| GuidZP400 | 78771993-0d6c-48df-9cb6-1b1a87c5b5cc | 
							                							                									
						| Biuletyn | 570612-N-2019 | 
							                									
						| Zamawiajacy nazwa | Gmina Książki | 
							                									
						| Regon | 87111880400000 | 
							                									
						| Zamawiajacy adres ulica | ul. Bankowa | 
							                									
						| Zamawiajacy adres numer domu | 4 | 
							                									
						| Zamawiajacy miejscowosc | Książki | 
							                									
						| Zamawiajacy kod pocztowy | 87-222 | 
							                									
						| Zamawiajacy panstwo | Polska | 
							                									
						| Zamawiajacy wojewodztwo | kujawsko-pomorskie | 
							                									
						| Zamawiajacy telefon | 56 6888165 | 
							                									
						| Zamawiajacy fax | 56 6888138 | 
							                									
						| Zamawiajacy email | sekretariat@gminaksiazki.pl | 
							                									
						| Adres strony url | www.gm-ksiazki.rbip.mojregion.info | 
							                									
						| Zamieszczanie obowiazkowe | 1 | 
							                									
						| Ogloszenie dotyczy | 1 | 
							                									
						| Czy finansowane z unii | 2 | 
							                									
						| Czy ubiegac zaklady pracy | 2 | 
							                									
						| Minimalny procent zatrudnienia | 0% | 
							                							                							                							                							                									
						| Rodzaj zamawiajacego | 2 | 
							                							                									
						| Czy zamieszczona bedzie specyfikacja | 1 | 
							                									
						| Zamieszczona bedzie specyfikacja | www.gm-ksiazki.rbip.mojregion.info | 
							                							                							                							                							                							                									
						| Nazwa nadana zamowieniu | Dostawa z montażem energooszczędnych źródeł światła oświetlenia ulicznego typu LED, na terenie gminy Książki oraz dostawa i montaż energooszczędnych źródeł światła oświetlenia wewnętrznego typu LED w wybranych budynkach gminnych. | 
							                									
						| Numer referencyjny | RG.271.6.2019 | 
							                							                									
						| Rodzaj zamowienia | 1 | 
							                							                									
						| Okreslenie przedmiotu | Przedmiotem zamówienia jest przedsięwzięcie służące poprawie efektywności energetycznej, polegające na:
1. W zakresie oświetlenia ulicznego:
- demontażu istniejących opraw sodowych oraz rtęciowych, protokolarnego przekazania i dostarczenie ich w miejsce  wskazane przez Zamawiającego (łącznie 102 sztuki), 
dostawie wraz z montażem energooszczędnych opraw drogowych typu LED, 
 na terenie gminy Książki (łącznie 102 sztuki),
montażu nowego oprzewodowania  w wysięgnikach rurowych – przewód YDY 2 x 2,5 mm2 oraz bezpiecznikowego złącza do lamp oświetlenia ulicznego zasilanych z elektroenergetycznej linii napowietrznej z przewodami izolowanymi AsXS jak, i  przewodami gołymi AL.
wykonanie dokumentacji powykonawczej dla całego zakresu przedmiotu zamówienia (zestawienie lamp w poszczególnych obwodach)
inne prace i roboty niezbędne do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, w tym między innymi:
- opracowanie projektu organizacji ruchu na czas prowadzenia robót, 
- oznakowanie, ubezpieczenie oraz zabezpieczenie przejętego placu budowy na czas robót,
- organizację zaplecza budowy,
- organizację dojść i dojazdów do posesji w trakcie prowadzenia robót,
- wykonanie robót naprawczych infrastruktury technicznej, której stan techniczny na skutek realizacji robót uległ pogorszeniu, w tym robót odtworzeniowych,
2. W zakresie oświetlenia  wewnętrznego:
- demontażu istniejących opraw świetlówkowych – 59 szt,
- demontażu istniejących świetlówkowych źródeł światła – 1399 szt,
- demontażu istniejących opraw w sali gimnastycznej – 20 szt
- dostawie wraz z montażem energooszczędnych opraw LED w tym:
natynkowych paneli LED 60x60 cm – 33 szt.,
natynkowych paneli LED 120x30 cm – 16 szt.,
opraw liniowych LED na salę gimnastyczną – 10 szt.
źródeł światła w postaci tub LED – 1399 szt.,
opraw LED na dużą salę gimnastyczną – 20 szt.
- wykonanie robót naprawczych infrastruktury technicznej, której stan techniczny na skutek realizacji robót uległ pogorszeniu, w tym robót odtworzeniowych,
- demontaż i zagospodarowanie zgodnie z obowiązującymi przepisami, na własny koszt, ryzyko                                 i odpowiedzialność, podlegających wymianie elementów dotychczasowego oświetlenia, w szczególności Wykonawca przekaże odpowiedniemu podmiotowi do utylizacji zgodnie z przepisami prawa wszelkie zdemontowane elementy, w tym żarówki i świetlówki.
3. Finansowaniu inwestycji – poprzez zapewnienie finansowania zewnętrznego.
Przedmiot zamówienia będzie w całości finansowany w ramach zewnętrznego finansowania, Wykonawca zobowiązany jest do wyboru instytucji finansującej przedmiotowe zamówienie w formie faktoringu. 
Spłata należności z tytułu dostawy oraz koszty finansowania inwestycji sfinansowane będą ratalnie przez Zamawiającego z oszczędności, uzyskanych wskutek przeprowadzenia przedsięwzięcia, służącego poprawie efektywności energetycznej.
Koszty finansowania będą brane pod uwagę przy wyborze najkorzystniejszej oferty. 
Okres finansowania: 5 (pięć) lat. 
Parametry techniczne opraw, szczegółowe określenie miejsca wykonania dostawy oraz dane techniczne niezbędne do skalkulowania oferty określone zostały w Rozdziale V SIWZ Dane techniczne. | 
							                									
						| Cpv glowny przedmiot | 31520000-7 | 
							                									
						| Szacunkowa wartosc zamowienia calosc | 0,00 | 
							                							                									
						| Okreslenie warunkow | Zamawiający uzna warunek  za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, co najmniej jedno zadanie polegające na dostawie opraw oświetlenia ledowego o wartości minimum 230.000,00 zł brutto  (słownie: dwieście trzydzieści tysięcy złotych brutto) wraz z podaniem jej rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz załączeniem dowodu, określającego czy robota została wykonana w sposób należyty oraz wskazującego czy została wykonana zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończona. Przez „dowody” należy rozumieć:
- poświadczenie, 
- inny dokument, jeżeli  uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, | 
							                									
						| Sytuacja finansowa okreslenie warunkow | Wykonawca musi posiadać zdolność ekonomiczną i finansową, dlatego musi wykazać, że:
- jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 230 000,00 zł (słownie: dwieście trzydzieści tysięcy złotych), | 
							                									
						| Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow | c) zdolność techniczna lub zawodowa 
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnymi za kierowanie robotami budowlanymi, posiadającymi kwalifikacje zawodowe, doświadczenie i wykształcenie niezbędne dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności tj.:
- Dysponowania min 1 osobą , posiadającą uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,
- Dysponowania min 2 osobami posiadających uprawnienia do prac pod napięciem PPN Zamawiający, określając wymogi w zakresie posiadanych uprawnień budowlanych dopuszcza odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów oraz odpowiadające im uprawnienia wydane obywatelom Państw Europejskiego Obszaru Gospodarczego oraz Konfederacji Szwajcarskiej, z zastrzeżeniem art. 12a oraz innych przepisów ustawy Prawo budowane ( Dz. U. z 2016r. Poz. 2255) oraz ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich  Unii Europejskiej (Dz.U. z 2016, poz. 65). 
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym
Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli  Wykonawca wykaże, że dysponuje następującym sprzętem technicznym:  minimum 1 podnośnik koszowy o zasięgu 10m i DMC do 3,5 t.. | 
							                									
						| Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie | 1 | 
							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 1 | 1 | 
							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 2 | 1 | 
							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 3 | 1 | 
							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 4 | 1 | 
							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 5 | 1 | 
							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 6 | 1 | 
							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 7 | 1 | 
							                									
						| Art 24 ust 5 pkt 8 | 1 | 
							                									
						| Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia | 1 | 
							                							                									
						| Zakresie warunkow udzialu | W celu wykazania spełniania przez Wykonawcę warunków, o których mowa 
w art. 22 ustawy Pzp i braku podstaw do wykluczenia, o których mowa w art. 24 ustawy Pzp oraz w celu potwierdzenia, że oferowane dostawy spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest złożyć, niżej wymienione oświadczenia i dokumenty:
Dokumenty składane wraz z ofertą:
1) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenia dotyczące Wykonawcy, których wzór stanowi załącznik nr 1 i 2 do formularza oferty, w zakresie wskazanym przez zamawiającego w ogłoszeniu o zamówieniu lub w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Informacje zawarte w oświadczeniu stanowią wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu.
2) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, odrębne oświadczenie dotyczące sytuacji Wykonawcy składa każdy z Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
3) Wykonawca, najpóźniej w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej (www.gm-ksiazki.rbip.mojregion.info) informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp (Wzór – Rozdział III SIWZ). Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Oświadczenie należy przedłożyć w oryginale.
4) W przypadku, gdy Wykonawca prowadzi działalność w formie spółki cywilnej, każdy ze wspólników składa odrębne oświadczenie i ewentualne dowody w zakresie określonym ust. 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, odrębne oświadczenie i ewentualne dowody w zakresie określonym ust. 3 składa każdy z Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie.
5) Dokument potwierdzający spełnienie warunku posiadania wymaganej do udziału w postępowaniu wiedzy i doświadczenia, przewidzianej w § 9 lit. a) SIWZ | 
							                									
						| Wykaz potwierdzenie okolicznosci | Zamawiający wezwie Wykonawcę, którego oferta została oceniona najwyżej do złożenia w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni, aktualnych na dzień ich złożenia niżej wymienionych dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp:
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania, o którym mowa 
w art. 24 ust. 1 pkt. 12 -23 oraz ust. 5 pkt 1 ustawy Pzp, oraz w celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, Zamawiający żąda aktualnych na dzień ich złożenia następujących oświadczeń lub dokumentów:
6) dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie niższą niż 230.000 (dwieście trzydzieści tysięcy) zł,
7) pisemne zobowiązanie innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, w przypadku gdy Wykonawca powołuje się na zasoby tych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby;
8) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
9) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
10) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy;
11) Zamawiający żąda od wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w § 9.
12) Zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia dokumentów wymienionych w § 9, dotyczących podwykonawcy, któremu zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia, a który nie jest podmiotem, na którego zdolnościach lub sytuacji wykonawca polega na zasadach określonych w art. 22a ustawy.
Dokumenty potwierdzające, że oferowane dostawy i usługi odpowiadają wymaganiom jakościowym określonym przez Zamawiającego:
13) Karty katalogowe proponowanych opraw
14) certyfikaty i inne dokumenty, w języku polskim, potwierdzające parametry oraz zgodność z obowiązującymi normami,
15) oświadczenie Banku/instytucji finansującej o zobowiązaniu do wykupu wierzytelności wykonawcy przysługującej mu wobec Zamawiającego na warunkach określonych w SIWZ lub promesa finansowania zewnętrznego neutralnego dla budżetu gminy, potwierdzającą zapewnienie źródła finansowania w okresie 5 (pięciu) lat. | 
							                									
						| Inne dokumenty niewymienione | 16) wypełniony - Formularz oferty (wg wzoru Rozdział II SIWZ);
17) oryginał lub kopię poświadczoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub wystawcę pełnomocnictwa /upoważnienia/ do reprezentowania Wykonawcy w niniejszym postępowaniu, o ile oferta została podpisana przez osoby nie umocowane do tych czynności w dokumentach rejestracyjnych firmy. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia mają obowiązek ustanowienia pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu albo do reprezentowania ich w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego.
18)  Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w zakresie wymaganych dokumentów, należy zastosować zasady przewidziane w § 7 i 8 Rozporządzenia Ministra Rozwoju w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia z dnia 26 lipca 2016 r.
19) Oświadczenia dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, składane są w oryginale.
20) Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 17), składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
21) Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
22) W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenie o niepodleganiu wykluczeniu oraz o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu składa oddzielnie każdy z Wykonawców, którzy wspólnie ubiegają się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
23) Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu.
24) W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, o których mowa powyżej w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania 
o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu oraz spełniają warunki udziału 
w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń i dokumentów. | 
							                							                							                							                							                							                									
						| Zastosowanie procedury pzp | 1 | 
							                									
						| Zmiana umowy | 1 | 
							                									
						| Zmiana umowy tekst | 1. Zmiany umowy mogą zostać dokonane zgodnie z art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych.
2. Zamawiający przewiduje możliwości dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie, której dokonano wyboru Wykonawcy, w następującym zakresie:
1) zmiany terminu wykonania przedmiotu umowy wyłącznie z przyczyn niezależnych od Wykonawcy i mających wpływ na wykonanie przedmiotu umowy lub jego poszczególnych elementów, w następujących przypadkach:
a) siły wyższej, to znaczy niezależnego od stron losowego zdarzenia zewnętrznego, które było niemożliwe do przewidzenia w momencie zawarcia umowy i któremu nie można było zapobiec mimo dochowania należytej staranności;
b) przekroczenia przewidzianych przepisami prawa terminów trwania procedur administracyjnych, liczonych zgodnie z zasadami określonymi w kodeksie postępowania administracyjnego;
c) konieczność wstrzymania świadczenia dostawy i usługi z przyczyn nie wynikających z winy Wykonawcy;
d) przesunięcia się terminu realizacji dostaw i usług z uwagi na realizację zadań przez innych Wykonawców na tych samych obiektach;
e) przesunięcia się terminu w związku z wymogami właściciela sieci energetycznej.
2) w przypadku zmiany stanu prawnego lub faktycznego, które mają wpływ na treść zawartej umowy;
3) w przypadku zmian podmiotowych po stronie Wykonawcy lub Zamawiającego;
4) uzasadnionych przyczyn technicznych lub funkcjonalnych powodujących konieczność zmiany sposobu wykonania umowy;
      5) w przypadku, gdy oferowany model sprzętu zostanie wycofany z produkcji możliwa jest zmiana modelu sprzętu na model inny, tego samego producenta, o nie gorszych parametrach technicznych, co sprzęt zaproponowany w ofercie, pod warunkiem przedstawienia stosownego oświadczenia producenta o zaprzestaniu produkcji modelu sprzętu, który został zaproponowany w ofercie. | 
							                									
						| IV 4 4 data | 2019-07-17T00:00:00+02:00 | 
							                									
						| IV 4 4 godzina | 10:00 | 
							                							                									
						| IV 4 5 okres | 30 |