sukcesywna dostawa papieru offsetowego przeznaczonego do druku cyfrowego dla Zakładu Graficznego UAM.

Data publikacji 2019-04-30
Data zakończenia 2019-05-14 00:00:00
Instytucja Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Miejscowość Poznań
Województwo wielkopolskie
Branża
  • Drobny sprzęt biurowy

Szczegóły

Numer ogłoszenia 542977-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 301976301
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa papieru offsetowego przeznaczonego do druku cyfrowego dla Zakładu Graficznego UAM.
2. Wspólny Słownik Zamówień: 30197630-1
3. Przedmiot zamówienia został opisany w załączniku nr 2.
4. Załącznikiem stanowiącym integralną część przyszłej umowy będzie wykaz przedmiotu zamówienia wskazujący ceny jednostkowe zgodnie ze wzorem zawartym w Załączniku Nr 2.
5. Przedmiot zamówienia będzie dostarczany sukcesywnie do Zakładu Graficznego UAM, ul. H. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań.
6. Zamawiający oczekuje towaru wysokiej jakości w pierwszym gatunku.
7. Wykonawca w formularzu cenowym (Załącznik nr 2 do SIWZ) wskaże nazwę producenta i symbol produktu jaki wycenia i jaki zostanie dostarczany do Zamawiającego po podpisaniu umowy.
8. W celu potwierdzenia, że oferowany papier spełnia parametry opisane przez Zamawiającego w SIWZ Wykonawca załączy zgodnie z rozdz. 6 pkt 6.9 SIWZ, na wezwanie Zamawiającego: opis (parametry techniczne) oferowanego papieru, zawierający minimum informacji, opisanych w formularzu cenowym wraz z próbką w postaci 2 arkuszy papieru offsetowego w formacie A4.
9. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania towaru partiami, których ilości i zakres będzie uzależniony od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Podane w załączniku nr 2 do SIWZ ilości poszczególnych artykułów są ilościami szacunkowymi, służącymi do obliczenia ceny oferty i mogą ulec zmianie (w górę lub w dół) w trakcie realizacji zawartej w wyniku niniejszego postępowania przetargowego umowy. Jednakże łączna suma wartości poszczególnych dostaw nie może przekroczyć maksymalnej wartości tej umowy. Ostateczna całkowita wartość umowy wynikająca z sumowania cen brutto częściowych dostaw wykonanych na podstawie zamówień Zamawiającego w okresie trwania umowy może być zatem niższa niż wskazana w umowie jej maksymalna wartość brutto, a Wykonawcy w takim przypadku nie będzie przysługiwać roszczenie o zapłatę różnicy pomiędzy ustaloną, w sposób wskazany wyżej, ostateczną wartością umowy, a jej wartością maksymalną.
10. Wielkość każdorazowej dostawy częściowej wynikać będzie tylko i wyłącznie z jednostronnych dyspozycji osób uprawnionych przez Zamawiającego, zgłoszonych za pomocą pisma, faxu lub maila. Wyłącza się składanie zamówień w soboty i w niedzielę.
11. Zamówiony papier offsetowy przeznaczony do druku cyfrowego dostarczony będzie w terminie maksymalnym do 5 (pięciu) dni od daty złożenia przez Zamawiającego zamówienia do Zakładu Graficznego UAM, ul. H. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań. Dostawy winny być realizowane w godzinach od 700 do 900 w dniach pracy Zamawiającego.
Termin dostawy częściowej ww. postępowania stanowi jedno z kryteriów oceny
ofert.
12. W razie stwierdzenia wad dostarczonego towaru Zamawiający ma prawo złożyć Wykonawcy stosowną reklamację (także faksem). Wykonawca winien udzielić odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku nie otrzymania przez Zamawiającego odpowiedzi w tym terminie reklamacja uważana będzie za uznaną w całości zgodnie z żądaniem Zamawiającego. W razie uznania reklamacji Wykonawca dostarczy towar bez wad w sposób wskazany w ust. 3 w terminie 3 dni od dnia uznania reklamacji.
13. Cena oferty musi zawierać koszty dostawy - transportu przedmiotu zamówienia oraz koszt rozładunku i wniesienia.
14. Dostarczone artykuły muszą spełniać wymagania techniczne, a w szczególności:
- odpowiadać wszystkim cechom określonym w opisie przedmiotu zamówienia,
- muszą być fabrycznie nowe,
- muszą posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania.
15. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców.
16. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia.
17. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.
18. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia

Dodatkowe informacje

GuidZP400 fae8ea93-d0eb-41c8-b478-fe207cc43018
Biuletyn 542977-N-2019
Zamawiajacy nazwa Uniwersytet im. A. Mickiewicza w Poznaniu
Regon 12933300000000
Zamawiajacy adres ulica ul. Wieniawskiego
Zamawiajacy adres numer domu 1
Zamawiajacy miejscowosc Poznań
Zamawiajacy kod pocztowy 61-712
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo wielkopolskie
Zamawiajacy telefon 61 8294440
Zamawiajacy fax 61 8294012
Zamawiajacy email przetargisdzp@amu.edu.pl
Adres strony url www.amu.edu.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 2
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny uczelnia publiczna
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.amu.edu.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.amu.edu.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Pisemnie na adres wskazany poniżej
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ul. Wieniawskiego 1 61-712 Poznań
Nazwa nadana zamowieniu sukcesywna dostawa papieru offsetowego przeznaczonego do druku cyfrowego dla Zakładu Graficznego UAM.
Numer referencyjny ZP/1698/D/19
Rodzaj zamowienia 1
Oferty lub wnioski 1
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest sukcesywna dostawa papieru offsetowego przeznaczonego do druku cyfrowego dla Zakładu Graficznego UAM. 2. Wspólny Słownik Zamówień: 30197630-1 3. Przedmiot zamówienia został opisany w załączniku nr 2. 4. Załącznikiem stanowiącym integralną część przyszłej umowy będzie wykaz przedmiotu zamówienia wskazujący ceny jednostkowe zgodnie ze wzorem zawartym w Załączniku Nr 2. 5. Przedmiot zamówienia będzie dostarczany sukcesywnie do Zakładu Graficznego UAM, ul. H. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań. 6. Zamawiający oczekuje towaru wysokiej jakości w pierwszym gatunku. 7. Wykonawca w formularzu cenowym (Załącznik nr 2 do SIWZ) wskaże nazwę producenta i symbol produktu jaki wycenia i jaki zostanie dostarczany do Zamawiającego po podpisaniu umowy. 8. W celu potwierdzenia, że oferowany papier spełnia parametry opisane przez Zamawiającego w SIWZ Wykonawca załączy zgodnie z rozdz. 6 pkt 6.9 SIWZ, na wezwanie Zamawiającego: opis (parametry techniczne) oferowanego papieru, zawierający minimum informacji, opisanych w formularzu cenowym wraz z próbką w postaci 2 arkuszy papieru offsetowego w formacie A4. 9. Wykonawca będzie zobowiązany do dostarczania towaru partiami, których ilości i zakres będzie uzależniony od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego. Podane w załączniku nr 2 do SIWZ ilości poszczególnych artykułów są ilościami szacunkowymi, służącymi do obliczenia ceny oferty i mogą ulec zmianie (w górę lub w dół) w trakcie realizacji zawartej w wyniku niniejszego postępowania przetargowego umowy. Jednakże łączna suma wartości poszczególnych dostaw nie może przekroczyć maksymalnej wartości tej umowy. Ostateczna całkowita wartość umowy wynikająca z sumowania cen brutto częściowych dostaw wykonanych na podstawie zamówień Zamawiającego w okresie trwania umowy może być zatem niższa niż wskazana w umowie jej maksymalna wartość brutto, a Wykonawcy w takim przypadku nie będzie przysługiwać roszczenie o zapłatę różnicy pomiędzy ustaloną, w sposób wskazany wyżej, ostateczną wartością umowy, a jej wartością maksymalną. 10. Wielkość każdorazowej dostawy częściowej wynikać będzie tylko i wyłącznie z jednostronnych dyspozycji osób uprawnionych przez Zamawiającego, zgłoszonych za pomocą pisma, faxu lub maila. Wyłącza się składanie zamówień w soboty i w niedzielę. 11. Zamówiony papier offsetowy przeznaczony do druku cyfrowego dostarczony będzie w terminie maksymalnym do 5 (pięciu) dni od daty złożenia przez Zamawiającego zamówienia do Zakładu Graficznego UAM, ul. H. Wieniawskiego 1, 61-712 Poznań. Dostawy winny być realizowane w godzinach od 700 do 900 w dniach pracy Zamawiającego. Termin dostawy częściowej ww. postępowania stanowi jedno z kryteriów oceny ofert. 12. W razie stwierdzenia wad dostarczonego towaru Zamawiający ma prawo złożyć Wykonawcy stosowną reklamację (także faksem). Wykonawca winien udzielić odpowiedzi na złożoną reklamację w terminie 7 dni od dnia jej otrzymania. W przypadku nie otrzymania przez Zamawiającego odpowiedzi w tym terminie reklamacja uważana będzie za uznaną w całości zgodnie z żądaniem Zamawiającego. W razie uznania reklamacji Wykonawca dostarczy towar bez wad w sposób wskazany w ust. 3 w terminie 3 dni od dnia uznania reklamacji. 13. Cena oferty musi zawierać koszty dostawy - transportu przedmiotu zamówienia oraz koszt rozładunku i wniesienia. 14. Dostarczone artykuły muszą spełniać wymagania techniczne, a w szczególności: - odpowiadać wszystkim cechom określonym w opisie przedmiotu zamówienia, - muszą być fabrycznie nowe, - muszą posiadać nienaruszone cechy pierwotnego opakowania. 15. Wykonawca może powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. Zamawiający żąda wskazania przez wykonawcę części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, i podania przez wykonawcę firm podwykonawców. 16. Jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu lub kryteriów selekcji, wykonawca jest obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. 17. Jeżeli zamawiający stwierdzi, że wobec danego podwykonawcy zachodzą podstawy wykluczenia, wykonawca obowiązany jest zastąpić tego podwykonawcę lub zrezygnować z powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy. 18. Powierzenie wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie tego zamówienia
Cpv glowny przedmiot 30197630-1
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Waluta calosc PLN
Data zakonczenia 2019-12-31T00:00:00+01:00
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow O udzielenie zamówienia publicznego mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące zdolności technicznej lub zawodowej. Wykonawca spełni warunek jeżeli wykaże, że: - wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie: co najmniej dwie dostawy polegającą na dostawie papieru offsetowego przeznaczonego do druku cyfrowego o wartości nie mniejszej niż 30 000 zł brutto w skali roku każda wraz z załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie wykonawcy. 1 dostawa oznacza dostawę wykonaną na podstawie 1 umowy. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej.
Zakresie warunkow udzialu Wykaz dostaw lub usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci W celu potwierdzenia, że oferowany papier spełnia parametry opisane przez Zamawiającego w SIWZ Wykonawca załączy zgodnie z rozdz. 6 pkt 6.9 SIWZ, na wezwanie Zamawiającego: opis (parametry techniczne) oferowanego papieru, zawierający minimum informacji, opisanych w formularzu cenowym wraz z próbką w postaci 2 arkuszy papieru offsetowego w formacie A4
Inne dokumenty niewymienione Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Zobowiązanie podmiotów, na zdolnościach lub sytuacji których Wykonawca polega, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Wzór oferty na dostawy wypełniony formularz ofertowy, zawierający w szczególności: wskazanie oferowanego przedmiotu zamówienia, łączną cenę ofertową brutto, zobowiązanie dotyczące terminu realizacji zamówienia, warunków płatności, oświadczenie o okresie związania ofertą oraz o akceptacji wszystkich postanowień SIWZ i wzoru umowy bez zastrzeżeń, a także informację którą część zamówienia Wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcy – załącznik nr 1 do SIWZ wypełniony formularz cenowy – załącznik nr 2 oświadczenie o niewykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu – załącznik nr 3 do SIWZ oświadczenie dotyczące podmiotu, na którego zasoby powołuje się Wykonawca – załącznik nr 3a do SIWZ (Jeżeli dotyczy) oświadczenie o podwykonawcach – załącznik nr 3b (Jeżeli dotyczy) zobowiązanie do oddania do dyspozycji Wykonawcy niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, o którym mowa w art. 22a ust. 2 ustawy Pzp – załącznik nr 5 (Jeżeli dotyczy) dowód wniesienia wadium pełnomocnictwo jeżeli Wykonawcy wspólnie ubiegają się o zamówienie, jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik
Czy wadium 1
Wadium 2 000.00 zł
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Na podstawie art. 144 ust. 1 pkt 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy w następujących przypadkach: a) w przypadku, gdy w terminie wskazanym w § 3 ust. 1 nie zostanie wykorzystana maksymalna wartość umowy brutto istnieje możliwość przedłużenia terminu realizacji umowy określonego w § 3 ust. 1 o okres nie dłuższy niż 12 miesięcy. W takim przypadku strony mogą zmienić umowę w następującym zakresie: termin zakończenia realizacji zamówienia ulegnie odpowiedniej zmianie - zostanie przedłużony do daty wskazanej przez Zamawiającego. b) w przypadku gdy po zawarciu umowy asortyment wskazany w załączniku nr 2 do umowy zostanie wycofany z produkcji i sprzedaży zastąpiony będzie innym, zaakceptowanym przez Zamawiającego, o nie gorszych parametrach, nie wyższej cenie, po przedstawieniu przez Wykonawcę oświadczenia producenta o zaistnieniu takiej okoliczności. c) w przypadku zmiany obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej przepisów dotyczących wysokości stawek podatku od towarów i usług (VAT) w zakresie obejmującym przedmiot niniejszej umowy, obie strony zobowiązują się do odpowiedniej zmiany umowy w tym zakresie, zgodnie z którą Zamawiający zapłaci cenę netto powiększoną o podatek VAT w zmienionej stawce. d) w przypadku zmiany podwykonawcy, o którym mowa w § 7 ust. 1 pod warunkiem, że wykonawca udowodni Zamawiającemu, że realizując niniejszą umowę będzie dysponował niezbędnymi zasobami nowego podmiotu, w szczególności przedstawi zobowiązanie tego podmiotu do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji niniejszej umowy oraz wykaże, że nowy podmiot spełnia warunki udziału w postepowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, z którego usług zrezygnowano. e) w przypadku rezygnacji z podwykonawcy, o którym mowa w § 7 ust. 1, a wykonawca udowodni Zamawiającemu przez przedstawienie odpowiednich dokumentów, że Wykonawca samodzielnie spełnia warunki udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, z którego usług zrezygnowano. f) w innych przypadkach wskazanych w art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
IV 4 4 data 2019-05-14T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30

Criterion

Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Temrin dostawy
Znaczenie 40,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)