GuidZP400 |
e18728a6-c57e-46c5-ae9e-75bd60cb2bc9
|
Biuletyn |
521101-N-2017
|
Zamawiajacy nazwa |
Województwo Pomorskie
|
Regon |
19167483600000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Okopowa
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Gdańsk
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
80810
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
pomorskie
|
Zamawiajacy telefon |
583 261 555
|
Zamawiajacy fax |
583 261 556
|
Zamawiajacy email |
zampub@pomorskie.eu
|
Adres strony url |
www.bip.pomorskie.eu
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
2
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
2
|
Czy dostep dokumentow zamowienia |
1
|
Dostep dokumentow zamowienia |
http://bip.pomorskie.eu/m,12,zamowienia-publiczne.html
|
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja |
1
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
http://bip.pomorskie.eu/m,12,zamowienia-publiczne.html
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
pisemnie pod rygorem nieważności
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Kancelaria Ogólna Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk, pokój nr 4a (czynna w dni robocze: od poniedziałku do piątku od godz. 7.45 do godz. 15.45).
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Opracowanie 18 cyfrowych arkuszy mapy topograficznej w skali 1:10 000, na podstawie BDOT10K dla wybranego obszaru województwa pomorskiego
|
Numer referencyjny |
DAZ-ZP.272.28.2017
|
Rodzaj zamowienia |
2
|
Okreslenie przedmiotu |
1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie 18 cyfrowych arkuszy w zamówieniu podstawowym mapy topograficznej w skali 1:10 000, na podstawie BDOT10K dla wybranego obszaru województwa pomorskiego. Przedmiot zamówienia podzielony jest na 2 etapy płatne po 50% wynagrodzenia Wykonawcy.
2. Wykaz arkuszy przeznaczonych do opracowania
18 arkuszy mapy topograficznej z obszaru woj. pomorskiego
1 N-33-072-A-a-2 5 N-33-072-A-b-3 9 N-33-072-A-c-4 14 N-33-072-B-a-1
2 N-33-072-A-a-4 6 N-33-072-A-b-4 10 N-33-072-A-d-1 15 N-33-072-B-a-3
3 N-33-072-A-b-1 7 N-33-072-A-c-1 11 N-33-072-A-d-2 16 N-33-072-B-c-1
4 N-33-072-A-b-2 8 N-33-072-A-c-2 12 N-33-072-A-d-3 17 N-33-072-C-a-2
13 N-33-072-A-d-4 18 N-33-072-C-b-1
3. W ramach etapu I należy zweryfikować otrzymane dane pod kątem wykonania standardowego opracowania kartograficznego w skali 1:10 000 w standardzie BDOT10k wraz z aktualizacją terenową.
4. W ramach etapu II należy wykonać opracowanie arkuszy w dwóch wersjach: standardowego oraz niestandardowego opracowania kartograficznego w skali 1:10 000, w standardzie BDOT10k.
5. Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie z:
1) Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 17 listopada 2011 r. w sprawie bazy danych obiektów topograficznych oraz bazy danych obiektów ogólnogeograficznych, a także standardowych opracowań kartograficznych (Dz. U. z 2011 r. Nr 279, poz. 1642) w zakresie BDOT10k
2) „Zasadami kompletowania, kontroli i przyjmowania do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego materiałów i zbiorów danych powstałych w wyniku opracowania i aktualizacji ”Bazy Danych Obiektów Topograficznych – BDOT10k” – Warszawa 2017
3) Warunkami technicznymi opracowania arkuszy mapy topograficznej, w skali 1:10 000, w wersji karto dla części obszaru województwa pomorskiego które stanowią – Załącznik 1 do SIWZ
6. Zakres prac dla poszczególnych obiektów obejmuje:
1) Etap I (opisany szczegółowo w warunkach technicznych)
a) aktualizacja BDOT10k w oparciu o dostępne materiały źródłowe oraz wywiad terenowy
b) opracowanie zgeneralizowanego numerycznego modelu rzeźby terenu,
c) opracowanie obiektów klas Karto dotyczących rzeźby terenu na podstawie zgeneralizowanego numerycznego modelu rzeźby terenu (kartograficzne opracowanie modelu rzeźby terenu)
2) Etap II (opisany szczegółowo w warunkach technicznych)
a) opracowanie rzeźby terenu metodą cieniowania
b) opracowanie klas Karto na podstawie danych BDOT10k, NMT i PRG,
c) redakcja treści mapy topograficznej w skali 1 : 10 000 wraz z weryfikacją BDOT10k,
d) redakcja arkuszy mapy topograficznej w skali 1 : 10 000 wraz z ramką, legendą i opisami pozaramkowymi,
e) zapis cyfrowy i wydruk ploterowy arkuszy mapy topograficznej.
7. W celu właściwego wykonania zamówienia, Zamawiający udostępni Wykonawcy na czas jego realizacji dokumentację geodezyjno-kartograficzną zgodnie z obowiązującymi przepisami.
8. Pozostałe uregulowania dotyczące przedmiotu zamówienia zostały opisane we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ, na zasadach i warunkach, których Wykonawca zobowiązany jest zrealizować zamówienie.
9. Wymagania dotyczące zatrudnienia osób wykonujących czynności związane z realizacją zamówienia:
1) Na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r Kodeks Pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm) redaktorów map wykonujących czynności:
- sprawowanie nadzoru nad poszczególnymi etapami pracy,
- kontrola nad procesem aktualizacji bazy BDOT10k oraz opracowywaniem arkuszy mapy,
- konsultacje.
2) Zamawiający będzie uprawniony do kontroli spełniania przez Wykonawcę wymagań dotyczących zatrudnienia osoby/osób, o których mowa w ust. 9 pkt 1).
3) Zamawiający informuje, iż w razie jakichkolwiek wątpliwości odnośnie zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności na podstawie umowy o pracę, uprawniony jest do powiadomienia właściwego inspektoratu pracy i zwrócenia się o przeprowadzenie przez niego kontroli.
4) Przed zawarciem umowy, Wykonawca przekaże Zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu osoby/osób, o których mowa w ust. 9 pkt 1). Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że czynności, o których mowa w ust. 9 pkt 1) wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks Pracy (Dz.U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm) oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.
5) Niezłożenie wyżej wskazanego oświadczenia w terminie wskazanym w pkt 4), będzie skutkować niezawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego.
6) Uprawnienia Zamawiającego w zakresie sankcji z tytułu niespełnienia wymagań określonych w ust. 9 pkt 1), zostały uregulowane we wzorze umowy, stanowiącej załącznik nr 7 do SIWZ.
|
Cpv glowny przedmiot |
22114300-5
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
38251,98
|
Waluta calosc |
PLN
|
Okres w dniach |
91
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
Zamawiający uzna ww. warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy, w tym okresie, wykonał należycie co najmniej:
- dwa „obiekty” (powiaty lub arkusze) opracowane w ramach BDOT10k, na zamówienie Służby Geodezyjnej i Kartograficznej, opracowane w ramach jednego lub więcej zleceń (Zamawiający poprzez wykonanie rozumie opracowanie lub aktualizację bazy BDOT10k) o łącznej wartości min. 20 000,00 zł brutto.
oraz
- 10 arkuszy mapy topograficznej w skali 1:10 000 opracowane na podstawie BDOT10K, w zakresie komponentu KARTO, na zamówienie Służby Geodezyjnej i Kartograficznej, opracowanych w ramach jednego lub więcej zleceń, o łącznej wartości min. 28 000 zł brutto.
UWAGA:
W przypadku, gdy za wykonane przez Wykonawcę usługi rozliczenie nastąpiło w innej niż w PLN walucie, Wykonawca w celu potwierdzenia spełniania warunku udziału w niniejszym postępowaniu zobowiązany jest do przeliczenia wartości wykonanych usług przyjmując średni kurs złotego w stosunku do walut obcych określony w tabeli kursów średnich walut obcych Narodowego Banku Polskiego opublikowanych na dzień zamieszczenia ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ na stronie Zamawiającego.
Zamawiający uzna ponadto w/w warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobami, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającymi kwalifikacje niezbędne do realizacji zamówienia w tym:
- co najmniej dwoma operatorami stacji redakcyjnych, posiadającymi uprawnienia zawodowe w zakresie „redakcji map“, art. 43, pkt 6 ustawy z 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz.U. z 2016r. poz.1629),
oraz
- posiadającymi doświadczenie w wykonaniu min. jednej usługi polegającej na opracowaniu i redakcji standardowego opracowania kartograficznego – mapy topograficznej w skali 1:10 000 na podstawie BDOT10k
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Zakresie warunkow udzialu |
Zamawiający przed wyborem najkorzystniejszej oferty, wezwie wykonawcę, którego oferta została najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 5 dni, terminie aktualnych na dzień złożenia następujących oświadczeń i/lub dokumentów:
1) Wykazu usług (stanowiący załącznik nr 5 do SIWZ) wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których usługi zostały wykonane oraz załączeniem dowodów określających czy te usługi zostały wykonane należycie, przy czym dowodami, o których mowa, są:
referencje bądź inne dokumenty wystawione przez podmiot, na rzecz którego usługi były wykonywane, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych są wykonywane, a jeżeli z uzasadnionej przyczyny o obiektywnym charakterze Wykonawca nie jest w stanie uzyskać tych dokumentów - oświadczenie Wykonawcy; w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych nadal wykonywanych referencje bądź inne dokumenty potwierdzające ich należyte wykonywanie powinny być wydane nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu.
2) Wykaz osób (wg wzoru – załącznik nr 6 do SIWZ) które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami.
|
Inne dokumenty niewymienione |
1. Do oferty należy dołączyć oświadczenia i dokumenty wymienione w rozdz. VI ust. 1 pkt 1), ust. 2 pkt 1) SIWZ.
2. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o podwykonawcach zgodnie oświadczeniem wskazanym w ust. 2 pkt 1) niniejszego rozdziału, załącznik nr 4;
3. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach wskazanym w ust. 1 pkt 1) oraz ust. 2 pkt 1) niniejszego rozdziału, załącznik nr 3 i 4;
4. W przypadku polegania na zasobach innych podmiotów, o których mowa w art. 22a ustawy Pzp Zamawiający w celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, zamawiający żąda dokumentów – pisemnego zobowiązania tych podmiotów, które określają w szczególności:
a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego;
d) czy podmiot, na zdolnościach którego wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane lub usługi, których wskazane zdolności dotyczą.
5. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1) oraz ust. 2 pkt 1) SIWZ, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia lub poprawienia lub udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba że mimo ich złożenia oferta Wykonawcy podlegałaby odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania.
6. Dokumenty sporządzone w języku obcym będą składane wraz z tłumaczeniem na język polski.
7. Podmiot, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów zgodnie z treścią rozdz. V ust. 5 SIWZ, odpowiada solidarnie z wykonawcą za szkodę zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
8. Oświadczenia, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1126) dotyczące wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca na zasadach określonych w art. 22a ustawy oraz dotyczące podwykonawców, jak również oświadczenie, o którym mowa w rozdziale VI ust. 4, składane sąw oryginale.
9. Dokumenty, o których mowa w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku (Dz.U.2016.1126), inne niż oświadczenia, o których mowa w ust. 8 składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
10. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega wykonawca, wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
11. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenia, o których mowa w rozdz. VI ust. 1 pkt 1) oraz ust. 2 pkt 1) niniejszej SIWZ składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia.
12. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
1. Złożona oferta musi być zabezpieczona wadium obejmującym okres związania ofertą o łącznej wartości: 1100,00 zł (słownie: tysiąc sto złotych 00/100).
2. Wadium winno zostać wniesione przed upływem terminu składania ofert. Nie wniesienie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub wniesienie wadium po tym terminie skutkować będzie odrzuceniem oferty wykonawcy.
3. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach:
a) w pieniądzu,
b) w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy winno być poręczeniem pieniężnym,
c) w gwarancjach bankowych,
d) w gwarancjach ubezpieczeniowych,
e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (tj. Dz. U. z 2014, poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i1240).
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Bank PeKaO 76 1240 6292 1111 0010 4607 0996 z podaniem tytułu „Opracowanie 18 cyfrowych arkuszy mapy topograficznej w roku 2017”. Będzie ono przechowywane na rachunku bankowym Zamawiającego.
5. Datą wniesienia wadium jest data uznania rachunku Zamawiającego przy czym należy pamiętać, że wadium jest wniesione należycie w dniu i o godzinie obciążenia rachunku Zamawiającego, a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez Wykonawcę. Wadium musi wpłynąć na rachunek Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert.
6. W przypadku wnoszenia wadium w pozostałych formach określonych w ust. 3, dokument wadium należy złożyć w opisanej kopercie wraz z ofertą, natomiast potwierdzoną za zgodność z oryginałem kserokopię, dołączyć do oferty. Oryginalne dokumenty wadium będą zdeponowane w Departamencie Zamówień Publicznych i Administracji Urzędu Marszałkowskiego.
7. Nie wniesienie wadium w wymaganym terminie, w wymaganej wysokości lub w wymaganej formie (w tym również na przedłużenie okresu związania ofertą) skutkuje odrzuceniem oferty wykonawcy z postępowania.
8. Wadium, o którym mowa w ust. 6 musi zawierać zobowiązanie gwaranta lub poręczyciela do bezwarunkowej zapłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium, na każde jego żądanie w terminie związania ofertą, w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp.
9. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy:
1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego: Województwo Pomorskie, ul. Okopowa 21/27, 80-810 Gdańsk), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib,
2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją,
3) kwotę gwarancji,
4) termin ważności gwarancji
5) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego gdy Wykonawca:
a) odmówił podpisania umowy na warunkach określonych w ofercie lub
b) nie wniósł zabezpieczenia należytego wykonania umowy lub
c) zawarcie umowy stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
d) w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej.
10. Postanowienia ust. 9 stosuje się odpowiednio do poręczeń, określonych powyżej w ust. 3.
11. Gwarancja lub poręczenie mają zawierać zapis: „nieodwołalne, bezwarunkowe i płatne na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego".
12. Zwrot wadium - Zamawiający zwróci niezwłocznie wadium według zasad określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2, 4 Ustawy Pzp.
13. Utrata wadium - Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami według zasad określonych w art. 46 ust. 4a-5 Ustawy Pzp.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
Zmiana umowy |
1
|
Zmiana umowy tekst |
1. Wszelkie zmiany zawartej umowy będą wymagały pisemnego aneksu pod rygorem nieważności.
2. Okoliczności, w jakich zmieniona może zostać umowa, są opisane we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ.
|
IV 4 4 data |
2017-06-19T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
12:00
|
IV 4 5 okres |
30
|
IV 6 6 |
1. Zamawiający żąda od Wykonawcy zabezpieczenia należytego wykonania umowy w wysokości 5% ceny całkowitej (brutto) podanej w ofercie.
2. Zabezpieczenie należytego wykonania umowy służy pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
3. Zabezpieczenie może być wnoszone według wyboru wykonawcy w jednej lub kilku następujących formach:
a. w pieniądzu,
b. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy winno być poręczeniem pieniężnym,
c. w gwarancjach bankowych,
d. w gwarancjach ubezpieczeniowych,
e. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości.
W przypadku wniesienia zabezpieczenia w formie wymienionej w pkt b, c, d, e Wykonawca obowiązany jest na 5 dni przed terminem podpisania umowy ustalić odpowiednie warunki jego wniesienia z Zamawiającym oraz ewentualną treść.
4. Zamawiający nie wyraża zgody na wnoszenie zabezpieczenia w następujących formach:
a. wekslach z poręczeniem wekslowym banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej,
b. przez ustanowienie zastawu na papierach wartościowych emitowanych przez Skarb Państwa lub jednostkę samorządu terytorialnego,
c. przez ustanowienie zastawu rejestrowego na zasadach określonych w przepisach o zastawie rejestrowym i rejestrze zastawów.
5. Zabezpieczenie wnoszone w pieniądzu Wykonawca wpłaca przelewem na rachunek bankowy Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego. Bank PeKaO S.A. 76 1240 6292 1111 0010 4607 0996. z podaniem tytułu „Zabezpieczenie należytego wykonania umowy nr .................................” najpóźniej w dniu zawarcia umowy. Datą wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy jest data uznania rachunku Zamawiającego przy czym należy pamiętać, że zabezpieczenie jest wniesione należycie w dniu i o godzinie obciążenia rachunku Zamawiającego, a nie w dniu i o godzinie dokonania przelewu przez Wykonawcę.
6. W przypadku wnoszenia zabezpieczenia w formach innych niż pieniężna dokument zabezpieczenia należy zdeponować z Departamencie Zamówień Publicznych i Administracji Urzędu Marszałkowskiego.
7. W przypadku wyboru przez Wykonawcę gwarancji lub poręczenia jako formy wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy poręczenie lub gwarancja winny zawierać następujące elementy:
1) wskazanie Wykonawcy, wskazanie Zamawiającego jako beneficjenta poręczenia lub gwarancji, wskazanie Gwaranta (podmiotu udzielającego poręczenia lub gwarancji) wraz z ich siedzibami,
2) wskazanie umowy, na której zabezpieczenie należytego wykonania udzielone zostało poręczenie lub gwarancja,
3) wskazanie sumy gwarancji,
4) wskazanie terminu ważności poręczenia lub gwarancji,
5) nieodwołalne i bezwarunkowe zobowiązanie poręczyciela lub gwaranta do zapłaty na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego do pełnej kwoty zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
8. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu Wykonawca może wyrazić zgodę na zaliczenie kwoty wadium na poczet zabezpieczenia.
9. Zamawiający zwróci 70% zabezpieczenia w terminie 30 dni po zakończeniu realizacji umowy. Pozostałe 30% zabezpieczenia zamawiający zwróci wykonawcy w terminie nie późniejszym niż w 15 dniu po upływie okresu rękojmi za wady.
1. Każdemu Wykonawcy, a także innemu podmiotowi, jeżeli ma lub miał interes w uzyskaniu danego zamówienia oraz poniósł lub może ponieść szkodę w wyniku naruszenia przez Zamawiającego przepisów ustawy PZP przysługują środki ochrony prawnej przewidziane w dziale VI ustawy PZP jak dla postępowań poniżej kwoty określonej w przepisach wykonawczych wydanych na podstawie art. 11 ust. 8 ustawy PZP.
2. Środki ochrony prawnej wobec ogłoszenia o zamówieniu oraz SIWZ przysługują również organizacjom wpisanym na listę, o której mowa w art. 154 pkt 5 ustawy PZP.
|