Przedmiotem zamówienia jest dostarczenie dla WORD Katowice systemu teleinformatycznego w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. Nr 30, poz. 151), dalej zwana u.k.p., wg stanu na dzień 4 stycznia 2016r. wraz z przepisami wykonawczymi, tj. jednolitego dla wszystkich wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego systemu teleinformatycznego w rozumieniu art. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz. U. 2013 poz. 235), zintegrowanego z systemem teleinformatycznym, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 2 u.k.p. wraz:
1.ze wdrożeniem rozumianym w szczególności jako: skonfigurowanie infrastruktury technicznej i urządzeń znajdujących się w dyspozycji Zamawiającego, instalacja i konfiguracja systemu do eksploatacji, należyte zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem osób nieuprawnionych, należyte zabezpieczenie styku systemu z innymi sieciami do wymaganej ustawowo wymiany danych z ewidencjami, przeprowadzenie testów systemu oraz dokonanie migracji danych z obecnie eksploatowanego systemu Zamawiającego w sposób zapewniający ciągłość procesów egzaminowania, a nadto utrzymywanie całości Systemu w stanie pełnej funkcjonalności w trakcie trwania umowy, w tym jego rozwój oraz bieżące dostosowywanie do zmian w obowiązujących Zamawiającego przepisach oraz do innych zmian, niż wynikające ze zmian stanu prawnego, dotyczących Zamawiające oraz udzielania bieżącego wsparcia technicznego. Wymagane jest uwzględnienie posiadanej przez Zamawiającego infrastruktury sprzętowo-programowej w dostarczanym rozwiązaniu, tak pod względem funkcji sprzętu jak i jego wydajności,
2.ze wdrożeniem pełnej funkcjonalności Systemu w każdym z sześciu Oddziałów Terenowych Zamawiającego:
Katowice ul. Francuska 78
Bytom ul. Strzelców Bytomskich 98
Dąbrowa Górnicza ul. Tysiąclecia 56
Jastrzębie Zdrój ul. Armii Krajowej 31
Rybnik ul. Ekonomiczna 21
Tychy ul. Jana Pawła II 3
3.ze zintegrowaniem Systemu z systemem, o którym mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 20 ust. 1 pkt 2 u.k.p.,
4.z przeszkoleniem personelu Zamawiającego,
5.z usługą gwarancji i utrzymania Systemu w okresie obowiązywania umowy wynoszącym minimum 2 lata od dnia podpisania umowy. Wymagany okres gwarancji jest wielkością minimalną, niezbędną do oceny przez Zamawiającego, iż oferta jest zgodna ze SIWZ.
6.z udzieleniem licencji na korzystanie z Systemu na określonych w umowie w sprawie zamówienia publicznego polach eksploatacji na okres obowiązywania umowy,
7.z dostawą kart wykorzystujących certyfikat X.509 lub kart z bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy kwalifikowanego certyfikatu, w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 września 2001 r. o podpisie elektronicznym (t.j. Dz. U. 2013 poz. 262), umożliwiających identyfikację użytkownika w systemie oraz potwierdzanie operacji określonych w Rozporządzeniu Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 13 lipca 2012 r. w sprawie egzaminowania osób ubiegających się o uprawnienia do kierowania pojazdami, szkolenia, egzaminowania i uzyskiwania uprawnień przez egzaminatorów oraz wzorów dokumentów stosowanych w tych sprawach (Dz. U. z 2012 r. poz. 995 z późn. zm.) dalej Rozporządzeniem w/s egzaminowania bezpiecznym podpisem elektronicznym, o którym mowa w tymże Rozporządzeniu, wraz z czytnikami kart w ilości wynikającej z Załącznika nr 1 do Specyfikacji systemu teleinformatycznego ośrodka egzaminowania. W zakres dostawy wchodzi również dostarczenie i odnawianie certyfikatów w czasie trwania umowy, bez ograniczeń ilościowych w przypadku kart wykorzystujących certyfikat X.509.
System w pełni funkcjonalny umożliwia realizowanie przez Zamawiającego w sposób niezakłócony zadań publicznych polegających na przeprowadzaniu egzaminów teoretycznych i praktycznych na prawo jazdy, zgodnie z procedurami opisanymi w odpowiednich przepisach, i przekazywaniu odpowiednim organom informacji o wynikach egzaminu, co wymaga między innymi zintegrowania z systemami wymaganymi do obsługi profilu kandydata na kierowcę o którym mowa w § 2 pkt. 7) rozporządzenia Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012 roku w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. poz. 1005 z późn. zm.) zwanego dalej PKK i innych informacji, wg stanu wymaganego przepisami obowiązującymi na dzień 4 stycznia 2016r oraz utrzymania stałej łączności z tymi systemami. Według pisma Ministerstwa Spraw Wewnętrznych Departamentu Ewidencji Państwowych o numerze DEP-WURE-0469-11-3/2015 oraz ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o zmianie ustawy Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw (na dzień ogłoszenia zamówienia ustawa ta oczekuje na podpis Prezydenta RP), proces obsługi PKK będzie prowadzony w zmodernizowanym Systemie Informatycznym Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców prowadzonym przez Ministra Spraw Wewnętrznych zwanym dalej SI CEPiK a więc będzie wymagana integracja z tym systemem.
W skład Systemu musi wchodzić, baza pytań, o której mowa w art. 51 ust. 2a u.k.p., umożliwiająca przeprowadzenie egzaminu państwowego zgodnie z zasadami określonymi w art. 51 ust. 1 pkt 1 i ust. 2 pkt 1 u.k.p. oraz rozdziałem 4 Rozporządzenia w/s egzaminowania, wraz z aplikacją o której mowa w § 17 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju w sprawie Komisji do spraw weryfikacji i rekomendacji pytań egzaminacyjnych z dnia 21 listopada 2014 r. (Dz.U. z 2014 r. poz. 1629) |
Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego
|
Ulica |
ul. Francuska 78
|
Nr domu |
78
|
Miejscowość |
Katowice
|
Kod Pocztowy |
40-507
|
Województwo |
śląskie
|
Tel |
032 3593002
|
Fax |
032 3593001
|
Internet |
www.word.katowice.pl
|
Regon |
27374789400000
|
E-mail |
word@word.katowice.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Inny: samorządowa wojewódzka osoba prawna
|
Rodzaj zam inny |
samorządowa wojewódzka osoba prawna
|
Rodz zam |
D
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Czas |
Obowiązuje termin
|
Wadium |
1. Każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
10.000,00 PLN (słownie: dziesięć tysięcy złotych).
2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert. W niniejszym postępowaniu terminem składania ofert jest dzień 18.08.2015 r., godzina 11.00, i wniesienie wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego będzie skuteczne z chwilą uznania tego rachunku bankowego kwotą wadium (wpływ środków pieniężnych na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego) nastąpi przed upływem terminu składania ofert, tj. przed upływem godziny 11.00 w dniu 18.08.2015 r. Wykonawca, który złoży ofertę i wpłaci wadium w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez Zamawiającego dokona wpłaty wadium wnoszonego w pieniądzu przelewem na rachunek bankowy wskazany przez zamawiającego przed upływem terminu składania ofert, tj. przed upływem godziny 11.00 w dniu 18.08.2015 r. , a uznanie tego rachunku bankowego kwotą wadium nastąpi po upływie terminu składania ofert, tj. po upływie godziny 11.00 w dniu 18.08.2015 r., podlega wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 2 pkt 4 p.z.p., a jego oferta zostanie odrzucona.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach (art. 45 ust. 6 p.z.p.):
a. pieniądzu przelewem, na konto Zamawiającego:
Numer rachunku: Bank BPH S.A. Oddział w Katowicach nr 31106000760000321000214386 z dopiskiem wadium w przetargu nr ZP/ST/7/15 na dostawę, wdrożenie i utrzymanie systemu teleinformatycznego Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego .
b. poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy musi być poręczeniem pieniężnym,
c. gwarancjach ubezpieczeniowych;
d. gwarancjach bankowych;
e. poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy
z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości
(Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275, z 2008 r. Nr 116, poz. 730 i 732 i Nr 227,
poz. 1505 oraz z 2010 r. Nr 96, poz. 620).
4. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa powyżej, musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana:
a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie,
b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.
|
Zaliczka |
Nie
|
Wiedza |
Zamawiający uzna spełnianie przez Wykonawcę warunku posiadania wiedzy i doświadczenia, jeżeli ten zrealizował w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert:
1.co najmniej 2 wdrożeń, każde o wartości min. 500 000,00 PLN brutto, systemów informatycznych sieciowych, wielostanowiskowych w jednostkach sektora finansów publicznych, z których każde obejmowało minimum 20 licencji dostępowych;
2. co najmniej 2 wdrożeń, każde o wartości min. 250 000,00 PLN brutto, autorskiej bezpiecznej aplikacji teleinformatycznej, w której używane są certyfikaty X.509 lub certyfikaty kwalifikowane i dedykowana jest do minimum 70 użytkowników. W tym przynajmniej jedna wdrożona aplikacja musiała zostać wdrożona dla:
instytucji, której komórki organizacyjne zlokalizowane są w minimum dwóch niezależnych lokalizacjach lub
zespołu instytucji, które zlokalizowane są w minimum dwóch niezależnych lokalizacjach.
3. min. 1 wdrożenie systemu informatycznego dla podmiotu administracji publicznej.
Jeżeli wartość zrealizowanych wdrożeń systemów informatycznych, o których mowa
w pkt 1.4, została w umowie wyrażona w walucie obcej, do oceny Zamawiający przyjmie wyrażoną w złotych równowartość tej kwoty wg średniego kursu NBP danej waluty obcej z dnia zawarcia danej umowy.
W ramach przedmiotowego zamówienia Zamawiający ocenia zdolność Wykonawcy do należytego wykonania zamówienia w odniesieniu do jego rzetelności. W celu zweryfikowania rzetelności Wykonawcy, Zamawiający wymaga by Wykonawca w wykazie usług, o którym mowa w sekcji III pkt 1.6 niniejszej SIWZ, przedstawił wszystkie wykonane lub wykonywane główne dostawy i usługi, przez co Zamawiający rozumie wdrożenia systemów informatycznych o wartości przekraczającej 300 000,00 PLN brutto. Zamawiający uzna, że Wykonawca nie spełnia wymagań zamawiającego według kryterium rzetelności, jeżeli którakolwiek z rzeczonych robót została niewykonana lub wykonana bądź wykonywana nienależycie.
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana metodą 0 - 1, tj. spełnia - nie spełnia
|
Zdolne |
Zamawiający uzna warunek za spełniony jeśli Wykonawca dysponuje następującymi osobami zdolnymi do wykonania zamówienia:
1. kierownikiem projektu posiadającym wykształcenie wyższe magisterskie oraz aktualny certyfikat IPMA Project Manager lub równoważny certyfikat potwierdzający znajomość sprawdzonej i uznanej metodyki zarządzania projektami udzielony przez uprawnioną instytucję certyfikującą zgodny z tabelą poniżej:
Wystawca certyfikatu IPMA PMI APMG
Skrócona nazwa certyfikatu IPMA-D CAPM Prince 2 Foundation
Pełna nazwa certyfikatu IPMA Level D
Certified Project Manager Certified Associate in Project Management Prince 2 Foundation
Tytuł Project Manager Project Manager Project Manager
Kierownik projektu musi dysponować co najmniej 36 - miesięcznym doświadczeniem zawodowym na stanowisku kierownika projektu w zakresie wdrażania systemów informatycznych, w tym udział na stanowisku kierownika projektu w co najmniej
2 projektach polegających na wdrożeniu systemów informatycznych, o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 PLN brutto każdy;
2.zespołem konsultantów, w skład którego wchodzić będą:
a) min. 1 specjalista ds. analityczno - projektowych posiadającym doświadczenie w charakterze analityka bądź projektanta
w co najmniej 2 (dwóch) projektach wdrożeniowych systemów informatycznych, o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 PLN brutto każdy,
b) min. 2 specjalistami konsultantami projektowo - wdrożeniowymi, z których każdy posiada doświadczenie w w/w charakterze w co najmniej 2 (dwóch) projektach wdrożeniowych systemów informatycznych, o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 PLN brutto każdy,
c) min. 1 specjalista ds. rozwoju oprogramowania posiadającym minimum
2-letnie doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w wykonywaniu czynności związanych z rozwojem oprogramowania w ramach wdrożeń systemów informatycznych o wartości nie mniejszej niż 300 000,00 PLN brutto każdy.
d) min. 1 specjalista ds. telekomunikacji posiadający min. 2-letnie doświadczenie zawodowe (rozumiane jako suma przepracowanych miesięcy) w wykonywaniu czynności związanych z wdrażaniem technologii telekomunikacyjnych;
e) min. 1 specjalista ds. szkoleń posiadającym min. 12 - miesięczne doświadczenie zawodowe w charakterze szkoleniowca w zakresie technologii informatycznych.
Specjaliści dedykowani do pełnienia poszczególnych funkcji wymienionych
w pkt a) - e) nie mogą się powtarzać (nie mogą łączyć poszczególnych funkcji ze sobą).
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana metodą 0 - 1, tj. spełnia - nie spełnia
|
Sytuacja |
Zamawiający uzna warunek potwierdzajacy ekonomiczną i finansową zdolność Wykonawcy za spełniony jeśli Wykonawcy wykażą, się:
1. posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości
min. 500 000,00 PLN;
2. osiągnięciem przychodów ze sprzedaży netto za dwa ostatnie lata obrotowe
w łącznej wysokości co najmniej 1 000 000,00 PLN (jeden milion);
3. posiadaniem ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę
min. 1 000 000,00 PLN;
Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana metodą 0 - 1, tj. spełnia - nie spełnia
|
Sprawozdanie calosc |
Tak
|
Lata obrotowe |
2
|
Oswiadczenie potwierdzenia 4 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 9 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 11 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 12 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 13 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 3 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 4 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 8 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Dok podm zag 2 |
Tak
|
Dok podm zag 3 |
Tak
|
Inne dokumenty |
Dowód wniesienia wadium
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
1.Umowa może podlegać zmianie w drodze aneksu podpisanego przez Strony w przypadku:
a) zmiany przepisów obowiązujących w zakresie dotyczącym przedmiotu zamówienia, co spowodować może konieczność modyfikacji poszczególnych elementów Systemu;
b) zmian po stronie Zamawiającego polegających na zmniejszeniu lub zwiększeniu liczby jednostek organizacyjnych Zamawiającego;
c) konieczności uwzględnienia zmiany stawki podatku VAT stawek podatku obowiązujących w dacie powstania obowiązku podatkowego w czasie trwania umowy;
2. Aneks sporządzony w powyższych przypadkach nie powoduje powstania po stronie Wykonawcy roszczenia o zwiększenie należnego wynagrodzenia - z wyjątkiem ust. c) - z powodu ewentualnej zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy wobec podwyższenia stawki należnego podatku VAT, w zakresie wynagrodzenia Wykonawcy brutto. Aneks nie powoduje także powstania roszczeń o naprawienie szkody wynikłej z utraty spodziewanych korzyści przez Wykonawcę.
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
80
|
Kryt 2 |
Okres świadczenia dodatkowej usługi gwarancyjnej i utrzymaniowej dla Aplikacji WORD wyrażony w latach
|
Kryt 2p |
20
|
Adres strony internetowej siwz |
www.word.katowice.pl
|
Adres uzyskania siwz |
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Katowicach, 40-507 Katowice ul. Francuska 78. Zamówienia Publiczne
|
Data składania wniosków |
18/08/2015
|
Godzina składania wniosków |
11:00
|
Miejsce |
Wojewódzki Ośrodek Ruchu Drogowego w Katowicach, 40-507 Katowice ul. Francuska 78. SEKRETARIAT
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Czy unieważnienie |
Nie
|
Czas w miesiącach |
24
|