Wykonanie portalu wraz z wdrożeniem i wprowadzeniem danych z bieżących zasobów oraz gwarancją utrzymania, w ramach realizacji projektu „Poprawa komunikacji pomiędzy Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Lublinie a społeczeństwem poprzez narzędzia informatyczne – e – drzwi do ochrony środowiska” RPLU.02.01.00-06-0023/16 – II części

Data publikacji 2019-07-19
Data zakończenia 2019-07-29 00:00:00
Instytucja Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie
Miejscowość Lublin
Województwo lubelskie
Branża
  • Pakiety oprogramowania i systemy informatyczne,
  • Usługi konfiguracji oprogramowania

Szczegóły

Numer ogłoszenia 575243-N-2019
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 480000008, 722650000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie portalu wraz z wdrożeniem i wprowadzeniem danych z bieżących zasobów oraz gwarancją utrzymania,
w ramach realizacji projektu „Poprawa komunikacji pomiędzy Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Lublinie a społeczeństwem poprzez narzędzia informatyczne – e – drzwi do ochrony środowiska” RPLU.02.01.00-06-0023/16 – II części:
Część I - Portal - utworzenie, wprowadzenie danych, gwarancja utrzymania
Część II - Konfiguracja serwerów, wdrożenie środowiska wirtualizacji, polityka zabezpieczeń, wsparcie techniczne.
2. Zakres zamówienia obejmuje:
2.1. Część I - wykonanie portalu - serwisu internetowego, dostępnego na domenie Zamawiającego,
2.2. Część II - zaprojektowanie i stworzenia bezpiecznej, solidnej i stabilnej struktury informatycznej bazującej na najlepszych obecnych praktykach, rekomendowanych przez producentów zastosowanych rozwiązań, zapewniającej wykorzystanie wirtualizacji systemów na bazie posiadanych przez Zamawiającego: sprzętu, systemów i licencji.
3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ będący jednocześnie załącznikiem nr 1 do umowy.

4. Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na wykonanie zamówienia wg podziału:
Część I - Portal - utworzenie, wprowadzenie danych, gwarancja utrzymania
Część II - Konfiguracja serwerów, wdrożenie środowiska witrualizacji, polityka zabezpieczeń, wsparcie techniczne.
5. Wykonawca składający ofertę na wykonanie więcej niż jednej części winien podać
w ofercie warunki wykonania każdej części zamówienia oddzielnie.
6. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących czynności polegające na:
6.1. Część I:
6.1.1. wykonanie i wdrożenie portalu
6.1.2. wprowadzenie danych do portalu
6.2. Część II:
6.2.1. konfiguracja serwerów
6.2.2. wdrożenie środowiska wirtualizacji oraz polityki zabezpieczeń
6.2.3. wsparcie techniczne

Dodatkowe informacje

GuidZP400 25047529-b8f8-4bb6-bcaf-2e1978fe3694
Biuletyn 575243-N-2019
Zamawiajacy nazwa Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie
Regon 60418276000000
Zamawiajacy adres ulica Bazylianówka
Zamawiajacy adres numer domu 46
Zamawiajacy miejscowosc Lublin
Zamawiajacy kod pocztowy 20-144
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo lubelskie
Zamawiajacy telefon 81 710 65 00
Zamawiajacy fax 81 710 65 01
Zamawiajacy email sekretariat.lublin@rdos.gov.pl
Adres strony url www.lublin.rdos.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu "Poprawa komunikacji pomiędzy Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Lublinie a społeczeństwem poprzez narzędzia informatyczne – e – drzwi do ochrony środowiska”
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 1
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.bip.lublin.rdos.gov.pl (w zakładce Zamówienia Publiczne/Zamówienia publiczne)
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Ofertę należy złożyć w trwale zamkniętej kopercie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, osobiście lub za pośrednictwem posłańca.
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Lublinie, ul. Bazylianówka 46, 20-144 Lublin (sekretariat - I piętro).
Nazwa nadana zamowieniu Wykonanie portalu wraz z wdrożeniem i wprowadzeniem danych z bieżących zasobów oraz gwarancją utrzymania, w ramach realizacji projektu „Poprawa komunikacji pomiędzy Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Lublinie a społeczeństwem poprzez narzędzia informatyczne – e – drzwi do ochrony środowiska” RPLU.02.01.00-06-0023/16 – II części
Numer referencyjny WOF.261.3.5.2019.WM
Rodzaj zamowienia 2
Czy podzielone na czesci 1
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy 2
Okreslenie przedmiotu 1. Przedmiotem zamówienia jest wykonanie portalu wraz z wdrożeniem i wprowadzeniem danych z bieżących zasobów oraz gwarancją utrzymania, w ramach realizacji projektu „Poprawa komunikacji pomiędzy Regionalną Dyrekcją Ochrony Środowiska w Lublinie a społeczeństwem poprzez narzędzia informatyczne – e – drzwi do ochrony środowiska” RPLU.02.01.00-06-0023/16 – II części: Część I - Portal - utworzenie, wprowadzenie danych, gwarancja utrzymania Część II - Konfiguracja serwerów, wdrożenie środowiska wirtualizacji, polityka zabezpieczeń, wsparcie techniczne. 2. Zakres zamówienia obejmuje: 2.1. Część I - wykonanie portalu - serwisu internetowego, dostępnego na domenie Zamawiającego, 2.2. Część II - zaprojektowanie i stworzenia bezpiecznej, solidnej i stabilnej struktury informatycznej bazującej na najlepszych obecnych praktykach, rekomendowanych przez producentów zastosowanych rozwiązań, zapewniającej wykorzystanie wirtualizacji systemów na bazie posiadanych przez Zamawiającego: sprzętu, systemów i licencji. 3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ będący jednocześnie załącznikiem nr 1 do umowy. 4. Zamawiający w niniejszym postępowaniu dopuszcza możliwość składania ofert częściowych na wykonanie zamówienia wg podziału: Część I - Portal - utworzenie, wprowadzenie danych, gwarancja utrzymania Część II - Konfiguracja serwerów, wdrożenie środowiska witrualizacji, polityka zabezpieczeń, wsparcie techniczne. 5. Wykonawca składający ofertę na wykonanie więcej niż jednej części winien podać w ofercie warunki wykonania każdej części zamówienia oddzielnie. 6. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących czynności polegające na: 6.1. Część I: 6.1.1. wykonanie i wdrożenie portalu 6.1.2. wprowadzenie danych do portalu 6.2. Część II: 6.2.1. konfiguracja serwerów 6.2.2. wdrożenie środowiska wirtualizacji oraz polityki zabezpieczeń 6.2.3. wsparcie techniczne
Cpv glowny przedmiot 48000000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Informacje na temat katalogow Termin wykonania zamówienia: Część I – do 120 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy. Część II – od 10 do 30 dni kalendarzowych, zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy złożonym w ofercie. UWAGA !!! (DOTYCZY CZĘŚCI II) - Rozpoczęcie wdrożenia nastąpi nie wcześniej niż po upływie 70 dni kalendarzowych od daty zawarcia Umowy.
Okreslenie warunkow W odniesieniu do tego warunku Zamawiający nie określa minimalnych poziomów zdolności.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow W odniesieniu do tego warunku Zamawiający nie określa minimalnych poziomów zdolności.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow Wykonawca winien wykazać: 1. dla części I: Wykonanie lub wykonywanie minimum 3 usług (w tym minimum jednej dla administracji publicznej) polegających na wdrożeniu portali mapowych z mapą interaktywną z funkcjami analitycznymi o wartości nie mniejszej niż 45 000 zł brutto każda, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie. Dla usług rozliczanych w walucie innej niż PLN, równowartość co najmniej 45 000 PLN brutto, wg średniego kursu NBP na dzień zawarcia umów. . . 2. Dysponowanie osobami, skierowanymi przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, tj.: a) dla części I: - minimum 1 osobą, posiadającą minimum 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu projektów mających na celu wdrażanie portali mapowych z funkcjami analitycznymi w administracji publicznej, b) dla części II: - minimum 1 osobą, która posiada ważny certyfikat VCAP 6 Data Center Virtualization (VMware Certified Advanced Professional 6 Data Center Virtualization) lub nowszy - minimum 1 osobą, która posiada ważny certyfikat VCP 6 Data Center Virtualization (VMware Certified Professional 6 Data Center Virtualization) lub nowszy, - minimum 1 osobą, która posiada ważny certyfikat Microsoft MCSE 2012 lub wyższy wystawiony przez firmę Microsoft, - minimum 1 osobą, która posiada ważny certyfikat Microsoft MCSE 2016 lub wyższy wystawiony przez firmę Microsoft, . . Jedna osoba może posiadać więcej niż jeden z powyższych certyfikatów za wyjątkiem wymaganych certyfikatów firmy VMware.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen Odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
Zakresie warunkow udzialu 1. dla części I: Wykaz usług wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, potwierdzający wykonanie lub wykonywanie minimum 3 usług (w tym minimum jednej dla administracji publicznej) polegających na wdrożeniu portali mapowych z mapą interaktywną z funkcjami analitycznymi o wartości nie mniejszej niż 45 000 zł brutto każda, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie z załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy lub usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie wykonawcy. W przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 2. Wykaz osób, skierowanych przez wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich uprawnień, niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie dysponowania tymi osobami potwierdzający dysponowanie: a) dla części I: - minimum 1 osobą, posiadającą minimum 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu projektów mających na celu wdrażanie portali mapowych z funkcjami analitycznymi w administracji publicznej, b) dla części II: - minimum 1 osobą, która posiada ważny z certyfikat VCAP 6 Data Center Virtualization (VMware Certified Advanced Professional 6 Data Center Virtualization) lub nowszy - minimum 1 osobą, która posiada ważny certyfikat VCP 6 Data Center Virtualization (VMware Certified Professional 6 Data Center Virtualization) lub nowszy, - minimum 1 osobą, która posiada ważny certyfikat Microsoft MCSE 2012 lub wyższy wystawiony przez firmę Microsoft, - minimum 1 osobą, która posiada ważny certyfikat Microsoft MCSE 2016 lub wyższy wystawiony przez firmę Microsoft,
Inne dokumenty niewymienione 1. Formularz ofertowy - w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie należy podać nazwy (firmy) oraz dokładne adresy wszystkich wykonawców składających ofertę wspólną. 2. Oświadczenie o części zamówienia, której wykonanie, wykonawca zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o firmach podwykonawców - w przypadku powierzenia przez wykonawcę części zamówienia podwykonawcom. 3. Wykonany zgodnie z wymaganiami zał. nr 6 do SIWZ prototyp portalu mapowego. 4. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy, w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z art. 23 ustawy Prawo zamówień publicznych (dotyczy również wspólników spółki cywilnej). 5. Pełnomocnictwo do występowania w imieniu wykonawcy, w przypadku gdy dokumenty składające się na wniosek popsuje osoba, której umocowanie do reprezentowania wykonawcy nie będzie wynikać odpowiednio z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej. 6. Oświadczenie wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej; w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu. 7. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. W celu ochrony, czy wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, dokument musi określać w szczególności: 7.1. zakres dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu; 7.2. sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.3. zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 7.4. czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 8. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 8. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt III.4 ppkt 1 składa dokument wystawiony w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzający, że nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 9. Dokument, o którym mowa w ppkt 8., powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 10. Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w ppkt 8, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis ppkt 9 stosuje się.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Część I - Dopuszczalna jest zmiana osób będących przedstawicielami stron wymienionych w § 4 ust. 10, § 4 ust. 14 pkt 1 i 2 oraz § 4 ust. 15 pkt 1 i 2, w przypadku śmierci, rozwiązania umowy o pracę, długotrwałej choroby, zmian personalnych w strukturze organizacyjnej. . . Część II - Dopuszczalna jest zmiana osób będących przedstawicielami stron wymienionych w § 4 ust. 5, § 4 ust. 9 pkt 1 i 2 oraz § 4 ust. 10 pkt 1 i 2, w przypadku śmierci, rozwiązania umowy o pracę, długotrwałej choroby, zmian personalnych w strukturze organizacyjnej.
IV 4 4 data 2019-07-29T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 09:30
IV 4 4 jezyki Język polski.
IV 4 5 okres 30

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Część I - Portal - utworzenie, wprowadzenie danych, gwarancja utrzymania
Zalacznik cpv glowny przedmiot 48000000-8
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 120
Zalacznik informacje dodatkowe Termin wykonania zamówienia: Część I – do 120 dni kalendarzowych od daty zawarcia umowy.
Zalacznik krotki opis 1. Część I - wykonanie portalu - serwisu internetowego, dostępnego na domenie Zamawiającego, 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ będący jednocześnie załącznikiem nr 1 do umowy. 3. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących czynności polegające na: 3.1. Część I: 3.1.1. wykonanie i wdrożenie portalu 3.1.2. wprowadzenie danych do portalu
  
Zalacznik czesc nr 2
Zalacznik nazwa Część II - Konfiguracja serwerów, wdrożenie środowiska wirtualizacji, polityka zabezpieczeń, wsparcie techniczne.
Zalacznik cpv glowny przedmiot 72265000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,00
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik informacje dodatkowe Termin wykonania zamówienia: Część II – od 10 do 30 dni kalendarzowych, zgodnie z oświadczeniem Wykonawcy złożonym w ofercie. UWAGA!!! - Rozpoczęcie wdrożenia nastąpi nie wcześniej niż po upływie 70 dni kalendarzowych od daty zawarcia Umowy.
Zalacznik krotki opis 1. Część II - zaprojektowanie i stworzenia bezpiecznej, solidnej i stabilnej struktury informatycznej bazującej na najlepszych obecnych praktykach, rekomendowanych przez producentów zastosowanych rozwiązań, zapewniającej wykorzystanie wirtualizacji systemów na bazie posiadanych przez Zamawiającego: sprzętu, systemów i licencji. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 1 do SIWZ będący jednocześnie załącznikiem nr 1 do umowy. 3. Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umów o pracę osób wykonujących czynności polegające na: 3.2. Część II: 3.2.1. konfiguracja serwerów 3.2.2. wdrożenie środowiska wirtualizacji oraz polityki zabezpieczeń 3.2.3. wsparcie techniczne
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)