GuidZP400 |
2aef80d7-2c94-473d-bebd-67dc82562da8
|
Biuletyn |
587190-N-2019
|
Zamawiajacy nazwa |
Gmina Ciasna
|
Regon |
15139841600000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Nowa
|
Zamawiajacy adres numer domu |
1a
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Ciasna
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
42-793
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
śląskie
|
Zamawiajacy telefon |
34 3535100 ,
|
Zamawiajacy fax |
34 3535105
|
Zamawiajacy email |
gmina@ciasna.pl,
|
Adres strony url |
www.ciasna.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
1
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
2
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa i wymiana opraw oświetlenia ulicznego ze źródłami LED w ramach zadania „Poprawa efektywności energetycznej oświetlenia ulicznego na terenie gminy Ciasna – etap II
|
Numer referencyjny |
RGK.SK.271.3.2019
|
Okreslenie przedmiotu |
Przedmiotem zamówienia jest wykonie robót modernizacji istniejącego oświetlenia ulicznego w Gminie Ciasna. W ceku zrealizowania robót będących przedmiotem zamówienia konieczne jest zdemontowanie starych opraw, dostawa i montaż w miejscu zdemontowanych lamp 237 kompletnych opraw oświetlenia ulicznego ze źródłami LED, 131 wysięgników rurowych, przewodów zasilających oprawy oraz niezbędnego osprzętu (bezpieczników, mocowań, zabezpieczeń) Roboty należy wykonać w miejscowościach: Ciasna, Glinica, Jeżowa, Dzielna, Molna, Panoszów, Sieraków Śląski, Wędzina, Zborowskie, Przywary. Wykonawca winien wykonać wszystkie roboty w uzgodnieniu z właściwym miejscowo dla Gminy Ciasna zakładem energetycznym z uwagi na umiejscowienie części opraw na słupach energetycznych niskiego napięcia.
|
Cpv glowny przedmiot |
31520000-7
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
0,00
|
Okreslenie warunkow |
Zamawiający nie dokonuje określenia sposobu spełnienia warunku.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
Wykonawca musi wykazać posiadanie środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 400.000, 00 PLN
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
zdolność techniczna: wykonawca winien wykazać że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie minimum jedną robotę budowlaną (budowę, montaż, wymianę, modernizację), w której w ramach 1 umowy zamontowano minimum 500 sztuk opraw oświetlenia ulicznego ze źródłami LED.
zdolność zawodową: - wykonawca winien wykazać, że dysponuje lub będzie dysponował w celu wykonania zamówienia:
1) min. zespołem osób posiadających ważne świadectwo kwalifikacyjne do dozoru urządzeń elektroenergetycznych w zakresie:
a) urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV;
b) sieci elektrycznego oświetlenia ulicznego;
c) aparatury kontrolno-pomiarowej oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych w pkt. 2 i 7 załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci z dnia 28.04.2003 r., lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia równoważne do wyżej wskazanych.
- minimum zespołem osób, posiadających ważne świadectwa kwalifikacyjne do eksploatacji urządzeń elektroenergetycznych w zakresie:
a) urządzeń, instalacji i sieci elektroenergetycznych o napięciu nie wyższym niż 1 kV;
b) sieci elektrycznego oświetlenia ulicznego;
c) aparatury kontrolno-pomiarowej oraz urządzenia i instalacje automatycznej regulacji, sterowania i zabezpieczeń urządzeń i instalacji wymienionych w pkt. 2 i 7 załącznika nr 1 do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie szczegółowych zasad stwierdzenia posiadania kwalifikacji przez osoby zajmujące się eksploatacją urządzeń, instalacji i sieci z dnia 28.04.2003r. lub odpowiadające im równoważne uprawnienia wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, a w przypadku Wykonawców zagranicznych – uprawnienia równoważne do wyżej wskazanych.
Wymieniony wyżej zespół osób winien dysponować również uprawnieniami do prac pod napięciem (PPN eksploatacyjne i dozorowe). Przy wykonywaniu robót objętych przetargiem niezbędne będzie posiadanie przez pracowników wykonujących roboty upoważnienie do wstępu i wykonywania prac pod napięciem, na terenie zakładu energetycznego Tauron. Wymagane uprawnienia posiadać muszą minimum trzy osoby.
2) minimum 1 osobą posiadającą uprawnienia budowlane w specjalności elektro-energetycznej do kierowania robotami. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, Wykonawca może polegać na osobach zdolnych do wykonania zamówienia innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia.
Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z ust. 2b, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
1
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 8 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Czy oswiadczenie spelnienie kryteriow |
1
|
Wykaz dokumentow zaswiadczen |
Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy, jest zobowiązany do przekazania zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 Ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi załącznik do SIWZ.
W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie powyższy dokument składa każdy z partnerów konsorcjum/ członków spółki cywilnej oddzielnie w imieniu swojej firmy.
Po badaniu ofert pod kątem spełniania przesłanek odrzucenia oraz po wstępnej weryfikacji oświadczeń dotyczących spełniania warunków (art. 22 ust. 1 ustawy Pzp) Wykonawca, którego oferta zostanie najwyżej oceniona (oceniona, jako najkorzystniejsza), w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, zostanie wezwany przez Zamawiającego na podstawie art. 26 ust. 2 ustawy Pzp składa w wyznaczonym terminie nie krótszym niż 5 dni terminie do przedłożenia następujących oświadczeń i dokumentów (aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów):
W zakresie nie podlegania wykluczeniu z udziału w postępowaniu:
1) odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 Ustawy,
2) zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
3) zaświadczenia właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu;
4) oświadczenia wykonawcy o braku wydania wobec niego prawomocnego wyroku sądu lub ostatecznej decyzji administracyjnej o zaleganiu z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne albo – w przypadku wydania takiego wyroku lub decyzji – dokumentów potwierdzających dokonanie płatności tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami lub zawarcie wiążącego porozumienia w sprawie spłat tych należności;
5) dokumentów dotyczących podmiotu trzeciego, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim Wykonawca powołuje się na jego zasoby, warunków udziału w postępowaniu – jeżeli Wykonawca polega na zasobach podmiotu trzeciego.
|
Zakresie warunkow udzialu |
- Wykaz robót budowlanych, o których mowa w punkcie V pkt. 2. Lit b) (dot. posiadania zdolności technicznej) wykonanych nie wcześniej niż w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju, wartości, daty, miejsca wykonania, liczby dostarczonych i montowanych opraw drogowych LED oraz podmiotów, na rzecz których roboty te zostały wykonane, z załączeniem dowodów określających czy te roboty budowlane zostały wykonane należycie, w szczególności informacji o tym czy roboty zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone – załącznik nr 5 do SIWZ.
- Dowody potwierdzające, że roboty wymienione w w/w wykazie zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujące, czy zostały wykonane zgodnie z przepisami prawa budowlanego i prawidłowo ukończone.
Dowodami są:
- referencje lub inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego roboty
budowlane były wykonywane;
- inne dokumenty – jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać dokumentów, o których mowa powyżej.
W przypadku składania oferty wspólnej wykonawcy składający ofertę wspólną składają jeden wspólny ww. wykaz
- Informacja z banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, w okresie nie wcześniejszym niż 1 miesiąc przed upływem terminu składania ofert .
W przypadku składania oferty wspólnej ww. dokument składa ten lub ci z Wykonawców składających ofertę wspólną, który lub którzy w ramach Konsorcjum odpowiadają za spełnienie tego warunku.
- Opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną, o wartości nie mniejszej niż 400 000 złotych.,
|
Zakresie kryteriow selekcji |
Dokumentacje techniczną oferowanych opraw, (instrukcje , katalogi, rysunki, certyfikaty), na podstawie której możliwa będzie ocena spełnienia obowiązkowych i dodatkowo punktowanych kryteriów technicznych.
|
Wykaz potwierdzenie okolicznosci |
Dokumentacje techniczną oferowanych opraw, (instrukcje , katalogi, rysunki, certyfikaty), na podstawie której możliwa będzie ocena spełnienia obowiązkowych i dodatkowo punktowanych kryteriów technicznych.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
Zgodnie z treścią art. 144 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość dokonania zmian postanowień zawartej umowy.
1. Zakres istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy mogących stanowić podstawę do przedłużenia terminu wykonania robót budowlanych:
1) wystąpienie warunków atmosferycznych, terenowych, odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, a także pożaru lasu - utrudniających terminowe lub prawidłowe wykonanie zamówienia,
2) wystąpienie siły wyższej, siły wyższej - rozumianej jako wystąpienie zdarzenia nadzwyczajnego, zewnętrznego, niemożliwego do przewidzenia i zapobieżenia, którego nie dało się uniknąć nawet przy zachowaniu najwyższej staranności a które uniemożliwia Wykonawcy wykonanie przedmiotu umowy. W razie wystąpienia siły wyższej Strony umowy zobowiązane są dołożyć wszelkich starań w celu ograniczenia do minimum opóźnienia w wykonywaniu swoich zobowiązań umownych, powstałego na skutek działania siły wyższej
3) zmiany obowiązujących przepisów, jeżeli konieczne będzie dostosowanie treści umowy do aktualnego stanu prawnego;
4) działanie lub zaniechanie organów władzy publicznej lub instytucji, w tym zmiany urzędowych interpretacji przepisów dotyczących wykonywania lub finansowania robót budowlanych,
5) przerwy w wykonywaniu robót budowlanych wskutek zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
6) wprowadzenie przez projektanta w trybie nadzoru autorskiego zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w celu wykonania robót budowlanych, a także wykonania robót budowlanych w terminie określonym w umowie,
7) przekroczenie określonych w przepisach prawa terminów wydawania decyzji, zezwoleń, itp., jeżeli nie wynika to z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy,
8) wydanie postanowienia lub decyzji o wstrzymaniu robót budowlanych, w przypadkach określonych w przepisach ustawy - Prawo budowlane,
9) wydanie orzeczenia przez sąd lub inny podmiot, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
10) wykonanie robót zamiennych, jeżeli ich wykonanie wstrzymuje wykonanie robót budowlanych.
2. W przypadkach, o których mowa w ust. 1, za zgodą stron umowy termin wykonania robót budowlanych przedłuża się o:
1) czas trwania warunków atmosferycznych, terenowych, odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, a także czas ugaszenia pożaru lasu,
2) czas trwania siły wyższej,
3) czas niezbędny na dokonanie zmian w robotach budowlanych, wynikających ze zmian w przepisach prawa,
4) czas trwania działania lub zaniechania organów władzy publicznej lub instytucji, w tym czas niezbędny na dokonanie zmian w robotach budowlanych, wynikających ze zmian urzędowych interpretacji przepisów dotyczących wykonywania lub finansowania robót budowlanych,
5) czas trwania przerwy w wykonywaniu robót budowlanych wskutek zdarzeń niemożliwych do przewidzenia w chwili zawarcia umowy,
6) czas trwania wprowadzania przez projektanta w trybie nadzoru autorskiego zmian w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych w celu wykonania robót budowlanych, a także wykonania robót budowlanych w terminie określonym w umowie,
7) czas równy przekroczeniu określonych w przepisach prawa terminów wydawania decyzji, zezwoleń, itp.,
8) czas wstrzymania robót budowlanych na podstawie wydanego postanowienia lub decyzji o wstrzymaniu robót budowlanych, w przypadkach określonych w przepisach ustawy - Prawo budowlane,
9) czas niezbędny na wykonanie robót zamiennych, jeżeli ich wykonanie wstrzymuje wykonanie robót budowlanych.
3. Za zgodą stron umowy, jeżeli nie jest to sprzeczne z przepisami art. 144 ustawy z dnia 29.04.2004r. Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U z 2015r. poz. 2164 z późniejszymi zmianami), dopuszcza się również dokonanie następujących istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy poprzez zmiany sposobu wykonania robót budowlanych, w tym wprowadzenia robót zamiennych, wskutek:
1) okoliczności, których nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy lub zmiany te są korzystne dla zamawiającego,
2) warunków atmosferycznych, terenowych, odmiennych od przyjętych w dokumentacji projektowej lub specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych, istnienia podziemnych urządzeń, instalacji, fragmentów budowli lub ich części,
3) zmian technologicznych spowodowanych w szczególności:
a) pojawieniem się na rynku materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów wykonania robót budowlanych lub umożliwiające uzyskanie lepszej jakości tych robót,
b) pojawienie się nowszej technologii wykonania robót budowlanych pozwalającej na zaoszczędzenie czasu wykonania robót budowlanych lub kosztów ich eksploatacji,
c) konieczność wykonania robót budowlanych przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych, technologicznych lub materiałowych ze względu na zmiany w przepisach prawa;
4) rezygnacji przez Zamawiającego z wykonania części robót budowlanych, wraz uwzględnieniem konsekwencji finansowych zmiany.
|
IV 4 4 data |
2019-09-10T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
12:00
|
IV 4 4 jezyki |
język polski
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 4 17 |
1
|