Świadczenie usług doradztwa, w zakresie odbiorów technicznych EZT

Data publikacji 2014-07-22
Data zakończenia 2014-07-30 13:00:00
Instytucja Województwo Małopolskie
Miejscowość Kraków
Województwo małopolskie
Branża
  • Usługi doradcze w zakresie systemów i doradztwo techniczne

Szczegóły

Numer ogłoszenia 159583 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 722200003
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług doradztwa technicznego w zakresie odbioru technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych (dalej: EZT).
2. Zamówienie składa się z dwóch części:
1) Część 1. Świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi doradztwa technicznego w zakresie odbioru technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych, których dostawa nastąpi na podstawie Umowy dostawy taboru kolejowego do obsługi połączeń pasażerskich w aglomeracji krakowskiej zawartej z firmą Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. (dalej: Umowa dostawy EZT POIiŚ 7.3-42), która realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007-2013 - projekt nr POIiŚ 7.3-42 Zakup taboru do obsługi połączeń pasażerskich w aglomeracji krakowskiej,
Zakres świadczonych usług obejmować będzie (w części 1):
a) Współpracę w zakresie związanym z realizacją Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.3-42 oraz stałą konsultację w zakresie proponowanych rozwiązań.
b) Weryfikację i opiniowanie dokumentów oraz dokumentacji przekazanej przez Dostawcę pojazdów.
c) Kontrolę zgodności rzeczywistych parametrów, cech konstrukcyjnych, technologicznych, eksploatacyjnych, oznakowań i wyposażenia w zakresie zgodności z parametrami, cechami i oznaczeniami określonymi w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.3-42 i opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik do Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.3-42 oraz z obowiązującymi przepisami prawa.
d) Kontrolę zgodności dokumentacji technicznej z wymogami określonymi w załączniku do Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.3-42 oraz z obowiązującymi przepisami prawa.
e) Kontrolę dokumentów umożliwiających dopuszczenie do eksploatacji EZT objętych zamówieniem.
f) Udział w procesie kontroli produkcji EZT, przewidzianych w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.3-42.
g) Udział w odbiorze technicznym i dokonanie odbioru technicznego oraz podpisanie protokołu odbioru technicznego w imieniu Zamawiającego dla każdego EZT (łącznie 10 szt. EZT), w terminach i na warunkach określonych w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.3-42.
h) Udział w odbiorze końcowym i dokonanie odbioru końcowego oraz podpisanie protokołu odbioru końcowego w imieniu Zamawiającego dla każdego EZT (łącznie 10 szt. EZT), w terminach i na warunkach określonych w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.3-42.
i) Reprezentowanie Zamawiającego przed właściwymi urzędami oraz podmiotami, w przypadku gdy jest to konieczne dla prawidłowej realizacji niniejszej umowy, na podstawie szczególnego pełnomocnictwa.
2) Część 2. Świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi doradztwa technicznego w zakresie odbioru technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych, których dostawa nastąpi na podstawie Umowy dostawy fabrycznie nowych trójczłonowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym (EZT), przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu wojewódzkim i międzywojewódzkim na terenie Województw: Świętokrzyskiego, Małopolskiego, Śląskiego i Podkarpackiego wraz z przeprowadzeniem szkoleń osób wskazanych przez Zamawiającego oraz ze świadczeniem usług serwisowych, utrzymaniowych i naprawczych zawartej z firmą NEWAG S.A. (dalej: Umowa dostawy EZT POIiŚ 7.1-47), która realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007-2013 - projekt POIiŚ 7.1-47 Zakup taboru kolejowego do połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez Województwa: Małopolskie, Podkarpackie, Śląskie i Świętokrzyskie.
Zakres świadczonych usług obejmować będzie (w części 2):
a) Współpracę w zakresie związanym z realizacją Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.1-47 oraz stałą konsultację w zakresie proponowanych rozwiązań.
b) Weryfikację i opiniowanie dokumentów oraz dokumentacji przekazanej przez Dostawcę pojazdów.
c) Kontrolę zgodności rzeczywistych parametrów, cech konstrukcyjnych, technologicznych, eksploatacyjnych, oznakowań i wyposażenia w zakresie zgodności z parametrami, cechami i oznaczeniami określonymi w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.1-47 i szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiących załącznik do Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.1-47 oraz z obowiązującymi przepisami prawa.
d) Kontrolę zgodności dokumentacji technicznej z wymogami określonymi w załączniku do Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.1-47 oraz z obowiązującymi przepisami prawa.
e) Kontrolę dokumentów umożliwiających dopuszczenie do eksploatacji EZT objętych zamówieniem.
f) Udział w procesie kontroli produkcji EZT, przewidzianych w umowie dostawy EZT POIiŚ 7.1-47.
g) Udział w odbiorze technicznym i dokonanie odbioru technicznego oraz podpisanie protokołu odbioru technicznego dla każdego EZT (łącznie 6 szt. EZT), w terminach i na warunkach określonych w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.1-47.
h) Udział w odbiorze końcowym i dokonanie odbioru końcowego oraz podpisanie protokołu odbioru końcowego w imieniu Zamawiającego dla każdego EZT (łącznie 6 szt. EZT), w terminach i na warunkach określonych w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.1-47.
i) Reprezentowanie Zamawiającego przed właściwymi urzędami oraz podmiotami, w przypadku gdy jest to konieczne dla prawidłowej realizacji niniejszej umowy, na podstawie szczególnego pełnomocnictwa

Opis

1) Część 1. Świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi doradztwa technicznego w zakresie odbioru technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych, których dostawa nastąpi na podstawie Umowy dostawy taboru kolejowego do obsługi połączeń pasażerskich w aglomeracji krakowskiej zawartej z firmą Pojazdy Szynowe PESA Bydgoszcz S.A. (dalej: Umowa dostawy EZT POIiŚ 7.3-42), która realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007-2013 - projekt nr POIiŚ 7.3-42 Zakup taboru do obsługi połączeń pasażerskich w aglomeracji krakowskiej.
Zakres świadczonych usług obejmować będzie (w części 1):
a) Współpracę w zakresie związanym z realizacją Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.3-42 oraz stałą konsultację w zakresie proponowanych rozwiązań.
b) Weryfikację i opiniowanie dokumentów oraz dokumentacji przekazanej przez Dostawcę pojazdów.
c) Kontrolę zgodności rzeczywistych parametrów, cech konstrukcyjnych, technologicznych, eksploatacyjnych, oznakowań i wyposażenia w zakresie zgodności z parametrami, cechami i oznaczeniami określonymi w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.3-42 i opisie przedmiotu zamówienia stanowiącym załącznik do Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.3-42 oraz z obowiązującymi przepisami prawa.
d) Kontrolę zgodności dokumentacji technicznej z wymogami określonymi w załączniku do Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.3-42 oraz z obowiązującymi przepisami prawa.
e) Kontrolę dokumentów umożliwiających dopuszczenie do eksploatacji EZT objętych zamówieniem.
f) Udział w procesie kontroli produkcji EZT, przewidzianych w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.3-42.
g) Udział w odbiorze technicznym i dokonanie odbioru technicznego oraz podpisanie protokołu odbioru technicznego w imieniu Zamawiającego dla każdego EZT (łącznie 10 szt. EZT), w terminach i na warunkach określonych w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.3-42.
h) Udział w odbiorze końcowym i dokonanie odbioru końcowego oraz podpisanie protokołu odbioru końcowego w imieniu Zamawiającego dla każdego EZT (łącznie 10 szt. EZT), w terminach i na warunkach określonych w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.3-42.
i) Reprezentowanie Zamawiającego przed właściwymi urzędami oraz podmiotami, w przypadku gdy jest to konieczne dla prawidłowej realizacji niniejszej umowy, na podstawie szczególnego pełnomocnictwa1. Świadczenie na rzecz Zamawiającego usługi doradztwa technicznego w zakresie odbioru technicznego elektrycznych zespołów trakcyjnych, których dostawa nastąpi na podstawie Umowy dostawy fabrycznie nowych trójczłonowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym (EZT), przeznaczonych do obsługi kolejowych przewozów pasażerskich w ruchu wojewódzkim i międzywojewódzkim na terenie Województw: Świętokrzyskiego, Małopolskiego, Śląskiego i Podkarpackiego wraz z przeprowadzeniem szkoleń osób wskazanych przez Zamawiającego oraz ze świadczeniem usług serwisowych, utrzymaniowych i naprawczych zawartej z firmą NEWAG S.A. (dalej: Umowa dostawy EZT POIiŚ 7.1-47), która realizowana jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007-2013 - projekt POIiŚ 7.1-47 Zakup taboru kolejowego do połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez Województwa: Małopolskie, Podkarpackie, Śląskie i Świętokrzyskie.
Zakres świadczonych usług obejmować będzie (w części 2):
a) Współpracę w zakresie związanym z realizacją Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.1-47 oraz stałą konsultację w zakresie proponowanych rozwiązań.
b) Weryfikację i opiniowanie dokumentów oraz dokumentacji przekazanej przez Dostawcę pojazdów.
c) Kontrolę zgodności rzeczywistych parametrów, cech konstrukcyjnych, technologicznych, eksploatacyjnych, oznakowań i wyposażenia w zakresie zgodności z parametrami, cechami i oznaczeniami określonymi w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.1-47 i szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia stanowiących załącznik do Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.1-47 oraz z obowiązującymi przepisami prawa.
d) Kontrolę zgodności dokumentacji technicznej z wymogami określonymi w załączniku do Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.1-47 oraz z obowiązującymi przepisami prawa.
e) Kontrolę dokumentów umożliwiających dopuszczenie do eksploatacji EZT objętych zamówieniem.
f) Udział w procesie kontroli produkcji EZT, przewidzianych w umowie dostawy EZT POIiŚ 7.1-47.
g) Udział w odbiorze technicznym i dokonanie odbioru technicznego oraz podpisanie protokołu odbioru technicznego dla każdego EZT (łącznie 6 szt. EZT), w terminach i na warunkach określonych w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.1-47.
h) Udział w odbiorze końcowym i dokonanie odbioru końcowego oraz podpisanie protokołu odbioru końcowego w imieniu Zamawiającego dla każdego EZT (łącznie 6 szt. EZT), w terminach i na warunkach określonych w Umowie dostawy EZT POIiŚ 7.1-47.
i) Reprezentowanie Zamawiającego przed właściwymi urzędami oraz podmiotami, w przypadku gdy jest to konieczne dla prawidłowej realizacji niniejszej umowy, na podstawie szczególnego pełnomocnictwa

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Województwo Małopolskie
Ulica ul. Basztowa 22
Nr domu 22
Miejscowość Kraków
Kod Pocztowy 31-156
Województwo małopolskie
Tel 012 4300394, 6303408,6303122
Fax 012 6160144,6303126
Internet www.malopolskie.pl
Regon 35155428700000
E-mail przetargi@malopolska.mw.gov.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam U
Czy częsci Tak
Liczba częsci 2
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 31/01/2015
Zaliczka Nie
Zdolne 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy. 2. Opis sposobu dokonywania oceny spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Warunek udziału w postępowaniu o którym mowa w art. 22 ust 1 pkt 3 zostanie uznany za spełniony, gdy Wykonawca wykaże iż dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, tzn.: a) dysponuje co najmniej jedną osobą, przeznaczoną do pełnienia funkcji komisarza odbiorczego, która posiada wiedzę i doświadczenie tzn.: w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert dokonała odbioru co najmniej 2 kolejowych elektrycznych pojazdów trakcyjnych, b) dysponuje co najmniej jedną osobą, przeznaczoną do pełnienia funkcji informatyka/elektronika, która posiada wiedzę i doświadczenie tzn. posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie związane z projektowaniem, wdrażaniem lub obsługą systemów elektronicznych i informatycznych zastosowanych w pasażerskich pojazdach szynowych, c) dysponuje co najmniej jedną osobą, przeznaczoną do pełnienia funkcji maszynisty, która posiada wiedzę i doświadczenie tzn. posiada co najmniej 3-letnie doświadczenie związane z prowadzeniem elektrycznych zespołów trakcyjnych. 3. Wykonawca w zakresie spełniania warunków udziału w postępowaniu może polegać na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy. 4. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia (np konsorcjum, spółka cywilna), wskazane wyżej warunki udziału w postępowaniu mogą spełniać łącznie. 5. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia nie mogą podlegać wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy. 6. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu dokonywana będzie w formule spełnia - niespełnia, w oparciu o dokumenty załączone do oferty
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok potw 5 Tak
Inne dokumenty potwierdzające Wraz z ofertą wykonawca winien złożyć również oświadczenie o spełnieniu przez oferowane usługi, wymagań określonych przez Zamawiającego (oświadczenie ujęte w formularzu oferty - załącznik nr 1 do siwz)
Inne dokumenty 1. W przypadku, gdy Wykonawcę reprezentuje Pełnomocnik wraz z ofertą winno być złożone pełnomocnictwo dla tej osoby określające jego zakres. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. 2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach, których wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub te podmioty. 3. Jeżeli wykonawca polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy: 1) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, że będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności poprzez przedstawienie pisemnego zobowiązania tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji tych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia, 2) Zamawiający, w celu oceny, czy wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, żąda dokumentów potwierdzających, że wykonawca będzie dysponował zasobami innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy, w stopniu niezbędnym dla należytego wykonania zamówienia oraz umożliwiającym ocenę, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, które winny w szczególności zawierać informacje dotyczące: a) zakresu dostępnych wykonawcy zasobów innego podmiotu, b) sposobu wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia, c) charakteru stosunku, jaki będzie łączył wykonawcę z innym podmiotem, d) zakresu i okresu udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający przewiduje wprowadzenie istotnych zmian zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w przypadku: a) potrzeby dostosowania odpowiednich postanowień umownych, jeżeli z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków, spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze Stron rażącą stratą, czego Strony nie mogły przewidzieć przy zawarciu umowy, b) zmiany wynagrodzenia należnego Wykonawcy, w sytuacji gdy wprowadzenie zmian będzie następstwem zmiany stawki podatku VAT, przy czym zmianie ulegnie stawka i kwota podatku VAT oraz kwota wynagrodzenia brutto, c) zmiany osób uczestniczących w wykonaniu zamówienia, wynikającej z przyczyn niezależnych od Wykonawcy, przy czym zmieniony zostanie wykaz osób stanowiący załącznik do umowy z zastrzeżeniem, iż liczba osób w poszczególnych zakresach wykonywanych czynności nie ulegnie zmianie i osoby te będą posiadały nie mniejszą wiedzę i doświadczenie niż wymagane w niniejszym postępowaniu.
Kod kryterium A
Adres strony internetowej siwz http://bip.malopolska.pl/umwm
Adres uzyskania siwz Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków, pok. 206
Data składania wniosków 30/07/2014
Godzina składania wniosków 13:00
Miejsce Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego, Dziennik podawczy (budynek B), ul. Racławicka 56, 30-017 Kraków
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe 1. W uzupelnieniu informacji zawartych w sekcji II.2) oraz w załącznikach z informacjami dotyczącymi ofert częściowych, w zakresie CZASU TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMINU WYKONANIA: Zamówienie należy wykonać w terminie: od dnia zawarcia umów do dnia podpisania protokołu odbioru końcowego ostatniego EZT będącego przedmiotem Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.3-42 (dla części 1 zamówienia) oraz Umowy dostawy EZT POIiŚ 7.1-47 (dla części 2 zamówienia). Zgodnie z harmonogramem dostaw EZT termin odbioru końcowego ostatnich EZT, który został określony na 31.01.2015 r. 2. Przedmiot zamówienia będzie finansowany z następujących środków: a) dla części 1: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 - 2013; projekt nr POIiŚ 7.3-42 Zakup taboru do obsługi połączeń pasażerskich w aglomeracji krakowskiej, b) dla części 2: Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko (POIiŚ) na lata 2007 - 2013; projekt nr POIiŚ 7.1-47 Zakup taboru kolejowego do połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez Województwa: Małopolskie, Podkarpackie, Śląskie i Świętokrzyskie
Czy unieważnienie Nie
Wadium 1. Przed upływem terminu składania ofert, wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przetargowe, na czas równy okresowi związania ofertą, w wysokości a) dla części 1 3.000 zł słownie trzy tysiące złotych. b) dla części 2 1.800 zł słownie jeden tysiąc osiemset złotych. 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku formach wymienionych w art. 45 ust. 6 ustawy. 3. Wadium w formie pieniężnej winno być wniesione przelewem na konto 48 1240 4575 1111 0010 5133 2243 z dopiskiem Wpłata wadium Świadczenie usług doradztwa, zakresie odbiorów technicznych EZT Część. 4. Wadium w pozostałych formach winno być wniesione do kasy w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Małopolskiego, ul. Racławicka 56, 30 017 Kraków, (piętro III, pokój nr 316). Kasa jest czynna: w dni robocze w godzinach np. od 8.30 do 10.00 oraz od 13.00 do 15.00. 5. Wadium wnoszone w formach innych niż w pieniądzu, winno gwarantować Zamawiającemu wypłatę wadium, w przypadku zaistnienia okoliczności wskazanych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. 6. Niedopuszczalne jest wprowadzanie jakichkolwiek warunków ograniczających Zamawiającemu wypłacenie wadium. 7. Zamawiający zwraca lub zatrzymuje wadium na zasadach i w trybie art. 46 ustawy
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)