Wykonanie kuchni z montażem sprzętu AGD oraz dostawa drobnego sprzętu kuchennego do oddziałów przedszkolnych w Gminie Starogard Gd.

Data publikacji 2014-08-28
Data zakończenia 2014-09-10 10:00:00
Instytucja Gmina Starogard Gdański
Miejscowość Starogard Gdański
Województwo pomorskie
Branża
  • Meble i wyposażenie kuchni,
  • Meble łazienkowe,
  • Różne meble i wyposażenie,
  • Urządzenia do gotowania lub grzewcze używane w gospodarstwie domowym

Szczegóły

Numer ogłoszenia 286472 / 2014
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 391410002, 391440003, 391500008, 397210002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Na przedmiot zamówienia składają się następujące elementy:
Część I:
Zadanie polega na wykonaniu, dostawie i montażu w wymienionych poniżej lokalizacjach, wymienionych elementów wyposażenia:
1.Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej w Trzcińsku - Trzcińsk 14, 83-209 Godziszewo, tel. 58 588 17 63 - dyr. Elżbieta Bielińska:
Wykonanie, dostawa i montaż kuchni zgodnie z dołączonym poniżej opisem wyposażonej w zmywarkę gastronomiczną, kuchenkę elektryczną.
2. Zespół Wychowania Przedszkolnego w Owidzu, ul. Szkolna 13, 83-211 Owidz, tel. 58 562 16 26, dyr. Małgorzata Siemieńska,
Dostawa i montaż zmywarki gastronomicznej i lodówki; wykonanie i dostawa podestów - po 2 z każdego rodzaju.
3. Zespół Wychowania Przedszkolnego w Kręgu, Krąg 44, 83-200 Starogard Gdański, tel. 58 562 15 79; dyr. Anna Benert.
Dostawa i montaż zmywarki gastronomicznej.
4. Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej w Suminie, Sumin 38, 83-200 Starogard Gdański, tel. 58 562 10 78, dyr. Barbara Rozwadowska;
Dostawa i montaż kuchenki elektrycznej.
5. Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej w Dąbrówce, ul. Starogardzka 47, Dąbrówka, 83-212 Bobowo, tel. 58 56 217 27, dyr. Lucyna Jarczyk;
Dostawa i montaż zmywarki gastronomicznej i lodówki; wykonanie i dostawa podestów - po 2 z każdego rodzaju; wykonanie dostawa i montaż osłon na kaloryfery.
6. Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej w Rokocinie, ul. Parkowa 2, Rokocin, 83-200 Starogard Gdański, tel. 58 562 1019, dyr. Justyna Pawelec;
Wykonanie, dostawa i montaż kuchni zgodnie z dołączonym poniżej opisem wyposażonej w zmywarkę gastronomiczną, kuchenkę elektryczną oraz lodówkę.
7. Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej w Brzeźnie, Szpęgawsk, ul. Starogardzka 17, 83-200 Starogard Gdański, tel. 58 56 212 15, dyr. Jacek Zakrzewski;
Wykonanie, dostawa i montaż kuchni zgodnie z dołączonym poniżej opisem wyposażonej w kuchenkę elektryczną, lodówkę, okap; wykonanie i dostawa podestów - po 2 z każdego rodzaju; wykonanie dostawa i montaż osłon na kaloryfery.
Sprzęt należy wykonać oraz dostarczyć i zamontować w uzgodnionych miejscach. Koszty dojazdów i montażu oraz sprzętu wymaganego do jego wykonania należy wliczyć w koszt zamówienia.
Dostarczony sprzęt musi być fabrycznie nowy, data wytworzenia nie może być wcześniejsza niż 6 mieś przed złożeniem oferty, posiadać 2 letnią gwarancję. Po zamontowaniu należy przeprowadzić próbę dostarczonego i zamontowanego zgodnie z wymogami prawa sprzętu. Sprzęt oraz wykonane meble muszą działać i być w 100% sprawne.

Część II:
Polega na dostawie drobnego sprzętu kuchennego i AGD: odkurzacz - 11szt., garnki gastronomiczne 10l - 2 szt., garnki gastronomiczne 20l - 2szt., garnki gastronomiczne 7l. - 3szt., patelnia - 6 szt., miski kuchenne 3l - 5szt., miski kuchenne 5l - 5szt., zestaw naczyń ceramicznych/porcelanowych - 10 kompletów, zestaw sztućców ze stali nierdzewnej - 100 kompletów, łyżki wazowe - 3 szt., noże uniwersalne - 10szt., deski do krojenia - 5 szt., miarka z podziałką - 2 szt., czajnik bezprzewodowy - 6szt., kuchenka mikrofalowa - 3 szt., warnik do napojów - 1 szt.
Sprzęt należy dostarczyć do Urzędu Gminy Starogard Gdański. Cały sprzęt kuchenny - poz. 2-13 załącznika nr 2 do SIWZ powinien być dostosowany do kontaktu z żywnością, wszelkiego rodzaju uchwyty powinny być tak wykonane, by się nie roztapiały, pod wpływem temperatury oraz powinien być dostosowany do zmywania w zmywarce gastronomicznej z użyciem wysokich temperatur. Sprzęt wymieniony w punktach 6-13 załącznika nr 2 do SIWZ powinien ponadto być w jakości umożliwiającej użytkowanie go w kuchence mikrofalowej.
Sprzęt powinien być wysokiej jakości, dostosowany do stosowania w przedszkolach.
Dostarczony sprzęt powinien być nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż 6 mieś przed datą złożenia oferty.
Przedmiot zamówienia dotyczący dostarczanego sprzętu AGD musi spełniać wszystkie wymogi, normy dotyczące bezpieczeństwa oraz zużycia energii wymagane obowiązującymi przepisami prawa oraz posiadać deklarację zgodności uwidocznioną oznaczeniem znakiem CE.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w załączniku nr 2 do SIWZ.
Szczegółowy zakres obowiązków Wykonawcy dotyczących przedmiotu zamówienia jest określony w SIWZ wraz z zał. Nr 2 do SIWZ oraz w istotnych postanowieniach umowy - załącznik nr 6 do SIWZ.
Wszelkie nazwy własne produktów, materiałów lub urządzeń przywołane w opisie przedmiotu zamówienia służą jedynie ustaleniu pożądanego standardu wykonania i określenia właściwości i wymogów technicznych założonych w SIWZ. Zamawiający dopuszcza a Wykonawca może zastosować rozwiązania równoważne w oparciu o wyroby/produkty/urządzenia innych producentów pod warunkiem posiadania przez te wyroby/produkty/urządzenia parametrów technicznych i funkcjonalnych wymaganych przez zamawiającego lub je przewyższających i posiadania wymaganych właściwości.

Opis

Zadanie polega na wykonaniu, dostawie i montażu w wymienionych poniżej lokalizacjach, wymienionych elementów wyposażenia:
1. Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej w Trzcińsku - Trzcińsk 14, 83-209 Godziszewo, tel. 58 588 17 63 - dyr. Elżbieta Bielińska:
Wykonanie, dostawa i montaż kuchni zgodnie z dołączonym poniżej opisem wyposażonej w zmywarkę gastronomiczną, kuchenkę elektryczną.
2. Zespół Wychowania Przedszkolnego w Owidzu, ul. Szkolna 13, 83-211 Owidz, tel. 58 562 16 26, dyr. Małgorzata Siemieńska,
Dostawa i montaż zmywarki gastronomicznej i lodówki; wykonanie i dostawa podestów - po 2 z każdego rodzaju.
3. Zespół Wychowania Przedszkolnego w Kręgu, Krąg 44, 83-200 Starogard Gdański, tel. 58 562 15 79; dyr. Anna Benert.
Dostawa i montaż zmywarki gastronomicznej.
4. Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej w Suminie, Sumin 38, 83-200 Starogard Gdański, tel. 58 562 10 78, dyr. Barbara Rozwadowska;
Dostawa i montaż kuchenki elektrycznej.
5. Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej w Dąbrówce, ul. Starogardzka 47, Dąbrówka, 83-212 Bobowo, tel. 58 56 217 27, dyr. Lucyna Jarczyk;
Dostawa i montaż zmywarki gastronomicznej i lodówki; wykonanie i dostawa podestów - po 2 z każdego rodzaju; wykonanie dostawa i montaż osłon na kaloryfery.
6. Oddział Przedszkolny przy Szkole Podstawowej w Rokocinie, ul. Parkowa 2, Rokocin, 83-200 Starogard Gdański, tel. 58 562 1019, dyr. Justyna Pawelec;
Wykonanie, dostawa i montaż kuchni zgodnie z dołączonym poniżej opisem wyposażonej w zmywarkę gastronomiczną, kuchenkę elektryczną oraz lodówkę.
7. Oddział przedszkolny w Szkole Podstawowej w Brzeźnie, Szpęgawsk, ul. Starogardzka 17, 83-200 Starogard Gdański, tel. 58 56 212 15, dyr. Jacek Zakrzewski;
Wykonanie, dostawa i montaż kuchni zgodnie z dołączonym poniżej opisem wyposażonej w kuchenkę elektryczną, lodówkę, okap; wykonanie i dostawa podestów - po 2 z każdego rodzaju; wykonanie dostawa i montaż osłon na kaloryfery.
Sprzęt należy wykonać oraz dostarczyć i zamontować w uzgodnionych miejscach. Koszty dojazdów i montażu oraz sprzętu wymaganego do jego wykonania należy wliczyć w koszt zamówienia.
Dostarczony sprzęt musi być fabrycznie nowy, data wytworzenia nie może być wcześniejsza niż 6 mieś przed złożeniem oferty, posiadać 2 letnią gwarancję. Po zamontowaniu należy przeprowadzić próbę dostarczonego i zamontowanego zgodnie z wymogami prawa sprzętu. Sprzęt oraz wykonane meble muszą działać i być w 100% sprawne.Polega na dostawie drobnego sprzętu kuchennego i AGD: odkurzacz - 11szt., garnki gastronomiczne 10l - 2 szt., garnki gastronomiczne 20l - 2szt., garnki gastronomiczne 7l. - 3szt., patelnia - 6 szt., miski kuchenne 3l - 5szt., miski kuchenne 5l - 5szt., zestaw naczyń ceramicznych/porcelanowych - 10 kompletów, zestaw sztućców ze stali nierdzewnej - 100 kompletów, łyżki wazowe - 3 szt., noże uniwersalne - 10szt., deski do krojenia - 5 szt., miarka z podziałką - 2 szt., czajnik bezprzewodowy - 6szt., kuchenka mikrofalowa - 3 szt., warnik do napojów - 1 szt.
Sprzęt należy dostarczyć do Urzędu Gminy Starogard Gdański. Cały sprzęt kuchenny - poz. 2-13 załącznika nr 2 do SIWZ powinien być dostosowany do kontaktu z żywnością, wszelkiego rodzaju uchwyty powinny być tak wykonane, by się nie roztapiały, pod wpływem temperatury oraz powinien być dostosowany do zmywania w zmywarce gastronomicznej z użyciem wysokich temperatur. Sprzęt wymieniony w punktach 6-13 załącznika nr 2 do SIWZ powinien ponadto być w jakości umożliwiającej użytkowanie go w kuchence mikrofalowej.

Sprzęt powinien być wysokiej jakości, dostosowany do stosowania w przedszkolach.
Dostarczony sprzęt powinien być nowy, wyprodukowany nie wcześniej niż 6 mieś przed datą złożenia oferty.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Gmina Starogard Gdański
Ulica ul. Sikorskiego 9
Nr domu 9
Miejscowość Starogard Gdański
Kod Pocztowy 83-200
Województwo pomorskie
Tel (058) 562 50 67
Fax (058) 562 46 41
Internet www.starogardgd.ug.pl
E-mail starogardgd@ug.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Administracja samorządowa
Rodz zam U
Czy częsci Tak
Liczba częsci 2
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 30/11/2014
Wadium Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: Na I część: 1500,00 PLN (słownie złotych: tysiąc pięćset zł 00/100). Na II część: nie składa wadium. Wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w sposób stosowny do jego formy. Wadium może być wniesione w: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz.1158 ze zm.). W przypadku wnoszenia wadium w pieniądzu należy dokonać wpłaty przelewem na rachunek 35 8340 0001 0004 6848 2000 0005 z opisem wadium na Wykonanie kuchni z montażem sprzętu AGD oraz dostawa drobnego sprzętu kuchennego do oddziałów przedszkolnych w Gminie Starogard Gd. Wadium w formie poręczeń lub gwarancji należy składać w oryginale. Zaleca się złożenie oryginału dokumentu wadialnego w siedzibie Zamawiającego w pok. nr 5 (Kasa - otwarta w godzinach pn,wt,czw.7.15-14.00, śr 7.15-15.30, pt. od 7.15 -13.00) i wpięcie kopii z potwierdzeniem złożenia do oferty. Nie jest wskazane trwałe wpinanie oryginału dokumentu wadialnego do oferty. Wadium w zakresie zabezpieczenia zawarcia umowy musi uwzględniać wszystkie okoliczności jego zatrzymania przez Zamawiającego, wymienione w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Ustawy i zabezpieczać ofertę przez cały okres związania nią tj. 30 dni. Bieg terminu związania ofertą rozpoczyna się z upływem terminu składania ofert. Wykonawców, którzy nie wnieśli wadium odpowiadającego powyższym wymaganiom wyklucza się.
Zaliczka Nie
Uprawnienie Zamawiający nie stawia warunku w tym zakresie.
Wiedza Dla części I: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile Wykonawca wykaże, że w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie - wykonał co najmniej jedną usługę polegającą do wykonaniu mebli o wartości 40 000,00 zł brutto za jedną usługę. Dla części II: Zamawiający nie stawia warunków. Dotyczy części I. Jeżeli wykazane usługi były rozliczane w walucie innej niż PLN, Wykonawca dokona przeliczenia ich wartości wg średniego kursu NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek musi spełniać przynajmniej 1 z wykonawców. Dotyczy części I. W celu wykazania spełniania warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć: a) wykaz usług wraz z podaniem ich przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, b) dowody potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie, c) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału z art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi podane w wykazie zostały wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania wyżej wymienionych dowodów.
Potencjał Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
Zdolne Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
Sytuacja Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 5 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia opis 5 Dla części I: Zamawiający uzna powyższy warunek za spełniony o ile Wykonawca wykaże, że w okresie trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, to w tym okresie - wykonał co najmniej jedną usługę polegającą do wykonaniu mebli o wartości 40 000,00 zł brutto za jedną usługę. Dla części II: Zamawiający nie stawia warunków. Dotyczy części I. Jeżeli wykazane usługi były rozliczane w walucie innej niż PLN, Wykonawca dokona przeliczenia ich wartości wg średniego kursu NBP z dnia opublikowania ogłoszenia o zamówieniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. W przypadku oferty wspólnej wykonawców warunek musi spełniać przynajmniej 1 z wykonawców. Dotyczy części I. W celu wykazania spełniania warunku Wykonawca zobowiązany jest złożyć: a) wykaz usług wraz z podaniem ich przedmiotu, daty wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane, b) dowody potwierdzające, że usługi zostały wykonane należycie, c) oświadczenie o spełnianiu warunków udziału z art. 22 ust. 1 ustawy prawo zamówień publicznych, W przypadku gdy zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego usługi podane w wykazie zostały wykonane, wykonawca nie ma obowiązku przedkładania wyżej wymienionych dowodów.
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 4 Tak
Inne dokumenty nie dotyczy
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zmiana istotnych warunków umowy dla części I-II: 1. Żadna ze stron nie może bez zgody drugiej strony przenieść na osobę trzecią wierzytelności wynikających z niniejszej umowy. 2. Zamawiający dopuszcza możliwość zmiany niniejszej umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy w następującym zakresie: 1) odstąpienia na wniosek Zamawiającego od realizacji części umowy i związaną z tym zmianą wynagrodzenia, ze względu na opóźnienia w wykonaniu usługi/dostawie albo wadliwość wykonanej/dostarczonej części usługi/dostawy, 2) zmniejszenie zakresu usługi/dostawy sprzętu do wysokości 10% wartości umowy, w przypadku gdy część zamówienia utraci dla zamawiającego znaczenie, 3) dostawy w miejsce poszczególnych sprzętów obiektywnie lepszych spełniających wymogi określone w SIWZ przy niezmienionej cenie za dany rodzaj sprzętu w przypadku gdy zmiana okaże się korzystna dla Zamawiającego np. z powodu wprowadzenia sprzętu lub oprogramowania o lepszych, wydajniejszych parametrach. 4) zmiany wynagrodzenia brutto w przypadku ustawowej zmiany stawki podatku VAT, 5) zmiany terminu realizacji umowy w przypadku wystąpienia opóźnień wynikających z wystąpienia okoliczności, których strony umowy nie były w stanie przewidzieć, pomimo zachowania należytej staranności, 6) siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z SIWZ 7) W przypadku wykrycia niezgodności z wymogami w okresie obowiązywania gwarancji i rękojmi Zamawiający będzie uprawniony do żądania wymiany sprzętu na zgodny z wymogami niniejszej umowy lub stosownego obniżenia ceny zakupu chyba, że wada da się usunąć i wykonawca ją niezwłocznie usunie. 3. Zmiany, o których mowa powyżej wymagają pisemnej akceptacji Zamawiającego, oraz sporządzenia aneksu do umowy. 4. W przedstawionych w ust. 2 pkt 5) niniejszego paragrafu przypadkach opóźnień, strony ustalą nowe terminy, z tym że maksymalny okres przesunięcia terminu zakończenia realizacji przedmiotu umowy równy będzie okresowi opóźnienia w rozumieniu niniejszego paragrafu. Przesunięcie terminu wymaga szczegółowego uzasadnienia. 5. Nie stanowi zmiany umowy w rozumieniu art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych w szczególności: a) zmiana danych związanych z obsługą administracyjno-organizacyjną umowy (np. zmiana nr rachunku bankowego); b) zmiany danych teleadresowych, zmiany osób reprezentujących oraz wskazanych do kontaktów między stronami. 6. W trakcie trwania umowy oraz w okresie gwarancji Wykonawca zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Zamawiającego o: 1) zmianie siedziby lub nazwy firmy, 2) zmianie osób reprezentujących, 3) ogłoszeniu upadłości, 4) ogłoszeniu likwidacji, 5) zawieszeniu działalności, 6) wszczęciu postępowania układowego, w którym uczestniczy Wykonawca. 7. Formularz cenowy Wykonawcy stanowiący załącznik do niniejszej umowy stanowi podstawę wyceny dla czynności, o których mowa w niniejszej informacji o zmianach.
Kod kryterium A
Adres strony internetowej siwz www.starogardgd.ug.pl
Adres uzyskania siwz Urząd Gminy Starogard Gdański ul. Sikorskiego 9 83-200 Starogard Gdański
Data składania wniosków 10/09/2014
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce Urząd Gminy Starogard Gdański ul. Sikorskiego 9 83-200 Starogard Gdański Sekretariat.
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe Zadanie dofinansowane w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działanie 9.1. Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty; Poddziałanie 9.1.1. Zmniejszenie nierówności w stopniu upowszechnienia edukacji przedszkolnej, umowa o dofinansowanie nr UDA-POKL.09.01.01-22-018/13-00 na realizację projektu Modernizacja oddziałów przedszkolnych w Gminie Starogard Gdański.
Czy unieważnienie Nie
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)