Zakres zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w ramach zadania: Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej w Tarnowie - Przedszkole Nr 18
w Tarnowie, ul. Westerplatte 10.
1. Zakres zamówienia obejmuje między innymi:
a) wykonanie docieplenia ścian zewnętrznych nadziemia styropianem EPS 70-040
o grubości min. 17 cm, wykonanie elewacji - faktura baranek, tynk silikatowo-silikonowy, cokół - tynk kwarcowy mozaikowy,
b) docieplenie szpalet okiennych i drzwiowych styropianem EPS 70-040 o grubości 2-5 cm,
c) docieplenie stropodachu dodatkową warstwą izolacji gr. 25 cm z wełny mineralnej granulowanej,
d) wymianę obróbek blacharskich z blachy stalowej powlekanej, docieplenie kominów styropianem gr. 5 cm,
e) wymianę instalacji odgromowej,
f) wymianę rynien i rur spustowych na wykonane z blachy stalowej powlekanej,
g) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej i docieplenie ścian w gruncie płytami termoizolacyjnymi z polistyrenu ekstradowanego XPS o grubości min.8 cm,
h) wykonanie drenażu odwadniającego wokół budynku,
i) wymianę rur kanalizacyjnych na odcinku od budynku do studzienki kanalizacyjnej,
j) wykonanie opaski wokół budynku o szerokości 50 cm, z kostki betonowej zakończonej obrzeżem chodnikowym,
k) wymianę instalacji centralnego ogrzewania na wykonaną z rur stalowych zaciskanych wraz z grzejnikami i termostatami,
l) wykonanie instalacji solarnej do podgrzania ciepłej wody użytkowej (10 szt. kolektorów słonecznych),
m) wykonanie modernizacji instalacji ciepłej wody użytkowej umożliwiającej wykorzystanie ciepłej wody uzyskanej z instalacji solarnej,
n) wymianę kratek wentylacyjnych na elewacji i kominach na nowe ze stali nierdzewnej,
o) wymianę parapetów zewnętrznych,
p) wymianę parapetów wewnętrznych na wykonane z PCV (przekrój komorowy), szerokości 25cm, okleina w kolorze białym,
q) remont czerpni powietrza,
r) wymianę stolarki okiennej na nową wykonaną z PCV trzyszybowe, o współczynniku przenikania U max 0,9 W/m2K, skrzydła okien wyposażone we wbudowane nawiewniki higrosterowane, klamki z blokadą błędnego położenia oraz możliwością mikrouchylenia,
s) wymianę stolarki drzwiowej na aluminiowe o współczynniku przenikania ciepła U max1,3W/m2xK,
t) wymianę skrzynek na budynku na nowe,
u) wykonanie oświetlenia zewnętrznego budynku oprawy oświetleniowe typu LED, przełożenie kamer monitoringu,
v) wyburzenie stalowej obudowy we wnęce przy wejściu do piwnicy,
w) remont wejścia do budynku poprzez skucie nawierzchni betonowej i wykonanie nowej
z kostki betonowej,
x) wykonanie nawierzchni z kostki betonowej w przejściu zewnętrznym od strony zachodniej.
Uwaga: Zakres zamówienia nie obejmuje wykonania docieplenie podłóg na gruncie styropianem o grubości min. 12 cm wraz z wykonaniem nowych posadzek.
Szczegółowy zakres robót został określony w SIWZ oraz w dokumentacji projektowej stanowiącej zał. nr 6 do SIWZ opracowanej przez: Biuro Projektów i Usług Geodezyjnych INWESTPROJEKT - Tarnów spółka z o.o., 33-100 Tarnów, ul. Sowińskiego 19 |
Biuletyn |
1
|
Nazwa |
Gmina Miasta Tarnowa - Urząd Miasta Tarnowa, Wydział Infrastruktury Miejskiej
|
Ulica |
ul. Mickiewicza 2
|
Nr domu |
2
|
Miejscowość |
Tarnów
|
Kod Pocztowy |
33-100
|
Województwo |
małopolskie
|
Tel |
14 6882869
|
Fax |
14 6882876
|
Regon |
00064811000000
|
E-mail |
j.lorek@umt.tarnow.pl; d.antoniewski@umt.tarnow.pl
|
Obowiązkowa |
Tak
|
Dotyczy |
1
|
Rodzaj zamówienia |
Administracja samorządowa
|
Rodz zam |
B
|
Czy częsci |
Nie
|
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej |
Nie
|
Czy dialog |
Nie
|
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
Nie
|
Czas |
D
|
Data zakończenia |
30/03/2016
|
Wadium |
Wykonawca obowiązany jest do wniesienia wadium w wysokości: 18.000,00 zł (słownie: osiemnaście tysięcy złotych 00/100).
|
Zaliczka |
Nie
|
Uprawnienie |
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia - pkt III.4.1.
|
Wiedza |
a) O zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy zrealizowali w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie - minimum 1 robotę budowlaną polegającą na budowie, przebudowie, remoncie lub modernizacji budynku użyteczności publicznej, zamieszkania zbiorowego lub mieszkalnego wielorodzinnego, o wartości robót nie mniejszej niż 600.000,00 zł brutto (słownie: sześćset tysięcy zł),
Zamawiający wymaga załączenia dowodów określających, że roboty zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, że zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej
i prawidłowo ukończone.
Jeżeli Wykonawca w przetargu polega zasobach innego podmiotu - wiedzy i doświadczeniu (niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków):
a) podmiot ten musi uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, ponadto z dowodów musi wynikać, że roboty budowlane zrealizowane przez ten podmiot zostały wykonane w sposób należyty oraz zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone,
b) zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia - w szczególności przedstawia w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tego/tych podmiotu/ów do oddania mu do dyspozycji wiedzy i doświadczenia jak wskazano wyżej, na potrzeby wykonania zamówienia.
W przypadku dokumentów na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu, przelicza się (Wykonawca lub Zamawiający) wartość robót określonych w walutach innych niż PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty obowiązującego w dniu ogłoszenia zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści dokumentów
i oświadczenia - pkt III.4.1.
|
Potencjał |
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia - pkt III.4.1.
|
Zdolne |
Zamawiający wymaga wykazania, że Wykonawca dysponuje lub będzie dysponował osobami posiadającymi uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi w specjalnościach:
a) konstrukcyjno - budowlanej co najmniej w ograniczonym zakresie oraz posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika budowy,
b) instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń sanitarnych wodno-kanalizacyjnych
co najmniej w ograniczonym zakresie oraz posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót w zakresie instalacji i urządzeń sanitarnych (wod.-kan.),
c) instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń sanitarnych centralnego ogrzewania
co najmniej w ograniczonym zakresie oraz posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót w zakresie instalacji i urządzeń sanitarnych (c.o.),
d) instalacyjnej w zakresie instalacji elektrycznych co najmniej w ograniczonym zakresie oraz posiadającą minimum 2-letnie doświadczenie w kierowaniu robotami budowlanymi. Osoba ta będzie pełniła funkcję kierownika robót w zakresie instalacji elektrycznych.
W przypadku uprawnień dla osób dopuszcza się odpowiadające im uprawnienia budowlane, które zostały wydane na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów lub odpowiadające im kwalifikacje zawodowe uprawniające do kierowania robotami budowlanymi w danej specjalności nabyte w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, pod warunkiem, że zachowują swoją ważność oraz z zastrzeżeniem przepisu art. 12a ustawy Prawo budowlane (Dz. U. z 2013, poz. 1409 z późn. zm.) i przepisów ustawy o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. z 2008 r., Nr 63, poz. 394).
Dopuszcza się łączenie kilku funkcji przez jedna osobę w przypadku posiadania kilku rodzaju uprawnień lub kwalifikacji.
Z uwagi na to, że zgłoszony przez wykonawcę kierownik budowy musi być obecny na terenie budowy w trakcie realizacji robót nie dopuszcza się wykazania tej samej osoby jako kierownika budowy na różne zadania (części zamówienia), na które składana jest oferta.
Jeżeli Wykonawca (niezależnie od charakteru prawnego łączących stosunków z innymi podmiotami) polega na zasobach innych podmiotów - osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia. W szczególności przedstawia w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie podmiotu do oddania mu do dyspozycji osób jak wskazano wyżej, na potrzeby wykonania zamówienia.
Zamawiający dokona oceny spełniania warunku na podstawie analizy treści oświadczeń i dokumentu - pkt III.4.1.
|
Sytuacja |
Zamawiający nie stawia szczegółowego warunku. Ocena spełnienia warunku odbędzie się na podstawie analizy treści oświadczenia - pkt III.4.1.
|
Oswiadczenie potwierdzenia 2 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 9 |
Tak
|
Oswiadczenie potwierdzenia 10 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 1 |
Tak
|
Oswiadczenia wykluczenia 2 |
Tak
|
Dokument podmiotów |
Tak
|
Inne dokumenty |
1. Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest udowodnić zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu w oryginale pisemne zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia (art. 26 ust 2b ustawy Pzp).
Zakres zobowiązania podmiotu trzeciego winien bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania podmiotu trzeciego tj. określać czego konkretnie zobowiązanie dotyczy oraz w jaki sposób będzie ono wykonane, w tym jakiego okresu dotyczy. W sytuacji, gdy przedmiotem udzielenia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielania ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia, taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia (Informator UZP nr 11/2011).
2. W przypadku, gdy Wykonawca będzie polegać na wiedzy i doświadczeniu innego podmiotu, pisemne zobowiązanie winno zawierać informację o sposobie udostępnienia wiedzy i doświadczenia, tj. w jakim charakterze podmiot ten będzie uczestniczył w wykonaniu zamówienia.
3. Jeżeli w kraju miejsca zamieszkania osoby lub w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się dokumentów, o których mowa wyżej w pkt III.4.3.1), zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie, w którym określa się także osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, złożone przed właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio miejsca zamieszkania osoby lub kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub przed notariuszem (wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert).
4. Pełnomocnictwa złożone do przetargu mają być podpisane przez osobę upoważnioną do zaciągania zobowiązań cywilno-prawnych w imieniu Wykonawcy. Pełnomocnictwo należy przedstawić w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie (zgodnie z wyrokiem Sądu Okręgowego w Warszawie z dnia 31.01.2007 r., sygn. akt V Ca 85/07).
|
Niepełnosprawne |
Nie
|
Kod trybu zamówienia |
PN
|
Czy zmiana umowy |
Tak
|
Zmiana umowy |
1. Zmiany niniejszej umowy mogą nastąpić, z uwzględnieniem art. 144 ustawy Prawo zamówień publicznych, w szczególności w następujących przypadkach:
I. Terminu wykonania robót w przypadku:
1) wystąpienia zamówień dodatkowych, określonych w art. 67 ust. 1 pkt 5 ustawy Prawo zamówień publicznych;
2) wystąpienia robót zamiennych lub rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych w dokumentacji projektowej;
3) wystąpienia zdarzeń losowych;
4) wstrzymania budowy przez właściwy organ, z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę, np. odkrycie niewybuchu, itp.
5) wystąpienia siły wyższej, np. pożaru, powodzi, trąby powietrznej, itp;
6) wystąpienie przedłużania się okresu osiągania parametrów technologicznych, nie zawinionego przez Wykonawcę;
7) wystąpienia okoliczności, o których mowa w § 5 ust. 3 projektu umowy
8) wystąpienia udokumentowanych przez Wykonawcę, nie zawinionych przez niego opóźnień w dostawie materiałów lub urządzeń,
9) przedłużenia się okresu uzyskania zezwoleń z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę,
10) wystąpienia innych szczególnych okoliczności, za które Wykonawca nie jest odpowiedzialny.
II. Sposobu i zakresu wykonania robót w przypadkach:
1) zaistnienia istotnej zmiany okoliczności powodującej, że wykonanie części przedmiotu umowy nie leży w interesie publicznym, czego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy,
2) wykonania rozwiązań zamiennych w stosunku do projektowanych
w dokumentacji projektowej lub robót zamiennych.
III. Innych postanowień umowy w przypadkach:
1) Zmiany stawek podatku od towarów i usług, w takim przypadku zmianie ulegnie wartość brutto;
2) Zmiany podwykonawców;
3) Zmiany sposobu rozliczania umowy lub dokonywania płatności na rzecz Wykonawcy, w tym na skutek zawartej przez Zamawiającego umowy o dofinansowanie projektu lub wytycznych dotyczących realizacji projektu.
2. Zmiana umowy, o której mowa powyżej może zostać dokonana, jeżeli:
1) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt I. - przyczyny wystąpienia wpływają na niemożność dochowania terminu wykonania robót;
2) w przypadku, o którym mowa w ust. 1 pkt II. - zmiana wynika z:
a) zmiany przepisów powodujących konieczność przyjęcia innych rozwiązań technicznych poszczególnych elementów robót niż przewidzianych w dokumentacji projektowej,
b) zmiany przepisów powodujących konieczność uzyskania dokumentów, które te przepisy wymagają,
c) z innych przyczyn, gdy zmiana nie jest istotna lub jest korzystna dla Zamawiającego.
3. Każda ze stron przedkładając drugiej stronie propozycję zmian spełniającą warunki określone w ust. 1, wraz z tą propozycją przedłoży:
a) opis proponowanych zmian,
b) propozycję dotyczącą wszelkich koniecznych modyfikacji oraz szacunek
w jaki sposób zakładane zmiany wpłyną na termin realizacji przedmiotu umowy lub wynagrodzenie.
4. Po otrzymaniu propozycji, o której mowa w ust. 3, Wykonawca albo Zamawiający,
w porozumieniu z Inspektorem Nadzoru, w terminie 7 dni może zatwierdzić bądź odrzucić otrzymaną propozycję zmiany.
5. W przypadku braku odpowiedzi w terminie podanym w ust 4, traktuje się iż propozycja wprowadzenia zmian została odrzucona.
|
Kod kryterium |
B
|
Kryt 1p |
90
|
Kryt 2 |
Okres rękojmi na wykonane roboty budowlane
|
Kryt 2p |
10
|
Adres strony internetowej siwz |
http://bip.malopolska.pl/umtarnow.
|
Adres uzyskania siwz |
Wydział Infrastruktury Miejskiej - Referat Inwestycji, 33-100 Tarnów, ul. Mickiewicza 6, pok. 212, tel. 14/688-27-28.
|
Data składania wniosków |
13/07/2015
|
Godzina składania wniosków |
10:00
|
Miejsce |
Urząd Miasta Tarnowa, 33-100 Tarnów,
ul. Nowa 4, parter sala nr 1 - Kancelaria Główna w Wydziale Organizacyjnym.
|
Termin |
Obowiązuje termin
|
Termin związania ofertą |
30
|
Informacje dodatkowe |
1. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej oraz ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
2. Zamówienie realizowane jest w ramach projektu pn. Poprawa efektywności energetycznej budynków użyteczności publicznej w Tarnowie, dofinansowanie ze środków Programu Operacyjnego PL 04 pn.: Oszczędzanie energii i promowanie odnawialnych źródeł energii w ramach Mechanizmu Finansowego Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w ramach umowy nr 444/2014/Wn06/OA-xn-04/D.
3. W przypadku dokumentów na potwierdzenie warunku udziału w postępowaniu, przelicza się (Wykonawca lub Zamawiający) wartość robót określonych w walutach innych niż PLN według średniego kursu Narodowego Banku Polskiego danej waluty obowiązującego w dniu ogłoszenia zamówienia w Biuletynie Zamówień Publicznych. Średnie kursy walut dostępne są pod następującym adresem: http://www.nbp.pl/home.aspx?f=/Kursy/kursy.htm.
4. Zamawiający uzna za spełniony warunek dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia w przypadku, gdy przynajmniej jeden z członków konsorcjum będzie spełniał wymagany warunek, bądź warunek ten zostanie spełniony łącznie.
5. TERMINY WYKONANIA:
Termin wykonania całego zakresu zamówienia określa się na dzień do 30 marca 2016 r., przy czym: roboty instalacyjne w zakresie instalacji c.o., c.w.u., i instalację solarną wykonać
w terminie do 30 września 2015 r.
|
Czy unieważnienie |
Nie
|
Dok grup kap 1 |
Tak
|