Dostawa i montaż sprzętu wystawienniczego i scenograficznego dla Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu z podziałem na 2 zadania. Zadanie 1 - budowa scenografii i aranżacja wystawy Kopalnia Edisona w pomieszczeniu dawnej rozdzielni 6kV. Zadanie 2 - budowa scenografii i aranżacja wystawy Niezwykła historia w pomieszczeniu dawnej stacji sprężarek.

Data publikacji 2014-07-22
Data zakończenia 2014-08-01 10:00:00
Instytucja Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
Miejscowość Zabrze
Województwo śląskie
Branża
  • Sprzęt wystawowy,
  • Lampy i oprawy oświetleniowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 244530 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 391540006, 315200001, 452231007
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest stworzenie kompleksowej scenografii dla dwóch nowych wystaw stałych przygotowywanych przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu w obiektach dawnej rozdzielni 6kV i stacji sprężarek Skansenu Górniczego Królowa Luiza w Zabrzu (41-800 Zabrze), ul. Wolności 410.
Wykonanie zamówienia obejmuje m.in.: dostawę i montaż sprzętu wystawienniczego oraz elementów scenografii, montaż sprzętu multimedialnego i nagłośnieniowego (dostarczonego przez Zamawiającego), dostawę i montaż oświetlenia, przygotowanie ścian, dostarczenie i montaż wydruków wielkoformatowych, przygotowanie oraz wdrożenie systemu bezobsługowego uruchamiania stanowisk multimedialnych, montaż eksponatów.
Zadania realizowane na terenie Skansenu Górniczego Królowa Luiza w Zabrzu (41-800 Zabrze), ul. Wolności 410 w związku z przygotowaniem dwóch wystaw muzealnych:
- stałej wystawy historycznej Niezwykła historia zlokalizowanej w zabytkowym budynku dawnej stacji sprężarek;
- stałej wystawy tematycznej Kopalnia Edisona zlokalizowanej w zabytkowym budynku dawnej rozdzielni 6kV.
Wystawy będą elementem tras turystycznych przygotowywanych przez Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu.
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa dokumentacja projektowa stanowiąca Załącznik nr 1 i 2 do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (zwana dalej SIWZ).

Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności:
W ramach zadania 1:
Elementy wystawiennicze:
- wykonanie i montaż kolumn stalowych wraz z ramami wspierającymi kolumny,
- wykonanie i montaż półki przyściennej,
- wykonanie i montaż gabloty,
- wykonanie i montaż obudów do stanowisk multimedialnych
- wykonanie i montaż wsporników na reflektory,
- wykonanie pulpitu,
- malowanie elementów stalowych,
- wykonanie i dostarczenie tablic na wystawy czasowe,
- wykonanie i montaż blaszek z opisami eksponatów
- montaż eksponatów na kolumnach stalowych, półce i we wnękach ściennych,
- montaż profili aluminiowych (systemu wystawienniczego opisanego w pkt. 2.5)
- wykonanie i montaż 3 tablic informacyjnych
Oświetlenie:
Dostarczenie oraz instalacja taśmy LED w specjalistycznym profilu z szybką dyfuzyjną w kolumnach stalowych oraz gablocie według wytycznych opisanych poniżej (przewody zasilające z miejsca przygotowanego przez Zamawiającego),
Dostarczenie oraz instalacja trzech reflektorów we wnękach na eksponaty (zasilenie z przygotowanej przez Zamawiającego instalacji elektrycznej),
Dostarczenie oraz instalacja oświetlenia systemowego (szynoprzewodów wraz z oprawami),
Dostarczenie oraz instalacja oświetlenia pomieszczenia gospodarczego (serwerownia).
Stanowiska multimedialne:
- zabudowanie sprzętu dostarczonego przez wykonawcę w sposób umożliwiający zainstalowanie oprogramowania i korzystanie z przewidzianych przez projektanta funkcjonalności,
- zasilenie z przygotowanej przez Zamawiającego instalacji elektrycznej (w tym prowadzenie przewodów zasilających i podłączenie instalacji informatycznej - LAN - z miejsca przygotowanego przez Zamawiającego),

W ramach zadania 2:
Elementy wystawiennicze:
Postumenty:
- wykonanie i montaż postumentu na wyciągarkę powietrzną,
- wykonanie i montaż postumentu pod wrębiarkę,
- wykonanie i montaż postumentu na kołowrót,
Wydruki wielkoformatowe:
- wykonanie i montaż wydruków wielkoformatowych na stelażach stalowych,
- wykonanie i montaż wydruku wielkoformatowego - planszy tytułowej

Pod pojęciem dostawy sprzętu i montażu rozumie się dostawę do miejsca wskazanego przez Zamawiającego wraz z transportem, rozładowaniem, wniesieniem, montażem/instalacją i uruchomieniem sprzętów oraz sprawdzeniem działania, dostarczeniem wszelkich materiałów eksploatacyjnych koniecznych do uruchomienia sprzętu i wyposażenia, zapewnienie serwisu w okresie gwarancji.
Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z wymogami Zamawiającego określonymi w SIWZ.
Każdy Wykonawca ma obowiązek zapoznania się szczegółowo z Opisem przedmiotu zamówienia i wszystkie wynikające z nich obowiązki i czynności powinien wykonać w ramach zawartej Umowy i skalkulować w cenie oferty.
Każde wskazane w SIWZ i załącznikach do SIWZ znaki towarowe, patenty i miejsce pochodzenia są uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i mają na celu wskazanie jedynie jakości i parametrów przedmiotu zamówienia z uwagi na brak innych dostatecznie dokładnych określeń, które pozwalałyby opisać przedmiot zamówienia w sposób jednoznaczny i wyczerpujący. Zamawiający dopuszcza zaoferowanie ofert równoważnych.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu
Ulica ul. Jodłowa 59
Nr domu 59
Miejscowość Zabrze
Kod Pocztowy 41-800
Województwo śląskie
Tel 32 630 30 91
Fax 32 277 11 25
Internet www.muzeumgornictwa.pl
Regon 24322042000000
E-mail amaraszek@kopalniaguido.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Podmiot prawa publicznego
Rodz zam U
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Tak
Zam uzupelniajace Zamawiający przewiduje udzielanie zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 6 Pzp do wysokości nie większej niż 50 % wartości zamówienia podstawowego. Zamawiający udzieli zamówienia uzupełniającego polegającego na powtórzeniu tego samego rodzaju zamówień, które zostały opisane w SIWZ, załącznikach, oraz umowie.
Czas D
Data zakończenia 17/10/2014
Wadium Zamawiający nie żąda od Wykonawców wniesienia wadium.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający nie opisuje warunku udziału w powyższym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia.
Wiedza Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, nie mniej niż (1) jedną wykonaną główną usługę a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług, każda o wartości nie mniejszej niż 80 000 zł netto w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia tj. polegających na dostawie i montażu sprzętu wystawienniczego i-lub dostawie i montażu elementów scenografii. Sprzęt wystawienniczy. Zamawiający rozumie jako wyposażenie trwałe służące zabezpieczeniu i ekspozycji muzealiów oraz innych elementów o charakterze eksponatu muzealnego. Jako sprzęty wystawiennicze Wykonawca może wykazać budowę i montaż np. gablot, ekspozytorów, fotoram, witryn i innych przeszkleń, a także kiosków multimedialnych, kiosków informacyjnych i stanowisk multimedialnych służących do wizualizacji eksponatów lub innych elementów wystaw. Elementy scenografii. Zamawiający rozumie wyposażenie trwałe służące aranżacji przestrzeni ekspozycyjnej lub jej uzupełnianiu. Jako elementy scenografii Wykonawca może wykazać budowę i montaż np. przepierzeń, ścianek systemowych i ruchomych, replik i rekonstrukcji, zabudowy sprzętu multimedialnego i zabudowy eksponatów.
Potencjał Zamawiający nie opisuje warunku udziału w powyższym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia.
Zdolne Zamawiający nie opisuje warunku udziału w powyższym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia.
Sytuacja Zamawiający nie opisuje warunku udziału w powyższym zakresie. Zamawiający żąda złożenia oświadczenia z art. 22 ust. 1 Pzp i jego weryfikacja zostanie przeprowadzona wg formuły: spełnia - nie spełnia.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok potw 5 Tak
Inne dokumenty 1) Formularz oferty wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (część A wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, 2) Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (część B wg Spisu zawartości oferty) złożone w formie oryginału, 3) Formularz - Status prawny Wykonawcy (Załącznik nr 1 wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, 4) Dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu wymienione w pkt 5.2. i 5.3 SIWZ (jeżeli dotyczy) , złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę; 5) Wykaz części zamówienia jakie Wykonawca powierza Podwykonawcom (Załącznik nr 3.P wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, wypełniony odpowiednio lub z adnotacją -nie dotyczy, 6) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby niezbędne do realizacji zamówienia (Załącznik nr 4 wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, wypełniony odpowiednio lub z adnotacją - nie dotyczy. 7) oświadczenie o przynależności wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.) (Załącznik nr B1 wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, wypełniony odpowiednio lub z adnotacją - nie dotyczy. 2. Oferta Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia 1) wspólny formularz oferty wraz z oświadczeniem o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu (część A wg Spisu zawartości oferty), złożony w formie oryginału, 2) oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia (część B wg Spisu zawartości oferty), złożone w formie oryginału przez każdego z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. 3) Formularz - Status prawny Wykonawcy (Załącznik nr 1 wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, przez każdego z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, 4) dokumenty potwierdzające spełnienie warunków udziału w postępowaniu wymienione w pkt 5.2 i 5.3 SIWZ (jeżeli dotyczy); Dokumenty muszą być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę, przy czym : A) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa dokumenty stanowiące Załączniki nr 1.1; B; wg Spisu zawartości oferty; B) każdy z Wykonawców, który wykazuje spełnienie danego warunku w imieniu wszystkich Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa odpowiednio dokumenty stanowiące Załączniki nr 2(1-n); wg Spisu zawartości oferty; C) każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa wypełnione odpowiednio lub z adnotacją -nie dotyczy Załączniki nr 2, wg Spisu zawartości oferty. 5) wspólny Wykaz części zamówienia jakie Wykonawca powierza Podwykonawcom (Załącznik nr 3.P wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału, wypełniony odpowiednio lub z adnotacją - nie dotyczy, 6) Zobowiązanie podmiotu udostępniającego Wykonawcy zasoby niezbędne do realizacji zamówienia (Załącznik nr 4 wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału lub z adnotacją -nie dotyczy, 7) oświadczenie o przynależności wraz z listą podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, w rozumieniu ustawy z dnia 16.02.2007r. o ochronie konkurencji i konsumentów (Dz. U. Nr 50 poz. 331 z późn. zm.) (załącznik nr B1 wg Spisu zawartości oferty) złożony w formie oryginału lub z adnotacją nie dotyczy, 8) pełnomocnictwo - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo - reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. 3. Oferta musi być podpisana przez osoby uprawnione do składania oświadczeń woli w imieniu Wykonawcy, tj. : 1) osoby uprawnione zgodnie z aktualnym odpisem z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej lub 2) osoby posiadające ważne pełnomocnictwo, którego oryginał, lub kopię poświadczoną notarialnie za zgodność z oryginałem, lub odpis albo wyciąg z dokumentu sporządzony przez notariusza -należy załączyć w ofercie : a) w przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia (np. konsorcjum, spółka cywilna) - jako Załącznik nr 1.2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów, na zasobach których Wykonawca polega na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b Pzp, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio Wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub te podmioty. b) w przypadku wykonawców, którzy ubiegają się samodzielnie o udzielenie zamówienia - jako Załącznik nr 1.3.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Zamawiający przewiduje możliwość dokonania istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, w zakresie: 1. zmiany terminu wykonania zamówienia o których mowa we wzorze umowy, w następujących przypadkach: a) wystąpienie wydarzenia nieprzewidywalnego, pozostającego poza kontrolą stron niniejszej umowy, występujące po podpisaniu umowy, a powodujące niemożliwość wywiązania się z umowy w jej obecnym brzmieniu; b) konieczność wykonania zamówień dodatkowych, o których mowa w art. 67 ust.1 pkt 5 Pzp, których wykonanie jest niezbędne dla prawidłowego wykonania oraz zakończenia podstawowego przedmiotu zamówienia wraz ze wszystkimi konsekwencjami występującymi w związku z przedłużeniem tego terminu; c) zmian istotnych przepisów prawa Unii Europejskiej lub prawa krajowego powodujących konieczność dostosowania dokumentacji do zmiany przepisów, które nastąpiły w trakcie realizacji zamówienia; d) niezawinionych przez Wykonawcę opóźnień w uzyskaniu wymaganych pozwoleń, uzgodnień, decyzji, zgłoszeń lub opinii innych organów. Wymaganych aktualnym prawodawstwem w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia e) konieczności aktualizacji rozwiązań projektowych z uwagi na postęp technologiczny, zmian obowiązujących przepisów, warunków uniemożliwiających prowadzenie robót, bezpieczeństwa pracy, a także zmian wynikających z innych nieprzewidywalnych istotnych okoliczności, których wprowadzenie będzie korzystne dla Zamawiającego; f) wystąpienia usług dodatkowych lub zamiennych; g) zmiany terminu realizacji zamówienia w związku z brakiem możliwości realizacji przedmiotu umowy z powodu prowadzenia prac realizowanych przez innych wykonawców, które to uniemożliwiają wykonywanie prac zgodnie z umową. 2. w pozostałym zakresie zmiany do umowy mogą dotyczyć następujących okoliczności: a) zmiany podwykonawców w tym podwykonawców na zasobach, których Wykonawca opierał się wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu pod warunkiem, że nowy podwykonawca wykaże spełnianie warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ; b) wprowadzenie podwykonawcy pomimo deklaracji wykonawcy w ofercie o wykonaniu danego zakresu przedmiotu zamówienia wyłącznie siłami własnymi; c) wprowadzenie dodatkowego personelu Wykonawcy lub podwykonawcy z przyczyn o obiektywnym charakterze zaakceptowanych przez Zamawiającego pod warunkiem spełnienia warunków w zakresie nie mniejszym niż wymagane w SIWZ; d) zmiany przepisów prawa istotnych dla postanowień zawartej umowy; e) ustawowa zmiana stawki podatku VAT, której zastosowanie nie będzie skutkowało zmianą wartości brutto umowy; f) poprawy jakości lub innych parametrów charakterystycznych dla danych wystawienniczych i scenograficznych. g) zmiany wytycznych lub zaleceń Instytucji, która przyznała środki na współfinansowanie zamówienia na przedmiot umowy.
Kod kryterium A
Adres strony internetowej siwz www.muzeumgornictwa.pl
Adres uzyskania siwz Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, ul. Jodłowa 59, 41- 800 Zabrze, Sekretariat pok. Nr 102
Data składania wniosków 01/08/2014
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu, ul. Jodłowa 59, 41- 800 Zabrze, Sekretariat pok. Nr 102
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe Nazwa zadania: Dostawa i montaż sprzętu wystawienniczego i scenograficznego dla Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu z podziałem na 2 zadania: Zadanie 1 - budowa scenografii i aranżacja wystawy Kopalnia Edisona w pomieszczeniu dawnej rozdzielni 6kV. Zadanie współfinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu Dziedzictwo kulturowe - priorytet 2 - Wspieranie działań muzealnych. Zadanie 2 - budowa scenografii i aranżacja wystawy Niezwykła historia w pomieszczeniu dawnej stacji sprężarek. Zadanie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka na lata 2007-2013 Działanie 6.4 Innowacje w produkty turystyczne o znaczeniu ponadregionalnym. II. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia (załącznik nr 4). III. Wykonawcy, którzy wspólnie ubiegają się o udzielenie zamówienia ustanawiają pełnomocnika - do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, albo - reprezentowania w postępowaniu - w tym złożenia oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu w imieniu i na rzecz Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. IV. Zamawiający oceni spełnienie przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu stwierdzeniem: spełnia lub nie spełnia, w oparciu o wymagane oświadczenia, dokumenty i zawarte w nich informacje. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia muszą dostarczyć dokumenty, potwierdzające, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu.
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)