Realizacja zajęć dodatkowych, wyjazdów edukacyjnych oraz doposażenie bazy dydaktycznej w dwóch Szkołach Gimnazjalnych w Gminie Fabianki w ramach projektu pn.Edukacja na Poziomie, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

Data publikacji 2014-08-04
Data zakończenia 2014-08-19 10:00:00
Instytucja Gminny Zespół Oświaty w Fabiankach
Miejscowość Fabianki
Województwo kujawsko-pomorskie
Branża
  • Pomoce naukowe

Szczegóły

Numer ogłoszenia 259670 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 800000004, 635110004, 391621006
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest realizacja zajęć dodatkowych, wyjazdów edukacyjnych oraz doposażenie bazy dydaktycznej w dwóch Szkołach Gimnazjalnych w Gminie Fabianki w ramach projektu pn.Edukacja na Poziomie, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
1. Realizacja zajęć dydaktycznych:
- Wykaz zajęć stanowi załącznik nr 8 do SIWZ
a) Zajęcia prowadzone będą w formie pozalekcyjnej w okresie IX.2014-VI.2015 na terenie Gimnazjum w Fabiankach (Fabianki 1, 87-811 Fabianki) oraz Gimnazjum w Nasiegniewie (Nasiegniewo 68, 87-811 Fabianki). Zamawiający udostępni wykonawcy nieodpłatnie sale lekcyjne z dostępem do szatni oraz toalet.
b) Obowiązki Wykonawcy
- przygotowanie programu zajęć dla każdej z grup i przeprowadzenie zajęć zgodnie programem nauczania,
- opracowanie w ciągu 7 dni od podpisania umowy (ale nie później niż przed rozpoczęciem zajęć) harmonogramu zajęć dla każdej z grup zawierającego: nazwę grupy, rodzaj zajęć, termin zajęć oraz informację o czasie trwania zajęć. Harmonogram wymaga akceptacji koordynatora szkolnego;
- zapewnienie kadry dydaktycznej posiadającej kwalifikacje wymagane od nauczycieli do prowadzenia zajęć w szkole gimnazjalnej,
- prowadzenie dzienników zajęć,
- prowadzenie imiennych list obecności,
- przeprowadzenie indywidualnych opisowych ocen uczniów na zakończenie zajęć,
- przeprowadzenie ankiet przed i po zajęciach realizujących wybrane ścieżki edukacyjne, przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego, wspierających uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych,
- przeprowadzenie sprawdzianów wiedzy przed i po zajęciach rozwijających kompetencje, wspierających uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przygotowujących do egzaminu gimnazjalnego,
- przeprowadzenie testu podstaw przedsiębiorczości przed i po zajęciach realizujących wybrane ścieżki edukacyjne w zakresie przedsiębiorczości,
- stworzenie indywidualnych planów edukacyjno-zawodowych po przeprowadzeniu warsztatów z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego dla każdego ucznia biorącego udział w zajęciach
- przeprowadzenie ankiet porównawczych wśród uczniów przed i po warsztatach z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego
- pisemne informowanie Zamawiającego o przerwaniu lub zakończeniu zajęć przez uczestnika,
- oznaczanie dokumentacji projektu zgodnie z wytycznymi dotyczącymi oznaczania projektów współfinansowanych ze środków EFS.
- prowadzenie zajęć zgodnie z programem i harmonogramem zajęć;
- prawidłowe i systematyczne prowadzenie dokumentacji projektu oraz kwartalne przekazywanie informacji o stanie realizacji planu zajęć, w tym ilości zrealizowanych godzin;
- wykorzystywanie dostępnych w szkołach technologii informatycznych (m.in pracownie komputerowe), które umożliwią uatrakcyjnienie treści i form przekazu.
- prowadzenie zajęć u uwzględnienie zasad równości płci
- przekazanie kompletnej dokumentacji zajęć, zawierającej min. dokumenty wskazane w niniejszym punkcie w terminie 5 dni od zakończenia realizacji przedmiotu umowy

2. Dostawa pomocy dydaktycznych:
- Wykaz pomocy dydaktycznych stanowi załącznik nr 9 do SIWZ
a) Materiały dydaktyczne zostaną dostarczone maksymalnie w terminie 30 dni roboczych od dnia podpisania umowy, bezpośrednio do dwóch szkół gimnazjalnych na terenie Gminy Fabianki, zgodnie z załączonym wykazem pomocy dydaktycznych, na koszt i ryzyko Wykonawcy.
b) Przekazanie dostarczonych materiałów dydaktycznych odbywać się będzie protokolarnie. Wykonawca zobowiązany jest powiadomić Zamawiającego na dwa dni robocze przed planowaną dostawą. Dostarczone materiały dydaktyczne zostaną przez Zamawiającego zweryfikowane pod kątem zgodności z zamówieniem.
c) Zamawiający w uzasadnionych przypadkach dopuszcza dostarczenie przez Wykonawcę pomocy innych niż przedstawione w ofercie, spełniających jednocześnie wymagania określone w opisie przedmiotu zamówienia. Dostarczenie zamiennika wymaga pisemnej akceptacji Zamawiającego.
d) Materiały dydaktyczne muszą spełniać minimalne wymagania określone w opisie przedmiotu zamówieniu. Ponadto Wykonawca ma obowiązek zapewnić materiały dydaktyczne fabrycznie nowe, nieużywane, w pełni sprawne i gotowe do użycia, spełniający wymogi bezpieczeństwa w oświacie. Wykonawca wyda Zamawiającemu przedmiot dostawy wyposażony w komplet akcesoriów gwarantowanych przez producenta a także karty gwarancyjne, instrukcje dotyczące sposobu korzystania ze sprzętu, certyfikaty bezpieczeństwa itp.
Wykonawca na podstawie opisu przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie do zaoferowania pomocy edukacyjnych spełniających minimalne parametry określone przez Zamawiającego, poprzez załączenie do oferty wykazu pomocy dydaktycznych które zamierza dostarczyć, zawierającego precyzyjne określenie:
- nazwy pomocy,
- wydawnictwa (producenta)
- numeru katalogowego
- ceny jednostkowej

3. Realizacja wycieczek edukacyjnych:
- Wykaz wycieczek edukacyjnych stanowi załącznik nr 10 do SIWZ
a) Wycieczki edukacyjne odbędą się na terenie woj. Kuj-Pom. w ramach realizacji wybranych ścieżek edukacyjnych. Mają one na celu wprowadzenie innowacyjnych form nauczania cechujących się wyższą skutecznością z uwagi na praktyczne nabywanie wiedzy i umiejętności z wybranych zakresów. Wyjazdy będą organizowane w formie jednodniowych wycieczek zgodnie z harmonogramem ustalonym przez szkolnych koordynatorów w roku szkolnym 2014/15.
b) Obowiązki Wykonawcy
- przygotowanie programu oraz ramowego planu dla każdej wycieczki oraz przedstawienie go w terminie 14 dni od podpisania umowy (ale nie później niż przed rozpoczęciem wyjazdów) do akceptacji Zamawiającemu,
- Prowadzenie karty wycieczki (na wzorze przekazanym przez zamawiającego) zawierającej informację na temat kierownika wycieczki oraz opiekunów, program wycieczki, ramowy plan, listę obecności, zgody rodziców, regulamin wycieczki,
- zapewnienie kadry wycieczki posiadającej odpowiednie kwalifikacje w tym kierownika wycieczki oraz opiekunów w ilości zapewniającej bezpieczną opiekę nad grupą(min. 1 opiekun na 15 os),
- zapewnienie ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków dla uczestników wycieczki edukacyjnej,
- opłacenie biletów wstępu, wyżywienia w formie min. 1 ciepłego posiłku-obiadu dla uczestników wycieczki edukacyjnej,
- zapewnienie transportu autokarowego,
- monitorowanie frekwencji uczniów na wycieczkach edukacyjnych, oraz zgłaszanie nieobecności Zamawiającemu.
c) Zamawiający oraz Wykonawca mogą w uzasadnionych przypadkach żądać zmiany harmonogramu w terminie maksymalnie do 14 dni kalendarzowych przed realizacją wycieczki edukacyjnej. Zmiana harmonogramu wymaga zgody Zamawiającego.
d) Wszelkie koszty związane z organizacją i realizacją wycieczek edukacyjnych ponosi Wykonawca.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Gminny Zespół Oświaty w Fabiankach
Ulica Fabianki 4
Nr domu 4
Miejscowość Fabianki
Kod Pocztowy 87-811
Województwo kujawsko-pomorskie
Tel 054 2517212
Fax 054 2517229
Regon 91032372400000
E-mail iowof@op.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam U
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 30/06/2015
Wadium 1.Wykonawca winien wnieść wadium w wysokości 4.500,00 PLN
Zaliczka Nie
Uprawnienie Potwierdzeniem ww. warunku będzie oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Pzp. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie dokumentów załączonych do oferty, stosując formułę spełnia/ nie spełnia
Wiedza Warunek ten będzie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy -w tym okresie, wykonał co najmniej trzy zamówienia polegające na wdrożeniu programów rozwojowych na terenie szkół gimnazjalnych obejmujących co najmniej: realizację pozalekcyjnych zajęć dydaktycznych oraz wycieczki edukacyjne, a wartość każdej usługi nie może być mniejsza niż 150.000 zł. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie dokumentów załączonych do oferty - Wykaz wykonanych głównych usług wraz z dowodami o wykonaniu należycie zamówienia - stosując formułę spełnia/ nie spełnia. Dowodami o których mowa wyżej mogą być: a) Poświadczenie; b) Oświadczenie wykonawcy - jeżeli z uzasadnionych przyczyn o obiektywnym charakterze wykonawca nie jest w stanie uzyskać poświadczenia, o którym mowa wyżej. Uwaga: Dopuszcza się , aby wykonawca w miejsce poświadczenia i oświadczenia, o których mowa powyżej przedłożył dokumenty potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie, zgodnie z rozporządzeniem Prezesa Rady ministrów z dnia 19 lutego 2013 r. sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od wykonawcy oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane. (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek podmioty mogą spełniać łącznie)
Potencjał Potwierdzeniem ww. warunku będzie oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Pzp. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie dokumentów załączonych do oferty, stosując formułę spełnia/ nie spełnia
Zdolne Potwierdzeniem ww. warunku będzie oświadczenie wykonawcy o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu na podstawie art. 22 ust. 1 Pzp. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie dokumentów załączonych do oferty, stosując formułę spełnia/ nie spełnia
Sytuacja Warunek ten będzie spełniony, jeśli wykonawca wykaże, że: - posiada zdolność finansową pozwalającą na wykonanie zamówienia udokumentowaną poprzez przedstawienie informacji z banku o ilości posiadanych środków lub zdolności kredytowej Wykonawcy na kwotę co najmniej 150.000 zł. - posiada opłacone ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na wartość sumy ubezpieczenia nie mniejszą niż 150.000 zł. Zamawiający dokona oceny spełnienia tego warunku na podstawie dokumentów załączonych do oferty, stosując formułę spełnia/ nie spełnia (w przypadku składania oferty przez podmioty występujące wspólnie ww. warunek podmioty mogą spełniać łącznie)
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 12 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 13 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Inne dokumenty C. Pozostałe elementy oferty 1.Wypełnić druk Formularz ofertowy lub przygotować ofertę ściśle wg wzoru - druku załączonego przez Zamawiającego - druk stanowi załącznik nr 6 do niniejszej specyfikacji. 2.Upoważnienie - pełnomocnictwo do podpisania oferty - przykład stanowi załącznik nr 3 (tylko wtedy, gdy ofertę podpisuje inna osoba niż wskazana w dokumentach rejestrowych lub gdy wykonawcy ubiegają wspólnie o udzielenie zamówienia) 3.Wykaz części zamówienia jakie zamawiający zamierza wykonać przy pomocy podwykonawców - wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszej specyfikacji. Wypełnienie tego załącznika jest obowiązkowe wyłącznie wtedy, gdy wykonawca zamierza powierzyć cześć prac podwykonawcom. 4.Oświadczenie o przynależności do grupy kapitałowej - wzór stanowi załącznik nr 6 do siwz. 5.Dowód uiszczenia wadium. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował zasobami niezbędnymi do realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. B. Wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia nie mogą podlegać wykluczeniu z postępowania na podstawie art. 24 ust. 1 Pzp. Warunek ten zostanie spełniony jeśli wykonawcy ubiegający się o udzielenie zamówienia załączą do oferty dokumenty, o których mowa w Rozdziale X, pkt. A SIWZ, a zawarte w nich informacje będą potwierdzały, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania. Zamawiający dokona oceny spełniania w/w warunków, stosując formułę spełnia/nie spełniana podstawie dokumentów załączonych przez wykonawcę do oferty. Jeżeli wykonawca, wykazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2 b Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia zamawiający żąda od tych podmiotów dokumentów wymienionych w punkcie A. pkt. 1-7 SIWZ. Ponadto zgodnie z art. 26 ust 2b Wykonawca powinien przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada: Dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że: (zamiast odpisu z właściwego rejestru - w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy) - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem. W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę mającego siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, z wnioskiem o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących przedłożonego dokumentu. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzi się w języku polskim. Wykonawca może polegać na wiedzy, doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia lub zdolnościach finansowych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków. W takiej sytuacji, zgodnie z art. 26 ust 2b Wykonawca powinien przedstawić pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na okres korzystania z nich przy wykonywaniu zamówienia. Dokumenty, o których mowa w Rozdziale X SIWZ składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia oraz w przypadku innych podmiotów na zasobach, których polega wykonawca, kopie dokumentów dotyczących odpowiednio wykonawcy lub tych podmiotów są poświadczane za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę lub te podmioty. Zamawiający wzywa Wykonawców, którzy w określonym terminie nie złożyli wymaganych oświadczeń lub dokumentów, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp lub którzy nie złożyli pełnomocnictw albo którzy złożyli wymagane przez zamawiającego oświadczenia i dokumenty, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, zawierające błędy lub którzy złożyli wadliwe pełnomocnictwa, do ich złożenia w wyznaczonym terminie, chyba że mimo ich złożenia oferta wykonawcy podlega odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. Złożone na wezwanie zamawiającego oświadczenia i dokumenty powinny potwierdzać spełnianie przez wykonawcę warunków udziału w postępowaniu , nie później niż w dniu, w którym upłynął termin składania ofert. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie.
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający zgodnie z art. 144 Pzp. dopuszcza istotne zmiany zawartej umowy w następujących sytuacjach: - zmiany przepisów prawnych istotnych dla realizacji przedmiotu umowy, w tym prawa miejscowego;- wystąpienie urzędowej zmiany stawki podatku VAT po dacie zawarcia umowy, tj. obniżeniu lub podwyższeniu ceny wskutek zmiany przez władzę ustawodawczą stawki podatku VAT;- odstąpienie na wniosek Zamawiającego od realizacji części zamówienia i związana z tym zmiana wynagrodzenia. Wszystkie powyższe postanowienia stanowią katalog zmian, na które Zamawiający może wyrazić zgodę. Nie stanowi jednocześnie zobowiązania do wyrażenia takiej zgody. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych: - zmiana danych związanych z obsługą administracyjno - organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); - zmiana danych teleadresowych, zmiana osób wskazanych do kontaktów między stronami.
Kod kryterium B
Kryt 1p 65
Kryt 2 doświadczenie
Kryt 2p 35
Adres strony internetowej siwz www.bip.fabianki.pl
Adres uzyskania siwz W siedzibie Zamawiajacego: Gmina Fabianki-Gminny Zespół Oświaty w Fabinakach, Fabiani 4, 87-811 Fabianki lub za zaliczniem pocztowym obejmującym koszty przesylki.
Data składania wniosków 19/08/2014
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce siedziba Zamawiajacego pok. nr 18, jawne otwarcie ofert nastapi dnia 19.08.2014r. o godz. 10.30 w sidzibie Zamawiającego pok nr 2.
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostępie do edukacji oraz zmniejszanie różnic w jakości usług edukacyjnych, współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)