Dostawa sortów mundurowych leśnika oraz odzieży ochronnej BHP dla pracowników Nadleśnictwa Jarosław na rok 2015

Data publikacji 2015-04-01
Data zakończenia 2015-04-14 10:00:00
Instytucja Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Jarosław
Miejscowość Jarosław
Województwo podkarpackie
Branża
  • Odzież, obuwie, artykuły bagażowe i dodatki

Szczegóły

Numer ogłoszenia 45925 / 2015
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 180000009
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiot zamówienia opisano w załączniku I dla części od 1 do 2.

Opis

Przedmiotem zamówienia jest:
Dostawa sortów mundurowych leśnika wykonanych według wzorów określonych:
1. Rozporządzeniem Ministra Środowiska, 9 grudnia 2014 r. roku w sprawie wzoru mundurów leśnika i oznak dla osób uprawnionych do ich noszenia
(Dz.U. z 2014 r. poz. 1876);
2. Zarządzeniem nr 62 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia
15 lipca 2013r. w sprawie wzorca oraz zasad i norm użytkowania mundurów leśnika przez pracowników Lasów Państwowych
3. Zarządzeniem nr 54 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 lipca 2012r. w sprawie zmiany Zarządzenia nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 14 maja 2012r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika,
4. Zarządzeniem nr 44 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia
14 maja 2012r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów munduru leśnika
5. Zarządzeniem Nr 16 Dyrektora generalnego Lasów Państwowych z dnia
14 marca 2005r. w sprawie zmian w dokumentacji techniczno-technologicznej dla niektórych przedmiotów mundurów leśnika;

Powyższe akty prawne oraz dokumentacja techniczno-technologiczna mundurów leśnika oraz fotograficzna dokumentacja sortów są dostępne na stronie internetowej Ośrodka Rozwojowo-Wdrożeniowego Lasów Państwowych
w Bedoniu:
http://www.bedon.lasy.gov.pl/akty-prawne#.VRUJL2dOW70,
http://www.bedon.lasy.gov.pl/dokumentacja-techniczno technologiczna#.VRUIimdOW70
http://www.bedon.lasy.gov.pl/fotograficzna-dokumentacja-sortow-mundurowych#.VRUJDWdOW70
Łączną ilość przedmiotu zamówienia w rozbiciu na poszczególne elementy umundurowania zawiera załącznik 3A do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Każdy rodzaj asortymentu musi posiadać etykietę informującą, co najmniej
o: nazwie i rodzaju produktu, składnikach użytych do produkcji, kategorii, rozmiarze, przepisach dot. konserwacji, prania i czyszczenia, warunkach przechowywania oraz nazwę i adres producenta.
Na dostarczone sorty mundurowe leśnika, dostawca udzieli co najmniej
12-miesięcznej gwarancji (liczonej od daty dostawy).
Dostawy będą realizowane sukcesywnie w zależności od potrzeb Zamawiającego w terminie do 14 dni od daty zamówienia. Sorty mundurowe winny być dostarczone do siedziby Zamawiającego na koszt Wykonawcy.Zamawiający zastrzega możliwość osobistego odbioru sortów mundurowych przez upoważnionych pracowników Nadleśnictwa w sklepie, hurtowni lub innym punkcie sprzedaży będącym w dysponowaniu Wykonawcy położonym nie dalej niż 150 km od siedziby Zamawiającego. Wykonawca zapewni możliwość indywidualnego przymierzenia elementów umundurowania, poprzez wyposażenie punktu w przymierzalnię.Przedmiotem zamówienia jest:
Dostawa odzieży ochronnej BHP odpowiadającej wymaganiom określonym w:
1. Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 25 grudnia 2005r.
(Dz. U. z 2005 r. nr 259 poz. 2173) w sprawie zasadniczych wymagań dla środków ochrony indywidualnej
2. Polskich Normach - (posiadające certyfikaty albo deklaracje zgodności z tymi normami),
3. Specyfikacji technicznej (szczegółowy opis przedmiotu zamówienia) - stanowiącej załącznik nr 4 do specyfikacji istotnych warunków - odpowiadającej wymaganiom określonym w Załączniku Nr 3 do Protokołu dodatkowego nr 24 z dnia 25 listopada 2014r. do Ponadzakładowego Układu Zbiorowego Pracy dla Pracowników PGL LP, zawartego dnia 29 stycznia 1998 r. oraz w Rekomendacjach realizacyjnych w zakresie zaopatrywania pracowników PGL LP w sorty BHP, będących załącznikiem do notatki służbowej z dnia
4 lutego 2015r.
Łączną ilość przedmiotu zamówienia w rozbiciu na poszczególne elementy odzieży ochronnej BHP zawiera załącznik 3B do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Każdy rodzaj asortymentu musi posiadać etykietę informującą, co najmniej o: nazwie i rodzaju produktu, składnikach użytych do produkcji, kategorii, rozmiarze, przepisach dot. konserwacji, prania i czyszczenia, warunkach przechowywania oraz nazwę i adres producenta.
Na dostarczone sorty odzieży ochronnej bhp, dostawca udzieli co najmniej
12-miesięcznej gwarancji (liczonej od daty dostawy).
Dostawy będą realizowane sukcesywnie w zależności od potrzeb Zamawiającego do w terminie do 14 dni od daty zamówienia. Sorty dzieży ochronnej BHP winny być dostarczone do siedziby Zamawiającego na koszt Wykonawcy. Zamawiający zastrzega możliwość osobistego odbioru sortów BHP przez upoważnionych pracowników Nadleśnictwa w sklepie, hurtowni lub innym punkcie sprzedaży będącym w dysponowaniu Wykonawcy położonym nie dalej niż 150 km od siedziby Zamawiającego. Wykonawca zapewni możliwość indywidualnego przymierzenia elementów umundurowania, poprzez wyposażenie punktu w przymierzalnię.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Państwowe Gospodarstwo Leśne Lasy Państwowe Nadleśnictwo Jarosław
Ulica Koniaczów 1L
Nr domu 1L
Miejscowość Jarosław
Kod Pocztowy 37-500
Województwo podkarpackie
Tel 16 6236240
Fax 16 6236241
Internet http://www.jaroslaw.krosno.lasy.gov.pl/
Regon 65001676200000
E-mail maciej.wodka@krosno.lasy.gov.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej
Rodzaj zam inny Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej
Rodz zam D
Czy częsci Tak
Liczba częsci 2
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Tak
Zam uzupelniajace Zamawiający, w stosunku do zamówień określonych w punkcie II.1.4, przewiduje możliwość udzielania zamówień uzupełniających, o których mowa w art. 67 ust. 1 pkt 6 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), w wysokości nie przekraczającej 50% wartości zamówienia podstawowego. Przedmiot zamówień uzupełniających będzie tożsamy z zamówieniem podtawowym.
Czas D
Data zakończenia 31/12/2015
Wadium 1.Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości: Dla zadania częściowego nr 1: 1 800.00 PLN (słownie: jeden tysiąc osiemset 00/100 PLN) Dla zadania częściowego nr 2: 3 000.00 PLN (słownie: trzy tysiące 00/100 PLN) 2.Wadium należy wnieść w terminie do dnia 2015-04-14 do godz. 10:00. 3.Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: a.pieniądzu: przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank Gospodarki Żywnościowej o/Jarosław 10 20 30 0045 1110 0000 0077 5440; b.poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c.gwarancjach bankowych; d.gwarancjach ubezpieczeniowych; e.poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U. z dnia 2007r. nr 42, poz. 275 z późn. zm.). 4.Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 5.Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium na okres związania ofertą. 6.W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i musi zawierać następujące elementy: a:nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielającej gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib; b:określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją; c:kwotę gwarancji; d:termin ważności gwarancji; e:zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.) lub pełnomocnictw, i nie udowodnił, iż wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie; f:zobowiązanie gwaranta do: zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego zawierające oświadczenie, iż Wykonawca, którego ofertę wybrano: - odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; - nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; - zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy; g: gwarancja winna być nieodwołalna i bezwarunkowa, gwarancja nie może w swej treści uzależniać wypłaty wadium od potwierdzenia przez bank, jakąkolwiek osobę trzecią lub instytucję podpisów osób złożonych pod żądaniem wypłaty wadium w imieniu Zamawiającego. Wypłata kwoty wadium nie może być też uwarunkowana żadnymi innymi formalnościami koniecznymi do spełnienia ani dokumentami koniecznymi do złożenia wraz z żądaniem wypłaty wadium. Gwarancja winna przewidywać okres bezwarunkowej wypłaty maksymalnie do 14 dni od pierwszego pisemnego żądania wypłaty wadium; h: wszelkie spory dotyczące gwarancji podlegają rozstrzygnięciu zgodnie z prawem Rzeczypospolitej Polskiej i podlegają kompetencji sądu właściwego dla siedziby Zamawiającego; i: jednocześnie Zamawiający wymaga, aby okres ważności gwarancji nie był krótszy niż okres związania ofertą; j: w przypadku wniesienia wadium przez Konsorcjum w formie gwarancji winno ono w swej treści zawierać wyraźne wskazanie wszystkich Wykonawców tworzących Konsorcjum wraz z podaniem ich nazw i siedzib. 7. Postanowienia punktu 6 stosuje się odpowiednio do poręczeń. 8. Wadium w formie innej niż pieniądz należy zdeponować w kasie (pokój nr 17) lub dołączyć do oferty. 9. Za termin wniesienia wadium w pieniądzu przelewem bankowym przyjmuje się termin uznania na rachunku bankowym Zamawiającego. Wniesienie wadium w formie innej niż pieniądz, poprzez dołączenie go do oferty jest równoznaczne z wniesieniem go przed upływem terminu składania ofert, pod warunkiem złożenia oferty przed terminem składania ofert. 10. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.). 11. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli jego wniesienia żądano. 12. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 13. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 14. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 15. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę, jako najkorzystniejszej. 16. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a. odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
Zaliczka Nie
Uprawnienie O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków.
Wiedza O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące posiadania wiedzy i doświadczenia tj.: posiadają wiedzę doświadczenie, polegające na wykonaniu dla zadania nr: 1 - co najmniej dwóch dostaw charakterem odpowiadających przedmiotowi zamówienia o łącznej wartości netto co najmniej 60 000,00 PLN, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. 2 - co najmniej dwóch dostaw charakterem odpowiadających przedmiotowi zamówienia o łącznej wartości netto co najmniej 100 000,00 PLN, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie. W przypadku gdy wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część (pakiet) winien posiadać doświadczenie wedle łącznych wymagań dla poszczególnych części. W przypadku gdy Zamawiający jest podmiotem, na rzecz którego dostawy wskazane w wykazie, zostały wcześniej wykonane, Wykonawca nie ma obowiązku przekładania dowodów o których wyżej mowa. W sytuacji, gdy złożone przez Wykonawców dokumenty zawierające dane w innych walutach niż określono to w treści SIWZ, Zamawiający jako kurs przeliczeniowy waluty przyjmie kurs NBP z dnia ukończenia roboty budowlanej wskazanej w ofercie przez Wykonawcę. Tabele kursów walut dostępne są pod następującym adresem internetowym: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm. Ocena spełniania warunków udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie oświadczenia wykonawcy o spełnianiu warunków oraz wykazu usług potwierdzonego dowodami.
Potencjał O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków.
Zdolne O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków.
Sytuacja O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy spełniają warunki, dotyczące sytuacji ekonomicznej i finansowej. Zamawiający nie stawia szczególnych wymagań w zakresie spełniania tego warunku. Ocena spełniania warunku udziału w postępowaniu będzie dokonana na zasadzie spełnia/nie spełnia na podstawie złożonego oświadczenia o spełnianiu warunków.
Oswiadczenie potwierdzenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 3 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 4 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 5 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 6 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 7 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 8 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Dok podm zag 2 Tak
Dok podm zag 3 Tak
Dok podm zag 4 Tak
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Kod kryterium B
Kryt 1p 80
Kryt 2 Dodatkowa gwarancja
Kryt 2p 20
Adres strony internetowej siwz http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_krosno/nadl_radymno/zamowienia_publiczne
Adres uzyskania siwz w siedzibie Zamawiającego
Data składania wniosków 14/04/2015
Godzina składania wniosków 10:00
Miejsce w siedzibie Zamawiającego pokój nr 1 (sekretariat)
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Czy unieważnienie Nie
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy Zamawiający przewiduje możliwość zmian istotnych postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na podstawie warunków określonych we wzorze umowy stanowiącej załącznik do specyfikacji istotnych warunków zamówienia.
Informacje dodatkowe Zamawiający, w stosunku do zamówienia określonego w punkcie II.1.4 dla zadania częściowego (pakietu) 1 i 2, przewiduje zastosowanie prawa opcji, o którym mowa w art. 34 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2013 r. poz. 907, z późn. zm.), z gwarantowanym minimalnym poziomem zamówienia w wysokości 80% wartości zamówienia podstawowego.
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)