Wykonanie robót budowlanych związanych z realizacją zadania inwestycyjnego pn.: Budowa przedszkola na terenie Osiedla Pruślin w Ostrowie Wielkopolskim przy ul. Świetlicowej/Sportowej.
I. Miejsce wykonywania robót:
Ostrów Wielkopolski, ul. Świetlicowa, działki nr 50, 156/1, 156/2, 157/1, 157/2, 158/3, 79, 81/1, obręb 0207.
II. Opis przedmiotu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest budowa budynku przedszkola czterooddziałowego w technologii energooszczędnej na terenie osiedla Pruślin, z funkcjami towarzyszącymi, w tym pomieszczeniami OSP i masztem alarmowym OSP, wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, zagospodarowaniem terenu, zjazdami oraz przyłączami: gazowym, elektrycznym, kanalizacji sanitarnej i deszczowej wraz z częściowym wyposażeniem budynku.
2. Powierzchnia zabudowy budynku wynosi 1336,9m2, powierzchnia użytkowa budynku wynosi 1142,18m2, kubatura netto budynku wynosi 3746m3. Długość całego budynku przedszkola wraz z pomieszczeniami OSP wynosi: 63.63m; szerokość od strony ulicy Sportowej: 16.96m, szerokość od strony ulicy Świetlicowej: 39.06m. Wysokość centralnej najwyższej części budynku wynosi 6.15m od poziomu terenu do attyki, pozostałe człony maja wysokość od poziomu terenu do attyki (średnio): 5.72m (pom. OSP), 4.85m (kotłownia, sala rady), 5.30m (sale dydaktyczne z pom. towarzyszącymi).
3. Zakres inwestycji obejmuje:
a) roboty rozbiórkowe (w tym: rozbiórka ogrodzenia, rozbiórka elementów zagospodarowania terenu i wycinka drzew, rozbiórka budynku OSP, przebicia i zamurowanie oraz prace wykończeniowe),
b) stan surowy podziemia w tym: roboty ziemne, fundamenty,
c) stan surowy nadziemia w tym: konstrukcja ścian, konstrukcja schodów, konstrukcja dachu, pokrycie dachu),
d) stan wykończeniowy w tym: ścianki działowe, tynki i okładziny wewnętrzne, podłoża posadzki, podłogi, stolarka okienna, stolarka drzwiowa, malowanie, elewacja, elementy ślusarsko-kowalskie, opaska wokół budynku, taras, chodniki, zjazdy, parking, tereny zielone, elementy małej architektury, ogrodzenie,
e) instalacje wod-kan w tym: instalacje wodne, kanalizacji sanitarnej, deszczowej, kanalizacji tłuszczowej,
f) instalacje wentylacji,
g) kotłownia gazowa i instalacje c.c. i c.t. w tym: kotłownia gazowa, instalacje centralnego ogrzewania i ciepła technologicznego,
h) instalacje elektryczne i słaboprądowe,
i) przyłącza instalacyjne w tym: przyłącze wodociągowe, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej,
j) wyposażenie stałe przedszkola w tym: wyposażenie kuchni, plac zabaw.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 11.
4. Budynek przedszkola zaprojektowany jest w technologii energooszczędnej. Z uwagi na powyższe, Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia wszelkich prób, badań i sprawdzeń, każdej instalacji i sieci pod względem jej szczelności bezpieczeństwa użytkowania i zgodności z Polskimi Normami i Warunkami Technicznymi i ustawą Prawo budowlane, a także do przeprowadzenia próby szczelności budynku (zgodnie z normą PN-EN 13829), która wykaże szczelność o wartości n50 mniejszej lub równej 1.00 h-1.
III. Inne wymagania i uwagi:
1. Wykonawca będzie odpowiedzialny za wady fizyczne przedmiotu umowy z tytułu rękojmi w okresie 3 lat, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego.
2. Wykonawca udzieli zamawiającemu gwarancji na wykonany przedmiot umowy na okres nie krótszy niż 5 lat, licząc od dnia podpisania protokołu odbioru końcowego. Okres gwarancji jest kryterium oceny oferty w niniejszym postępowaniu.
3. W 2015 r. zrealizowane zostaną płatności maksymalnie do wysokości środków przewidzianych w budżecie na ten cel, tj. do kwoty 2.760.945,00 zł.
4. Przed złożeniem oferty zaleca się dokonanie wizji lokalnej na obiekcie.
5. Materiały rozbiórkowe należy utylizować w sposób przewidziany art. 17 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2013 r. poz. 21 ze zmianami), a koszty będą kosztami wykonawcy (należy przedstawić dokumenty z utylizacji).
6. W terminie 10 dni licząc od dnia podpisania umowy wykonawca dostarczy zamawiającemu harmonogram rzeczowo-finansowy.
7. Wykonawca jest zobowiązany niezwłocznie po podpisaniu umowy przystąpić do wykonania robót rozbiórkowych.
8. Wykonawca na własny koszt zorganizuje i będzie utrzymywał zaplecze budowy. Wykonawca wykona we własnym zakresie tymczasowe instalacje zasilania w energię elektryczną i wodę dla celów prowadzenia robót budowlanych, zabuduje na nich liczniki i będzie pokrywał zamawiającemu (inwestorowi) koszt wynikający ze zużycia tych mediów.
9. Koszt ogrzewania do czasu odbioru końcowego robót, koszy związane z utrzymaniem czystości dróg dojazdowych - po stronie wykonawcy.
10. Wykonawca dostarczy zamawiającemu kserokopię zawiadomienia o wykonaniu zgłoszonych prac geodezyjnych potwierdzoną przez właściwy organ (Starostę), kserokopię wniosku o uwierzytelnienie dokumentów opracowanych przez wykonawcę prac geodezyjnych potwierdzoną przez właściwy organ (Starostę).
11. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany będzie prowadzić dokumentację budowy oraz po jej ukończeniu sporządzić dokumentację powykonawczą. Dokumentacja ta zostanie protokolarnie przekazana inwestorowi najpóźniej w dniu zgłoszenia gotowości obiektu do odbioru końcowego. W ramach dokumentacji powykonawczej wykonawca dostarczy zamawiającemu m.in. świadectwo charakterystyki energetycznej (o którym mowa w art. 5 Prawa Budowlanego) oraz instrukcję eksploatacji i konserwacji obiektu.
12. Wykonawca w ramach przedmiotu zamówienia zobowiązany jest do przeprowadzenia wszelkich prób, badań i sprawdzeń każdej instalacji i sieci pod względem jej szczelności bezpieczeństwa użytkowania i zgodności z Polskimi Normami i Warunkami Technicznymi i ustawą Prawo budowlane oraz rozruchu urządzeń zamontowanych w budynku i szkolenia pracowników. Wykonawca jest zobowiązany także do przeprowadzenia próby szczelności budynku (zgodnie z normą PN-EN 13829), która wykaże szczelność o wartości n50 mniejszej lub równej 1.00 h-1.
13. Załącznikiem do formularza ofertowego będzie wypełnione przez wykonawcę Zbiorcze zestawienie kosztów (załącznik nr 10).
IV. Przedmiot zamówienia opisują następujące dokumenty:
1. Projekt budowlany:
- branża: zagospodarowanie terenu, architektura (załącznik nr 12),
- branża: konstrukcja (załącznik nr 13),
- branża: drogi (załącznik nr 14),
- branża: instalacje sanitarne (załącznik nr 15),
- branża: instalacje elektryczne (załącznik nr 16),
2. Projekt wykonawczy:
- zagospodarowanie terenu (załącznik nr 17),
- branża: architektura krajobrazu (załącznik nr 18),
- drogi (załącznik nr 19),
- architektura (załącznik nr 20),
- architektura wnętrz (załącznik nr 21),
- konstrukcja (załącznik nr 22),
- instalacja wentylacji mechanicznej, branża instalacje sanitarne (załącznik nr 23),
- branży niskoprądowej, branża instalacje niskoprądowe (załącznik nr 24),
- branża akustyka i nagłośnienie (załącznik nr 25),
- branży elektrycznej, branża: instalacje elektryczne (załącznik nr 26),
- instalacje grzewcze, wew. instalacja gazu, branża: instalacje sanitarne (załącznik nr 27),
- instalacje wod-kan, instalacje sanitarne (załącznik nr 28),
- przyłącza wod-kan, instalacje sanitarne (załącznik nr 29),
- branży akpia, branża instalacje AKPiA (załącznik nr 30),
3. Przedmiary robót:
- branża budowlana i drogowa oraz zagospodarowanie terenu i zjazdy (załącznik nr 31),
- instalacje elektryczne i słaboprądowe (załącznik nr 32),
- instalacje wod-kan (załącznik nr 33),
- przyłącza instalacyjne (załącznik nr 34),
- wyposażenie stałe przedszkola (załącznik nr 35),
- instalacje wentylacji (załącznik nr 36),
- kotłownia gazowa i instalacje c.o. i c.t. (załącznik nr 37)
4. Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót
- budowlanych (załącznik nr 38),
- instalacje budowlane (załącznik nr 39),
5. Inne:
- opinia geotechniczna (załącznik nr 40),
- instrukcja bezpieczeństwa pożarowego (załącznik nr 41),
- pozwolenia i uzgodnienia (załącznik nr 42),
- dokumentacja zdjęciowa (załącznik nr 43).
UWAGA!
W niniejszym postępowaniu przyjęto cenę ryczałtową za wykonanie przedmiotu zamówienia. W związku z tym wykonawca, przygotowując ofertę, nie bierze pod uwagę przedmiarów robót, gdyż mają one wyłącznie charakter pomocniczy, a kalkuluje ją na podstawie pozostałych dokumentów opisujących przedmiot zamówienia, stanowiących załączniki do SIWZ. Jeżeli w załącznikach do niniejszej SIWZ zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów, należy je traktować jako przykładowe, mające na celu doprecyzowanie przedmiotu zamówienia oraz określające standard techniczny i jakościowy. Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów lub rozwiązań równoważnych, zgodnie z art. 30 ust. 5 Pzp, pod warunkiem, że zagwarantują one uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w wyżej wymienionych dokumentach. |