Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż i dostawa wraz z rozładunkiem artykułów spożywczych do Przedszkola Nr 1 w Sobótce, ul. Słoneczna 34, oraz ulica Świdnicka 49,
55-050 Sobótka w roku 2019/2020.
Dostawy przedmiotu zamówienia odbywać się będą przez cały okres trwania umowy codziennie w godzinach od 6.30 do 7.30 w dni robocze (tj. od poniedziałku do piątku), transportem Wykonawcy na własny koszt i odpowiedzialność:
Miejscem wykonania zamówienia jest siedziba Zamawiającego tj. budynek Przedszkola Nr 1
w Sobótce, ul. Słoneczna 34 i ul. Świdnicka 49, 55-050 Sobótka.
Zakres ilościowy oraz asortyment został określony w opisie przedmiotu zamówienia – formularzu ofertowo – cenowym, stanowiącym Załączniki Część A, B, C do SIWZ.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia w trakcie realizacji umowy ilościowego zakresu opisanego przedmiotu zamówienia, stanowiącego Załączniki Część A, B, C do SIWZ, z przyczyn niezależnych i nieprzewidzianych, za co nie ponosi odpowiedzialności. Podane ilości są wielkościami szacunkowymi i mogą ulec zmianie w zależności od faktycznych potrzeb.
Każdorazowa wielkość partii dostawy uzgadniana będzie telefonicznie, za pomocą faxu lub poczty elektronicznej w terminie umożliwiającym Wykonawcy sprawne i terminowe zrealizowanie zamówienia. W zamówieniach tych Zamawiający będzie określał dokładną ilość i rodzaj zamawianego asortymentu.
Rozliczenia za wykonywaną dostawę dokonywane będą jednorazowo na koniec miesiąca, na podstawie dokonywanych zamówień. Wynagrodzenie stanowić będzie iloczyn ilości zamawianych artykułów żywnościowych oraz ceny jednostkowej.
Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.
CZĘŚĆ A: Artykuły spożywcze – ilość i asortyment określony został w Załączniku Część A do SIWZ.
CZĘŚĆ B: Warzywa i owoce – ilość i asortyment określony został w Załączniku Część B do SIWZ.
CZĘŚĆ C: Pieczywo określony został w Załączniku Część C do SIWZ.
W odniesieniu do asortymentu zamówienia z części od A Zamawiający będzie składał zamówienia z jednodniowym wyprzedzeniem w godz. 8.00- 13.00. Dostawa będzie miała miejsce do godz. 7.30 w dniu następnym, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
W odniesieniu do asortymentu zamówienia z części B,C Zamawiający będzie składał zamówienia
z dwudniowym wyprzedzeniem w godz. 8.00- 13.00. Dostawa będzie miała miejsce do godz. 12.00 w dniu następnym, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Zamawiający wymaga należytej staranności przy realizacji przedmiotu zamówienia:
Dostarczane warzywa i owoce muszą być świeże, niezwiędnięte, twarde, bez śladów zepsucia
i pleśni, jednolite pod względem wielkości.
Artykuły dostarczane przez Wykonawcę muszą spełniać następujące wymogi:
a) Wygląd, tekstura i konsystencja: charakterystyczne dla rodzaju i stopnia rozdrobnienia, konsystencja sypka, bez grudek, niezlepiająca się przy ucisku, bez zbryleń, delikatna.
b) Smak: charakterystyczny dla rodzaju surowca, bez obcych posmaków.
c) Zapach: charakterystyczny dla rodzaju surowca, bez obcych posmaków.
d) Właściwości fizykochemiczne i biologiczne: brak zanieczyszczeń fizycznych, biologicznych, oznak i pozostałości szkodników, pleśni oraz bakterii chorobotwórczych.
e) Opakowanie: torebki odpowiednio oznakowane, czyste, bez oznak zawilgocenia, zapleśnienia, obecności szkodników, całe, szczelne.
Wszystkie produkty muszą posiadać niezbędne dokumenty dotyczące badań i dopuszczenia do obrotu oraz certyfikaty i atesty wymagane stosownymi przepisami i normami.
Wykonawca będzie dostarczał zamówione artykuły i produkty spożywcze spełniające wymogi określone przepisami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia
oraz aktów wykonawczych do niej.
Dostarczane produkty nie mogą przekraczać daty ważności do spożycia, powinny być dostarczane w ich początkowym okresie gwarancji.
Wykonawca będzie dostarczał artykuły żywnościowe własnymi środkami transportu spełniającymi obowiązujące w dniu realizacji wymogi prawne i na własny koszt.
Wykonawca powinien zachować odpowiednie warunki transportu i przechowywania dostarczanego towaru.
Wykonawca użyczy nieodpłatnie ewentualnie potrzebnych pojemników przy każdorazowej dostawie towaru do Przedszkola Nr 1 w Sobótce na okres do następnej dostawy.
Określona ilość artykułów spożywczych jest ilością szacunkową, zamawiający zastrzega sobie możliwość zakupu mniejszej ilości produktów. Nie może to stanowić podstawy do wnoszenia roszczeń przez wykonawcę co do ilości artykułów faktycznie zakupionych przez zamawiającego podczas realizacji umowy.
W przypadku, gdy w opisie zamówienia, w jakiejkolwiek części Zamawiający użył nazwy własnej dla określenia walorów smakowych produktów, Zamawiający dopuszcza produkty o walorach smakowych równoważnych tj. takich samych lub zbliżonych.
Wymagania stawiane wykonawcy:
Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy.
Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
Zamówienie obejmuje dostarczenie produktów wymienionych w poszczególnych pakietach
do bloków żywieniowych na koszt Wykonawcy zadania w terminach i ilościach określonych przez Zamawiającego.
Wykonawca będzie dostarczał artykuły spożywcze będące przedmiotem zamówienia sukcesywnie, zgodnie ze składanymi zamówieniami.
Zamawiający nie gwarantuje Wykonawcy, że złoży zamówienie sumaryczne (w pełnym wymiarze), jest to uzależnione od zapotrzebowania, jakie będzie istniało w okresie realizacji umowy.
Każdy artykuł spożywczy musi posiadać fabryczne jednostkowe opakowanie.
Wykonawca zapewni, że dostarczone artykuły spożywcze będą należytej jakości oraz że będą dostarczone w oryginalnych i nienaruszonych opakowaniach nie później niż w połowie okresu przydatności do spożycia przewidzianego dla danego produktu.
Zgodnie z art.26 ust.3 Ustawy zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych na cały asortyment stanowiący przedmiot zamówienia, tj. produktów innych producentów niż wymienione w dokumentach z zastrzeżeniem, by ich minimalne parametry jakościowe nie były gorsze niż parametry i cechy wskazanych produktów.
Produkty żywnościowe będące przedmiotem zamówienia muszą odpowiadać wszelkim normom
i standardom dopuszczającym je do sprzedaży i spożycia, w przypadku mięsa i przetworów świeżych, nie mrożonych wymagane jest dopuszczenie ich do spożycia przez lekarza weterynarii.
Miejscem dostaw produktów żywnościowych jest stołówka.
Dostawy odbywać się będą sukcesywnie, częściami, w oparciu o telefoniczne lub pisemne zamówienia z jednodniowym wyprzedzeniem, codziennie, w terminie uzgodnionym
z Zamawiającym.
Transport, opakowania oraz produkty muszą spełniać wymogi HACCP
Wykonawca w formularzu cenowym (dla określonego pakietu) poda ceny jednostkowe na poszczególne produkty żywnościowe oraz łączną wartość netto i brutto zamówienia dla całego pakietu.
Rozliczenie z tytułu dostarczanych produktów żywnościowych będzie następować na podstawie faktur VAT, wystawianych przez Wykonawcę za okres 1 miesiąca faktycznie zrealizowanych dostaw.
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych zgodnie z punktem 17 SIWZ.
|
GuidZP400 |
f653768c-26c0-4789-a3f9-492856c29bcb
|
Biuletyn |
585831-N-2019
|
Zamawiajacy nazwa |
Przedszkole Nr 1 w Sobótce
|
Regon |
21410405000000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Słoneczna
|
Zamawiajacy adres numer domu |
34
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Sobótka
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
55-050
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
dolnośląskie
|
Zamawiajacy telefon |
71 316 29 14
|
Zamawiajacy fax |
71 316 29 14
|
Zamawiajacy email |
e.hrab@interia.pl
|
Adres strony url |
https://przedszkole1sobotka.szkolnastrona.pl/
|
Adres strony internetowej |
https://przedszkole1sobotka.szkolnastrona.pl/
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Nazwa projektu programu |
Dostawa artykułów spożywczych do Przedszkola Nr 1 w Sobótce- ul. Słoneczna 34 i ul. Świdnicka 49 w 2019/2020 roku
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
8
|
Rodzaj zamawiajacego inny |
Przedszkole Publiczne
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
https://przedszkole1sobotka.szkolnastrona.pl/bip/
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
https://przedszkole1sobotka.szkolnastrona.pl/bip/
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa artykułów spożywczych do Przedszkola Nr 1 w Sobótce- ul. Słoneczna 34 i ul. Świdnicka 49 w 2019/2020 roku
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Czy podzielone na czesci |
1
|
Zastrzega prawo grup czesci |
3
|
Maksymalna liczba czesci jednemu wykonawcy |
3
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż i dostawa wraz z rozładunkiem artykułów spożywczych do Przedszkola Nr 1 w Sobótce, ul. Słoneczna 34, oraz ulica Świdnicka 49,
55-050 Sobótka w roku 2019/2020.
Dostawy przedmiotu zamówienia odbywać się będą przez cały okres trwania umowy codziennie w godzinach od 6.30 do 7.30 w dni robocze (tj. od poniedziałku do piątku), transportem Wykonawcy na własny koszt i odpowiedzialność:
Miejscem wykonania zamówienia jest siedziba Zamawiającego tj. budynek Przedszkola Nr 1
w Sobótce, ul. Słoneczna 34 i ul. Świdnicka 49, 55-050 Sobótka.
Zakres ilościowy oraz asortyment został określony w opisie przedmiotu zamówienia – formularzu ofertowo – cenowym, stanowiącym Załączniki Część A, B, C do SIWZ.
Zamawiający zastrzega sobie prawo do zmniejszenia lub zwiększenia w trakcie realizacji umowy ilościowego zakresu opisanego przedmiotu zamówienia, stanowiącego Załączniki Część A, B, C do SIWZ, z przyczyn niezależnych i nieprzewidzianych, za co nie ponosi odpowiedzialności. Podane ilości są wielkościami szacunkowymi i mogą ulec zmianie w zależności od faktycznych potrzeb.
Każdorazowa wielkość partii dostawy uzgadniana będzie telefonicznie, za pomocą faxu lub poczty elektronicznej w terminie umożliwiającym Wykonawcy sprawne i terminowe zrealizowanie zamówienia. W zamówieniach tych Zamawiający będzie określał dokładną ilość i rodzaj zamawianego asortymentu.
Rozliczenia za wykonywaną dostawę dokonywane będą jednorazowo na koniec miesiąca, na podstawie dokonywanych zamówień. Wynagrodzenie stanowić będzie iloczyn ilości zamawianych artykułów żywnościowych oraz ceny jednostkowej.
Zamawiający dopuszcza składania ofert częściowych.
CZĘŚĆ A: Artykuły spożywcze – ilość i asortyment określony został w Załączniku Część A do SIWZ.
CZĘŚĆ B: Warzywa i owoce – ilość i asortyment określony został w Załączniku Część B do SIWZ.
CZĘŚĆ C: Pieczywo określony został w Załączniku Część C do SIWZ.
W odniesieniu do asortymentu zamówienia z części od A Zamawiający będzie składał zamówienia z jednodniowym wyprzedzeniem w godz. 8.00- 13.00. Dostawa będzie miała miejsce do godz. 7.30 w dniu następnym, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
W odniesieniu do asortymentu zamówienia z części B,C Zamawiający będzie składał zamówienia
z dwudniowym wyprzedzeniem w godz. 8.00- 13.00. Dostawa będzie miała miejsce do godz. 12.00 w dniu następnym, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy.
Zamawiający wymaga należytej staranności przy realizacji przedmiotu zamówienia:
Dostarczane warzywa i owoce muszą być świeże, niezwiędnięte, twarde, bez śladów zepsucia
i pleśni, jednolite pod względem wielkości.
Artykuły dostarczane przez Wykonawcę muszą spełniać następujące wymogi:
a) Wygląd, tekstura i konsystencja: charakterystyczne dla rodzaju i stopnia rozdrobnienia, konsystencja sypka, bez grudek, niezlepiająca się przy ucisku, bez zbryleń, delikatna.
b) Smak: charakterystyczny dla rodzaju surowca, bez obcych posmaków.
c) Zapach: charakterystyczny dla rodzaju surowca, bez obcych posmaków.
d) Właściwości fizykochemiczne i biologiczne: brak zanieczyszczeń fizycznych, biologicznych, oznak i pozostałości szkodników, pleśni oraz bakterii chorobotwórczych.
e) Opakowanie: torebki odpowiednio oznakowane, czyste, bez oznak zawilgocenia, zapleśnienia, obecności szkodników, całe, szczelne.
Wszystkie produkty muszą posiadać niezbędne dokumenty dotyczące badań i dopuszczenia do obrotu oraz certyfikaty i atesty wymagane stosownymi przepisami i normami.
Wykonawca będzie dostarczał zamówione artykuły i produkty spożywcze spełniające wymogi określone przepisami ustawy z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia
oraz aktów wykonawczych do niej.
Dostarczane produkty nie mogą przekraczać daty ważności do spożycia, powinny być dostarczane w ich początkowym okresie gwarancji.
Wykonawca będzie dostarczał artykuły żywnościowe własnymi środkami transportu spełniającymi obowiązujące w dniu realizacji wymogi prawne i na własny koszt.
Wykonawca powinien zachować odpowiednie warunki transportu i przechowywania dostarczanego towaru.
Wykonawca użyczy nieodpłatnie ewentualnie potrzebnych pojemników przy każdorazowej dostawie towaru do Przedszkola Nr 1 w Sobótce na okres do następnej dostawy.
Określona ilość artykułów spożywczych jest ilością szacunkową, zamawiający zastrzega sobie możliwość zakupu mniejszej ilości produktów. Nie może to stanowić podstawy do wnoszenia roszczeń przez wykonawcę co do ilości artykułów faktycznie zakupionych przez zamawiającego podczas realizacji umowy.
W przypadku, gdy w opisie zamówienia, w jakiejkolwiek części Zamawiający użył nazwy własnej dla określenia walorów smakowych produktów, Zamawiający dopuszcza produkty o walorach smakowych równoważnych tj. takich samych lub zbliżonych.
Wymagania stawiane wykonawcy:
Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia.
Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy.
Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia uzgadniane będą przez zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem wykonawcy.
Określenie przez Wykonawcę telefonów kontaktowych i numerów fax. oraz innych ustaleń niezbędnych dla sprawnego i terminowego wykonania zamówienia.
Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia.
Zamówienie obejmuje dostarczenie produktów wymienionych w poszczególnych pakietach
do bloków żywieniowych na koszt Wykonawcy zadania w terminach i ilościach określonych przez Zamawiającego.
Wykonawca będzie dostarczał artykuły spożywcze będące przedmiotem zamówienia sukcesywnie, zgodnie ze składanymi zamówieniami.
Zamawiający nie gwarantuje Wykonawcy, że złoży zamówienie sumaryczne (w pełnym wymiarze), jest to uzależnione od zapotrzebowania, jakie będzie istniało w okresie realizacji umowy.
Każdy artykuł spożywczy musi posiadać fabryczne jednostkowe opakowanie.
Wykonawca zapewni, że dostarczone artykuły spożywcze będą należytej jakości oraz że będą dostarczone w oryginalnych i nienaruszonych opakowaniach nie później niż w połowie okresu przydatności do spożycia przewidzianego dla danego produktu.
Zgodnie z art.26 ust.3 Ustawy zamawiający dopuszcza zastosowanie produktów równoważnych na cały asortyment stanowiący przedmiot zamówienia, tj. produktów innych producentów niż wymienione w dokumentach z zastrzeżeniem, by ich minimalne parametry jakościowe nie były gorsze niż parametry i cechy wskazanych produktów.
Produkty żywnościowe będące przedmiotem zamówienia muszą odpowiadać wszelkim normom
i standardom dopuszczającym je do sprzedaży i spożycia, w przypadku mięsa i przetworów świeżych, nie mrożonych wymagane jest dopuszczenie ich do spożycia przez lekarza weterynarii.
Miejscem dostaw produktów żywnościowych jest stołówka.
Dostawy odbywać się będą sukcesywnie, częściami, w oparciu o telefoniczne lub pisemne zamówienia z jednodniowym wyprzedzeniem, codziennie, w terminie uzgodnionym
z Zamawiającym.
Transport, opakowania oraz produkty muszą spełniać wymogi HACCP
Wykonawca w formularzu cenowym (dla określonego pakietu) poda ceny jednostkowe na poszczególne produkty żywnościowe oraz łączną wartość netto i brutto zamówienia dla całego pakietu.
Rozliczenie z tytułu dostarczanych produktów żywnościowych będzie następować na podstawie faktur VAT, wystawianych przez Wykonawcę za okres 1 miesiąca faktycznie zrealizowanych dostaw.
Zamawiający dopuszcza możliwość składania ofert częściowych zgodnie z punktem 17 SIWZ.
|
Cpv glowny przedmiot |
15600000-6
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
321782,42
|
Waluta calosc |
złoty
|
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 |
1
|
Czy przewiduje udzielenie zamowien 67 tekst |
Zamawiający przewiduje możliwość skorzystania z prawa do udzielania zamówienia uzupełniającego zgodnie z art. 67 ust. 1 pkt. 6 Ustawy w wysokości 20 %.
|
Okres w miesiacach |
12
|
Okreslenie warunkow |
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki
udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 Ustawy: - posiadają uprawnienia do
wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich
posiadania; Ocena spełnienia warunku będzie przeprowadzona w oparciu o przedłożone przez
Wykonawcę oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na zasadzie spełnia - nie
spełnia. - posiadają wiedzę i doświadczenie do wykonywania zamówienia, tj. w okresie ostatnich
trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest
krótszy — w tym okresie, wykonali lub wykonują co najmniej dwie dostawy artykułów
żywnościowych o wartości 40.000 zł każda. Wykonawca zobowiązany jest do przedstawienia
referencji potwierdzających należyte wykonanie zamówienia. Zamawiający dokona oceny
spełnienia w/w warunku na podstawie dokumentów załączonych do oferty. Ocena spełnienia
warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia;
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki
udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 Ustawy: - sytuacji ekonomicznej i
finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli
wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zadania Wykonawca posiada dostęp do linii kredytowej w
wysokości nie mniejszej odpowiednio dla części A – artykuły spożywcze - 40.000 zł odpowiednio
dla części B – warzywa i owoce – 6.000 zł, odpowiednio dla części C – pieczywo – 2.000 zł oraz
będzie posiadał polisę lub inny dokument ubezpieczenia potwierdzający, że wykonawca jest
ubezpieczony w zakresie odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie mniejszą niż 100.000 zł (PLN).
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Określenie warunków: W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki
udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust 1 Ustawy: - dysponowania odpowiednim
potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Warunek ten zostanie
spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, iż na czas realizacji zamówienia będzie dysponował co
najmniej jednym samochodem z chłodnią przeznaczonym do przewozu żywności. Zamawiający
dokona oceny spełnienia w/w warunku na podstawie dokumentów Wykonawcy załączonych do
oferty. Ocena spełnienia warunku zostanie dokonana wg formuły spełnia - nie spełnia;
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Czy oswiadczenie spelnienie kryteriow |
1
|
Inne dokumenty niewymienione |
W celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust.
1 Ustawy, do oferty należy załączyć: 1) oświadczenie Wykonawcy o spełnieniu warunków udziału
w postępowaniu określonych w art. 22 ust. 1 Ustawy wg załącznika 2 do SIWZ (oryginał); 2)
wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych
dostaw w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie
ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności
jest krótszy — w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania, oraz załączyć
dokument potwierdzający, że te dostawy zostały wykonane lub są wykonywane należycie wg zał. nr
3a; 3) wykazu narzędzi, wyposażenia zakładu i urządzeń technicznych dostępnych wykonawcy
usług lub robót budowlanych w celu realizacji zamówienia wraz z informacja o podstawie
dysponowania tymi zasobami- spełniający warunek z pkt 5.1 wg załącznika nr 3b SIWZ; 4)
informacji banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca
posiada rachunek, potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolności
kredytowa wykonawcy, wystawionej nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert; 5) opłaconej polisy, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego,
że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej
działalności związanej z przedmiotem zamówienia; (Wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych
podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej,
dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy,
potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność
kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.) II. W celu
wykazania spełnienia warunku udziału w postępowaniu dotyczącego braku podstaw do wykluczenia
z postępowania o udzielenie zamówienia wykonawcy w okolicznościach, o których mowa w art. 24
ust. 1 Ustawy należy złożyć następujące dokumenty w formie oryginału lub kserokopii
poświadczonych za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub osobę upoważnioną, z
zachowaniem sposobu reprezentacji: 6) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia z
postępowania z powodu niespełnienia warunków, o których mowa w art. 24 ust.1 Ustawy, wg
wzoru na załączniku nr 2 do SIWZ (Oryginał); 7) aktualnego odpisu z właściwego rejestru, jeżeli
odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w
oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust. 1 pkt
2 ustawy; 8) aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenia, że uzyskał
przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu — wystawionego nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania ofert; 9) aktualnego zaświadczenia właściwego oddziału
Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i
społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego
organu — wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków
o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert; 10)
Zaparafowany i wypełniony projekt umowy- zał. nr.4 do SIWZ. (Wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które
będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego
podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt II ) Jeżeli wykonawca ma
siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej składa dokument i
dokumenty wystawione w kraju, w których ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające
odpowiednio, że: 1) nie otwarto likwidacji ani nie ogłoszono upadłości, wystawione nie wcześniej
niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 2) nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat,
albo że uzyskali przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych
płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, wystawione nie
wcześniej niż 3 miesiące przed upływem składania ofert; 3) nie orzeczono wobec niego zakazu
ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert; Jeżeli w kraju zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę
lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa powyżej, zastępuje się je
dokumentami zawierającymi oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem
sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego
odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce
zamieszkania – wystawione z odpowiednią datą wymagana dla tych dokumentów. Wykonawca
może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania
zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego
łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić
Zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w
szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do
dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia.
Dokumenty są składane w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez
wykonawców. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz
w przypadku podmiotów kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych
podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez wykonawców lub te podmioty.
Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
Wykonawca, którego oferta została wybrana na podstawie art. 147 ust. 1 Ustawy jest zobowiązany
przed podpisaniem umowy do wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy w
wysokości 2 % wartości ceny ofertowej brutto. - Zabezpieczenie należytego wykonania umowy
może być wniesione w jednej lub kilku formach, jakie przewiduje art. 148 ust. 1 Ustawy. -
Zabezpieczenie należytego wykonania umowy, które wykonawca zamierza uiścić w pieniądzu
należy wpłacić przelewem na konto Przedszkola Nr 1 w Sobótce w BS Kąty Wrocławskie
o/Sobótka na rachunek 98 95741015 2003 0200 1650 0101 z dopiskiem: „Zabezpieczenie
należytego wykonania umowy – Dostawa artykułów spożywczych do Przedszkola Nr 1 w Sobótce -
ul. Słoneczna 34 ul. Świdnicka 49 w 2019/2020 roku.” - Warunki i termin zwrotu zabezpieczenia
należytego wykonania umowy określone są w projekcie umowy stanowiącej załącznik do niniejszej
specyfikacji.
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
Zamawiający wymaga od wykonawcy, którego oferta zostanie wybrana jako najkorzystniejsza, aby
zawarł umowę na wzorze stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Zamawiający dopuszcza możliwość
dokonania zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty oraz określa warunki takiej
zmiany tj. - aktualizacji danych Wykonawcy i Zamawiającego poprzez: zmianę nazwy firmy, zmianę
adresu siedziby, zmianę formy prawnej itp., - ograniczenia zakresu dostaw objętych niniejszą umową
w przypadku stwierdzenia braku konieczności wykonywania części zamówienia, - z powodu osób
trzecich uniemożliwiających wykonanie dostawy, na które nie miał wpływu Wykonawca; - zmiany
osób realizujących zadania pod warunkiem, że osoby te będą spełniały wymagania określone w SIWZ;
Zamawiający nie dopuszcza do zmiany personelu na osoby o niższych kwalifikacjach lub
doświadczeniu niż wykazano w warunkach udziału w przedmiotowym postępowaniu, - zmiany
przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy; - zmiany ustawowej stawki podatku
VAT Zamawiający dopuszcza zmianę wartości umowy; - Zamawiający dopuszcza wprowadzenie
zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, jeżeli konieczność wprowadzenia
takich zmian wynika z okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
lub zmiany te są korzystne dla Zamawiającego np.: powodują skrócenie terminu realizacji umowy,
zmniejszenie wartości zamówienia; - Zamawiający dopuszcza zmianę w zawartej umowie polegającą
na zmianie terminu wykonania w przypadku działania siły wyższej, za którą uważa się zdarzenia o
charakterze nadzwyczajnym, występujące po zawarciu niniejszej Umowy, a których Strony nie były w
stanie przewidzieć w momencie jej zawierania i których zaistnienie lub skutki uniemożliwiają
wykonanie niniejszej Umowy zgodnie z jej treścią. - Nie stanowi istotnej zmiany umowy w rozumieniu
art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności: zmiana danych związanych z obsługą
administracyjno-organizacyjną Umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego, zmiany danych
teleadresowych, zmiany osób wskazanych do kontaktów między Stronami. - W przypadku wystąpienia
którejkolwiek z okoliczności wymienionych w powyżej dotyczących terminu wykonania może ulec
odpowiedniemu przedłużeniu, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności. - Zmiany
umowy dokonywane będą w formie pisemnej pod rygorem nieważności. Zamawiający przewiduje
możliwość przesunięcia terminu rozpoczęcia realizacji umowy ze względu na okoliczności niezależne
od Zamawiającego, w szczególności ze względu na przedłużenie postępowania o udzielenie
zamówienia publicznego. Zmiany do umowy może inicjować zarówno Zamawiający jak i Wykonawca,
składając pisemny wniosek do drugiej strony, zawierający w szczególności opis zmiany i jej
uzasadnienie.
|
IV 4 4 data |
2019-08-26T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
10:00
|
IV 4 5 okres |
5
|