Zakup, dostawa i wdrożenie systemu wirtualizacji serwerów w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie dla zadania inwestycyjnego p.n. Zakup i wdrożenie systemu wirtualizacji serwerów.

Data publikacji 2018-08-06
Data zakończenia 2018-08-14 00:00:00
Instytucja Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Serwery

Szczegóły

Numer ogłoszenia 599538-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 488200002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup, dostawa i wdrożenie systemu wirtualizacji serwerów w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie dla zadania inwestycyjnego p.n. Zakup i wdrożenie systemu wirtualizacji serwerów, na który składają się:
1/ dostawa systemu, w tym: sprzętu i oprogramowania;
2/ licencje na okres równy okresowi gwarancji na przedmiot umowy;
3/ skonfigurowanie systemu w środowisku sieciowym Zamawiającego;
4/ wirtualizacja obecnie używanych serwerów Microsoft Windows 2003 - 1 szt. oraz Microsoft Windows 2008 - 2 szt.;
5/ opracowanie i złożenie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej opisującej konfigurację systemu w środowisku Zamawiającego;
6/ testowanie poprawności działania systemu - odbiór techniczny;
7/ przeprowadzenie szkolenia administratora systemu;
8/ usługa serwisu gwarancyjnego.

Wszelkie sprzęty i materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia będą fabrycznie nowe, nie używane wcześniej w jakimkolwiek zakresie, odpowiednie do ich przeznaczenia.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 d6a5e681-39d5-4445-b763-ec591b63d18e
Biuletyn 599538-N-2018
Zamawiajacy nazwa Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie
Regon 27836200000
Zamawiajacy adres ulica ul. Karasia
Zamawiajacy adres numer domu 2
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 00327
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 228 261 725
Zamawiajacy fax 228 269 278
Zamawiajacy email zamowienia@teatrpolski.waw.pl
Adres strony url www.teatrpolski.waw.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Samorządowa instytucja kultury
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.teatrpolski.waw.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny W wersji papierowej - sposób złożenia ofert został szczegółowo opisany w treści SIWZ.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Teatr Polski im. Arnolda Szyfmana w Warszawie, ul. Karasia 2, 00-327 Warszawa - w pokoju nr 24, tj. w Sekretariacie Teatru - piętro 2.
Nazwa nadana zamowieniu Zakup, dostawa i wdrożenie systemu wirtualizacji serwerów w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie dla zadania inwestycyjnego p.n. Zakup i wdrożenie systemu wirtualizacji serwerów.
Numer referencyjny ZP/TP-2/231/2018
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem niniejszego zamówienia jest zakup, dostawa i wdrożenie systemu wirtualizacji serwerów w Teatrze Polskim im. Arnolda Szyfmana w Warszawie dla zadania inwestycyjnego p.n. Zakup i wdrożenie systemu wirtualizacji serwerów, na który składają się: 1/ dostawa systemu, w tym: sprzętu i oprogramowania; 2/ licencje na okres równy okresowi gwarancji na przedmiot umowy; 3/ skonfigurowanie systemu w środowisku sieciowym Zamawiającego; 4/ wirtualizacja obecnie używanych serwerów Microsoft Windows 2003 - 1 szt. oraz Microsoft Windows 2008 - 2 szt.; 5/ opracowanie i złożenie Zamawiającemu dokumentacji powykonawczej opisującej konfigurację systemu w środowisku Zamawiającego; 6/ testowanie poprawności działania systemu - odbiór techniczny; 7/ przeprowadzenie szkolenia administratora systemu; 8/ usługa serwisu gwarancyjnego. Wszelkie sprzęty i materiały użyte do realizacji przedmiotu zamówienia będą fabrycznie nowe, nie używane wcześniej w jakimkolwiek zakresie, odpowiednie do ich przeznaczenia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do SIWZ.
Cpv glowny przedmiot 48820000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2018-10-05T00:00:00+02:00
Informacje na temat katalogow Przedmiot zamówienia winien być wykonany najpóźniej do 5 października 2018r. Szczegóły dotyczące wykonania przedmiotowego zamówienia zawarte są w treści SIWZ wraz załącznikami.
Okreslenie warunkow Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie żadnych wymagań, których spełnianie Wykonawca zobowiązany jest wykazać w sposób szczególny. Ocena spełniania warunku dokonana zostanie na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie ze wzorem zamieszczonym w Formularzu załącznika nr 3 do SIWZ.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Ocena spełniania warunku dokonana zostanie m.in. na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie ze wzorem zamieszczonym w Formularzu załącznika nr 3 do SIWZ. Ponadto: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 złotych.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Ocena spełniania warunku dokonana zostanie m.in. na podstawie złożonego przez Wykonawcę oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu - zgodnie ze wzorem zamieszczonym w Formularzu załącznika nr 3 do SIWZ. Ponadto: W zakresie posiadanego doświadczenia zawodowego: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że: 1/ w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie – wykonał należycie, co najmniej 3 [trzy] zamówienia odpowiadające rodzajowo przedmiotowi niniejszego zamówienia, tj. dostawie i wdrożeniu systemów wirtualizacji serwerów; 2/ posiada wdrożoną normę ISP/IEC 27001 lub równoważną – standaryzującą systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji. W zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia: Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował co najmniej dwoma osobami z wykształceniem wyższym inżynierskim, posiadającymi właściwe dla oferowanego rozwiązania certyfikaty techniczne, co pozwoli na wdrożenie oferowanej przez Wykonawcę technologii. Na potwierdzenia w/w warunku, tj. w zakresie osób zdolnych do wykonania zamówienia, Wykonawca zobowiązany jest złożyć odpowiednio wypełniony dokument według wzoru załącznika nr 4 do SIWZ.
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow 1
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. DO OFERTY każdy Wykonawca winien dołączyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia – według wzoru załącznika nr 3 do SIWZ [zgodnie z wytycznymi opisanymi w punktach 3.1.1 – 3.1.2 i 3.1.4 – 3.1.6]. 2. Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp – według wzoru załącznika nr 7 do SIWZ [zgodnie z wytycznymi opisanymi w punkcie 3.1.3 SIWZ]. 3. Oświadczenie Wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienie publiczne. 4. Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy. 5. DO OFERTY każdy Wykonawca winien dołączyć oświadczenie wymagane od Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – według wzoru załącznika nr 6 do SIWZ. 6. W celu oceny czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 7. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w punkcie 3.2.7 4) SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Wymagania dotyczące przedłożenia dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 3 ustawy Pzp - zostały szczegółowo opisane w ust. 3.2 SIWZ.
Zakresie warunkow udzialu 1. DO OFERTY każdy Wykonawca winien dołączyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia – według wzoru załącznika nr 3 do SIWZ [zgodnie z wytycznymi opisanymi w punktach 3.1.1 – 3.1.2 i 3.1.4 – 3.1.6]. 2. DO OFERTY każdy Wykonawca winien dołączyć aktualny na dzień składania ofert Wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, ponadto z informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami – zgodnie z wymaganiami opisanymi w punkcie 3.1.1.2 c.2 niniejszej SIWZ – według wzoru załącznika nr 4 do SIWZ [zgodnie z wytycznymi opisanymi w treści dokumentu]. 3. W celu oceny czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: - zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, - sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, - czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 4. DO OFERTY każdy Wykonawca winien dołączyć oświadczenie wymagane od Wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych w art. 13 lub art. 14 RODO – według wzoru załącznika nr 6 do SIWZ. 5. Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie m.in. aktualnych na dzień złożenia wymienionych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających: 1) Spełnianie przez Wykonawcę warunku dotyczącego sytuacji ekonomicznej i finansowej: poprzez przedłożenie ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200 000,00 złotych; 2) oświadczenia, że posiada wdrożoną normę ISP/IEC 27001 lub równoważną – standaryzującą systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji. Wymagania dotyczące przedłożenia dokumentów na potwierdzenie spełniania warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp - zostały szczegółowo opisane w ust. 3.2 SIWZ. Wymagania dotyczące przedłożenia dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia zgodnie z art. 25 ust. 1 pkt 1 ustawy Pzp - zostały szczegółowo opisane w ust. 3.2 SIWZ.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci 1. DO OFERTY każdy Wykonawca winien dołączyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie o spełnianiu przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw wykluczenia – według wzoru załącznika nr 3 do SIWZ [zgodnie z wytycznymi opisanymi w punktach 3.1.1 – 3.1.2 i 3.1.4 – 3.1.6]. 2. Zgodnie z art. 26 ust. 2 ustawy Pzp, Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie m.in. aktualnego na dzień złożenia dokumentu potwierdzającego spełnienie przez Wykonawcę warunku dotyczącego zdolności technicznej lub zawodowej poprzez przedłożenie: wykazu usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane – zgodnie z wymaganiami opisanymi w punkcie 3.1.1.2 c.1 SIWZ, oraz załączeniem dowodów, czy zostały one należycie wykonane, w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych – są należycie wykonywane, przy czym dowodami, o których mowa powyżej, są: - referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi te były wykonywane, - oświadczenie Wykonawcy – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów, o których mowa powyżej. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.
Inne dokumenty niewymienione W przypadku, gdy ofertę składa konsorcjum (w tym spółka cywilna), do oferty należy dołączyć pełnomocnictwo, dla pełnomocnika do reprezentowania Wykonawców występujących wspólnie w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i do zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Pełnomocnictwo musi jednoznacznie wynikać z umowy lub z innej czynności prawnej, mieć formę pisemną, musi w swej treści zawierać wskazanie niniejszego postępowania. Pełnomocnictwo musi być załączone w oryginale i podpisane przez uprawnionych, w świetle dokumentów rejestracyjnych, przedstawicieli Wykonawców lub mieć postać aktu notarialnego albo notarialnie potwierdzonej kopii. Wszelka korespondencja prowadzona będzie z pełnomocnikiem. Spółka cywilna dołącza w/w pełnomocnictwo lub dokument, z którego wynika w/w pełnomocnictwo, np.: poświadczone za zgodność z oryginałem kopię umowy spółki cywilnej lub uchwałę. Konsorcjum dołącza w/w pełnomocnictwo.
IV 4 14 Zamawiający wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy zawartej z Wykonawcą wyłonionym w wyniku przeprowadzonego postępowania. 1. Zamawiający będzie wymagał od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą, wniesienia najpóźniej na dzień podpisania umowy, zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 10% ceny brutto podanej w ofercie. 2. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru Wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 3. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego prowadzony przez PKO BP SA nr: 90 1020 1026 0000 1602 0248 8716. 4. Skuteczne wniesienie zabezpieczenia w pieniądzu następuje z chwilą wpływu środków na rachunek bankowy, o którym mowa w ust. 3.4.3 SIWZ. 5. Jeżeli zabezpieczenie wniesiono w pieniądzu, Zamawiający przechowuje je na oprocentowanym rachunku bankowym. 6. Jeżeli Wykonawca wnosi zabezpieczenie należytego wykonania umowy w jednej lub kilku formach, wymienionych w punkcie 3.4.2 lit. b) - e) SIWZ, przedstawione dokumenty muszą uwzględniać następujące warunki: a) w przypadku, gdy Wykonawcy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia, dokumenty te muszą obejmować swym zakresem wszelkie roszczenia Zamawiającego z tytułu związanych z wykonywaniem umowy w sprawie zamówienia publicznego działań lub zaniechań każdego z nich, b) dokumenty te będą zawierały klauzule zapłaty sumy gwarancyjnej na rzecz zamawiającego bezwarunkowo i na pierwsze żądanie, c) dokumenty te zostaną złożone w oryginale. 7. Zamawiający zwróci zabezpieczenie na zasadach i w terminach określonych we wzorze umowy, stanowiącym Załącznik nr 5 do SIWZ.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający przewiduje możliwość dokonywania zmian postanowień zawartej umowy w następujących przypadkach: 1/ potrzeby zmiany terminu realizacji umowy w sytuacji zaistnienia okoliczności niezależnych od Zamawiającego i Wykonawcy, skutkujących przerwą lub opóźnieniem w realizacji przedmiotu umowy (możliwa jest zmiana terminu realizacji umowy), z zastrzeżeniem, że termin zakończenia realizacji umowy może być przedłużony jedynie o czas, który nie zakłóci prawidłowego jej rozliczenia w ramach umowy dotacyjnej zawartej z Województwem Mazowieckim; 2/ wystąpienia Siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, w szczególności: a) pożaru infrastruktury sieciowej, b) ingerencji osób trzecich, tj. włamania do systemów informatycznych, c) awarii sprzętu sieciowego.
IV 4 4 data 2018-08-14T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 11:00
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Termin dostawy systemu
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Okres gwarancji na przedmiot umowy
Znaczenie 20,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)