Opracowanie kodu źródłowego modułu symulacji migracji radonu i toronu w sieci wentylacyjnej podziemnego zakładu górniczego działającego w oparciu o istniejący system modelowania sieci wentylacyjnej podziemnego zakładu górniczego wraz z dostawą jednostanowiskowej licencji zmodyfikowanego systemu.

Data publikacji 2020-11-16
Data zakończenia 2020-11-24 00:00:00
Instytucja Główny Instytut Górnictwa
Miejscowość Katowice
Województwo śląskie
Branża
  • Usługi programowania pakietów oprogramowania

Szczegóły

Numer ogłoszenia 610417-N-2020
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722100000
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia objętego niniejszym postępowaniem jest opracowanie kodu źródłowego programu do symulacji migracji radonu i toronu w sieci wentylacyjnej podziemnego zakładu górniczego na podstawie algorytmu i specyfikacji wymagań dostarczonej przez Zamawiającego.
W szczególności zamówienie obejmuje:
1. Opracowanie modelu numerycznego sytemu wentylacji dla zabytkowej kopalni srebra w Tarnowskich Górach i wybranej kopalni węgla kamiennego w oparciu o system modelowania sieci wentylacyjnej zakładu górniczego (preferowany system Programów Komputerowych Inżyniera Wentylacji VentGraph).
2. Opracowanie modułu obliczeniowego „TORON” umożliwiającego symulację migracji toronu (Rn-220) w sieci wentylacyjnej w oparciu o algorytm i opis funkcjonalności dostarczone przez Zamawiającego oraz istniejący system modelowania sieci wentylacyjnej zakładu górniczego.
3. Integracja pakietu VentGraf-RADON z modułem „TORON”, wprowadzenie trzech wariantów źródła radonu/toronu: źródło punktowe, źródło liniowe, źródło przestrzenne oraz możliwości zmiany parametrów opisujących każde z nich przez użytkownika programu.
4. Opracowanie, na podstawie opisu funkcjonalności dostarczonej przez Zamawiającego, interfejsu użytkownika w języku angielskim umożliwiającego posługiwanie się programem i modelowanie: wprowadzanie danych wejściowych dotyczących sieci wentylacyjnej oraz źródła radonu/toronu, dokumentowanie, archiwizację oraz wizualizację wyników dla programu VentGraf-RADON-TORON (lub funkcjonalnego odpowiednika).
5. Jednostanowiskową licencję systemu Programów Komputerowych Inżyniera Wentylacji VentGraph uzupełnionego o moduły obliczeniowe „RADON” i „TORON” (lub funkcjonalnego odpowiednika).
6. Wsparcie eksperckie w na etapie uruchamiania zmodyfikowanego pakietu RADON-TORON w oparciu z systemem bazowy VentGraf (lub funkcjonalny odpowiednik) w ilości 250 rbg.
W przypadku wykorzystania innego niż VentGraf sytemu modelowania sieci wentylacyjnej zakładu górniczego w punkcie 3 należy uwzględnić dodatkowo opracowanie współpracującego z nim modułu obliczeniowego „RADON” umożliwiającego symulację migracji radonu (Rn-222) w sieci wentylacyjnej w oparciu o algorytm i opis funkcjonalności dostarczone przez Zamawiającego.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 182a895f-f448-446e-8cc0-b4405c581bfb
Biuletyn 610417-N-2020
Zamawiajacy nazwa Główny Instytut Górnictwa
Regon 00000000000000
Zamawiajacy adres ulica pl. Gwarków 1
Zamawiajacy miejscowosc Katowice
Zamawiajacy kod pocztowy 40-166
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo śląskie
Zamawiajacy telefon 032 2581631-9
Zamawiajacy fax 322596533
Zamawiajacy email bgxzg@gig.katowice.pl
Adres strony url www.gig.eu
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Zamówienie realizowane będzie w ramach projektu RadoNorm finansowanego w ramach programu badawczo-szkoleniowego EURATOM 2014-2018, Horyzont 2020
Czy ubiegac zaklady pracy 2
Minimalny procent zatrudnienia 0%
Rodzaj zamawiajacego 3
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia bip.gig.eu
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja bip.gig.eu
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Ofertę należy złożyć w siedzibie Zamawiającego lub przesłać przesyłką pocztową lub kurierską
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Główny Instytut Górnictwa 40-166 Katowice, Plac Gwarków 1, Kancelaria Ogólna pok. 71 budynek A
Nazwa nadana zamowieniu Opracowanie kodu źródłowego modułu symulacji migracji radonu i toronu w sieci wentylacyjnej podziemnego zakładu górniczego działającego w oparciu o istniejący system modelowania sieci wentylacyjnej podziemnego zakładu górniczego wraz z dostawą jednostanowiskowej licencji zmodyfikowanego systemu.
Numer referencyjny FT-2020/09/06
Rodzaj zamowienia 2
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia objętego niniejszym postępowaniem jest opracowanie kodu źródłowego programu do symulacji migracji radonu i toronu w sieci wentylacyjnej podziemnego zakładu górniczego na podstawie algorytmu i specyfikacji wymagań dostarczonej przez Zamawiającego. W szczególności zamówienie obejmuje: 1. Opracowanie modelu numerycznego sytemu wentylacji dla zabytkowej kopalni srebra w Tarnowskich Górach i wybranej kopalni węgla kamiennego w oparciu o system modelowania sieci wentylacyjnej zakładu górniczego (preferowany system Programów Komputerowych Inżyniera Wentylacji VentGraph). 2. Opracowanie modułu obliczeniowego „TORON” umożliwiającego symulację migracji toronu (Rn-220) w sieci wentylacyjnej w oparciu o algorytm i opis funkcjonalności dostarczone przez Zamawiającego oraz istniejący system modelowania sieci wentylacyjnej zakładu górniczego. 3. Integracja pakietu VentGraf-RADON z modułem „TORON”, wprowadzenie trzech wariantów źródła radonu/toronu: źródło punktowe, źródło liniowe, źródło przestrzenne oraz możliwości zmiany parametrów opisujących każde z nich przez użytkownika programu. 4. Opracowanie, na podstawie opisu funkcjonalności dostarczonej przez Zamawiającego, interfejsu użytkownika w języku angielskim umożliwiającego posługiwanie się programem i modelowanie: wprowadzanie danych wejściowych dotyczących sieci wentylacyjnej oraz źródła radonu/toronu, dokumentowanie, archiwizację oraz wizualizację wyników dla programu VentGraf-RADON-TORON (lub funkcjonalnego odpowiednika). 5. Jednostanowiskową licencję systemu Programów Komputerowych Inżyniera Wentylacji VentGraph uzupełnionego o moduły obliczeniowe „RADON” i „TORON” (lub funkcjonalnego odpowiednika). 6. Wsparcie eksperckie w na etapie uruchamiania zmodyfikowanego pakietu RADON-TORON w oparciu z systemem bazowy VentGraf (lub funkcjonalny odpowiednik) w ilości 250 rbg. W przypadku wykorzystania innego niż VentGraf sytemu modelowania sieci wentylacyjnej zakładu górniczego w punkcie 3 należy uwzględnić dodatkowo opracowanie współpracującego z nim modułu obliczeniowego „RADON” umożliwiającego symulację migracji radonu (Rn-222) w sieci wentylacyjnej w oparciu o algorytm i opis funkcjonalności dostarczone przez Zamawiającego.
Cpv glowny przedmiot 72210000-0
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Data zakonczenia 2023-12-31T00:00:00+01:00
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Wykonawca musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na kwotę nie mniejszą niż 50 000 zł.
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow 1. Wykonawca musi wykazać, iż w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wykonał należycie, i prawidłowo ukończył co najmniej 2 usługi polegające na opracowaniu/dostawie systemu informatycznego wykorzystywanego do modelowania sieci wentylacyjnej podziemnego zakładu górniczego o wartości co najmniej 20 000 PLN netto każda Uwaga: W przypadku wskazania przez Wykonawcę, w celu wykazania spełniania warunków udziału, waluty inna niż polska (PLN), w celu jej przeliczenia stosowany będzie: średni kurs NBP na dzień publikacji ogłoszenia o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. 2. Wykonawca musi wykazać dysponowanie osobami zdolnymi do wykonania zamówienia tj. wykaże, że osoby, które będą wykonywać zamówienie posiadają wymagane kwalifikacje zawodowe lub przedstawić pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia. Wykonawca winien wykazać się dysponowaniem osobą spełniającymi następujące wymogi: - co najmniej 1 osobą z minimum pięcioletnim doświadczeniem w implementacji systemów modelowania sieci wentylacyjnej podziemnych zakładach górniczych stosujących różne systemy wentylacji/eksploatacji.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. Zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu; 2. Zaświadczenie właściwej terenowej jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu.
Zakresie warunkow udzialu 1. Dokumenty, potwierdzające, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 50 000 zł. 2. Wykaz usług - sporządzony wg załącznika nr 5 do SIWZ wykonanych lub wykonywanych w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów określających czy usługi te zostały wykonane należycie; 3. Wykaz osób – zgodnie z załącznikiem nr 6 do SIWZ - skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich uprawnień niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
Inne dokumenty niewymienione W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzieleniu zamówienia.
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst Zamawiający na podstawie art. 144 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych dopuszcza zmianę umowy dotyczącą przedmiotu lub umówionego terminu wykonania zamówienia w następujących przypadkach: 1) zmiany terminu wykonania umowy w przypadku: a) wystąpienia siły wyższej, b) wstrzymania przez Zamawiającego realizacji prac objętych umową, co uniemożliwia terminowe zakończenie realizacji przedmiotu umowy, c) okoliczności zależnych od Zamawiającego lub okoliczności, których nie można było przewidzieć potwierdzonych przez osobę nadzorującą, d) działań osób trzecich uniemożliwiających wykonanie prac, które to działania nie są konsekwencją winy którejkolwiek ze stron. e) z powodu okoliczności związanych z wirusem SARS-CoV-2 (COVID-19) 2) zmiany zakresu przedmiotu umowy w przypadku: a) gdy konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, b) z powodu okoliczności siły wyższej c) z powodu uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę d) z powodu okoliczności związanych z wirusem SARS-CoV-2 (COVID-19) 3) pozostałych zmian, gdy: a) z powodu ustawowej zmiany stawki podatku VAT, strony dostosują wskazaną w umowie stawkę do obowiązujących przepisów prawa i odpowiednio podwyższą lub obniżą wynagrodzenie brutto, kwota netto pozostaje stała. b) z powodu zmiany powszechnie obowiązujących regulacji prawnych obowiązujących w dniu podpisania umowy. c) w przypadku uzasadnionej i uzgodnionej z Zamawiającym zmiany liczebności minimalnej liczby osób wykonujących usługę. d) w przypadku zmian organizacyjnych Zamawiającego istotnych dla realizacji umowy. e) wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę albo wysokości minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (t.j. Dz.U. z 2018 r., poz. 2177) f) zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne, g) zasad gromadzenia i wysokości wpłat do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa ustawie z dnia 4 października 2018 r. o pracowniczych planach kapitałowych, które mają wpływ na koszty wykonania zamówienia przez wykonawcę, wynagrodzenie należne Wykonawcy zostanie w sposób odpowiadający powyższym zmianom zwaloryzowane. h) każdorazowo przed wprowadzeniem zmiany wynagrodzenia, o której mowa w ust. e-g) powyżej, Wykonawca jest obowiązany przedstawić Zamawiającemu na piśmie, wpływ zmiany wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę oraz zmiany zasad podlegania ubezpieczeniom społecznym lub ubezpieczeniu zdrowotnemu lub wysokości stawki składki na ubezpieczenia społeczne lub zdrowotne na koszty wykonania zamówienia oraz propozycję nowego wynagrodzenia. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy następuje w formie aneksu do umowy. 4) Wszystkie sytuacje określone powyżej stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowią jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody.
IV 4 4 data 2020-11-24T00:00:00+01:00
IV 4 4 godzina 11:30
IV 4 4 jezyki polski
IV 4 5 okres 30
IV 6 6 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających spełnianie warunków udziału w postępowaniu lub brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2017 r. poz. 570), 2. w przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty, 3 w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów w języku innym niż polski, na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia lub spełniania warunków udziału w postępowaniu, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów, 4 w przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia oraz spełnianie warunków udziału w postępowaniu określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne. 5. Dokumenty składane przez Wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów wskazanych w pkt 4.2. 5.1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 4.2. - pkt 4.2.1 – 4.2.2. - składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, 5.2. Dokument, o którym mowa w pkt 5.1., powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert. 5.3. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 5.1. rozdziału XIIISIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Postanowienia pkt 5.2. stosuje się. Do oferty należy dołączyć: 1. Oświadczenia zgodne z załącznikiem nr 2 oraz nr 3 do SIWZ (oświadczenia z art. 25a ustawy), które należy złożyć w formie pisemnej. 2. Oświadczenie, że Wykonawca zapoznał się z warunkami zamówienia i z załączonym wzorem umowy oraz, że przyjmuje ich treść bez żadnych zastrzeżeń - na formularzu oferty – zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 3. Dokument (np. zobowiązanie) innych podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji, o ile Wykonawca korzysta ze zdolności lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy złożony w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez podmiot udostępniający zasoby (zgodnie z pkt 1.3. niniejszego rozdziału). 4. W przypadku podpisania oferty oraz poświadczenia za zgodność z oryginałem kopii dokumentów przez osobę niewymienioną w dokumencie rejestracyjnym (ewidencyjnym) Wykonawcy, należy do oferty dołączyć stosowne pełnomocnictwo w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie. 5. Spis wszystkich załączonych dokumentów (spis treści) – zalecane, nie wymagane.

Criterion

Kryteria cena oferty brutto
Znaczenie 100,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)