DOSTAWA ARTYKUŁÓW CHEMII GOSPODARCZEJ, ŚRODKÓW CZYSTOŚCI, ŚRODKÓW HIGIENY DO AKADEMII SZTUKI WOJENNEJ

Data publikacji 2018-09-11
Data zakończenia 2018-09-19 00:00:00
Instytucja Akademia Sztuki Wojennej
Miejscowość Warszawa
Województwo mazowieckie
Branża
  • Środki czyszczące i polerujące

Szczegóły

Numer ogłoszenia 615398-N-2018
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 398000000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów i środków chemicznych do utrzymania czystości w kuchni stołówki akademickiej Akademii Sztuki Wojennej wraz z udostępnieniem systemów dozujących i dozowników oraz ich opieki serwisowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do umowy (załącznik nr 6 do SIWZ).
Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia.
1) Zamawiający wymaga, aby wszystkie zaoferowane przez Wykonawcę artykuły będące przedmiotem zamówienia spełniały wymagania zawarte w załączniku nr 2 do umowy (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) oraz wypełniały przesłanki normy prawnej, określone w poniżej wymienionych aktach normatywnych oraz ich przepisach wykonawczych:
a) ustawa z dnia 9 października 2015 roku o produktach biobójczych (Dz.U. 2015 poz. 1926) zwana dalej ustawą o produktach biobójczych;
b) ustawa z dnia 25 luty 2011 roku o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. 2018 poz. 143);
2) Produkty biobójcze muszą posiadać pozwolenie na obrót produktem biobójczym, wydanym przez Urząd Rejestracji i Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i produktów Biobójczych.
3) Zamawiający wymaga, aby wszystkie oferowane przez Wykonawcę artykuły będące przedmiotem zamówienia posiadały termin ważności na okres nie krótszy niż 6 miesięcy od daty dostawy.

2. Sposób realizacji umowy:
1) dostawy artykułów wymienionych w załączniku nr 2 do umowy będą dostarczane sukcesywnie na każdorazowe zamówienie.
2) realizacja dostaw będzie się odbywała w godzinach: od 7:30 do 13:00;

3. Wymagania dodatkowe związane z przedmiotem zamówienia: Wykonawca wraz
z dostarczeniem środków chemicznych będzie zobowiązany do:
1) udostępnienia (dostarczenia i zainstalowania) na czas trwania umowy dla nw. pozycji formularza ofertowego:
a) systemów dozujących dla poz. 19, 20 – 4 komplety (po 2 dla każdej pozycji) ;
b) dozowników dla 21, 22, 25 – 3 komplety (po jednym dla każdej pozycji);
c) dozowników umożliwiających dozowanie produktu za pomocą łokcia, z możliwością regulowania ilości dozowanego preparatu przeznaczonych do dozowania produktów
z poz. 17 i 18 – po 15 sztuk dla każdej pozycji;
d) 60 szt. butelek ze spryskiwaczem pianowym przeznaczonych na roztwory robocze do preparatów z poz. 30;
2) zapewnienia opieki serwisowej dozowników w ciągu 24 h od zgłoszenia usterki;
3) przeprowadzenia co najmniej 3 szkoleń pracowników kuchni i służb żywnościowych
z zakresu zastosowania oraz bezpiecznego użycia proponowanych produktów chemicznych,
4) pomocy i doradztwa w zakresie Dobrej Praktyki Higienicznej i Produkcyjnej i planów higieny, doradztwa w zakresie wdrażania HACCP w placówce gastronomicznej;
5) dostarczenia wraz z dostawą planów higieny, instrukcji mycia i dezynfekcji urządzeń
i poszczególnych pomieszczeń kuchennych zamawiającego dla oferowanych produktów, w formie zalaminowanej do powieszenia na ściany kuchni, oraz do wpięcia do dokumentacji HACCP, wraz z wymaganą dokumentacją (atesty, dopuszczenia, karty charakterystyki).
6) dostarczenia wraz z dostawą planu higieny, instrukcji mycia i dezynfekcji pomieszczeń (kuchnia właściwa, magazyn przykuchenny, zmywalnia, przygotowalnia ryb) oraz mycia i dezynfekcji urządzeń (zmywarka, piec konwekcyjno-parowy, krajalnica do żywności, waga, zamrażarka, szafa chłodnicza.
7) ww. materiały pomocnicze (butelki, spryskiwacze) oraz dokumentacja (plany higieny, ulotki, broszury), dostawca zobowiązany jest dostarczyć wraz z realizacją pierwszej dostawy. Urządzenia dozujące muszą być zainstalowane w przeciągu 1 tygodnia licząc od dnia realizacji pierwszej dostawy.
8) Materiały pomocnicze i urządzenia, o których mowa powyżej zostaną zwrócone Wykonawcy po zakończeniu realizacji umowy.

4. Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji i gwarantuje zamówienie 50% ilości każdego asortymentu ujętego w tabeli załącznika nr 1 do oferty, pozostałe 50% zostanie opcjonalnie zakupione w razie zajścia takiej potrzeby i w zakresie określonym przez Zamawiającego, do granicy pełnego wykorzystania wartości umowy brutto. Zamawiający zastrzega sobie prawo do trzykrotnego zwiększenia ilości określonych
w tabeli formularza ofertowego poszczególnych asortymentów z zachowaniem ich cen jednostkowych do granicy pełnego wykorzystania wartości umowy brutto.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 311aed3f-a3c1-4c30-9d0d-d2c4254a11fd
Biuletyn 615398-N-2018
Zamawiajacy nazwa Akademia Sztuki Wojennej
Regon 011574244
Zamawiajacy adres ulica al. Gen. A. Chruściela
Zamawiajacy adres numer domu 103
Zamawiajacy miejscowosc Warszawa
Zamawiajacy kod pocztowy 00-910
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo mazowieckie
Zamawiajacy telefon 261814085
Zamawiajacy fax 261813217
Zamawiajacy email i.lopacinska@akademia.mil.pl
Adres strony url www.akademia.mil.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Uczelnia Publiczna
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.akademia.mil.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny osobiście lub listownie
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Akademia Sztuki Wojennej al. Chruściela 103, 00-910 Warszawa, Punkt Podawczy ASzWoj – budynek nr 4 – portiernia (parter)
Nazwa nadana zamowieniu DOSTAWA ARTYKUŁÓW CHEMII GOSPODARCZEJ, ŚRODKÓW CZYSTOŚCI, ŚRODKÓW HIGIENY DO AKADEMII SZTUKI WOJENNEJ
Numer referencyjny PK9.261.52.2018
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa artykułów i środków chemicznych do utrzymania czystości w kuchni stołówki akademickiej Akademii Sztuki Wojennej wraz z udostępnieniem systemów dozujących i dozowników oraz ich opieki serwisowej. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 2 do umowy (załącznik nr 6 do SIWZ). Wymagania dotyczące przedmiotu zamówienia. 1) Zamawiający wymaga, aby wszystkie zaoferowane przez Wykonawcę artykuły będące przedmiotem zamówienia spełniały wymagania zawarte w załączniku nr 2 do umowy (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) oraz wypełniały przesłanki normy prawnej, określone w poniżej wymienionych aktach normatywnych oraz ich przepisach wykonawczych: a) ustawa z dnia 9 października 2015 roku o produktach biobójczych (Dz.U. 2015 poz. 1926) zwana dalej ustawą o produktach biobójczych; b) ustawa z dnia 25 luty 2011 roku o substancjach chemicznych i ich mieszaninach (Dz. U. 2018 poz. 143); 2) Produkty biobójcze muszą posiadać pozwolenie na obrót produktem biobójczym, wydanym przez Urząd Rejestracji i Produktów Leczniczych, Wyrobów Medycznych i produktów Biobójczych. 3) Zamawiający wymaga, aby wszystkie oferowane przez Wykonawcę artykuły będące przedmiotem zamówienia posiadały termin ważności na okres nie krótszy niż 6 miesięcy od daty dostawy. 2. Sposób realizacji umowy: 1) dostawy artykułów wymienionych w załączniku nr 2 do umowy będą dostarczane sukcesywnie na każdorazowe zamówienie. 2) realizacja dostaw będzie się odbywała w godzinach: od 7:30 do 13:00; 3. Wymagania dodatkowe związane z przedmiotem zamówienia: Wykonawca wraz z dostarczeniem środków chemicznych będzie zobowiązany do: 1) udostępnienia (dostarczenia i zainstalowania) na czas trwania umowy dla nw. pozycji formularza ofertowego: a) systemów dozujących dla poz. 19, 20 – 4 komplety (po 2 dla każdej pozycji) ; b) dozowników dla 21, 22, 25 – 3 komplety (po jednym dla każdej pozycji); c) dozowników umożliwiających dozowanie produktu za pomocą łokcia, z możliwością regulowania ilości dozowanego preparatu przeznaczonych do dozowania produktów z poz. 17 i 18 – po 15 sztuk dla każdej pozycji; d) 60 szt. butelek ze spryskiwaczem pianowym przeznaczonych na roztwory robocze do preparatów z poz. 30; 2) zapewnienia opieki serwisowej dozowników w ciągu 24 h od zgłoszenia usterki; 3) przeprowadzenia co najmniej 3 szkoleń pracowników kuchni i służb żywnościowych z zakresu zastosowania oraz bezpiecznego użycia proponowanych produktów chemicznych, 4) pomocy i doradztwa w zakresie Dobrej Praktyki Higienicznej i Produkcyjnej i planów higieny, doradztwa w zakresie wdrażania HACCP w placówce gastronomicznej; 5) dostarczenia wraz z dostawą planów higieny, instrukcji mycia i dezynfekcji urządzeń i poszczególnych pomieszczeń kuchennych zamawiającego dla oferowanych produktów, w formie zalaminowanej do powieszenia na ściany kuchni, oraz do wpięcia do dokumentacji HACCP, wraz z wymaganą dokumentacją (atesty, dopuszczenia, karty charakterystyki). 6) dostarczenia wraz z dostawą planu higieny, instrukcji mycia i dezynfekcji pomieszczeń (kuchnia właściwa, magazyn przykuchenny, zmywalnia, przygotowalnia ryb) oraz mycia i dezynfekcji urządzeń (zmywarka, piec konwekcyjno-parowy, krajalnica do żywności, waga, zamrażarka, szafa chłodnicza. 7) ww. materiały pomocnicze (butelki, spryskiwacze) oraz dokumentacja (plany higieny, ulotki, broszury), dostawca zobowiązany jest dostarczyć wraz z realizacją pierwszej dostawy. Urządzenia dozujące muszą być zainstalowane w przeciągu 1 tygodnia licząc od dnia realizacji pierwszej dostawy. 8) Materiały pomocnicze i urządzenia, o których mowa powyżej zostaną zwrócone Wykonawcy po zakończeniu realizacji umowy. 4. Zamawiający zastrzega sobie prawo opcji i gwarantuje zamówienie 50% ilości każdego asortymentu ujętego w tabeli załącznika nr 1 do oferty, pozostałe 50% zostanie opcjonalnie zakupione w razie zajścia takiej potrzeby i w zakresie określonym przez Zamawiającego, do granicy pełnego wykorzystania wartości umowy brutto. Zamawiający zastrzega sobie prawo do trzykrotnego zwiększenia ilości określonych w tabeli formularza ofertowego poszczególnych asortymentów z zachowaniem ich cen jednostkowych do granicy pełnego wykorzystania wartości umowy brutto.
Cpv glowny przedmiot 39800000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Waluta calosc PLN
Okres w miesiacach 24
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie,
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia wymagań w tym zakresie,
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że należycie wykonał, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonuje, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, jedną dostawę której przedmiotem zamówienia była lub jest dostawa środków chemicznych do utrzymania czystości w kuchniach (przy czym wartość dostawy była nie mniejsza niż: 100 000,00 zł brutto,. Informacje w zakresie wiedzy i doświadczenia muszą być przedstawione zgodnie z załącznikiem nr 4 do SIWZ.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1) informacja z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy, wystawionej nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy; 3) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego; 5. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w: 1) ust. 4 pkt 1) składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) ust. 4 pkt 2), składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ust. 5 zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Terminy określone w ust. 5 stosuje się. 6. Wykonawca mający siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, której dotyczy dokument wskazany w ust. 4 pkt 1) składa dokument, o którym mowa w ust. 5 pkt 1 w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 14 i 21. Jeżeli w kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument miał dotyczyć, nie wydaje się takich dokumentów – zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie tej osoby złożonym przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na miejsce zamieszkania tej osoby. Termin określony w ust. 5 pkt 1 stosuje się odpowiednio.
Zakresie warunkow udzialu 4) wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych przez Wykonawcę głównych dostaw wymaganych w rozdziale VI ust. 2 z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów na rzecz, których dostawy zostały wykonane - załącznik nr 4 do SIWZ. Dowodami potwierdzającymi, że dostawy zostały wykonane należycie są: - referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane; - oświadczenie wykonawcy, jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej. Jeśli wykonawca składa oświadczenie, zobowiązany jest podać przyczyny braku możliwości uzyskania poświadczenia.
Inne dokumenty niewymienione Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, (Informacja z otwarcia ofert) przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej zgodnie z art. 24 ust.11 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia - załącznik nr 3 do SIWZ – należy złożyć w oryginale.
Czy wadium 1
Wadium każda oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: 4 000,00 (słownie: cztery tysiące zł); 2. Wadium może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub w kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz.U. z 2016 r, poz. 359 z późn. zm.). 3. Sposób wniesienia wadium: 1) wadium wnoszone w pieniądzu wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego Bank Pekao S.A. X Oddział Warszawa nr rachunku: 70 1240 6074 1111 0010 5240 0581 z dopiskiem „wadium w postępowaniu PK9.261.52.2018”. Zaleca się kserokopię potwierdzenia przelewu załączyć do oferty; 2) pozostałe formy wadium - oryginał należy załączyć do oferty. 4. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w odpowiedniej wysokości. 1) za termin wniesienia wadium w pieniądzu uznaje się moment uznania rachunku bankowego zamawiającego kwotą wadium (zaksięgowania na rachunku Zamawiającego). 2) Zamawiający zwraca wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, oraz 2, 4 ustawy. 3) Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 3 ustawy. 4) Zamawiający zatrzymuje wadium na zasadach określonych w art. 46 ust. 4a oraz 5 ustawy.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania następujących zmian treści umowy: 1) zmiany artykułów na inne o parametrach nie gorszych niż zaoferowane przez Wykonawcę w ofercie i spełniających wymagania zawarte w SIWZ – w sytuacji wycofania artykułów z produkcji przez producenta na etapie realizacji umowy. Ciężar udowodnienia tego faktu spoczywa na Wykonawcy; 2) zmiany wysokości wynagrodzenia Wykonawcy w trakcie realizacji umowy w następujących okolicznościach: a) w przypadku wystąpienia nadzwyczajnych okoliczności jeżeli wskaźnik wzrostu cen towarów dla poszczególnych grup produktów, opublikowany przez Główny Urząd Statystyczny w publikacji branżowej – „Ceny w gospodarce narodowej- miesięczne”, ulegnie zmianie o co najmniej 5 % w stosunku do cen obowiązujących w umowie z zastrzeżeniem ust. 2; b) w przypadku zmiany stawki podatku VAT, przy czym ceny netto pozostają bez zmian, a stosownej zmianie ulegają ceny brutto; c) w przypadku zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (tekst jedn. Dz. U. z 2017 r. poz. 847); d) w przypadku zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne; - jeżeli zmiany te będą miały istotny wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę.
IV 4 4 data 2018-09-19T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki Polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Termindostawy jednostkowego zamówienia
Znaczenie 40,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)