Roboty budowlane w ramach modernizacji wystawy stałej i przestrzeni obsługi zwiedzających w Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce.

Data publikacji 2015-07-06
Data zakończenia 2015-07-21 12:00:00
Instytucja Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce
Miejscowość Ostrołęka
Województwo mazowieckie
Branża
  • Kamery telewizyjne,
  • Kłódki i łańcuchy

Szczegóły

Numer ogłoszenia 167296 / 2015
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 452123133, 454530007, 454321005, 454211524, 454421008, 452324604, 454211005, 451112206, 453110000, 454000001, 322400007, 351200001, 517000009, 519000001
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana pn.:
Roboty budowlane w ramach modernizacji wystawy stałej i przestrzeni obsługi zwiedzających w Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce.
Zamówienie należy wykonać do 08.09.2015 r.
Termin realizacji jest terminem nieprzekraczalnym.
2. Lokalizacja inwestycji
Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce, 07-410 Ostrołęka, pl. gen J. Bema 8
Budynek główny, w którym funkcjonują wystawy stałe i czasowe, jest obiektem pod opieką konserwatorską.
Obiekt wpisany do rejestru Mazowieckiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków pod nazwą - dom staromiejski, Nr rejestru A-434.
3. Niniejsze zamówienie realizowane jest w ramach Projektu pn. Zwiększenie konkurencyjności Muzeum Kultury Kurpiowskiej poprzez modernizację wystaw stałych i indywidualizację obsługi zwiedzających, którego celem jest stworzenie nowej stałej wystawy oraz organizację systemu obsługi zwiedzających opartej na ich indywidualnych potrzebach z uwzględnieniem niepełnosprawności.
4. Przestrzeń w zakresie niniejszego zamówienia to powierzchnia łącznie ok. 350 m2 i ok. 1000 m3 kubatury, w tym:
1) Wystawa stała Ostrołęka i Kurpie między wątkiem historii a osnową życia
Wystawa obejmuje obszar I piętra i obejmuje sześć Sal.
2) Przestrzeń obsługi zwiedzających obejmuje obszar parteru i I piętra, ciągi komunikacyjne, korytarze, klatkę schodową, łazienki i hole.
5. Stan istniejący obrazuje załączona do projektu budowlano-wykonawczego inwentaryzacja budowlana.
6. W ramach zamówienia Wykonawca wykona:
System telewizji dozorowej CCTV, instalacja, montaż i uruchomienie GRUPA I
1. Kamera wew. kolorowa HD min. 1080 x 720 regulowany obiektyw od 2,8 - 11 mm, zasilanie POE - 22 szt.
2. Kamera zew., z promiennikiem IR min 30 m, regulowany obiektyw 2,8 - 11 mm , WDR, zasilanie POE - 3 szt.
3. Rejestrator termin przechowywania nagrań 30 dni, ilość klatek zapisu nie mniej niż 20 - 2 szt.
4. Switch 16 kanałowy x 1 GB - 2 szt.
5. Monitor LCD 19 - 2 szt.
6. Zasilacz UPS 1600 - 1 szt.
7. Szafa RACK 19 - 1 szt.
8. Okablowanie
9. Inne materiały, złącza
Prace remontowe i modernizacyjne GRUPA I
1. Montaż okablowania i instalacji w tym do serwerowni
2. Bruzdowanie, gipsowanie ścian
3. Malowanie ścian i sufitów w salach wystawowych na I piętrze i na klatce schodowej
4. Modernizacja toalet na parterze wraz z wymianą stolarki drzwiowej
5. Przeniesienie centrali ppoż. i klawiatury SSWiN.
6. Wykonanie przebicia w ścianie na poziomie I piętra, przejście ewakuacyjne wg ekspertyzy ppoż.
7. Wykonanie przejścia na dziedziniec i montaż drzwi
8. Wymiana posadzki na klatce schodowej do wysokości I piętra i korytarz na I piętrze (wraz z cokolikiem)
9. Wymiana balustrad i poręczy na schodach
10. Wymiana tablicy rozdzielczej na I piętrze
Prace remontowe i modernizacyjne portierni GRUPA II
1. Wymiana posadzki w wiatrołapie, hallu wejściowym, strefie szatni
2. Instalacje, okablowanie malowanie ścian i sufitów w portierni i sali oświatowej na parterze, wiatrołapie, hallu wejściowym i strefie szatni
3. Zmiana lokalizacji drzwi na parterze do sali wystaw czasowych
4. Zmiana miejsca położenia grzejnika
Podział prac remontowych na grupę I i II został dokonany na potrzeby rozliczenia Projektu.
7. Muzeum, którego dotyczy niniejsze zamówienie jest obiektem użyteczności publicznej.
Na czas realizacji inwestycji wszystkie wystawy zostaną zamknięte i muzeum będzie nieczynne dla zwiedzających.
Część administracyjna muzeum będzie funkcjonować od poniedziałku do piątku w godz. od 8:00 do 16:00. Budynek administracyjny stanowi odrębne skrzydło i funkcjonowanie części administracyjnej nie będzie kolidować z prowadzonymi pracami w ramach zamówienia.
Zamawiający przewiduje umożliwienie prowadzenia prac Wykonawcy po godzinach pracy pionu administracyjnego oraz w soboty i niedziele po uzgodnieniu z Wykonawcą.
8. W ramach tego samego projektu inwestycyjnego, o którym mowa w punkcie 3, będzie realizowane jednocześnie zamówienie pn.: Dostawa i montaż elementów aranżacji wystawy stałej i przestrzeni zwiedzających w Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce.
Do modernizowanych pomieszczeń zostało zaprojektowane nowe wyposażenie, gabloty muzealne i inne instalacje wystawiennicze. Zgodnie z wytycznymi projektu architektury w salach zainstalowane zostaną multimedia, rzutniki, projektory oraz monitory-panele dotykowe. Wykonawca musi mieć na względzie przyszły montaż tego wyposażenia, w szczególności lokalizację gniazd, wypustów zasilających.
Zamawiający oczekuje ścisłej i stałej współpracy wykonawcy robót budowlanych z wykonawcą dostawy i montażu wyposażenia.
Działania obu ekip będą koordynowane przez Inwestora.
W związku z powyższym prowadzenie prac w ramach niniejszego zamówienia należy organizować w taki sposób aby w pierwszej kolejności zostały wykonane roboty na powierzchniach wystawy stałej aby nie kolidować z innymi wykonawcami i aby możliwie do minimum ograniczyć utrudnienia realizacji pozostałych zadań w ramach Projektu, o którym mowa w punkcie 3.
Wykonawca ma obowiązek przygotować i uzgodnić z Zamawiającym plan organizacji robót.
9. Wymagane jest bezwzględne przestrzeganie dyscypliny ładu i porządku. Wykonawca zobowiązany jest do ciągłego i systematycznego utrzymania czystości terenu i miejsc gdzie prowadzone są prace.
Przed rozpoczęciem wykonywania prac należy zabezpieczyć, osłonić, pozostałe pomieszczenia oraz wyposażenie muzeum przed zabrudzeniem, uszkodzeniami, gruzem, pyłem itp.
Obiekt jest monitorowany przez system ppoż. i system sygnalizacji włamania i napadu. Wykonawca zobowiązany jest do zachowania szczególnej staranności i ostrożności podczas prowadzenia prac w celu uniknięcia uszkodzenia istniejących systemów zabezpieczeń. Wskazane jest posługiwanie się wykrywaczami instalacji.
Na czas prowadzenia prac remontowo-modernizacyjnych Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia czujek systemu ppoż. i czujek systemu sygnalizacji włamania i napadu, które mogą być narażone na zabrudzenie , zapylenie.
Wszelkie uszkodzenia i zabrudzenia powstałe przy prowadzeniu prac muszą być przez wykonawcę naprawione i usunięte na jego koszt.
10. Wykonawca zorganizuje roboty budowlane we własnym zakresie, w sposób nie powodujący zagrożenia dla użytkowników obiektu i w obrębie terenu wykonywanych prac.
Gruz oraz materiały z demontażu należy usuwać na bieżąco z remontowanych pomieszczeń, tak żeby nie zalegały w miejscu prowadzenia prac, a następnie należy wywieźć w miejsce do tego przeznaczone, natomiast materiały, które tego wymagają - zutylizować.
11. Zamawiający zapewnia Wykonawcy stały dostęp do wody i energii elektrycznej.
12. Prace modernizacyjne należy realizować zgodnie z przepisami Prawa Budowlanego, zasadami sztuki budowlanej, przepisami bhp i ppoż.
13. Roboty będą wykonywane przez osoby posiadające odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia.
14. Wykonawca jest odpowiedzialny za prowadzenie robót zgodnie z umową oraz za jakość zastosowanych materiałów posiadających świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. Wykonawca obowiązany jest na każde żądanie Inwestora do przedłożenia stosownych atestów, certyfikatów jakości, deklaracji zgodności, aprobat technicznych na wbudowane materiały, produkty, urządzenia na potwierdzenie zgodności z obowiązującymi normami.
15. Wykonawca jest zobowiązany po zakończeniu zadania złożenia kompletnej dokumentacji powykonawczej w dwóch egzemplarzach.
16. Wszystkie roboty w zakresie umowy należy wykonać pod nadzorem inspektora nadzoru inwestorskiego oraz nadzorem autorskim wskazanym przez Zamawiającego.
17. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia harmonogramu rzeczowo - finansowego realizacji robót z Zamawiającym z uwzględnieniem wytycznych wskazanych przez Zamawiającego niezbędnych do rozliczenia Projektu w ramach którego realizowane jest zamówienie.
18. Wykonawca odpowiada za wszelkie spowodowane przez niego szkody w okresie trwania robót. W przypadku powstania szkód w zasięgu prowadzonych robót, Wykonawca dokona ich naprawy, a w przypadku niemożności ich naprawienia poniesie koszty odszkodowania lub zadośćuczynienia. Wykonawca ponosi odpowiedzialność prawną i finansową wobec Zamawiającego i osób trzecich za wszelkie szkody wynikłe z zaniechania, niedbalstwa i działania niezgodnego ze sztuką budowlaną swoich pracowników.
19. Szczegółowy zakres robót objętych niniejszym zamówieniem określa:
1) projekt budowlano-wykonawczy
2) Specyfikacja Techniczna Wykonania i Odbioru Robót zwanej dalej STWiOR
3) przedmiary robót remontowo-modernizacyjnych (pomocniczo)
Obowiązki Wykonawcy określone zostały w rozdziale III do SIWZ - wzór Umowy
20. Wszystkie nazwy własne materiałów i urządzeń użyte w dokumentacji przetargowej są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard.
21. Jeśli w opisie przedmiotu zamówienia lub dokumentacji projektowej zostały wskazane znaki towarowe, patenty oraz pochodzenie urządzeń i materiałów należy je traktować, jako propozycje projektanta. Zamawiający dopuszcza zastosowanie równoważnych materiałów i urządzeń w stosunku do zaprojektowanych z zachowaniem tych samych lub lepszych standardów technicznych, technologicznych i jakościowych. Ponadto zamienne materiały lub urządzenia przyjęte do wyceny: winny spełniać funkcję, jakiej mają służyć, winny być kompatybilne z pozostałymi materiałami lub urządzeniami, aby osiągnąć zamierzony - zaprojektowany efekt, nie mogą wpływać na zmianę rodzaju i zakresu robót budowlanych.
Zgodnie z art. 30 ust 5 ustawy Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego.
22. Każda zmiana technologii wykonania robót z inicjatywy Wykonawcy wymaga akceptacji Projektanta, który wykonał dokumentację oraz Zamawiającego. Koszt wprowadzenia zmian obciąża Wykonawcę.
23. Minimalny wymagany okres gwarancji - 60 miesięcy od daty odbioru końcowego.

Dodatkowe informacje

Biuletyn 1
Nazwa Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce
Ulica pl. Gen. Józefa Bema 8
Nr domu 8
Miejscowość Ostrołęka
Kod Pocztowy 07-410
Województwo mazowieckie
Tel 0-29 764 54 43
Fax 0-29 764 35 00
Regon 00104043800000
E-mail admin@muzeum-ostroleka.art.pl
Obowiązkowa Tak
Dotyczy 1
Rodzaj zamówienia Inny: Samorządowa Instytucja Kultury
Rodzaj zam inny Samorządowa Instytucja Kultury
Rodz zam B
Czy częsci Nie
Czy dopusza się złożenie oferty wariantowej Nie
Czy dialog Nie
Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających Nie
Czas D
Data zakończenia 08/09/2015
Zaliczka Nie
Uprawnienie Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania uprawnień. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że ww. warunek spełnia składając oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp.
Wiedza 1. Zamawiający uzna warunek za spełniony, kiedy wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonał, zakończył w sposób należyty, zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończył co najmniej jedną robotę budowlaną polegającą na: budowie, remoncie lub modernizacji, wykonaniu robót ogólnobudowlanych w budynku o powierzchni użytkowej nie mniejszej niż 150 m2, wraz z instalacjami wewnętrznymi oraz wykonał w obiekcie budowę, instalację systemu telewizji dozorowej. Zamawiający uzna, iż warunek powyższy zostanie spełniony także w przypadku gdy Wykonawca wykaże, iż wykonywał powyższe zamówienie na robotę budowlaną w ramach oddzielnych umów na wykonanie tych robót. Zamawiający uzna, iż warunek powyższy zostanie spełniony także w przypadku gdy Wykonawca wykaże, iż wykonywał powyższe roboty budowlane w ramach jednej umowy. 2. Wykonawca oświadczy, że ww. warunek spełnia składając oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp.
Potencjał Zamawiający nie precyzuje szczegółowego sposobu oceny spełniania tego warunku. Warunek zostanie uznany za spełniony, jeżeli Wykonawca oświadczy, że ww. warunek spełnia składając oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp.
Zdolne Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia: 1) kierownik budowy, osoba posiadająca uprawnienia budowlane w specjalności konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń, osoba która zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, prac restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań architektonicznych i innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych, (Dz. U. z 2011 r., Nr 165, poz. 987), odbyła co najmniej 2- letnią praktykę zawodową na budowie przy zabytkach nieruchomych wpisanych do rejestru zabytków lub posiada zaświadczenie wydane przez Konserwatora Zabytków na podstawie wcześniej obowiązujących przepisów, osoba, która uczestniczyła jako Kierownik Budowy lub kierownik robót w realizacji robót budowlanych na co najmniej jednym obiekcie objętym ochroną konserwatorską i wpisanym do rejestru zabytków. 2) Kierownik robót instalacji elektrycznych, osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń elektrycznych bez ograniczeń, 3) Kierownik robót instalacji sanitarnych, osoba posiadająca uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności instalacyjnej w zakresie instalacji i urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych bez ograniczeń. Zamawiający dopuszcza łączenie dwóch (nie trzech) funkcji w przypadku posiadania więcej niż jednego z wyżej wymienionych uprawnień przez jedną osobę. Wykonawca musi wskazać co najmniej dwóch kierowników.
Sytuacja 1. Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże, że posiada środki finansowe lub zdolność kredytową w wysokości co najmniej 100 000,00 zł. 2. Wykonawca oświadczy, że ww. warunek spełnia składając oświadczenie o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 Pzp.
Oswiadczenie potwierdzenia 2 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 9 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 10 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 12 Tak
Oswiadczenie potwierdzenia 15 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 1 Tak
Oswiadczenia wykluczenia 2 Tak
Dok grup kap 1 Tak
Dokument podmiotów Tak
Inne dokumenty 1) Formularz OFERTY, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego zał. nr 1. 2) Stosowne pełnomocnictwo - jeśli osoba podpisująca ofertę i składająca w imieniu Wykonawcy oświadczenia i inne pisma nie jest osobą upoważnioną do składania oświadczeń woli i wiedzy w imieniu Wykonawcy na podstawie aktualnego dokumentu określającego status prawny Wykonawcy. 3) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia - konsorcja, spółki cywilne, dokument ustanawiający Pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie niniejszego zamówienia publicznego. 4) Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp
Niepełnosprawne Nie
Kod trybu zamówienia PN
Czy zmiana umowy Tak
Zmiana umowy 1. Strony dopuszczają zmianę postanowień umowy w stosunku do treści oferty Wykonawcy poprzez zmianę sposobu wykonania przedmiotu umowy w przypadku: 1) wystąpienia siły wyższej uniemożliwiającej wykonanie przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, 2) zmian technologicznych - o ile są korzystne dla Zamawiającego, pod warunkiem, że są spowodowane w szczególności: a) pojawieniem się materiałów lub urządzeń nowszej generacji pozwalających na zaoszczędzenie kosztów realizacji przedmiotu umowy, skrócenia terminu realizacji, obniżenia kosztów eksploatacji lub uzyskanie lepszej jakości wykonanych robót, b) pojawienie się nowszych technologii wykonania zaprojektowanych robót pozwalających na zaoszczędzenie czasu realizacji inwestycji lub kosztów wykonania i eksploatacji przedmiotu umowy, 3) konieczności zrealizowania jakiejkolwiek części robót przy zastosowaniu odmiennych rozwiązań technicznych czy technologicznych niż wskazane w dokumentacji projektowej a wynikających z wad tej dokumentacji, w oparciu o które ją przygotowano, gdyby zastosowanie przewidzianych w dokumentacji rozwiązań groziło niewykonaniem lub wykonaniem nienależytym przedmiotu umowy, 4) odbiegających w istotny sposób od przyjętych w dokumentacji projektowej warunków sieci, instalacji lub innych obiektów budowlanych, które mogą skutkować niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem przedmiotu umowy, 5) konieczności zrealizowania przedmiotu umowy przy zastosowaniu innych rozwiązań technicznych lub materiałowych ze względu na zmiany obowiązującego prawa, 6) wystąpienia kolizji z planowanymi lub równolegle prowadzonymi przez inne podmioty pracami w zakresie niezbędnym do uniknięcia lub usunięcia tych kolizji, 7) zaistnienia innych okoliczności prawnych lub technicznych skutkujących niemożnością wykonania lub niemożnością należytego wykonania przedmiotu umowy zgodnie z jej postanowieniami, 2. Zamawiający dopuszcza zmianę wynagrodzenia w przypadku urzędowej zmiany stawki podatku VAT. 3. Zmiana w przypadku wystąpienia dodatkowych wytycznych wynikających ze zmiany przepisów obowiązujących przy współfinansowaniu projektu z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Priorytetu VI Wykorzystanie Walorów Naturalnych i Kulturowych dla Rozwoju Turystyki i Rekreacji, Działanie 6.1. Kultura Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013.
Kod kryterium B
Kryt 1p 95
Kryt 2 Gwarancja
Kryt 2p 5
Adres strony internetowej siwz www.bip.muzum.ostroleka.pl
Adres uzyskania siwz Muzeum Kultury Kurpiowskiej w Ostrołęce, pl. gen. J. Bema 8, 07-410 Ostrołęka
Data składania wniosków 21/07/2015
Godzina składania wniosków 12:00
Miejsce Oferty muszą być złożone w siedzibie Zamawiającego, w Muzeum Kultury Kurpiowskiej, 07-410 Ostrołęka, pl. gen. J. Bema 8, w sekretariacie.
Termin Obowiązuje termin
Termin związania ofertą 30
Informacje dodatkowe Zamówienie realizowane jest w ramach Projektu pn. Zwiększenie konkurencyjności Muzeum Kultury Kurpiowskiej poprzez modernizację wystaw stałych i indywidualizację obsługi zwiedzających, który współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego z funduszu Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013 w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007 - 2013, Priorytet VI - Wykorzystanie walorów naturalnych i kulturowych dla rozwoju turystyki i rekreacji, Działanie 6.1. Kultura oraz ze środków budżetu Województwa Mazowieckiego.
Czy unieważnienie Tak
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)