monitoringu,
d) wyposażenia pojazdów komunikacji zbiorowej,
e) wykorzystywanego oprogramowania do monitorowania i zarządzania siecią drogową,

1.2. wykonanie badań ruchu wraz z aktualizacją istniejącego modelu ruchu,

1.3. opracowanie dokumentacji projektowej dla systemu sterowania i monitorowania ruchu drogowego, w którego zakres wchodzi:
a) podsystem obszarowego sterowania ruchem drogowym,
b) podsystem oznakowania o zmiennej treści,
c) podsystem osłony meteorologicznej oraz monitorowania zanieczyszczeń środowiska i pomiaru hałasu,
d) podsystem ważenia pojazdów w ruchu,
e) podsystem dynamicznych tablic parkingowych i pomiaru napełnienia na parkingach,
f) podsystem automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych,
g) podsystem detekcji Bluetooth,
h) podsystem odcinkowego pomiaru prędkości,
i) podsystem rejestracji przejazdu na czerwonym świetle,
j) podsystem sterowania oświetleniem ulicznym,

1.4. opracowanie dokumentacji projektowej dla systemu zarządzania komunikacją zbiorową, w którego zakres wchodzi:
a) podsystem tablic informacji przystankowej,
b) podsystem pomiaru napełniania komunikacji zbiorowej,
c) podsystem lokalizacji pojazdów komunikacji zbiorowej,
d) podsystem alarmowy,

1.5. opracowanie dokumentacji projektowej dla systemu informacji medialnej, w którego zakres wchodzi:
a) ogólnodostępna platforma informacyjna,
b) podsystem komunikatów o warunkach ruchu,
c) podsystem planowania podróży,

1.6. opracowanie dokumentacji projektowej dla systemu wideo monitoringu, w którego zakres wchodzi:
a) podsystem rejestracji obrazu,
b) podsystem wykrywania zdarzeń drogowych,

1.7. opracowanie dokumentacji projektowej dla pomieszczeń i wyposażenia centrum sterowania ruchem,

1.8. opracowanie dokumentacji projektowej dla sieci światłowodowej,

1.9. opracowanie dokumentacji projektowej dla serwerów oraz infrastruktury IT,

1.10. opracowanie dokumentacji projektowej dla oprogramowania nadrzędnego systemu,

1.11. opracowanie wskaźników efektywności działania systemu i ocena możliwości ich realizacji w zakresie:
a) poprawy funkcjonowania systemu komunikacji zbiorowej (autobusowej i trolejbusowej),
b) skrócenia czasu rzeczywistego przejazdu jako różnicy czasu przejazdu przed i po realizacji projektu w stosunku do wariantu bezinwestycyjnego. Wskaźniki powinny zostać co najmniej odniesione do ciągu ulic Mikołowska-Oświęcimska, Katowicka-Bielska oraz ogólnie do kwartału Mikołowska - Oświęcimska - Grota Roweckiego - Cienista - Begonii - Budowlanych - Burschego,
c) poprawy poziomu bezpieczeństwa poprzez wskaźnik redukcji wypadków w stosunku do wariantu bezinwestycyjnego,
d) wpływu projektu na środowisko pod względem minimalizacji negatywnego wpływu na środowisko w stosunku do stanu istniejącego. Dotyczy redukcji emisji zanieczyszczeń gazowych i cząstek stałych: CO, HC, NOx, PM i redukcji emisji gazów cieplarnianych CO2,
e) redukcji zużycia energii zarówno elektrycznej jak i zużycia paliw płynnych.

1.12. opracowanie dokumentacji projektowej dla przebudowy/remontu skrzyżowań, odcinków drogowych objętych sygnalizacją świetlną;

1.13. wykonanie badań stanu nawierzchni dla skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną (badanie nośności, równości);

1.14. wykonanie dokumentacji geotechnicznej dla skrzyżowań objętych sygnalizacją świetlną oraz innych urządzeń ITS o ile są wymagane;

1.15. Wykonawca zobowiązany jest do przygotowania dokumentacji projektowej (w tym do obliczenia wskaźników), zgodnie z aktualnymi na dzień wykonania przedmiotu umowy wymogami Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020, w tym Szczegółowego Opisu Osi Priorytetowych Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego na lata 2014-2020 oraz pozostałymi wytycznymi Instytucji Zarządzającej. Należy co najmniej dokonać obliczenia wskaźników produktu wg II.4.5 Niskoemisyjny transport miejski:
a) liczba zainstalowanych inteligentnych systemów transportowych,
b) długość dróg, na których zainstalowano inteligentne systemy transportowe,
c) szacowany roczny spadek emisji gazów cieplarnianych

1.16. w celu oceny zwiększenia atrakcyjności transportu publicznego dla pasażerów należy wykonać analizę ilości odjazdów o czasie/po czasie z wytypowanych przystanków usytuowanych w relacjach wyznaczonych dla wprowadzenia priorytetu przejazdu w określonym przedziale czasowym do uzgodnienia (badanie punktualności jako jednego z postulatów transportowych);

1.17. w zakresie szacowanego rocznego spadku emisji gazów cieplarnianych należy wykonać analizę zużycia paliwa dla danych linii komunikacyjnych przebiegających w priorytetowych relacjach przed oraz po uruchomieniu systemu.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Miejski Zarząd Ulic i Mostów
Ulica ul. Budowlanych 59
Nr domu 59
Miejscowość Tychy
Kod Pocztowy 43-100
Województwo śląskie
Tel 032 227-70-06, 3271491
Fax 032 2277008
Internet www.mzuim.tychy.pl
Regon 00016634400000
E-mail mzuim@umtychy.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam U
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 30/09/2016
Wadium 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 15.000,00 PLN. 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert, przy czym wniesienie wadium w pieniądzu za pomocą przelewu bankowego zamawiający będzie uważał za skuteczne tylko wówczas, gdy bank prowadzący rachunek zamawiającego potwierdzi, że otrzymał taki przelew przed upływem terminu składania ofert. 3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach, zgodnie z art.45 ust.6 ustawy pzp: a) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy: Bank Pekao SA nr 34 1240 2975 1111 0010 6080 1992 b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-rozliczeniowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158, z późn. zm.) 4. Dokument potwierdzający wniesienie przez wykonawcę wadium w formie innej niż pieniądz winien być wystawiony na zamawiającego - Gminę Miasto Tychy - Miejski Zarząd Ulic i Mostów jako beneficjenta. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem na rachunek bankowy wskazany powyżej. 6. Wadium w pozostałych formach należy składać w siedzibie zamawiającego, tj. w Miejskim Zarządzie Ulic i Mostów w Tychach 43-100 Tychy, ul. Budowlanych 59 - KASA w godz. 700 - 1500 lub w ofercie w osobnej kopercie. 7. Wadium wniesione przez wykonawcę w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 8. Z treści gwarancji lub poręczenia powinno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust.4a i 5 ustawy Pzp. 9. Wadium dla wykonawców ubiegających się o zamówienie wspólnie (np. konsorcjum) może być wniesione przez jednego z nich. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem pkt. 15. 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie pkt. 10, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówi podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie.
Wiedza Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli zostanie wykazane, wykonanie w okresie ostatnich 3 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej: a) jedno zamówienie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej systemu centralnego sterowania i monitorowania ruchu drogowego (Inteligentny System Transportu) dla miasta powyżej 100 tys. mieszkańców obejmującego łącznie wszystkie niżej wymienione elementy: - centrum operacyjne (centrum sterowania/zarządzania), które m.in. umożliwiało wprowadzanie ręcznie i automatycznie zmian parametrów pracy sygnalizacji świetlnych, monitorowanie pracy sterowników sygnalizacji świetlnej oraz podgląd i analizę warunków ruchowych na podłączonych do niego minimum 25 skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, - minimum 25 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną sterowanych przy pomocy centralnych algorytmów sterowania ruchem, zależnie od aktualnych warunków ruchu (w tym natężeń ruchu pojazdów i długości kolejek), optymalizacją długości cyklu, splitów i offsetów, z realizacją priorytetu dla transportu zbiorowego, - system detekcji ruchu drogowego za pomocą pętli indukcyjnych lub wideodetekcji, - system oznakowania zmiennej treści dla min. 10 znaków w odrębnych lokalizacjach składających się z części graficznej i tekstowej, - systemu informacji o miejscach parkingowych dla min. 5 parkingów, - portal internetowy z informacjami o ruchu drogowym, warunkach pogodowych i komunikacji zbiorowej, - system nadzoru wizyjnego opartego o min. 250 kamer, - systemu repozytoriów danych pomiarowych o ruchu wraz szyną danych, - systemu łączności dyspozytorskiej. o wartości systemu powyżej 40 mln. zł brutto. b) jedno zamówienie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dla systemu drogowych minimum 5 stacji meteorologicznych. c) jedno zamówienie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dla systemu minimum 2 stacji ważenia preselekcyjnego pojazdów, na drogach krajowych o przekroju co najmniej 2×2 i SDR wynoszącym co najmniej 20 tys. pojazdów. d) jedno zamówienie, którego przedmiotem było opracowanie dokumentacji projektowej wykonania sieci światłowodowej o łącznej długości minimum 20 km oraz co najmniej dwóch punktów pośrednich. e) jedno zamówienie, którego przedmiotem było opracowanie dokumentacji projektowej budowy/adaptacji/modernizacji serwerowni obejmującej co najmniej: prace ogólnobudowlane, System Sygnalizacji Włamania i Napadu, System Kontroli Dostępu, klimatyzację, wentylację, system gaszenia gazem o powierzchni 180 m2, f) jedno zamówienie, którego przedmiotem było wykonanie dokumentacji projektowej o wartości co najmniej 50 tys. zł brutto w zakresie infrastruktury drogowej obejmującego przebudowę drogi w terenie zabudowanym w zakresie: min. 1 sygnalizacji świetlnej, 1 skrzyżowania, oświetlenia ulicznego, odwodnienia drogi, dokumentacje geotechniczną, organizacji ruchu, wykonania kosztorysów inwestorskich wraz z przedmiarami robót oraz szczegółowymi specyfikacjami technicznymi ich wykonania i odbioru. g) jedno zamówienie, którego przedmiotem było opracowanie dokumentacji przetargowej, w tym PFU zgodnej z obowiązującymi przepisami PZP dla postępowania przetargowego obejmującego przedsięwzięcie budowlano - informatyczne, obejmujące co najmniej następujące zakresy: prace elektryczne, teletechniczne, informatyczne, ogólnobudowlane o wartości przedsięwzięcia powyżej 0,7 mln zł brutto. h) jedno zamówienie polegające na opracowaniu dokumentacji projektowej dla budowy serwerowni składającej się co najmniej z czterech szaf serwerowych, systemu kontroli dostępu i systemu monitoringu. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie o udzielenie zamówienia ww. warunek podmioty te mogą spełniać łącznie. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Zgodnie z art. 26 ust. 2b pzp wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Potencjał Zamawiający odstępuje od opisu sposobu dokonania oceny spełniania warunku w tym zakresie.
Zdolne Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli zostanie wykazane, dysponowanie osobami [Kluczowi Specjaliści] zdolnymi do wykonania zamówienia tj.: a) Kierownik zespołu projektowego - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne, - 10 lat doświadczenia zawodowego w samodzielnym prowadzeniu projektów, - kierował zespołem opracowującym dokumentację projektową przynajmniej jednego wielozakresowego przedsięwzięcia budowlano - informatycznego obejmującego co najmniej następujące branże: elektryczną, teletechniczną, informatyczną, ogólnobudowlaną, drogową. b) Główny projektant inżynierii ruchu - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne, - 10 lat doświadczenia w projektowaniu adaptacyjnych, zcentralizowanych systemów sterowania ruchem, w tym w min. 1 projekcie polegającym na optymalizacji sterowania ruchem z uwzględnieniem priorytetu dla transportu zbiorowego. - opracował (łącznie lub osobno): projekty ruchowe 50 sygnalizacji świetlnych (co należy rozumieć jako 50 skrzyżowań sterowanych sygnalizacją świetlną) adaptacyjnych, w tym minimum 20 z priorytetem dla transportu zbiorowego oraz projekt koordynacji ciągów z minimum 5 skrzyżowaniami, projekt koordynacji obszarów z minimum 5 skrzyżowaniami. c) Projektant 1 - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne, - 3 lata doświadczenia w samodzielnym kierowaniu lub nadzorowaniu zespołu opracowującego lub samodzielnym opracowywaniu projektów stałej i czasowej organizacji ruchu, d) Projektant 2 - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne, - opracował dokumentację projektową na budowę systemu oznakowania o zmiennej treści składającego się z minimum 10 znaków w odrębnych lokalizacjach, e) Projektant systemu nadzoru wizyjnego - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne, - posiada uprawnienia wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci, uprawniające do wykonywania pracy na stanowisku eksploatacji i dozoru w grupie G1; - posiada przynajmniej 10 letnie doświadczenie w projektowaniu systemów monitoringu wizyjnego; - brał udział w przynajmniej 3 projektach z zakresu CCTV o wartości nie mniejszej niż 500.000 zł w roli Głównego Specjalisty ds. systemów CCTV; - opracował przynajmniej jeden projekt systemu nadzoru wizyjnego składającego się z minimum 250 kamer, - posiada poświadczenie bezpieczeństwa osobowego na poziomie POUFNE lub wyżej. - posiada zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, f) Główny Analityk architektury IT - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne w zakresie informatyki, - posiada przynajmniej 10 letnie doświadczenie w analizie, tworzeniu i wdrażaniu systemów informatycznych, - brał udział w charakterze głównego analityka/projektanta w projektowaniu systemu sterowania i monitorowania ruchu drogowego obejmującego łącznie wszystkie niżej wymienione elementy: - centrum operacyjne (centrum sterowania/zarządzania), które m.in. umożliwiało wprowadzanie ręcznie i automatycznie zmian parametrów pracy sygnalizacji świetlnych, monitorowanie pracy sterowników sygnalizacji świetlnej oraz podgląd i analizę warunków ruchowych na podłączonych do niego minimum 25 skrzyżowaniach z sygnalizacją świetlną, - minimum 25 skrzyżowań z sygnalizacją świetlną sterowanych przy pomocy centralnych algorytmów sterowania ruchem, zależnie od aktualnych warunków ruchu (w tym natężeń ruchu pojazdów i długości kolejek), optymalizacją długości cyklu, splitów i offsetów, z realizacją priorytetu dla transportu zbiorowego, - system detekcji ruchu drogowego za pomocą pętli indukcyjnych lub wideodetekcji, - system oznakowania zmiennej treści dla min. 10 znaków w odrębnych lokalizacjach, - systemu informacji o miejscach parkingowych dla min. 5 parkingów, - portal internetowy z informacjami o ruchu drogowym, - system nadzoru wizyjnego opartego o min. 250 kamer, - systemu repozytoriów danych pomiarowych o ruchu wraz szyną danych, - systemu łączności dyspozytorskiej, - system zarządzania transportem publicznym i lokalizacji pojazdów komunikacji miejskiej, - systemu automatycznej detekcji zdarzeń drogowych (jazda pod prąd) - hurtowni danych oraz repozytorium danych wizyjnych o pojemności co najmniej 200 TB, - systemu automatycznego rozpoznawania tablic rejestracyjnych o min. 10 kamerach ANPR, - systemu detekcji pojazdów przy użyciu technologii Bluetooth, - systemu GIS, g) Specjalista ds. automatyki - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne, - doświadczenie w projektowaniu systemu sterowników sygnalizacji ruchu drogowego w co najmniej 5 projektach z zastosowaniem scentralizowanych algorytmów sterowania ruchem ulicznym i programowania sterowników sygnalizacji ruchu drogowego. h) Inżynier projektant infrastruktury sieciowej - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne w specjalności elektronika/telekomunikacja/inżynieria systemów bezpieczeństwa. - znajomość współczesnych technik transmisji przewodowej i bezprzewodowej potwierdzona uzyskaniem certyfikatu ze szkolenia w tym zakresie, - znajomość zagadnień bezpieczeństwa sieci IT - potwierdzona certyfikatem, zaświadczeniem z odbycia kursu lub szkolenia w tym zakresie. - znajomość architektury sieci IT - działania przełączników sieciowych, organizacja i topologia ruchu, znajomość sieci mikrofalowych pod kątem budowania linków IP, potwierdzona certyfikatem, zaświadczeniem z odbycia kursu lub szkolenia w tym zakresie, - poświadczenie bezpieczeństwa osobowego na poziomie POUFNE lub wyżej. - posiada zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, - projektował infrastrukturę sieciową w przynajmniej 3 projektach teleinformatycznych. i) Inżynier projektant systemów zabezpieczenia technicznego - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne, - wpis na listę kwalifikowanych pracowników zabezpieczenia technicznego, - posiada znajomość w zakresie projektowania elektronicznych systemów alarmowych sygnalizacji zagrożeń osób i mienia potwierdzona uzyskaniem certyfikatu/zaświadczenia z odbycia szkolenia w tym zakresie, - posiada uprawnienia wydane na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szczegółowych zasad stwierdzania posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci, uprawniające do wykonywania pracy na stanowisku dozoru w grupie G1 w zakresie do 1 kV, - posiada poświadczenie bezpieczeństwa osobowego na poziomie POUFNE lub wyżej, - posiada zaświadczenie stwierdzające odbycie szkolenia w zakresie ochrony informacji niejawnych, - opracował co najmniej 2 projekty dla systemu bezpieczeństwa zabezpieczenia technicznego jak: SSWiN (System Sygnalizacji Włamania i Napadu), SKD (System Kontroli Dostępu). j) Specjalista ds. elektrycznych - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne, - posiada co najmniej 5 lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych liczone od daty nadania uprawnień, - posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych bez ograniczeń; - zaprojektował instalację elektryczną dla co najmniej jednego systemu sterowania i monitorowania ruchu drogowego wraz z niezbędną infrastrukturą, - posiada doświadczenie w projektowaniu zasilania rezerwowego, k) Specjalista ds. telekomunikacji - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne, - posiada co najmniej 5 lat doświadczenia w projektowaniu w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych liczone od nadania uprawnień, - posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń telekomunikacyjnych bez ograniczeń, - zaprojektował co najmniej 5 instalacji teletechnicznych dla projektów w sektorze transportu, l) Specjalista ds. infrastruktury drogowej - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe techniczne, - posiada co najmniej 5 lat doświadczenia w projektowaniu infrastruktury drogowej liczone od nadania uprawnień bez ograniczeń, - posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności drogowej, - wykonał dokumentację projektową infrastruktury drogowej o wartości 1 mln zł brutto obejmującej przebudowę drogi w terenie zabudowanym w zakresie min. 1 sygnalizacji świetlnych, 1 skrzyżowania, oświetlenia ulicznego, odwodnienia drogi, rozpoznanie warunków gruntowo-wodnych dokumentacją geotechniczną, organizacji ruchu, wykonania kosztorysów inwestorskich wraz z przedmiarami robót oraz szczegółowymi specyfikacjami technicznymi ich wykonania i odbioru, ł) Specjalista ds. ogólnobudowlanych - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe budowlane, - posiada ponad 5 lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu w specjalności konstrukcyjno - budowlanej liczone od daty nadania uprawnień, - posiada uprawnienia budowlane do projektowania w specjalności konstrukcyjno- budowlanej bez ograniczeń, - zrealizował co najmniej 2 prace w zakresie opracowania dokumentacji projektowej budowy/remontu/adaptacji pomieszczeń na cele związane z przetwarzaniem danych (np. centra zarządzania, serwerownie, centra przetwarzania danych, węzły systemów łączności), m) Specjalista ds. stacji pomiaru zanieczyszczeń powietrza - spełniający minimalne wymagania: - wykształcenie wyższe o specjalności związanej inżynierią ochrony środowiska, - posiada ponad 5 lat doświadczenia zawodowego w projektowaniu systemów pomiaru zanieczyszczeń, - zaprojektował co najmniej 2 systemy pomiarowe zanieczyszczeń powietrza dla projektów w sektorze transportu. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie o udzielenie zamówienia ww. warunek podmioty te mogą spełniać łącznie. Zamawiający określając wymogi w sprawie posiadania stosownych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz dopuszcza pełnienie funkcji Kluczowych specjalistów w w/w specjalnościach przez osoby, których odpowiednie kwalifikacje zawodowe zostały uznane na zasadach określonych w przepisach odrębnych stosownie do zapisów art. 12a ustawy Prawo budowlane [Dz. U. 1994 Nr 89 poz. 414, z późn. zm.] i/lub ustawy z dn. 15 grudnia 2000r o samorządach zawodowych architektów, inżynierów budownictwa oraz urbanistów [Dz. U. 2001 Nr 5 poz. 42, z późn. zm.]. Zamawiający nie dopuszcza do pełnienia przez jedną osobę więcej niż jednej funkcji Kluczowego Specjalisty. Zgodnie z art. 26 ust. 2b pzp wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Sytuacja Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli zostanie wykazana zdolność kredytowa lub dysponowanie środkami finansowymi w wysokości, co najmniej 500.000,00 zł. W przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie o udzielenie zamówienia ww. warunek podmioty te mogą spełniać łącznie. W przypadku złożenia przez wykonawców dokumentów zawierających dane w innych walutach niż PLN, zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie średni kurs NBP z dnia wszczęcia postępowania. Zgodnie z art. 26 ust. 2b pzp wykonawca może polegać na zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny wykonawca nie może przedstawić dokumentów dotyczących sytuacji finansowej wymaganych przez zamawiającego, może przedstawić inny dokument, który w wystarczający sposób potwierdza spełnianie opisanego przez zamawiającego warunku.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 12 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 5 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 6 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 8 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 3 Tak
Dok podm zag 4 Tak
Inne dokumenty 1. oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 pzp; 2. zgodnie z art. 26 ust. 2b pzp wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Zobowiązanie lub każdy inny dokument, z którego będzie jednoznacznie wynikać uprawnienie do dysponowania zasobami w trakcie realizacji zamówienia należy złożyć w formie oryginału. Uwaga: W sytuacji, gdy przedmiotem oddania do dyspozycji Wykonawcy będzie wiedza i doświadczenie, osoby zdolne do wykonania zamówienia, zdolności finansowe lub ekonomiczne innego podmiotu lub podmiotów, dokument musi w swojej treści, oprócz informacji kto jest podmiotem udostępniającym i przyjmującym zasoby, zawierać co najmniej: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia. W przypadku udostepnienia wiedzy i doświadczenia przez podmiot trzeci musi on uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w charakterze podwykonawcy. Zamawiający na inna formę udostępnienia potencjału podmiotu trzeciego w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia nie wyraża zgody. Wykonawca w trakcie realizacji zamówienia może zmienić lub zrezygnować z podwykonawcy. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy będzie dotyczyć podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powołał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b pzp, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pzp, Wykonawca będzie zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. c) charakter stosunku, jaki będzie łączył Wykonawcę z innym podmiotem; d) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia; Podmiot, który zobowiązał się do udostepnienia zasobów, odpowiada solidarnie z Wykonawcą za szkodę Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 3. formularz Oferta Wykonawcy 4. w przypadku wykonawców ubiegających się wspólnie o zamówienie, pełnomocnictwo dla jednego z wykonawców lub osoby trzeciej, podpisane przez wszystkich wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie; 5. jeżeli wykonawcę reprezentuje pełnomocnik należy załączyć stosowne pełnomocnictwo do podpisania oferty, o ile prawo do podpisania oferty nie wynika z innych dokumentów dołączonych do oferty.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Dopuszcza się możliwość dokonywania wszelkich nieistotnych zmian umowy za zgodą stron. Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania istotnych zmian postanowień umowy, także w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w następujących przypadkach: (a) zmiany przepisów prawa obowiązujących po dacie zawarcia umowy, wywołujących potrzebę zmian umowy wraz ze skutkami wprowadzenia takich zmian - w takim przypadku zmianie mogą ulec wyłącznie zapisy umowy, do których odnoszą się zmiany przepisów prawa; (b) powstania opóźnienia w realizacji umowy spowodowanego przez wystąpienie okoliczności niezależnych od Wykonawcy, władze publiczne, w tym instytucje publiczne zaangażowane w realizację zadania, pomimo przestrzegania przez strony obowiązujących przepisów, skutkujących niemożnością dotrzymania terminu określonego w § 3 ust. 1 - w takim przypadku zmianie ulegną wyłącznie zapisy odnoszące się do terminu realizacji Umowy; 2. Zmiany umowy będą dokonywane poprzez kolejno numerowane aneksy sporządzone przez strony w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
Kod kryterium B
Kryt 1p 90
Kryt 2 Termin realizacji zamówienia
Kryt 2p 10
Adres strony internetowej siwz www.mzuim.tychy.pl
Adres uzyskania siwz Miejski Zarząd Ulic i Mostów 43-100 Tychy, ul. Budowlanych 59
Data składania wniosków 14/08/2015
Godzina składania wniosków 09:00
Miejsce Miejski Zarząd Ulic i Mostów 43-100 Tychy, ul. Budowlanych 59 sekretariat MZUiM
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe 1. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcy. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę w ofercie, części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcy. Zamawiający żąda podania przez wykonawcę nazw (firm) podwykonawców, na których zasoby wykonawca powołuje się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b, w celu wykazania spełniania warunków udziału w niniejszym postępowaniu. 2. Wymagany termin realizacji zamówienia: od daty podpisania umowy do dnia 30.09.2016 roku Wymagany okres rękojmi za wady fizyczne i wady prawne Projektu oraz jego elementów: na okres 48 miesięcy od dnia podpisania przez Zamawiającego i Wykonawcę protokołu odbioru Projektu. 3. Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy w pkt 4.2.b) SIWZ, tj. aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)