Przedmiotem zamówienia są roboty związane z zakupem agregatu prądotwórczego dla Szpitala Specjalistycznego w Jaśle - wykonanie zastępczego źródła zasilania dla Szpitala Specjalistycznego w Jaśle na wypadek szczególnych zagrożeń podczas klęsk żywiołowych o wartości zamówienia nie przekraczającej równowartości kwoty 5.186.000 euro.
1. Zakres robót obejmuje:
a) Roboty budowlane: roboty ziemne i wykonanie fundamentu żelbetonowego,
b) Dostawa i montaż agregatu o mocy 500 +-5% kVA 400kW cos fi 0,8: agregat prądotwórczy o mocy 500 +-5% kVA 400kW cos fi 0,8 : wraz z automatycznym systemem rozruchu, VN - 230 400 V, 50 Hz, napęd silnika: silnik wysokoprężny, (heavy-duty) w układzie 6R, 1500 obr. min turbodoładowany turbo intercooler,
c) Wykonanie linii kablowych: wykonanie ziemnej linii kablowej łączącej agregat prądotwórczy z rozdzielnią,
d) Instalacja uziemiająca i odgromowa: Wykonanie instalacji uziemiającej i odgromowej obudowy agregatu bednarką łącząca ją z uziemieniem ST. trafo oraz podłączenie obudowy SZR do przewodu ochronnego,
e) Przystosowanie rozdzielni głównej do pracy z agregatem prądotwórczym: przystosowanie rozdzielni poprzez wymianę wyłączników APU-50 na wyłączniki stacjonarne M-PACT 1000 lub równoważny oraz wykonanie niezbędnych fragmentów połączeń mostu szynowego rozdzielni.
f) Badania i pomiary: pomiary i rozruch instalacji, skuteczności ochrony przeciw porażeniowej i rezystancji przewodów, uziemienia, prób obciążeniowych.
WYMAGANE GRANICZNE PARAMETRY TECHNICZNE AGREGATU
Agregat prądotwórczy w wersji zabudowanej wyciszonej i układem tłumienia drgań oraz rozruchem automatycznym i układem SZR (pełna automatyka), przystosowany do pracy ciągłej.
Przystosowany do montażu na otwartej przestrzeni (na zewnątrz obiektu), zabezpieczony antykorozyjnie, instalowany na fundamencie blokowym.
Wymagane parametry
1 Moc znamionowa agregatu: 500 kVA 400kW z tolerancją mocy + - 5%, cos fi 0,8
2 Moc dorywcza: 550 kVA 440 kW tolerancja + - 5%
3 Napięcie znamionowe: 230 400 V, 50 Hz
4 Typ silnika: kompletny gotowy silnik wysokoprężny, (heavy-duty) o parametrach nie gorszych niż: wysokoprężny w układzie 6R, 1500obr./min, turbodoładowany turbo intercooler
5 Ilość cylindrów: od 6 szt. do 10 szt.
6 Układ cylindrów rzędowy lub widlasty
7 System chłodzenia: Ciecz
8 Typ prądnicy: Synchronicz. 3-faz. samowzbud. bezszczotkowa, 50 Hz, 400/230V
9 THD prądnicy 4 4: min. 94%
10 Stopień ochrony prądnicy: IP 23, klasa izolacji H
11 Panel sterowania: ręczny automatyczny
12 Integralny zbiornik paliwa zabudowany w ramie jedno lub dwupłaszczowy: min. 750 l.
13 Głośność pracy przy obciążeniu mocą ciągłą w odl. 7m: max. 70 dbA
14 Gabaryty zewnętrzne obudowy agregatu: max 5100 x 2300mm
15 Data produkcji: fabrycznie nowy z datą produkcji nie późniejszą niż 6 m-cy od daty przekazania do eksploatacji
OPIS ZAMIENNIKA
Zamawiający dopuszcza każdy inny sterownik posiadający co najmniej funkcje wymienione niżej:
Niezbędne funkcje sterownika:
- Jednoczesna kontrola trzech linii zasilających,
- Pomiar wartości TrueRMS,
- Galwaniczna separacja wejść pomiarowych linii zasilających,
- Sterowanie stycznikami lub łącznikami z napędem silnikowym,
- Obsługa awaryjnego generatora spalinowego,
- Praca w trybie automatycznym, z możliwością określenia linii priorytetowej,
- Wybór pracy w trybie ręcznym,
- Niezależne określanie dla każdej z linii przedziału napięć dla których linia kwalifikowana jest jako dobra,
- Definicja czasu kwalifikacji linii jako dobrej, oraz czasu kwalifikacji linii jako złej.
- Przyspieszona kwalifikacja linii jako złej w przypadku całkowitego zaniku napięcia na linii,
- Definicja czasu załączania i wyłączania sterowanych styczników / łączników z napędem silnikowym,
- Możliwość podłączenia zewnętrznego obwodu bezpieczeństwa blokującego pracę sterownika,
- Konfiguracja i monitoring pracy sterownika poprzez panel czołowy sterownika wyposażony w wyświetlacz LCD i klawiaturę,
- Sygnalizację błędów realizowana poprzez styk alarmowy oraz sygnalizator akustyczny,
- Możliwość zasilania sterownika napięciem rezerwowym 24V DC,
- Blokada dostępu do ustawień sterownika.
UWAGA!
Do realizacji układu SZR należy przyjąć opcję w wersji dostosowania rozdzielni RG-1 do automatyki SZR - zgodnie z STWiORB i projektem technicznym.
2. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z projektem budowlanym i projektem techniczym, specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót, projektem umowy zasadami wiedzy technicznej oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego.
3. Przedstawiona w ofercie cena za wykonanie zamówienia stanowić będzie wysokość wynagrodzenia ryczałtowego. Cena ofertowa musi obejmować wszystkie koszty, jaki poniesie Zamawiający z tytułu wykonania zamówienia, w tym również koszty związane z:
a) kompleksowym zrealizowaniem przedmiotu zamówienia,
b) ubezpieczeniem placu budowy.
c) uporządkowaniem miejsc realizacji robót.
d) usuwaniem ewentualnych kolizji wynikłych przy realizacji inwestycji,
e) organizacją placu budowy,
f) zabezpieczeniem robót pod względem BHP,
g) zabezpieczeniem zasilania energią elektryczną, wodę i innymi mediami potrzebnymi do realizacji zamówienia oraz opłatami z tym związanymi,
h) naprawa ewentualnych szkód powstałych w trakcie realizacji zadania,
i) wszelkimi pracami koniecznymi do zrealizowania przedmiotu zamówienia zgodnie z opisem robót.
4. Roboty wykonane zostaną zgodnie z dokumentacją przetargową i obowiązującymi przepisami. Zastosowane materiały muszą odpowiadać wymaganiom jakościowym wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonym w art.10 ustawy - Prawo budowlane oraz wymaganiom specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
5. Wykonawca może dokonać wizji lokalnej placu budowy w celu zapoznania się z przedmiotem zamówienia sprawdzenie i dokonanie ewentualnej weryfikacji ilości robót wynikających z opracowanego przedmiaru robót oraz zawarcia w cenie wszystkich kosztów za roboty niezbędne do prawidłowego ich wykonania, zgodnie z technologią robót określoną Polską Normą oraz Warunkami Technicznymi Odbioru Robót. Przeprowadzenie wizji lokalnej placu budowy jest możliwe w dni robocze od godz. 9.00 do 14.00 po uprzednim uzgodnieniu z Kierownikiem Działu Techniczno-Gospodarczego Panem Stanisławem Chochołkiem tel. 693 408 505.
6. Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia budowy od mogących wystąpić szkód, zdarzeń nagłych i losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej obejmującej zarówno odpowiedzialność deliktową jak i kontraktową. Ubezpieczenie winno objąć roboty, urządzenia oraz sprzęt budowy.
7. Wszystkie użyte materiały muszą posiadać odpowiednie atesty i aprobaty do stosowania w budownictwie. Kserokopie tych dokumentów powinny być dołączone do dokumentacji powykonawczej przedstawionej Zamawiającemu.
8. Wykonawca odpowiada i zapewnia własnym staraniem właściwą organizację placu budowy i jego właściwe oznakowanie tablice informacyjne. Wszystkie roboty winny być wykonywane nie zagrażając bezpieczeństwu ludzi i mienia.
9. Z uwagi na konieczność przeprowadzenia robót na czynnym obiekcie wszystkie prace budowlane i montażowe prowadzone będą w sposób nie ograniczający funkcjonowania obiektu, z wykonaniem odpowiednich oddzieleń i zabezpieczeń.
10. Zamawiający ustala okres gwarancyjny na wykonane roboty: minimum 36 miesięcy od dnia odbioru końcowego robót.
11. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wykonania robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy.
12. Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy w sytuacji, gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy. Zasady rozliczenia tych robót znajdują się w § 5 projektu umowy dotyczącym wynagrodzenia. |
Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Szpital Specjalistyczny
|
Ulica |
ul. Lwowska 22
|
Nr domu |
22
|
Miejscowość |
Jasło
|
Kod Pocztowy |
38-200
|
Województwo |
podkarpackie
|
Tel |
013 4437500
|
Fax |
013 4468322
|
Internet |
www.szpital.jaslo.pl
|
Regon |
37044448600000
|
E-mail |
szpital@szpital.jaslo.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Samodzielny publiczny zakład opieki zdrowotnej
|
Rodz zam |
B
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Czas |
Obowiązuje termin
|
Okres trwania zamówienia |
70
|
Wadium |
Przystępując do przetargu wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium, w wysokości: 7 000,00 zł słownie: siedem tysięcy złotych płatne do dnia 24-09-2014r. do godz. 11:00.
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
Ocena spełnienia warunków udziału będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
|
Wiedza |
o zamówienie mogą się ubiegać wykonawcy, którzy
w okresie ostatnich 5 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali należycie co najmniej 1 robotę budowlaną w zakresie dostarczenia i zamontowania jednostek prądotwórczych.
Ocena spełnienia warunków udziału będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz wykaz robót.
|
Potencjał |
Ocena spełnienia warunków udziału będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
|
Zdolne |
o zamówienie mogą się ubiegać wykonawcy, którzy wykażą, że dysponują:
- przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności konstrukcyjno-budowlanej;
- przynajmniej jedną osobą posiadającą uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w zakresie budowy urządzeń elektrycznych.
Ocena spełnienia warunków udziału będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz wykaz osób.
|
Sytuacja |
Ocena spełnienia warunków udziału będzie dokonywana metodą spełnia lub nie spełnia w oparciu o oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 3 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia opis 3 |
co najmniej 1 robotę budowlaną
w zakresie dostarczenia i zamontowania jednostek prądotwórczych.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 9 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Inne dokumenty |
1. W przypadku, gdy upoważnienie do podpisania oferty nie wynika bezpośrednio ze złożonego w ofercie odpisu z właściwego rejestru albo informacji o działalności gospodarczej do oferty należy załączyć odpowiednie pełnomocnictwo (w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie).
2. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia:
a) do oferty należy załączyć dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego (w oryginale lub kopii poświadczonej notarialnie);
b) wykonawcy, których oferta zostanie wybrana przedłożą przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego umowę regulującą ich współpracę;
3. Do oferty należy załączyć listę podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy, albo informację o tym, że wykonawca nie należy do grupy kapitałowej - druk nr 5.
4. Formularz ofertowym - druk nr 2. Do oferty należy załączyć kosztorys ofertowy uproszczony.
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 3.2 pkt. 3) SIWZ składa dokument lub dokumenty, wystawione w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że:
a) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości.
Dokumenty, których mowa w lit. a) powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.
3. Jeżeli w miejscu zamieszkania osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, w którym powyżej, zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio w kraju miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub przed notariuszem - wystawione z odpowiednią datą wymaganą dla tych dokumentów.
6. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie niniejszego zamówienia mogą wykazać, że warunki określone powyżej spełniają łącznie. Żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z postępowania. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia dokumenty wymienione w SIWZ pkt. 3.2.1 ppkt. 2, 3) składa każdy z wykonawców oddzielnie. Oświadczenia o których mowa w ppkt. 1, 4, 5, 6) mogą być złożone wspólnie przez wszystkich wykonawców.
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
1. Strony mają prawo do przedłużenia terminu zakończenia robót o okres trwania przyczyn, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót, w następujących sytuacjach:
a) jeżeli przyczyny, z powodu których będzie zagrożone dotrzymanie terminu zakończenia robót będą następstwem okoliczności, za które odpowiedzialność ponosi Zamawiający, w szczególności będą następstwem nieterminowego przekazania terenu budowy, konieczności zmian dokumentacji projektowej w zakresie, w jakim ww. okoliczności miały lub będą mogły mieć wpływ na dotrzymanie terminu zakończenia robót,
b) gdy wystąpią niekorzystne warunki atmosferyczne uniemożliwiające prawidłowe wykonanie robót, w szczególności z powodu technologii realizacji prac określonej: umową, normami lub innymi przepisami, wymagającej konkretnych warunków atmosferycznych, jeżeli konieczność wykonania prac w tym okresie nie jest następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
c) gdy wystąpi konieczność wykonania robót zamiennych lub innych robót niezbędnych do wykonania przedmiotu umowy ze względu na zasady wiedzy technicznej, oraz udzielenia zamówień dodatkowych, które wstrzymują lub opóźniają realizację przedmiotu umowy,
d) wystąpią opóźnienia w dokonaniu określonych czynności lub ich zaniechanie przez właściwe organy administracji państwowej, które nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
e) gdy wystąpią opóźnienia w wydawaniu decyzji, zezwoleń, uzgodnień, itp., do wydania których właściwe organy są zobowiązane na mocy przepisów prawa, jeżeli opóźnienie przekroczy okres, przewidziany w przepisach prawa, w którym ww. decyzje powinny zostać wydane oraz nie są następstwem okoliczności, za które Wykonawca ponosi odpowiedzialność,
f) jeżeli wystąpi brak możliwości wykonywania robót z powodu nie dopuszczania do ich wykonywania przez uprawniony organ lub nakazania ich wstrzymania przez uprawniony organ, z przyczyn niezależnych od Wykonawcy,
g) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami.
2. Zakazuje się istotnych zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy za wyjątkiem:
a) zmiany podatku VAT następującej z mocy prawa,
b) zmiana kluczowego personelu Wykonawcy na personel o kwalifikacjach, doświadczeniu i wykształceniu nie niższym niż wskazane w ofercie Wykonawcy,
c) ograniczenia zakresu przedmiotu zamówienia związanego z zaniechaniem wykonania robót, zamiana robót lub zmniejszeniem ilości robót, będących przedmiotem zamówienia.
|
Kod kryterium |
A
|
Adres strony internetowej siwz |
www.szpital.jaslo.pl
|
Adres uzyskania siwz |
Szpital Specjalistyczny w Jaśle 38-200 Jasło, ul. Lwowska 22 - Dział Administracji Zamówień Publicznych i Zaopatrzenia - pokój nr 7.
|
Data składania wniosków |
24/09/2014
|
Godzina składania wniosków |
11:00
|
Miejsce |
Szpital Specjalistyczny w Jaśle 38-200 Jasło, ul. Lwowska 22 Sekretariat pok. nr 15
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Informacje dodatkowe |
Projekt finansowany ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Rzeszowie Przedstawicielstwo w Krośnie.
|
Czy unieważnienie |
Nie
|
Oswiadczenie potwierdzenia 10 |
Tak
|