Roboty budowlane w budynku zlokalizowanym w Katowicach przy ul. Poniatowskiego 29, obejmujące wymianę stolarki wraz z pracami towarzyszącymi na elewacji oraz w ramach prawa opcji roboty budowlane w zakresie ogólnobudowlanym, wod.-kan., wentylacji oraz instalacji elektrycznej i niskoprądowej

Data publikacji 2015-08-11
Data zakończenia 2015-08-26 10:00:00
Instytucja Wyższy Urząd Górniczy
Miejscowość Katowice
Województwo śląskie
Branża
  • Artykuły elektroniczne,
  • Telewizje,
  • Aparatura elektryczna do telefonii napowietrznej lub telegrafii

Szczegóły

Numer ogłoszenia 119943 / 2015
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 454530007, 451113001, 454000001, 453311007, 453110000, 453121008, 317113006, 453122009, 351253002, 325526003, 323243106, 453143004, 453312008, 453324007
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w budynku zlokalizowanym w Katowicach przy ul. Poniatowskiego 29, obejmujące wymianę stolarki wraz z pracami towarzyszącymi na elewacji oraz w ramach prawa opcji roboty budowlane w zakresie ogólnobudowlanym, wod.-kan., wentylacji oraz instalacji elektrycznej i niskoprądowej.

2. Zamawiający, korzystając z prawa opcji, zgodnie z art. 34 ust. 5 ustawy, określa maksymalną wielkość przedmiotu zamówienia. Jednocześnie wskazuje, iż minimalny zakres przedmiotu zamówienia dotyczy realizacji robót budowlanych obejmujących wymianę stolarki wraz
z pracami towarzyszącymi na elewacji. Prawem opcji objęta jest realizacja robót budowlanych
w zakresie ogólnobudowlanym, wod.-kan., wentylacji oraz instalacji elektrycznej
i niskoprądowej, stanowiących pierwszy etap adaptacji budynku. Zamawiający zastrzega sobie możliwość skorzystania z prawa opcji w niepełnym zakresie.

3. Warunkiem uruchomienia prawa opcji w całości lub w części jest złożenie przez zamawiającego pisemnego oświadczenia woli w przedmiocie skorzystania z prawa opcji w określonym przez niego zakresie. W przypadku nieskorzystania przez zamawiającego z prawa opcji, wykonawcy nie przysługują żadne roszczenia z tego tytułu.

4. Warunkiem skorzystania przez zamawiającego z prawa opcji będzie uzyskanie pozytywnej decyzji o pozwoleniu na budowę robót budowlanych objętych prawem opcji.
5. Skorzystanie z prawa opcji, tj. złożenie oświadczenia, o którym mowa w ppkt 3, nastąpi najpóźniej do 30.09.2015 r. Po upływie tego terminu nie będzie możliwości skorzystania z prawa opcji.

6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlano - wykonawczy
pn. Renowacja elewacji wraz z wymianą stolarki okiennej i drzwiowej w budynku przy ulicy Poniatowskiego 29 w Katowicach - załącznik nr 1 do specyfikacji istotnych warunków zamówienia, zwanej dalej SIWZ, projekt budowlano - wykonawczy pn. Przebudowa pomieszczeń mieszkalnych ze zmianą sposobu użytkowania na pomieszczenia biurowe na I piętrze budynku mieszkalnego przy ulicy Poniatowskiego 29 w Katowicach - załącznik nr 2 do SIWZ, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót - załącznik nr 3 i 4 do SIWZ, oraz przedmiary robót - załącznik nr 5 i 6 do SIWZ.

7. Przed przystąpieniem do wykonania prac objętych zamówieniem, wykonawca powinien zapoznać się z obiektem, a ewentualne rozbieżności, które mogłyby powodować odstępstwa
od dokumentacji przetargowej należy zgłosić zamawiającemu, który doprowadzi do ustalenia właściwych rozwiązań. Zamawiający zwraca szczególną uwagę na możliwość i celowość dokonania wizji lokalnej w miejscu planowanych robót, przed złożeniem oferty. Wizję lokalną można przeprowadzić od poniedziałku do piątku w godz. 1000-1400, po uprzednim uzgodnieniu terminu z p. Wojciechem Więckiem - tel. 32/ 736 17 02.

Termin wykonania zamówienia

1. Zamawiający przekaże wykonawcy teren prac w terminie jednego dnia roboczego od dnia zawarcia umowy lub od złożenia pisemnego oświadczenia w przedmiocie skorzystania z prawa opcji oraz wskaże pozostające w jego dyspozycji przyłącza mediów. Wykonanie umowy nastąpi w terminie 8 tygodni od dnia zawarcia umowy, a w przypadku robót budowlanych objętych prawem opcji w terminie 10 tygodni od dnia złożenia wykonawcy pisemnego oświadczenia przez zamawiającego o skorzystaniu z prawa opcji.

2. Realizacja przedmiotu umowy będzie odbywała się na podstawie harmonogramu robót, opracowanego przez wykonawcę przy współudziale zamawiającego nie później niż do dnia podpisania umowy, a w przypadku robót objętych prawem opcji w ciągu jednego dnia roboczego od dnia złożenia pisemnego oświadczenia w przedmiocie skorzystania z prawa opcji przez zamawiającego. Harmonogram będzie obejmował poszczególne etapy robót i będzie stanowił integralną część umowy.

3. Zamawiający dopuszcza rozliczanie przedmiotu zamówienia fakturami częściowymi.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Wyższy Urząd Górniczy
Ulica ul. Poniatowskiego 31
Nr domu 31
Miejscowość Katowice
Kod Pocztowy 40-055
Województwo śląskie
Tel 32 736 17 04, 736 19 00
Fax 32 7361705
Internet www.wug.gov.pl
Regon 00033224500000
E-mail przetargi@wug.gov.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja rządowa centralna
Rodz zam B
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Tak
Zam uzupelniajace Zamawiający przewiduje możliwość udzielenia wykonawcy zamówień uzupełniających, stanowiących nie więcej niż 30% wartości zamówienia podstawowego, zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych
Czas Obowiązuje termin
Okres trwania zamówienia 70
Wadium nie dotyczy
Zaliczka Nie
Uprawnienie zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku
Wiedza O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący posiadania niezbędnej wiedzy i doświadczenia, tj. w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali, w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończyli, co najmniej 2 zamówienia polegające na wykonaniu robót budowlanych w obiektach objętych prawną ochroną konserwatorską zgodnie z ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2014 r., Nr 1446 j.t.) o wartości co najmniej 100 000,00 PLN brutto każde zamówienie; Uwaga: W przypadku robót budowlanych, których wartość została wyrażona w umowie w innej walucie niż PLN należy dokonać przeliczenia tej waluty na PLN przy zastosowaniu średniego kursu NBP na dzień zakończenia robót budowlanych, w przypadku robót budowlanych rozliczanych wyłącznie w walutach innych niż PLN.
Potencjał zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku
Zdolne O zamówienie mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunek dotyczący dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie, pozwalające na prawidłową realizację zamówienia, tj.: - co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia w charakterze kierownika budowy, posiadającą uprawnienia w specjalności konstrukcyjno-budowlanej do kierowania robotami bez ograniczeń, zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2013 r, poz. 1409 ze zm.), zwaną dalej ustawą Prawo budowlane, oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz posiadającą co najmniej 2 letnią praktykę na budowie przy zabytkach nieruchomych tj. spełniającą warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 roku w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych (Dz.U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987 z późn.zm.), - co najmniej jedną osobą, która będzie uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi bez ograniczeń w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych, zgodnie z ustawą Prawo budowlane oraz rozporządzeniem Ministra Transportu i Budownictwa z dnia 28 kwietnia 2006 r. w sprawie samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie (t.j. Dz. U. z 2006 r., Nr 83, poz. 578 ze zm.) lub odpowiadające im ważne uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów; Uwaga: Zamawiający dopuszcza także pełnienie ww. funkcji przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje zawodowe zdobyte w innych państwach na za zasadach określonych w z art. 12a ustawy Prawo budowlane, z uwzględnieniem ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (t.j. Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394 ze zm.).
Sytuacja zamawiający nie precyzuje wymagań w zakresie niniejszego warunku
Oswiadczenie potwierdzenia 2 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 3 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia opis 3 Wykaz należy sporządzić zgodnie z wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ. W wykazie należy wskazać jedynie roboty najważniejsze tj. roboty potwierdzające spełnianie warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa w pkt VII ppkt 1 lit. b SIWZ. Zamawiający nie wymaga informacji o robotach niewykonanych lub wykonanych nienależycie. Dowody dotyczące robót wymienionych w ww. wykazie, określające czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone, tzn.: - poświadczenie, np. referencje albo - inne dokumenty - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa powyżej. W przypadku, gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego roboty budowlane wskazane w wykazie zostały wcześniej wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania dowodów, o których mowa powyżej.
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Inne dokumenty 1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonaniu zamówienia (wzór wg załącznika nr 14 do SIWZ lub inny dokument, z którego takie zobowiązanie wynika, np. umowa). Z dokumentów złożonych w tym zakresie winno wynikać jednoznacznie, iż wykonawca będzie dysponował ww. zasobami w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz, że stosunek łączący wykonawcę z tym podmiotem gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, w szczególności, że pozwala na to: zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, charakter stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia. 2. Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy). 3. Kosztorys ofertowy.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania istotnych zmian umowy w przypadku: a) konieczności zmiany cen w przypadku, kiedy zmiana ta będzie korzystna dla zamawiającego tzn. na cenę niższą; b) konieczności zmiany terminu realizacji zamówienia, jeśli konieczność ta wynika z przyczyn, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, w szczególności z przyczyn wynikających z procesu budowlanego, opóźnień w dostawach materiałów, c) konieczności zmiany warunków realizacji umowy, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawierania umowy i wynika ona z przyczyn, za które wykonawca nie ponosi odpowiedzialności, d) konieczności zmiany warunków realizacji umowy, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek okoliczności leżących po stronie zamawiającego lub zmiana umowy jest korzystna dla zamawiającego, e) konieczności zmiany warunków realizacji umowy, jeśli konieczność ta nastąpiła na skutek działania siły wyższej (np. klęski żywiołowe, strajki generalne lub lokalne), mającego bezpośredni wpływ na terminowość wykonywania robót, f) konieczności zmiany warunków realizacji umowy, jeśli konieczność ta nastąpiła ze względu na podpisanie umowy na zamówienia dodatkowe, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy, o ile wykonywanie tych zamówień wpływa na wykonanie niniejszej umowy, g) konieczności pominięcia pewnych robót lub ich części, zastąpienia ich innymi robotami, a w szczególności robotami zamiennymi, h) ewentualnej zmiany osób uczestniczących w wykonywaniu zamówienia, w szczególności kierownika budowy, z zastrzeżeniem posiadania przez te osoby, co najmniej takich samych właściwości (kwalifikacji), pod rygorem niedopuszczenia tych osób do wykonywania czynności/pełnienia funkcji, i) ewentualnej zmiany albo rezygnacji z podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż jeżeli zmiana ta dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w celu spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, wówczas wykonawca będzie zobowiązany wykazać zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż wymagany w trakcie postepowania o udzielenie zamówienia; j) zmiany sposobu realizacji zamówienia z samodzielnej realizacji przez wykonawcę, na realizację z udziałem podwykonawców, z zastrzeżeniem, iż podwykonawcy będą posiadać właściwości niezbędne, do realizacji zamówienia oraz zmiany sposobu realizacji zamówienia z realizacji z udziałem podwykonawców na realizację samodzielną, k) zmiany powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację umowy, l) zmiany parametrów materiałów i urządzeń, które mogą nastąpić w następujących przypadkach: obniżenia kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację, konserwację i inne, poprawienia parametrów technicznych, aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany obowiązujących przepisów, m) zmiany sposobu wykonania części przedmiotu umowy będącej następstwem okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy, n) konieczności zmiany sposobu realizacji zamówienia objętego prawem opcji wynikającej z uzyskanej decyzji o pozwoleniu na budowę. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego), b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między stronami, c) zmiany samych nazw i danych teleadresowych podwykonawców. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które zamawiający może wyrazić zgodę lub nie bez podawania uzasadnienia odmowy. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody zarówno przez zamawiającego jak i przez wykonawcę. Zmiany mogą nastąpić na pisemny wniosek jednej ze stron.
Kod kryterium B
Kryt 1p 98
Kryt 2 Okres gwarancji
Kryt 2p 2
Adres strony internetowej siwz www.wug.gov.pl
Adres uzyskania siwz Wyższy Urząd Górniczy, ul. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice
Data składania wniosków 26/08/2015
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce Wyższy Urząd Górniczy, ul. Poniatowskiego 31, 40-055 Katowice
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe nie dotyczy
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)