Dostawa umundurowania leśnika 2019

Data publikacji 2019-03-13
Data zakończenia 2019-03-21 00:00:00
Instytucja Nadleśnictwo Nurzec
Miejscowość Nurzec Stacja
Województwo podlaskie
Branża
  • Odzież, obuwie, artykuły bagażowe i dodatki

Szczegóły

Numer ogłoszenia 522405-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 180000009
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest:
Dostawa umundurowania leśnika dla pracowników Nadleśnictwa Nurzec w 2019r. w ilościach wyszczególnionych poniżej:
Lp. Nazwa Jednostka miary Ilość
Mundur wyjściowy leśnika
1 Marynarka męska i damska – gabardyna lub tropik szt. 17
2 Spodnie męskie i damskie – gabardyna lub tropik szt. 28
3 Marynarka męska i damska – gabardyna z wykończeniem oleofobowym szt. 8
4 Spodnie męskie i damskie – gabardyna z wykończeniem oleofobowym szt. 15
5 Spódnica – gabardyna lub tropik szt. 4
6 Spódnica – gabardyna z wykończeniem oleofobowym szt. 1
7 Koszula męska, bluzka damska szt. 23
8 Koszula męska, bluzka damska – bawełna 100% szt. 73
9 Krawat szt. 25
10 Czapka z wizerunkiem orła szt. 12
11a Płaszcz męski szt. 5
11b Płaszcz damski szt. 1
12 Kapelusz damski lub męski szt. 5
13a Kurtka męska szt. 16
13b Kurtka damska szt. 1
14 Szalik szt. 6
15 Rękawice damskie lub męskie para 10
16a Skarpety letnie termoaktywne para 54
16b Skarpety przejściowe termoaktywne para 55
16c Skarpety zimowe termoaktywne para 30
17 Półbuty męskie, damskie para 51
Mundur codzienny leśnika
18 Koszula męska, bluzka damska z długim i krótkim rękawem szt. 25
19 Koszula męska, bluzka damska z długim rękawem i krótkim rękawem – bawełna 100% szt. 51
20 Sweter (nowy wzór) szt. 52
21 Kamizelka szt. 14
22 Bluza z polaru typu windstoper szt. 37
23 Kurtka wierzchnia szt. 7
24 Czapka zimowa szt. 8
25 Peleryna szt. 1
26 Półbuty typu „Sympatex” para 25
27 Półbuty typu „Gore-tex” para 17
Mundur terenowy leśnika
28 Bluza z kamizelką letnią szt. 12
29 Spodnie letnie szt. 64
30 Czapka letnia szt. 9
31 Kurtka zimowa szt. 7
32 Spodnie zimowe szt. 25
33 Czapka zimowa szt. 11
34 Trzewiki typu „Sympatex” para 17
35 Trzewiki typu „Gore-tex” niskie para 16
36 Trzewiki typu „Gore-tex” wysokie para 14
37 Trzewiki typu „Sympatex” z ociepleniem typu „Tinsulate” para 3
38 Trzewiki typu „Gore-tex” niskie z ociepleniem typu „Tinsulate” para 2
39 Trzewiki typu „Gore-tex” wysokie z ociepleniem typu „Tinsulate” para 10
Oznaki uzupełniające
40 Oznaki służbowe wyhaftowane bajorkiem szt. 10

Elementy umundurowania powinny odpowiadać wzorcom określonym w:
a) Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 19 grudnia 2017r. w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz. U. z 2017r., poz. 2466).
b) Zarządzenie nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych.
c) Zarządzenie nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych.
d) Zarządzenie nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 lipca 2012 r. w sprawie zmiany Zarządzenie nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 roku w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika.
e) Zarządzenie nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika.
f) Zarządzenie nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 14 marca 2005 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika.

Powyższe akty prawne oraz dokumentacja techniczno – technologiczna mundurów leśnika oraz fotograficzna dokumentacja sortów są dostępne na stronie internetowej Ośrodka Rozwojowo – Wdrożeniowego Lasów Państwowych w Bedoniu:
a) Wykaz oraz teksty aktów prawnych dotyczących sortów mundurowych jest dostępny pod linkiem: http://www.bedon.lasy.gov.pl/akty-prawne#.WlyVyDfdiUk
b) Szczegółowy opis wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczno – technologiczna zamieszczona pod linkiem: http://www.bedon.lasy.gov.pl/dokumentacja-techniczno-technologiczna#.WlyX6zfdiUk
Podane nazwy i składniki materiałów określające minimalne wymagania Zamawiającego co do standardu, właściwości oraz cech technicznych i jakościowych dostarczanych materiałów:
Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż określone w SIWZ przy zachowaniu zgodności z wzorcem munduru oraz w/w zarządzeniami dotyczącymi mundurów leśnika.
Każdy rodzaj asortymentu musi posiadać etykietę informującą, co najmniej o: nazwie i rodzaju produktu, składnikach użytych do produkcji, rozmiarze, przepisach dotyczących konserwacji, prania i czyszczenia oraz nazwę i adres producenta.
Formularz ofertowy wraz z formularzem cenowym oferty, stanowi załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz ofertowy.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 845be9e7-f104-4724-9d64-37e8e4ff4b04
Biuletyn 522405-N-2019
Zamawiajacy nazwa Nadleśnictwo Nurzec
Regon 50026615000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Akacjowa
Zamawiajacy adres numer domu 3
Zamawiajacy miejscowosc Nurzec Stacja
Zamawiajacy kod pocztowy 17-330
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo podlaskie
Zamawiajacy telefon 0-85 6565110
Zamawiajacy fax 0-85 6565129
Zamawiajacy email nurzec@bialystok.lasy.gov.pl
Adres strony url http://www.nurzec.bialystok.lasy.gov.pl/
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej Nadleśnictwo Nurzec
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_nurzec/zamowienia_publiczne
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Oferta musi być sporządzona z zachowaniem formy pisemnej pod rygorem nieważności. Oferta musi być napisana w języku polskim, powinna być sporządzona czytelnie za pomocą maszyny do pisania, komputera lub ręcznie, w sposób uniemożliwiający łatwe usunięcie zapisów, oraz podpisana przez osobę upoważnioną .
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Nurzec - Stacja ul. Akacjowa 3
Nazwa nadana zamowieniu Dostawa umundurowania leśnika 2019
Numer referencyjny S.270.04.2019
Rodzaj zamowienia 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest: Dostawa umundurowania leśnika dla pracowników Nadleśnictwa Nurzec w 2019r. w ilościach wyszczególnionych poniżej: Lp. Nazwa Jednostka miary Ilość Mundur wyjściowy leśnika 1 Marynarka męska i damska – gabardyna lub tropik szt. 17 2 Spodnie męskie i damskie – gabardyna lub tropik szt. 28 3 Marynarka męska i damska – gabardyna z wykończeniem oleofobowym szt. 8 4 Spodnie męskie i damskie – gabardyna z wykończeniem oleofobowym szt. 15 5 Spódnica – gabardyna lub tropik szt. 4 6 Spódnica – gabardyna z wykończeniem oleofobowym szt. 1 7 Koszula męska, bluzka damska szt. 23 8 Koszula męska, bluzka damska – bawełna 100% szt. 73 9 Krawat szt. 25 10 Czapka z wizerunkiem orła szt. 12 11a Płaszcz męski szt. 5 11b Płaszcz damski szt. 1 12 Kapelusz damski lub męski szt. 5 13a Kurtka męska szt. 16 13b Kurtka damska szt. 1 14 Szalik szt. 6 15 Rękawice damskie lub męskie para 10 16a Skarpety letnie termoaktywne para 54 16b Skarpety przejściowe termoaktywne para 55 16c Skarpety zimowe termoaktywne para 30 17 Półbuty męskie, damskie para 51 Mundur codzienny leśnika 18 Koszula męska, bluzka damska z długim i krótkim rękawem szt. 25 19 Koszula męska, bluzka damska z długim rękawem i krótkim rękawem – bawełna 100% szt. 51 20 Sweter (nowy wzór) szt. 52 21 Kamizelka szt. 14 22 Bluza z polaru typu windstoper szt. 37 23 Kurtka wierzchnia szt. 7 24 Czapka zimowa szt. 8 25 Peleryna szt. 1 26 Półbuty typu „Sympatex” para 25 27 Półbuty typu „Gore-tex” para 17 Mundur terenowy leśnika 28 Bluza z kamizelką letnią szt. 12 29 Spodnie letnie szt. 64 30 Czapka letnia szt. 9 31 Kurtka zimowa szt. 7 32 Spodnie zimowe szt. 25 33 Czapka zimowa szt. 11 34 Trzewiki typu „Sympatex” para 17 35 Trzewiki typu „Gore-tex” niskie para 16 36 Trzewiki typu „Gore-tex” wysokie para 14 37 Trzewiki typu „Sympatex” z ociepleniem typu „Tinsulate” para 3 38 Trzewiki typu „Gore-tex” niskie z ociepleniem typu „Tinsulate” para 2 39 Trzewiki typu „Gore-tex” wysokie z ociepleniem typu „Tinsulate” para 10 Oznaki uzupełniające 40 Oznaki służbowe wyhaftowane bajorkiem szt. 10 Elementy umundurowania powinny odpowiadać wzorcom określonym w: a) Rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 19 grudnia 2017r. w sprawie wzorów mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia (Dz. U. z 2017r., poz. 2466). b) Zarządzenie nr 50 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 18 grudnia 2017 r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych. c) Zarządzenie nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 15 lipca 2013 r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych. d) Zarządzenie nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 lipca 2012 r. w sprawie zmiany Zarządzenie nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 roku w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika. e) Zarządzenie nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika. f) Zarządzenie nr 16 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z 14 marca 2005 r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika. Powyższe akty prawne oraz dokumentacja techniczno – technologiczna mundurów leśnika oraz fotograficzna dokumentacja sortów są dostępne na stronie internetowej Ośrodka Rozwojowo – Wdrożeniowego Lasów Państwowych w Bedoniu: a) Wykaz oraz teksty aktów prawnych dotyczących sortów mundurowych jest dostępny pod linkiem: http://www.bedon.lasy.gov.pl/akty-prawne#.WlyVyDfdiUk b) Szczegółowy opis wymagań dotyczących przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja techniczno – technologiczna zamieszczona pod linkiem: http://www.bedon.lasy.gov.pl/dokumentacja-techniczno-technologiczna#.WlyX6zfdiUk Podane nazwy i składniki materiałów określające minimalne wymagania Zamawiającego co do standardu, właściwości oraz cech technicznych i jakościowych dostarczanych materiałów: Zamawiający dopuszcza zastosowanie materiałów równoważnych o parametrach technicznych nie gorszych niż określone w SIWZ przy zachowaniu zgodności z wzorcem munduru oraz w/w zarządzeniami dotyczącymi mundurów leśnika. Każdy rodzaj asortymentu musi posiadać etykietę informującą, co najmniej o: nazwie i rodzaju produktu, składnikach użytych do produkcji, rozmiarze, przepisach dotyczących konserwacji, prania i czyszczenia oraz nazwę i adres producenta. Formularz ofertowy wraz z formularzem cenowym oferty, stanowi załącznik nr 1 do SIWZ – Formularz ofertowy.
Cpv glowny przedmiot 18000000-9
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2019-12-31T00:00:00+01:00
Informacje na temat katalogow Dostawy będą realizowane sukcesywnie przy zachowaniu następujących form składania zamówienia: - indywidualnie przez poszczególnych, uprawnionych pracowników, w oparciu o upoważnienie wydane przez Zamawiającego, w punkcie sprzedaży Wykonawcy, w uzgodnionych z nim ilościach, rodzajach sortymentu i terminach, nie dłuższych niż 30 dni od złożenia zamówienia indywidualnego (podstawowa forma realizacji przedmiotu zamówienia). - niezależnie od w/w sposobu składania zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie w trakcie obowiązywania umowy do dostarczenia uzgodnionej wcześniej z Zamawiającym ilości i rodzaju sortów do siedziby Zamawiającego w terminie wskazanym przez Zamawiającego w przypadku zaistnienia takiej potrzeby po stronie Zamawiającego. Ilość i termin dostaw będą uzależnione od potrzeb Zamawiającego, jednak Wykonawca będzie zobowiązany do zrealizowania nie więcej niż 5 dostaw w trakcie obowiązywania umowy. Zamawiający złoży zamówienie o którym mowa w niniejszym punkcie w terminie nie krótszym niż 14 dni przed wymaganym terminem dostawy.
Okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 3 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 5 1
Art 24 ust 5 pkt 6 1
Art 24 ust 5 pkt 7 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen A: Potwierdzających brak podstaw wykluczenia wykonawcy z udziału w postępowaniu: 1) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności; 2) oświadczenia wykonawcy o braku orzeczenia wobec niego tytułem środka zapobiegawczego zakazu ubiegania się o zamówienia publiczne; 3) oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. B. W celu oceny, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający będzie żądać dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. C. Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia tych podmiotów z udziału w postępowaniu, wymienionych w pkt. A 1) - 3) powyżej . D. Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu, o których mowa w pkt A ppkt 1) - 3) powyżej dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem na którego zdolnościach lub sytuacji polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy. E. W przypadku wskazania przez wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt. A ppkt 1) -3) powyżej w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. F. Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych wykonawców lub wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów wymienionych w pkt A ppkt 1) - 3) powyżej. G. W przypadku wskazania przez wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w pkt A ppkt 1) -3) powyżej, które znajdują się w posiadaniu zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy, korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.
Zakresie warunkow udzialu Zamawiający nie stawia w tym zakresie żadnych wymagań.
Inne dokumenty niewymienione Na ofertę składają się: a) Wypełniony formularz ofertowy sporządzony wg wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do SIWZ. b) oświadczenie, o którym mowa w Rozdziale 7 pkt. 7.1, 7.2, 7.3, 7.4 SIWZ c) w przypadku powoływania się na zasoby podmiotów trzecich - zobowiązanie tych podmiotów d) oświadczenie umożliwiające dokonanie oceny ofert w termin płatności - na formularzu oferty. e) pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) w przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika z dokumentów rejestrowych. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie pełnomocnictwo (oryginał lub notarialnie potwierdzona kopia) do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
Zastosowanie procedury pzp 1
IV 4 4 data 2019-03-21T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki Oferta musi być napisana w języku polskim.
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria termin płatności
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)