GuidZP400 |
9916bffd-51ed-4e3f-84bb-23fbda888b38
|
Biuletyn |
578033-N-2019
|
Zamawiajacy nazwa |
Biblioteka Narodowa
|
Regon |
00027595500000
|
Zamawiajacy adres ulica |
al. Niepodległości
|
Zamawiajacy adres numer domu |
213
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Warszawa
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
02-086
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
mazowieckie
|
Zamawiajacy telefon |
22 6082271
|
Zamawiajacy fax |
22 6082624
|
Zamawiajacy email |
przetargi@bn.org.pl, s.majcher@bn.org.pl
|
Adres strony url |
http://www.bn.org.pl/
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
1
|
Nazwa projektu programu |
„Patrimonium – digitalizacja i udostępnienie polskiego dziedzictwa narodowego ze zbiorów Biblioteki Narodowej oraz Biblioteki Jagiellońskiej” współfinansowanego w ramach poddziałania 2.3.2. Cyfrowe udostępnienie zasobów kultury Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego na podstawie umowy o dofinansowanie nr POPC.02.03.02-00-0017/16 zawartej w dniu 16.01.2017 r. w Warszawie.
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
3
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
http://www.bn.org.pl/
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
http://www.bn.org.pl/
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
w formie pisemnej za pośrednictwem operatora pocztowego, osobiście lub za pośrednictwem posłańca
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Biblioteka Narodowa, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, Kancelaria (pok. 283)
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa wraz z montażem przestrzeni dyskowej do Biblioteki Narodowej na potrzeby projektu "Patrimonium”
|
Numer referencyjny |
XIV.263.9.2019
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia jest dostawa wraz z montażem przestrzeni dyskowej do Biblioteki Narodowej na potrzeby projektu „Patrimonium - digitalizacja i udostępnienie polskiego dziedzictwa narodowego ze zbiorów Biblioteki Narodowej oraz Biblioteki Jagiellońskiej”.
|
Cpv glowny przedmiot |
30233141-1
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okres w dniach |
30
|
Informacje na temat katalogow |
A. W związku z wejściem w życie w dniu 25 maja 2018 roku nowych standardów ochrony danych
osobowych, które zostają wprowadzone Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia
2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu
takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwane dalej: „Ogólne rozporządzenie o ochronie danych” lub „RODO”),
Zamawiający - Biblioteka Narodowa z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa, działając w
postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego prowadzonego pod nazwą "Dostawa wraz z montażem szaf w celu
rozbudowy posiadanych przez Bibliotekę Narodową bibliotek taśmowych IBM TS3500" – Znak sprawy XIV.263.8.2019, jako
administrator danych osobowych (osób fizycznych) pozyskanych w związku z prowadzeniem postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego, na podstawie art. 13 Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, informuje co następuje: 1)
Administratorem danych jest: Biblioteka Narodowa z siedzibą w Warszawie, al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa. 2) Dane
kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: daneosobowe@bn.org.pl. 3) Cel przetwarzania danych osobowych:
przeprowadzenie i dokumentowanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego; zawarcie umowy w sprawie
zamówienia publicznego; archiwizacja protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego wraz z załącznikami w
rozumieniu art. 96 ust. 2 ustawy Pzp; archiwizacja postępowania zgodnie z przepisami archiwalno-kancelaryjnymi
obowiązującymi w Bibliotece Narodowej. 4) Odbiorcami danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona
zostanie dokumentacja postępowania na podstawie art. 96 ust. 3 i art. 139 ust. 3 ustawy Pzp w zw. z art. 8 ustawy Pzp, art. 2 ust. 1
ustawy z dnia 6 września 2001r. o dostępie do informacji publicznej. 5) Podstawa prawna przetwarzania danych: Przetwarzanie
danych osobowych jest niezbędne do wypełnienia ciążącego na administratorze obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z
dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych i aktów wykonawczych do ustawy (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c. RODO)
oraz przetwarzanie pozyskanych danych osobowych jest niezbędne do wykonania zadania realizowanego w interesie publicznym
lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. e. RODO). 6) Podanie
danych osobowych wskazanych w formularzach ofertowych, Wykazach osób, wyjaśnieniach i uzupełnieniach dokumentów
gromadzonych zgodnie z rozporządzeniem Ministra Rozwoju z dnia 26.07.2016 r. w sprawie rodzaju dokumentów, jakich może
żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego (Dz.U.2016r. poz. 1126, z późn. zm.)
jest wymogiem ustawowym/warunkiem zawarcia umowy, pod rygorem wykluczenia wykonawcy z postępowania/odrzucenia
oferty wykonawcy. 7) Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane wynoszą odpowiednio: a) zgodnie z przepisami
archiwalno-kancelaryjnymi obowiązującymi w Bibliotece Narodowej przez okres 5 lat od dnia zakończenia postępowania liczony
w pełnych latach kalendarzowych począwszy od dnia 1 stycznia roku następującego po dniu zakończenia postępowania, b) w
przypadku podpisania umowy przez okres 10 lat, od dnia zakończenia umowy, liczony w pełnych latach kalendarzowych
począwszy od dnia 1 stycznia roku następującego po dniu zakończenia Umowy, chyba że niezbędny będzie dłuższy okres
przetwarzania np.: z uwagi na obowiązki archiwizacyjne, dochodzenie roszczeń lub inne wymagane przepisami powszechnie
obowiązującego prawa, c) w okresie nie krótszym niż dopuszczalny dla zmiany deklaracji VAT. 8) Osoba, której dane osobowe
dotyczą ma prawo dostępu do treści swoich danych, ich sprostowania, lub ograniczenia przetwarzania, z tym zastrzeżeniem, że: a)
skorzystanie z prawa do sprostowania danych nie może skutkować zmianą wyniku postępowania, ani zmianą treści umowy w
sprawie zamówienia publicznego w zakresie niezgodnym z ustawą oraz nie może spowodować naruszenia integralności protokołu
oraz jego załączników; b) skorzystanie z prawa do ograniczenia przetwarzanie nie znajdzie zastosowania w odniesieniu do
przechowywania danych w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej, lub w celu ochrony praw innej osoby
fizycznej/prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego. Osobie,
której dane osobowe dotyczą nie przysługuje prawo do usunięcia danych osobowych (tzw. prawo do bycia zapomnianym) z
uwagi na wyłączenie art. 17 ust. 3 lit. b., d. lub e. RODO. Osobie, której dane osobowe dotyczą nie przysługuje prawo do
przenoszenia danych na podstawie art. 20 ust. 1 RODO. 9) W odniesieniu do danych osobowych decyzje nie będą podejmowane
w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO. 10) Dane mogą być udostępniane przez Bibliotekę Narodową innym
podmiotom upoważnionym do uzyskania informacji na podstawie odrębnych przepisów prawa. 11) Osoba, której dane osobowe
dotyczą ma prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna, iż przetwarzanie danych
osobowych narusza przepisy RODO. 2. Więcej informacji na temat ochrony danych osobowych w Bibliotece Narodowej znajduje
się w Polityce Prywatności na stronie administratora: www.bn.org.pl. 3. Wykonawca ubiegając się o udzielenie zamówienia
publicznego zobowiązany jest do wypełnienia obowiązku informacyjnego: przewidzianego w art. 13 RODO wobec osób
fizycznych, których dane osobowe dotyczą, i od których dane te wykonawca pozyskał bezpośrednio; przewidzianego w art. 14
RODO wobec osób fizycznych, których dane osobowe przekazuje Zamawiającemu i Bibliotece Narodowej, i których dane
pośrednio pozyskał, chyba że znajdzie zastosowanie co najmniej jedno z wyłączeń, o których mowa w art. 14 ust. 5 RODO. B.
Zamawiający wymaga, aby oferta Wykonawcy zawierała wypełniony i podpisany Formularz oferty sporządzony wg wzoru
stanowiącego Załącznik nr 4 do SIWZ
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
W celu spełnienia warunku w zakresie sytuacji ekonomicznej lub finansowej Wykonawca zobowiązany
jest wykazać, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości minimum 100 000,00 zł (słownie: sto tysięcy
złotych).
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Zamawiający wymaga, by Wykonawca wykazał, że
1) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonał należycie
co najmniej dwa zamówienia, polegające na dostawie przestrzeni dyskowej do macierzy dyskowej, przy czym wartość każdego z zamówień wynosiła minimum 100 000,00 zł brutto;
2) dysponuje odpowiednią zdolnością techniczną pozwalającą na dostawę
i instalację macierzy wyrażającą się w tym, że Wykonawca jest autoryzowanym partnerem producenta rozbudowywanej macierzy, to jest Wykonawca musi się znajdować na liście partnerów producenta macierzy dyskowej.
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Zakresie warunkow udzialu |
1. Zgodnie z § 2 ust. 2 pkt 3 oraz ust. 4 pkt 2 i pkt 4 Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 r. w sprawie
rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. poz.
1126 z późn. zm.), zwanego dalej „Rozporządzeniem”, w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, o
których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, Zamawiający żąda złożenia przez Wykonawcę, w odpowiedzi na wezwanie
Zamawiającego na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp: 1) informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert; 2) Wykazu dostaw wykonanych, a w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert,
a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat
wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane – sporządzony wg wzoru w Załączniku nr 3 do SIWZ,
oraz załączeniem dowodów określających czy te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie, przy czym
dowodami, o których mowa, są referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego dostawy były
wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o
obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów – oświadczenie Wykonawcy; w przypadku
świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte
wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 3) Opisu środków
organizacyjno-technicznych zastosowanych przez Wykonawcę w celu zapewnienia jakości, potwierdzającego, że Wykonawca
dysponuje odpowiednimi zdolnościami technicznymi wyrażającymi się w tym, że Wykonawca jest autoryzowanym partnerem
producenta oferowanych urządzeń, co oznacza, że musi znajdować się na liście partnerów producenta. 2. Zgodnie z §2 ust. 3
Rozporządzenia, jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć wymaganych przez Zamawiającego
dokumentów, o których mowa w ust. 1 pkt 1, Zamawiający dopuszcza złożenie przez wykonawcę innych dokumentów, o
których mowa w art. 26 ust. 2c ustawy Pzp.
|
Inne dokumenty niewymienione |
1. W przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innego podmiotu w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z art. 22a ust. 1
ustawy Pzp, Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą zobowiązania tego podmiotu albo innego dokumentu służącego
wykazaniu udostępnienia Wykonawcy potencjału przez ten podmiot w zakresie określonym w art. 22a ust. 1 ustawy Pzp. 2. W
przypadku, gdy oferta oraz dołączone do niej żądane przez Zamawiającego oświadczenia i dokumenty są podpisane przez
osobę niewymienioną jako osoba upoważniona do reprezentowania Wykonawcy w ogólnodostępnych rejestrach –
dokumentach rejestrowych Wykonawcy (np. KRS, CEIDG), Zamawiający żąda złożenia wraz z ofertą stosownego
pełnomocnictwa dla tej osoby. Szczegółowe wymagania dotyczące pełnomocnictwa opisano w Rozdziale XI SIWZ. 3.
Zgodnie z art. 24 ust. 11 ustawy Pzp, Wykonawca, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie
internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest obowiązany złożyć Zamawiającemu oświadczenie o
przynależności lub braku przynależności do tej samej, co Wykonawcy, którzy złożyli odrębne oferty, grupy kapitałowej w
rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. z 2018 r. poz. 798, 650,1637 i
1669), o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wzór oświadczenia, o którym mowa powyżej zostanie zamieszczony
na stronie internetowej przez Zamawiającego jednocześnie z zamieszczeniem informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5
ustawy Pzp (informacja z otwarcia ofert).
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
1. Na mocy art. 45 ust. 1 ustawy Pzp Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
2. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości:
8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych).
3. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert.
4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach:
1) pieniądzu,
2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo- kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym,
3) gwarancjach bankowych,
4) gwarancjach ubezpieczeniowych,
5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2018 r. poz. 110, 650, 1000 i 1669).
5. Wadium wnoszone w pieniądzu Wykonawca zobowiązany jest wpłacić przelewem na poniższy rachunek bankowy Zamawiającego (konto Biblioteki Narodowej):
56 1130 1017 0020 1461 0620 0005.
Tytuł przelewu powinien zawierać następujący zapis:
„Wadium – XIV.263.9.2019 – Dostawa wraz z montażem przestrzeni dyskowej do Biblioteki Narodowej na potrzeby projektu Patrimonium”
6. W przypadku wadium wnoszonego w innej formie niż w pieniądzu, dokument „wadialny” powinien zawierać zapis: Wadium dotyczy przetargu nieograniczonego, znak sprawy XIV.263.9.2019, pod nazwą: Dostawa wraz z montażem przestrzeni dyskowej do Biblioteki Narodowej na potrzeby projektu Patrimonium.
7. Gwarancję lub poręczenie Wykonawca zobowiązany jest złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego wraz z ofertą (w osobnej, opisanej kopercie), al. Niepodległości 213,
02-086 Warszawa, w pokoju 283 (Kancelaria). Ponadto zaleca się, aby Wykonawca załączył do oferty kopię dokumentu wadialnego/dowód wniesienia wadium, np. kopię wniesionej gwarancji, poręczenia lub polecenia przelewu.
8. Gwarancja lub poręczenie musi obejmować odpowiedzialność za wszystkie przypadki powodujące zatrzymanie wadium przez Zamawiającego określone w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy Pzp. Gwarancja lub poręczenie musi zawierać w swojej treści nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie wystawcy dokumentu do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty wadium płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego. Jako Beneficjenta wadium wnoszonego w formie poręczeń lub gwarancji należy wskazać - Bibliotekę Narodową z siedzibą przy al. Niepodległości 213, 02-086 Warszawa. Wadium wniesione w formie gwarancji (bankowej czy ubezpieczeniowej) musi mieć taką samą płynność jak wadium wniesione w pieniądzu - dochodzenie roszczenia z tytułu wadium wniesionego w tej formie nie może być utrudnione. Dlatego w treści gwarancji powinna znaleźć się klauzula stanowiąca, iż wszystkie spory odnośnie gwarancji będą rozstrzygane zgodnie z prawem polskim i poddane jurysdykcji sądów polskich, chyba, że wynika to z przepisów prawa.
9. Oferta Wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 7b ustawy Pzp.
10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp.
11. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji lub poręczeń i sporządzonych w języku obcym, Zamawiający żąda, aby do oferty lub w miejsce wskazane w ust. 7 niniejszego Rozdziału zostało złożone jego tłumaczenie na język polski w oryginale podpisane przez Wykonawcę lub w postaci kopii tłumaczenia poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Zamawiający przewiduje możliwość zmiany zawartej Umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy, w przypadku:
1) udokumentowanego zaprzestania produkcji przedmiotu Umowy, Wykonawca zobowiązany jest w takim przypadku niezwłocznie poinformować Zamawiającego o tym fakcie w formie pisemnej, jednakże w terminie nie krótszym niż 3 dni robocze przed przewidywaną datą dostawy oraz przedstawić specyfikację techniczną przedmiotu Umowy, o parametrach nie gorszych niż zaoferowane pierwotnie w ofercie Wykonawcy i spełniające warunki postawione w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego. Zmiana taka wymaga akceptacji przez Zamawiającego i nie może wiązać się ze zmianą wynagrodzenia wynikającego z niniejszej Umowy, ani ze zmianą terminu wykonania zamówienia,
2) zmiany wynagrodzenia w kwocie brutto spowodowanej zmianą ustawową stawki podatku od towarów i usług, stosownie do tej zmiany.
2. Zmiana Umowy wymaga formy pisemnej w postaci aneksu do Umowy, pod rygorem nieważności.
|
IV 4 4 data |
2019-08-06T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
12:00
|
IV 4 4 jezyki |
Oferta wraz z załącznikami musi być sporządzona w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 4 17 |
1
|
IV 6 6 |
Punkt IV.6.4) należy rozumieć zgodnie z dyspozycją zawartą w art. 93 ust. 1a pkt. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo
zamówień publicznych, tj. "Zamawiający może unieważnić postępowanie o udzielenie zamówienia, jeżeli środki, które
zamawiający zamierzał przeznaczyć na sfinansowanie całości lub części zamówienia, nie zostały mu przyznane, a możliwość
unieważnienia postępowania na tej podstawie została przewidziana w ogłoszeniu o zamówieniu".
|