Dostawa i instalacja systemu monitoringu na terenie lodowiska w obiekcie Hali Widowiskowo-Sportowej Spodek w Katowicach

Data publikacji 2018-06-26
Data zakończenia 2018-07-04 00:00:00
Instytucja Miasto Katowice
Miejscowość Katowice
Województwo śląskie
Branża
  • Monitory wideo

Szczegóły

Numer ogłoszenia 579053-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 323235008
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Dostawa i instalacja systemu monitoringu (cyfrowych urządzeń elektronicznych rejestrujących obraz kolorowy i dźwięk) na terenie lodowiska w obiekcie Hali Widowiskowo-Sportowej Spodek w Katowicach. Modernizacja obejmuje przebudowę systemu CCTV w celu spełnienia zapisów Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 roku w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych.

W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest do:

- wykonania projektu modernizacji systemu monitoringu obejmujący miejsca podlegające obowiązkowej rejestracji obrazu (kasy biletowe, bramy, furtki i inne miejsca przeznaczone do wejścia uczestników na teren imprezy masowej, drogi dla służb ratowniczych, drogi ewakuacyjne oraz ciągi komunikacyjne na terenie imprezy masowej z wyłączeniem klatek schodowych, parkingi zorganizowane na terenie imprezy masowej, sektory dla uczestników imprezy masowej, płyta boiska) oraz rejestracji dźwięku (sektory dla uczestników imprezy masowej, płyta boiska)

- montażu urządzeń rejestrujących obraz zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 roku w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych,

- wykonania niezbędnej infrastruktury sieci Ethernet

- wykonania instalacji, montażu, uruchomienia, kalibracji wymaganej ilości kamer

- upgrade istniejących stacji roboczych lub dostawę nowych urządzeń

- rozbudowy o dodatkowe stanowisko podglądu w komisariacie Policji na terenie obiektu

- upgrade serwerów CCTV IP lub dostawę nowych urządzeń

- rozbudowy macierzy dyskowych dedykowanych do rejestracji materiału wideo

- integracji z istniejącym systemem CCTV Aimetis kompleksu Spodek oraz Międzynarodowego Centrum Kongresowego

- migracji typu licencji ze Standard na Professional oraz migracji licencji systemu Aimetis na nowe serwery

- przeszkolenia personelu w zakresie prawidłowego funkcjonowania systemu oraz udzielania odpowiedzi i pomocy w okresie 3 miesięcy od zakończenia prac

- wykonania wizualnej informacji o instalacji monitoringu na obiekcie – oznakowania obiektu tablicami informacyjnymi o istniejącym systemie CCTV

- wykonania niezbędnych pomiarów pod względem Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 roku w sprawie utrwalania przebiegu imprez masowych

- demontażu obecnie zainstalowanego monitoringu oraz jego utylizacji

- przeprowadzenia w okresie gwarancji i rękojmi rocznych przeglądów wszelkich urządzeń dostarczonych w ramach niniejszego postępowania.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 0d72cfc0-6f82-49ce-a9f5-b5e7383f1954
Biuletyn 579053-N-2018
Zamawiajacy nazwa Miasto Katowice
Zamawiajacy adres ulica ul. Młyńska
Zamawiajacy adres numer domu 4
Zamawiajacy miejscowosc Katowice
Zamawiajacy kod pocztowy 40098
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo śląskie
Zamawiajacy telefon +48 32 2593302
Zamawiajacy fax 48 327 054 949
Zamawiajacy email bzp@um.katowice.pl
Adres strony url http://www.katowice.eu
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 2
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia http://bip.katowice.eu
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://bip.katowice.eu
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Oferty należy składać w formie pisemnej osobiście lub przesłać na adres podany niżej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Urząd Miasta Katowice Wydział Promocji ul. Rynek 13, 40-098 Katowice, pok. 116
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa i instalacja systemu monitoringu na terenie lodowiska w obiekcie Hali Widowiskowo-Sportowej Spodek w Katowicach
Numer referencyjny BZP.271.1.118.2018
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Dostawa i instalacja systemu monitoringu (cyfrowych urządzeń elektronicznych rejestrujących obraz kolorowy i dźwięk) na terenie lodowiska w obiekcie Hali Widowiskowo-Sportowej Spodek w Katowicach. Modernizacja obejmuje przebudowę systemu CCTV w celu spełnienia zapisów Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 roku w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych. W ramach zamówienia wykonawca zobowiązany jest do: - wykonania projektu modernizacji systemu monitoringu obejmujący miejsca podlegające obowiązkowej rejestracji obrazu (kasy biletowe, bramy, furtki i inne miejsca przeznaczone do wejścia uczestników na teren imprezy masowej, drogi dla służb ratowniczych, drogi ewakuacyjne oraz ciągi komunikacyjne na terenie imprezy masowej z wyłączeniem klatek schodowych, parkingi zorganizowane na terenie imprezy masowej, sektory dla uczestników imprezy masowej, płyta boiska) oraz rejestracji dźwięku (sektory dla uczestników imprezy masowej, płyta boiska) - montażu urządzeń rejestrujących obraz zgodnie z zapisami Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 roku w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprez masowych, - wykonania niezbędnej infrastruktury sieci Ethernet - wykonania instalacji, montażu, uruchomienia, kalibracji wymaganej ilości kamer - upgrade istniejących stacji roboczych lub dostawę nowych urządzeń - rozbudowy o dodatkowe stanowisko podglądu w komisariacie Policji na terenie obiektu - upgrade serwerów CCTV IP lub dostawę nowych urządzeń - rozbudowy macierzy dyskowych dedykowanych do rejestracji materiału wideo - integracji z istniejącym systemem CCTV Aimetis kompleksu Spodek oraz Międzynarodowego Centrum Kongresowego - migracji typu licencji ze Standard na Professional oraz migracji licencji systemu Aimetis na nowe serwery - przeszkolenia personelu w zakresie prawidłowego funkcjonowania systemu oraz udzielania odpowiedzi i pomocy w okresie 3 miesięcy od zakończenia prac - wykonania wizualnej informacji o instalacji monitoringu na obiekcie – oznakowania obiektu tablicami informacyjnymi o istniejącym systemie CCTV - wykonania niezbędnych pomiarów pod względem Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 10 stycznia 2011 roku w sprawie utrwalania przebiegu imprez masowych - demontażu obecnie zainstalowanego monitoringu oraz jego utylizacji - przeprowadzenia w okresie gwarancji i rękojmi rocznych przeglądów wszelkich urządzeń dostarczonych w ramach niniejszego postępowania.
Cpv glowny przedmiot 32323500-8
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 440000,00
Waluta calosc PLN
Okres w miesiacach 4
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow ​Zamawiający wymaga aby Wykonawca dysponował środkami finansowych lub zdolnością kredytową w wys. 300.000,000 PLN
Sytuacja finansowa informacje dodatkowe Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów , odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie nie ponosi winy.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający wymaga aby wykonawca spełnił minimalne warunki jn: 1. wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jedno zadanie obejmujące dostawę, montaż, uruchomienie systemu monitoringu w hali obiektu sportowego, widowiskowo-sportowego lub widowiskowego o wartości ww. zadania nie mniejszej niż 370.000,00 zł brutto 2. wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej jeden Systemu Monitoringu Wizyjnego, który spełnił warunki ROZPORZĄDZENIA MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI z dnia 10 stycznia 2011 r. w sprawie sposobu utrwalania przebiegu imprezy masowej, potwierdzone pozytywną opinią pokontrolną odpowiedniego Urzędu Wojewódzkiego
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe 1) Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. W odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane do realizacji których te zdolności są wymagane. 2) Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 3) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełnienia warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13–23 i ust. 5 pkt 1,2,4 i 8 ustawy. 4) Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy 5) W przypadku gdy wykonawca polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, w celu oceny czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający wymaga od wykonawcy, przedłożenia dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 6) Jeśli wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych innych podmiotów, a podmiot udostępniający swoje zdolności o których mowa w pkt 15.3.a, lub b lub c nabył je przy realizacji zamówienia jako członek konsorcjum, to winien wykazać, że bezpośrednio wykonywał tę część zamówienia, która odpowiada udostępnianym zdolnościom.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu wykonawca, którego oferta została najwyżej oceniona winien przedłożyć: 1. zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2. zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo inny dokument potwierdzający, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania lub inny dokument potwierdzający, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 3. odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 4. oświadczenie wykonawcy o niezaleganiu z opłacaniem podatków i opłat lokalnych, o których mowa w ustawie z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1785 ze zm.); 5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa powyżej: 1) pkt. 1-3 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, Dokumenty te powinny być wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. Dokument ten powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert 6. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 52 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Dokumenty te winne być wystawione odpowiednio w terminach jak określono w pkt. 52 SIWZ 7. Zamawiający wymaga od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów na potwierdzenie braku podstaw do wykluczenia 8. W przypadku wątpliwości, co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 9. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2017.570 j.t.) a) jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy Wykonawca winien wskazać miejsce dostępności tych dokumentów ( np. podać nazwę postępowania i wydział prowadzący postępowanie, b) jeśli w/w dokumenty można uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych w formie elektronicznej to wykonawca na druku oferty wskaże pod jakimi określonymi adresami są one dostępne. W takim przypadku Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę dokumenty. Dotyczy to w szczególności informacji odpowiadającej odpisowi aktualnemu Rejestru Przedsiębiorców pobieranej na podstawie art. 4 ust. 4aa ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz.U.2017.700 j.t) oraz wydruków z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej zgodnie z art. 38 ust. 4 ustawy o swobodzie działalności gospodarczej z dnia 2 lipca 2004 r. (Dz.U.2016.1829 j.t.) 10. W przypadku, gdy dokumenty w języku obcym można uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, wówczas Zamawiający wymaga przedstawienia tłumaczenia tych dokumentów na język polski.
Zakresie warunkow udzialu W celu potwierdzenia spełniania przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu dotyczących zdolności technicznej lub zawodowej zamawiający wymaga od wykonawcy, którego oferta została najwyżej oceniona przedłożenia: 1) wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert Uwaga. Jeżeli wykaz, oświadczenia lub inne złożone przez wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz którego usługi były wykonane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez zamawiającego, zamawiający wymaga załączenia do oferty w szczególności: a) oświadczenia o spełnieniu wymogów wraz z podaniem listy podstawowych urządzeń (producent, nazwa, parametry podstawowe) oraz schematów ich instalacji.
Czy wadium 1
Wadium ​Wymagane wadium w kwocie 8.800,00 zł
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zgodnie ze wzorem Umowy - załącznik nr 6 do SIWZ
IV 4 4 data 2018-07-04T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 11:50
IV 4 4 jezyki Język polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Okres realizacji
Znaczenie 40,00
  
Kryteria Cena ofertowa
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)