Sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej w Szkole Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Moszczenicy, pow. piotrkowski, woj. łódzkie

Data publikacji 2016-12-02
Data zakończenia 2016-12-12 10:00:00
Instytucja Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki w Moszczenicy
Miejscowość Moszczenica
Województwo łódzkie
Branża
  • Różne produkty spożywcze,
  • Aparatura nadawcza wideo

Szczegóły

Numer ogłoszenia 357926 / 2016
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 158000006, 32223006
Adres strony internetowej siwz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów spożywczych do stołówki szkolnej na potrzeby wyżywienia uczniów i dzieci w Szkole Podstawowej im. św. w Moszczenicy, Dworcowa 9, 97 – 310 Moszczenica
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 1 do SIWZ.
Wspólny słownik zamówień (CPV)
1) Kod CPV 03221000-6 – warzywa;
2) 03222300-6 – owoce inne niż tropikalne;
3) 15811000-6 – pieczywo;
4) 15331170-9 – warzywa mrożone;
5) 03311000-2 – ryby;
6) 15800000-6 – różne produkty spożywcze;
7) 15500000-3 – produkty mleczarskie;
8) 15100000-9 - produkty zwierzęce, mięso i produkty mięsne;
9) 15111000-9 – mięso wołowe;
10) 15110000-2 – mięso.
2. Wykonawca zobowiązuje się sukcesywnie dostarczać dla Zamawiającego artykuły spożywcze przedstawione w załączniku nr 1 do SIWZ od 01.01.2017r. do 31.12.2017 roku.
3. Realizacja dostaw odbywać się będzie od poniedziałku do piątku w dni naukiszkolnej, zgodnie ze zgłoszeniem zapotrzebowania przez Zamawiającego:
1) artykuły spożywcze suche, przyprawowe i przetwory owocowo-warzywne, produkty garmażeryjne – 3 razy w tygodniu od godz. 7.00 do godz. 7.30;
2) nabiał–we wszystkie dni nauki szkolnej, od godz.6.30 do godz. 7.30;
3) pieczywo - we wszystkie dni nauki szkolnej, od godz.6.30 do godz. 7.30;
4) warzywa i owoce–we wszystkie dni nauki szkolnej, od godz.6.30 do godz. 7.30;
5) mrożonki i ryby – 2 razy w tygodniu, od godz. 6.30 do godz. 7.30;
6) mięso, przetwory wieprzowo- wołowe – we wszystkie dni nauki szkolnej, od godz. 7.00 do godz. 7.30;
7) mięso drobiowe - 1 raz w tygodniu od godz. 7.00 do godz. 7.30.
4. Realizacja dostaw w danym dniu nastąpi na podstawie zamówienia przekazanego wykonawcy w formie pisemnej, za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksem lub telefonicznie.
5. Zamawiający dopuszcza możliwość dokonania dostawy w godzinach innych niż wskazuje w ustępie 3, jeżeli różnica nie przekroczy 30 minut.
6. Towar będzie dostarczony na koszt i ryzyko wykonawcy, zorganizowanym przez wykonawcę transportem dostosowanym do rodzaju dostarczanego towaruw odpowiednich opakowaniach zapewniających właściwe zabezpieczenie przewożonych artykułów wraz z jego rozładunkiem do magazynu Zamawiającego.
7. Każdorazowa dostawa musi być zgodna pod względem jakościowym i ilościowym z bieżącym zamówieniem Zamawiającego, potwierdzona i odebrana przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego tj: intendenta lub osobę pisemne upoważnioną przez Dyrektora Szkoły Podstawowej im. św. Stanisława Kostki w Moszczenicy.
8. Wykonawca przy każdej dostawie zobowiązany jest do dołączenia dokumentu magazynowego (dowodu dostawy lub dokumentu WZ) z wyszczególnieniem produktów i ich ilości.
9. Faktury wystawiane przez Wykonawcę na koniec każdego miesiąca z wyłączeniem miesiąca grudnia, w którym faktura będzie wystawiona do dnia 23. 12.2017 r.
10. Za datę wykonania poszczególnej dostawy, uważa się datę przyjęcia zamówionych artykułów bez zastrzeżeń.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość zmianyilości zamawianych artykułów polegającej na zwiększeniu lub zmniejszeniu o 10% ilości dostarczanych produktów spożywczych w stosunku do ilości wskazanej w załączniku nr 1 do SIWZ ze względu na zwiększenie lub zmniejszenie liczby uczniów korzystających ze stołówki szkolnej.
Nie może to stanowić podstawy do wnoszenia przez Wykonawcę jakichkolwiek roszczeń.

12. Zamawiający przewiduje w okresie ferii zimowych, przerw świątecznych oraz wakacji letnich przerwę w zamawianiu dostaw określonych w zamówieniu.
13. Zamawiającemu będzie przysługiwać prawo składania reklamacji dotyczących ilości i jakości dostarczanych artykułów z żądaniem ich wymiany lub uzupełnienia.
14. Wykonawca dokona uzupełnienia lub wymiany towaru w terminie wskazanym w ofercie, nie dłuższym niż 120 minutna towar wolny od wad. Zamawiający nie odpowiada za straty poniesione przez Wykonawcę z tego tytułu.
15. Wykonawca zobowiązuje się do dostarczenia artykułów spożywczychw jakościzgodnej z powszechnie obowiązującymi przepisami, w szczególności:
1) ustawie z dnia 25 sierpnia 2006r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia (t.j. Dz.U. z 2015 r. poz. 594 z późn. zm.);
2) ustawie z dnia 21 grudnia 2000 r. o jakości handlowej artykułów rolno spożywczych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1604);
3) ustawie z dnia 16 grudnia 2005 r. o produktach pochodzenia zwierzęcego (t.j. Dz. U. z 2014 r. poz. 1577 z poźn. zm.);
4) Rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie grup środków spożywczych przeznaczonych do sprzedaży dzieciom i młodzieży w jednostkach systemu oświaty oraz wymogom, jakie muszą spełniać środki spożywcze stosowane w ramach żywienia zbiorowego dzieci młodzieży w tych jednostkach (Dz. U. z 2016 r.poz.1154);
5) właściwymi przepisami unijnymi.
16. Wykonawca jest zobowiązany spełnić wszystkie wymagane przez przepisy prawa wymogi dotyczące oznakowania towarów, transportu, załadunku, warunków higienicznych i sanitarnych oraz wymogi wynikające z norm HACCP.


Opis

Lp.
Nazwa artykułu i gramatura opakowania
Jednostka
Ilość
1 2 3 4
1. Cukier kryształ biały 1kg kg 220
2. Dżem owocowy niskosłodzony słoik o zawartości nie mniej niż 40% owoców 280g szt. 220
3. Groch łupany 400 g kg 50
4. Groszek konserwowy puszka 400g szt. 20
5. Ogórek konserwowy w słoiku 870 ml szt. 220
6. Aromat waniliowy 10 ml. szt. 20
7. Cukier puder 0,4 kg szt. 30
8. Jajka kurze kl. A szt. 6600
9. Koncentrat pomidorowy 30% 930 g szt. 300
10. Kasza jęczmienna średnia 1kg kg 35
11. Proszek do pieczenia 30g szt. 10
12. Cynamon 27g szt. 20
13. Cukier waniliowy 32 g szt. 30
14. Chrzan 290 g szt. 35
15. Mąka pszenna 1kg kg 420
16. Majeranek 10 g szt. 60
17. Olej spożywczy rzepakowy 1 l. szt.
450
18. Pieprz czarny mielony 20g-25g szt. 140
19. Ryż biały 1kg kg 140
20. Sól sodowo-potasowa 1kg kg 170
21. Barszcz biały butelka 0,4l szt. 180
22. Fasola Jaś średnia 1 kg kg 130
23. Kostki rosołowe drobiowe 180g szt. 70
24. Kwasek cytrynowy 20g szt. 40
25. Kasza manna 1 kg kg 90
26. Mąka ziemniaczana1 kg kg 8
27. Kisiel „Winiary” 77 g lub równoważny szt. 120
28. Makaron kolanko z falbanką 1 kg szt. 130
29. Makaron spaghetti 0,4 kg szt. 300
30. Makaron świderki 1kg kg 320
31. Makaron rurka „Lubella”0,4 kg lub równoważny szt. 210
32. Makaron do rosołu „Czaniec” 0,5 kg lub równoważny szt. 140
33. Makaron muszelki „Lubella” 400 g lub równoważny szt. 140
34. Makaron zacierka „Goliard” 0,25 kg lub równoważny szt. 170
35. Sos do sałatek różne smaki „Knorr” 9 g lub równoważny szt. 150
36. Rodzynki 100 g szt. 50
37. Pieprz ziarnisty 20 g szt. 30
38. Kasza jęczmienna gruba 1 kg kg 120
39. Czosnek granulowany 20 g szt. 70
40. Fasola „Jaś” drobny 1 kg szt. 50
41. Pierogi z serem 1 kg kg 200
42. Pierogi z mięsem 1 kg kg 120
43. Pierożki delikatesowe (uszka) 0,3 kg (paczka) szt. 80
44. Pierogi z kapustą i mięsem 1 kg kg 200
45. Kopytka 1kg kg 160
46. Kluski śląskie 1 kg kg 160
47. Kluski leniwe 1 kg kg 200
48. Płatki kukurydziane „Lubella” 500 g lub równoważny kg 8
49. Ziele angielskie „Interjarek” 15 g szt. 20
50. Galaretka (różne smaki) „Delecta” 75 g lub równoważny szt. 170
51. Budyń – różne smaki „Delecta” 64 g lub równoważny szt. 170
52. Liść laurowy „Interjarek” 8 g szt. 30
53. Kasza jęczmienna pęczak kg 50
54. Makaron łazanki „Lubella” 500 g lub równoważny kg 50
55. Kasza gryczana „Eska” 0,5 kg lub równoważny kg 30
56. Makaron pełnoziarnisty rurki „Lubella” 0,4 kg lub równoważny kg 60
57. Makaron pełnoziarnisty „Lubella” świderki 0,4 kg lub równoważny kg 60
58. Oliwa z oliwek „Basso” 250 ml lub równoważny szt. 30
59. Musztarda sarepska „Devaley” 210g lub równoważny szt. 30
60. Miód pszczeli lipowy „Barć” 1250g lub równoważny szt. 5
61. Płatki migdałowe „Sjesta” 60g lub równoważny szt. 10
62. Oregano „Prymat” 10g lub równoważny szt. 60
63. Bazylia „Kamis” 10g lub równoważny szt. 60
64. Zioła prowansalskie „Kamis” 10g lub równoważny szt. 70
65. Tymianek „Kamis” 10g lub równoważny szt. 60
66. Pieprz cytrynowy „Kamis” 20g lub równoważny szt. 20
67. Przyprawa curry „Apetita’ 20g lub równoważny szt. 40
68. Przyprawa gyros „Kamis” 30g lub równoważny szt. 40
69. Przyprawa lubczyk „Prymat’ 10g lub równoważny szt. 40
70. Soki owocowe „Hortex” Scoby-Doo 200 ml lub równoważny szt. 1400
71. Woda mineralna „Jurajska Junior” 0,33 l lub równoważny szt. 1950
72. Soki owocowe „Hortex” Tygrysek 200 ml lub równoważny szt. 1400
73. Przyprawa kebab „Kamis” 25g lub równoważny szt. 40
74. Przyprawa papryka słodka 20 g „Interjarek” lub równoważny szt. 10
75. Przyprawa papryka ostra 20 g „Interjarek” lub równoważny szt. 10
76. Pomidory suszone w oleju 280 g „Rolnik” lub równoważny szt. 40
77. Pomidory krojone w puszce 400 g „Łowicz” lub równoważny szt. 50
78 Żurek w butelce 0,5 „Jamar’ lub równoważny szt. 40
79. Przyprawa rozmaryn „Kamis” 15g lub równoważny szt. 40
80. Fasola czerwona konserwowa 400 g szt. 20
81. Kukurydza konserwowa 400 g szt. 40
Lp.
Nazwa artykułu i gramatura opakowania
Jednostka
Ilość
1 2 3 4
1. Masło śmietankowe o zawartości nie mniej niż 67% 250g szt. 160
2. Mleko 2% 1L L 820
3. Śmietana 12% 400g „Hej” lub równoważny l 1600
4. Serek topiony o zawartości tłuszczu nie mniej niż 25% „Hochland” 100g kg 80
5. Twaróg biały półtłusty „Czrnocin” 1 kg lub równoważny kg 220
6. Ser żółty pełnotłusty Gouda 1kg lub równoważny kg 60
7. Kefir „Czarnocin” 400 ml lub równoważny szt. 160
8. Kefir „Czarnocin” 150 g lub równoważny szt. 1400
9. Zsiadłe mleko 200 ml szt. 570
10. Ser Feta półtłusty 270 g szt. 50
11. Ser mozzarella kg 40
12. Jogurt naturalny „Czarnocin” 150 g lub równoważny szt. 4500
13. Jogurt naturalny „Czarnocin” 370 g lub równoważny szt. 100
14. Margaryna „Kasia” lub równoważny szt. 40
15. Jogurt „Fantazja” 122 g lub równoważny szt. 840
16. Jogurt „Ale owoc” 150 g lub równoważny szt. 570
Lp.
Nazwa artykułu i gramatura opakowania
Jednostka
Ilość
1 2 3 4
1. Bułka zwykła 100g szt. 570
2. Bułka tarta 1kg kg 170
3. Chleb krojony pszenno-żytni jasny 600g-900g szt. 600
4. Chleb żytni szt. 100
5. Drożdże 100 g kg 20
Lp.
Nazwa artykułu i gramatura opakowanie
Jednostka
Ilość
1 2 3 4
1 Ziemniaki jadalne typu kulinarnego (irga,bryza) kg 6000
2 Kapusta biała świeża kg 420
3 Marchew korzeń kg 620
4 Cebula biała korzeń kg 140
5 Pieczarki gat I kg 180
6 Rzodkiewka pęczek 150
7 Ogórek zielony świeży kg 250
8. Buraki czerwone świeże kg 460
9. Kapusta kwaszona kg 350
10. Jabłka gat. I kg 1700
11. Kapusta pekińska świeża kg 160
12. Seler korzeń kg 300
13. Pomidory świeże kg 80
14. Sałata zielona szt. 320
15. Kapusta czerwona świeża kg 180
16. Por szt. 250
17. Koper zielony świeży pęczek 80
18. Pietruszka korzeń kg 250
19. Kalafior szt 180
20. Banany kg 900
21. Papryka świeża czerwona kg 40
22. Ogórek kiszony kg 350
23. Mandarynki kg 600
24. Pomarańcza kg 500
25. Nektarynki kg 300
26. Gruszki kg 370
27. Czosnek główka szt. 50
28. Natka pietruszki pęczek 50
2. Arbuz kg 170
30. Brzoskwinia kg 300
31. Ananas świeży szt. 160
32. Cukinia kg 30
33. Kiwi kg 300
34. Śliwki „Węgierki” kg 250
35. Szczypiorek (pęczek) pęczek 50
36. Szczaw świeży kg 20
37. Truskawki świeże kg 150
38. Cytryna kg 20
39 Rabarbar kg 20
Lp.
Nazwa artykułu i gramatura opakowania
Jednostka
Ilość
1 2 3 4
1. Fasolka szparagowa 450g szt. 200
2. Kalafior 450 g szt. 200
3. Mieszanka jarzynowa 8-składnikowa 450g szt. 200
4. Marchew mrożona mini 450 g szt. 160
5. Mieszanka kompotowa 450 g szt. 320
6. Filet z morszczuka (bez ości, bez glazury, bez skóry) kg 150
7. Filet z miruny bez skóry kg 360
8. Filet z dorsza kg 180
9. Filet z soli kg 100
10. Brokuły 450 g szt. 200
11. Brukselka 450 g szt. 100
12. Truskawka mrożona 450g szt. 160
13. Wiśnie mrożone 450 g szt. 120
14. Barszcz ukraiński 450 g szt. 120
15. Mieszanka chińska 450 g szt. 40
16. Marchew mrożona kostka 450g szt. 25
17. Frytki 2,5 kg szt. 195
18. Szpinak mrożony „Iglotex” 450 g lub równoważny szt. 50
19. Groszek zielony mrożony ”Iglotex” 450 g lub równoważny szt. 40
Lp.
Nazwa artykułu i gramatura opakowania
Jednostka
Ilość
1 2 3 4
1 Boczek wędzony nieparzony kg 50
2 Kiełbasa wiejska* cienka o zawartości mięsa nie mniej niż 60% kg 260
3 Karczek b/k wieprzowy kg 600
4 Żeberka kg 280
5 Mortadela kg 200
6 Mięso mielone kg 550
7 Antrykot kg 60
10. Boczek surowy kg 90

11. Schab z/k wieprzowy kg 650
12. Golonka kg 20
13. Wołowina b/k kg 190
14. Smalec kg 15

*produkty z wykluczeniem mięsa mechanicznie odkostnionego.
Lp.
Nazwa artykułu i gramatura opakowania
Jednostka
Ilość
1 2 3 4
1. Filet z kurczaka surowy kg 330
2. Kurczak kg 350
4. Udziec z kurczaka kg 550
5. Porcja rosołowa b/skrz. kg 180
6. Wątróbka drobiowa kg 150
7. Mięso mielone drobiowe kg 120

Dodatkowe informacje

Biuletyn 2016
Nazwa Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kostki w Moszczenicy
Ulica ul. Dworcowa
Nr domu 9
Miejscowość Moszczenica
Kod Pocztowy 97310
Panstwo Polska
Województwo łódzkie
Tel 44 616 95 00
Fax 44 616 95 00
Email SPMca@interia.pl
Adres strony url www.sp.moszczena.eu
Regon 116107600000
Obowiązkowa Tak
Zamieszczanie obowiazkowe Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia jednostka organizacyjna administracji samorządowej
Dostep dokumentow zamowienia www.sp.moszczena.eu
Czy wymagane przeslanie ofert Tak
Wymagane przeslanie ofert inny Pisemnie
Czy podzielone na czesci Tak
Oferty lub wnioski Wszystkie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Szkoła Podstawowa im. św. Stanisława Kstki w Moszczenicy ul. Dorcowa 9, 97-10 Moszczenica, Sekretariat
Numer referencyjny 1/2016
Okres2c 31/12/2017
Szacunkowa wart zam calosc 168745.55
Waluta calosc PLN
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 Nie
Czas O
Okreslenie warunkow Zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zgodnie z art. 22 ust.1 pkt 2 ustawy Zamawiający nie określa warunków udziału w postępowaniu.
Art 24 ust 5 pkt 1 Tak
Art 24 ust 5 pkt 2 Tak
Art 24 ust 5 pkt 4 Tak
Art 24 ust 5 pkt 8 Tak
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia Tak
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Inne dokumenty niewymienione 1) formularz ofertowy wg Załącznika nr 2 do SIWZ; 2) formularz cenowy na część zamówienia, o której udzielenie ubiega się wykonawca wg załączników 3-9 do SIWZ; 3) dokumenty, z których wynika upoważnienie osób podpisujących ofertę do reprezentacji wykonawcy, w szczególności pełnomocnictwo (o ile w imieniu wykonawcy działa pełnomocnik).
Czy przewiduje udzielenie zaliczek Nie
Czy wymaga zlozenie katalogow elektronicznych Nie
Czy wymaga zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej Nie
Czy dopuszcza zlozenie oferty wariantowej zasadniczej Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Nie
Kryt 0 cena
Kryt 0p 60
Data składania wniosków 12/12/2016
Godzina składania wniosków 10:00
IV 4 4 jezyki Polski
Termin on
Termin związania ofertą 30
Zastosowanie procedury pzp Nie
IV 6 2 SkrocenieTerminu Nie
IV 6 5 Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)