1. Przedmiotem zamówienia pn.: Dostawa pomocy dydaktycznych oraz sprzętu audiowizualnego do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu: „Akademia Kompetencji Kluczowych” jest dostawa pomocy dydaktycznych do trzech szkół na terenie Gminy Końskowola. 2. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pn.: „Akademia kompetencji kluczowych”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.2 Kształcenie ogólne. 3. Zamówienie obejmuje dostawę pomocy określonych w załączniku 1a, 1b, 1c i 1d do SIWZ do szkół: 1) Szkoła Podstawowa w Końskowoli, ul. Lubelska 81; 2) Gimnazjum w Końskowoli ul. Lubelska 81; 3) Szkoła Podstawowa w Pożogu, Pożóg Stary 57e; 4) Szkoła Podstawowa w Chrząchowie, Chrząchów. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a, 1b, 1c i 1d do SIWZ. 5. Miejsce dostawy zgodnie z ust. 3 6. Zamawiający wymaga, aby dostarczone pomoce dydaktyczne stanowiące przedmiot zamówienia były fabrycznie nowe, nieużywane, posiadało wymagane parametry techniczne określone w załączniku 1a, 1b, 1c i 1d - szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, znajdowało się w stanie nieuszkodzonym, technicznie sprawnym, kompletne i gotowe do użytkowania oraz spełniało wymagane polskim prawem normy i było wolne od wad prawnych. Zamawiający wyklucza dostawę wyposażenia powystawowego. 7. Wykonawca, na co najmniej 2 dni przed planowaną dostawą, poinformuje o niej Zamawiającego uzgadniając datę oraz przewidywaną godzinę dostawy wyposażenia do danej szkoły. 8. Dostawa przedmiotu zamówienia nastąpi w dni robocze tj. poniedziałek – piątek, w godzinach ustalonych z dyrektorem danej placówki. 9. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć wyposażenie do pomieszczeń wskazanych przez zamawiającego, należy zamontować/zainstalować sprzęt, który tego wymaga 10. Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez
Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 11. W każdym przypadku, gdy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 12. W każdym przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach oznakowania określonego w art. 2 pkt 16 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dostawy spełniają wymagania równorzędne. 13. W przypadkach, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych, nie jest w stanie uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że ofertowane przez niego dostawy spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym, akceptuje inne środki dowodowe, a w szczególności dokumentacje techniczną producenta, o ile Wykonawca udowodni że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. 14. Użycie w SIWZ lub załącznikach do niej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane,
dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert
ub warunkach realizacji zamówienia. 15. W każdym przypadku, w którym Zamawiający żąda aby oferowany sprzęt posiadał deklarację CE oznacza to deklarację wynikającą z dyrektyw tzw. "Nowego Podejścia" Unii Europejskiej. 16. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 17. Podwykonawcy oraz wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w formularzu ofertowym
(załącznik Nr 2 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy
(oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców. Niepodanie w ofercie nazwy podwykonawcy nie będzie jednak
skutkowało odrzuceniem oferty. W przypadku gdy Wykonawca nie powierza wykonania żadnej części zamówienia
podwykonawcom, należy zamieścić informację „nie dotyczy”. Brak oświadczenia Wykonawcy na formularzu
ofertowym oznacza jego rezygnację z powierzenia jakiejkolwiek części zamówienia podwykonawcom. Powierzenie
wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie
tego zamówienia. Zamawiający nie żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu
zamieszczał informację o podwykonawcach w oświadczeniu wstępnym. |
GuidZP400 |
851d07ab-5aa5-47e6-8b53-b2ed81e503fe
|
Biuletyn |
568069-N-2019
|
Zamawiajacy nazwa |
Gmina Końskowola
|
Regon |
54347900000000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Pożowska
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Końskowola
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
24-130
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy telefon |
818 816 201
|
Zamawiajacy fax |
818 816 202
|
Zamawiajacy email |
ugkonskowola@post.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
1
|
Nazwa projektu programu |
Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pn. Dostawa pomocy dydaktycznych oraz sprzetu audiowizualnego do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach programu RPO WL na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, dziaąłnie 12.2 Kształcenie ogólne.
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
2
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
https://ugkonskowola.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
https://ugkonskowola.bip.lubelskie.pl/index.php?id=6
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
Oferty pod rygorem nieważności należy składać w formie pisemnej.
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
ul. Pożowska 3a 24-130 Końskowola, sekretariat
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa pomocy dydaktycznych oraz sprzętu audiowizualnego do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu: „Akademia Kompetencji Kluczowych”
|
Numer referencyjny |
ZP.271.1.16.2019
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
1. Przedmiotem zamówienia pn.: Dostawa pomocy dydaktycznych oraz sprzętu audiowizualnego do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu: „Akademia Kompetencji Kluczowych” jest dostawa pomocy dydaktycznych do trzech szkół na terenie Gminy Końskowola. 2. Zamówienie jest realizowane w ramach projektu pn.: „Akademia kompetencji kluczowych”, realizowanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Lubelskiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa 12 Edukacja, kwalifikacje i kompetencje, Działanie 12.2 Kształcenie ogólne. 3. Zamówienie obejmuje dostawę pomocy określonych w załączniku 1a, 1b, 1c i 1d do SIWZ do szkół: 1) Szkoła Podstawowa w Końskowoli, ul. Lubelska 81; 2) Gimnazjum w Końskowoli ul. Lubelska 81; 3) Szkoła Podstawowa w Pożogu, Pożóg Stary 57e; 4) Szkoła Podstawowa w Chrząchowie, Chrząchów. 4. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1a, 1b, 1c i 1d do SIWZ. 5. Miejsce dostawy zgodnie z ust. 3 6. Zamawiający wymaga, aby dostarczone pomoce dydaktyczne stanowiące przedmiot zamówienia były fabrycznie nowe, nieużywane, posiadało wymagane parametry techniczne określone w załączniku 1a, 1b, 1c i 1d - szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia, znajdowało się w stanie nieuszkodzonym, technicznie sprawnym, kompletne i gotowe do użytkowania oraz spełniało wymagane polskim prawem normy i było wolne od wad prawnych. Zamawiający wyklucza dostawę wyposażenia powystawowego. 7. Wykonawca, na co najmniej 2 dni przed planowaną dostawą, poinformuje o niej Zamawiającego uzgadniając datę oraz przewidywaną godzinę dostawy wyposażenia do danej szkoły. 8. Dostawa przedmiotu zamówienia nastąpi w dni robocze tj. poniedziałek – piątek, w godzinach ustalonych z dyrektorem danej placówki. 9. Wykonawca ma obowiązek dostarczyć wyposażenie do pomieszczeń wskazanych przez zamawiającego, należy zamontować/zainstalować sprzęt, który tego wymaga 10. Jeżeli opis przedmiotu zamówienia wskazywałyby w odniesieniu do niektórych materiałów lub urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie - Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy Pzp, dopuszcza oferowanie materiałów lub urządzeń równoważnych. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe, cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać materiały lub urządzenia oferowane przez
Wykonawcę, aby zostały spełnione wymagania stawiane przez zamawiającego. Materiały lub urządzenia pochodzące od konkretnych producentów stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Pod pojęciem „minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe” Zamawiający rozumie wymagania dotyczące materiałów lub urządzeń zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Posługiwanie się nazwami producentów/produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający, wskazując oznaczenie konkretnego producenta (dostawcy) lub konkretny produkt przy opisie przedmiotu zamówienia, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych lub lepszych parametrach. 11. W każdym przypadku, gdy Zamawiający opisuje przedmiot zamówienia poprzez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 12. W każdym przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach oznakowania określonego w art. 2 pkt 16 ustawy Pzp, Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dostawy spełniają wymagania równorzędne. 13. W przypadkach, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych, nie jest w stanie uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że ofertowane przez niego dostawy spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym, akceptuje inne środki dowodowe, a w szczególności dokumentacje techniczną producenta, o ile Wykonawca udowodni że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. 14. Użycie w SIWZ lub załącznikach do niej wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane,
dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert
ub warunkach realizacji zamówienia. 15. W każdym przypadku, w którym Zamawiający żąda aby oferowany sprzęt posiadał deklarację CE oznacza to deklarację wynikającą z dyrektyw tzw. "Nowego Podejścia" Unii Europejskiej. 16. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 17. Podwykonawcy oraz wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo. Zamawiający nie zastrzega obowiązku osobistego wykonania przez Wykonawcę kluczowych części zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest wskazać w formularzu ofertowym
(załącznik Nr 2 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy
(oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców. Niepodanie w ofercie nazwy podwykonawcy nie będzie jednak
skutkowało odrzuceniem oferty. W przypadku gdy Wykonawca nie powierza wykonania żadnej części zamówienia
podwykonawcom, należy zamieścić informację „nie dotyczy”. Brak oświadczenia Wykonawcy na formularzu
ofertowym oznacza jego rezygnację z powierzenia jakiejkolwiek części zamówienia podwykonawcom. Powierzenie
wykonania części zamówienia podwykonawcom nie zwalnia Wykonawcy z odpowiedzialności za należyte wykonanie
tego zamówienia. Zamawiający nie żąda, aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia
podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu
zamieszczał informację o podwykonawcach w oświadczeniu wstępnym.
|
Cpv glowny przedmiot |
39162100-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okres w dniach |
30
|
Informacje na temat katalogow |
Termin realizacji przedmiotu zamówienia stanowi kryterium oceny ofert. Minimalny termin realizacji zamówienia wynosi 10 dni roboczych, maksymalny 30 dni roboczych od dnia podpisania umowy.
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Zamawiający nie precyzuje warunku w tym zakresie.
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Zamawiający działając na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy odstępuje od żądania dokumentów potwierdzających spełnienie warunku udziału w postępowaniu.
|
Zakresie warunkow udzialu |
Nie dotyczy.
|
Inne dokumenty niewymienione |
Wykonawca, wraz z wypełnionym formularzem ofertowym (załącznik nr 1 do SIWZ), podpisanym przez upełnomocnionych przedstawicieli, składa: 1) kosztorys ofertowy, stanowiący załącznik nr 4a/4b/4c/4d do SIWZ 2)
pełnomocnictwo do podpisania oferty- oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza, jeżeli prawo do podpisywania oferty nie wynika z dostępnych zamawiającemu informacji 3) oryginał pełnomocnictwa do reprezentowania wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert ( o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy) samodzielnie, bez odrębnego wezwania ze strony zamawiającego przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej z innymi wykonawcami składającymi oferty w danym postępowaniu (o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23) ustawy) wg załącznika nr 5 do SIWZ. wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia". Przed podpisaniem umowy Wykonawca zobowiązany jest do złożenia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
2. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian w umowie w następujących przypadkach: 1) termin
wykonania umowy może ulec przesunięciu w przypadku opóźnień zawinionych przez Zamawiającego, 2) W
uzasadnionych przypadkach, w ramach przedmiotowego zamówienia, dopuszcza się, za zgodą zamawiającego,
możliwość dostawy innych urządzeń niż zostały wskazane przez wykonawcę w ofercie. Zmiany muszą być korzystne
11 z 13
dla Zamawiającego (zmiany na urządzenia, sprzęt posiadające co najmniej takie parametry techniczne, jakościowe i
cechy użytkowe, jak te, które stanowiły podstawę wyboru oferty) i nie mogą prowadzić do zwiększenia wynagrodzenia
Wykonawcy. Zmiana, o której mowa powyżej może być dokonana jedynie za zgodą Zamawiającego i może nastąpić w
szczególności na skutek zmian technologicznych spowodowanych na przykład następującymi okolicznościami: a)
udokumentowana niedostępność na rynku urządzeń wskazanych w ofercie spowodowana zaprzestaniem produkcji lub
wycofaniem urządzeń z rynku, b) pojawienie się na rynku urządzeń nowszej generacji pozwalających na
zaoszczędzenie kosztów eksploatacji przedmiotu umowy, posiadających lepsze parametry techniczne, użytkowe,
estetyczne od przyjętych przez Wykonawcę w ofercie. 3) Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień
umowy w stosunku do treści oferty w przypadkach, gdy: a) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem
zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami
nadzorującymi wdrażanie projektu, w ramach którego realizowane jest zamówienie, b) konieczność wprowadzenia
zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy instytucjami nadzorującymi wdrażanie
projektu, c) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących projektu lub zmian
w przepisach odnoszących się do przedmiotu zamówienia. 4) w przypadku, gdy Wykonawca w ofercie nie przewidział
korzystania z podwykonawców, przewiduje się możliwą zmianę umowy dotyczącą powierzenia przez Wykonawcę
wykonywania części zamówienia podwykonawcom lub dalszym podwykonawcom, jeżeli Wykonawca uzna to za
konieczne i złoży odpowiedni wniosek w formie pisemnej, 5) w przypadku, gdy Wykonawca w ofercie przewidział
korzystanie z podwykonawców, przewiduje się możliwą zmianę umowy dotyczącą samodzielnego wykonania
przedmiotu zamówienia lub zwiększenia bądź zmniejszenia liczby podwykonawców, jeżeli wykonawca uzna to za
konieczne i złoży odpowiedni wniosek w formie pisemnej, przy czym jeżeli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy
dotyczy podmiotu, na którego zasoby wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ust. 1 ustawy
Prawo zamówień publicznych, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, wykonawca jest
obowiązany wykazać zamawiającemu, że proponowany inny podwykonawca lub wykonawca samodzielnie spełnia je w
stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w takcie postępowania o
udzielenie zamówienia. Zgoda na zmianę, rezygnację z podwykonawcy może nastąpić pod warunkiem przedstawienia
przez Wykonawcę oświadczeń podwykonawców i dalszych podwykonawców, którzy byli związani umową z
dotychczasowym podwykonawcą, potwierdzających zapłatę przez niego należnego wynagrodzenia za wykonaną część
zamówienia do dnia dokonania zmiany umowy w tym zakresie.
|
IV 4 4 data |
2019-07-11T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
12:00
|
IV 4 4 jezyki |
jezyk polski
|
IV 4 5 okres |
30
|