Sprzedaż i dostarczenie sprzętu niezbędnego do praktycznej nauki zawodu przeznaczonego dla osadzonych przebywających w jednostkach penitencjarnych Służby Więziennej okręgu lubeslkiego

Data publikacji 2017-06-10
Data zakończenia 2017-07-20 00:00:00
Instytucja Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej
Miejscowość Lublin
Województwo lubelskie
Branża
  • Sprzęt elektrotechniczny

Szczegóły

Numer ogłoszenia 530261-N-2017
Typ dokumentu ZP-400
Kod CPV 317300002
Adres strony internetowej siwz
BZP Zobacz

Przedmiot zamówienia

Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż i dostarczenie sprzętu i urządzeń niezbędnych do praktycznej nauki zawodu przeznaczonych dla osadzonych przebywających w jednostkach penitencjarnych Służby Więziennej okręgu lubelskiego. Sprzedaż i dostarczenie będą realizowane w ramach projektu systemowego pn. "Podniesienie kwalifikacji zawodowych więźniów w celu ich powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności" w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne Polityki Publiczne dla Rynku Pracy, Gospodarki i Edukacji Działania 2.7 Zwiększenie szans na zatrudnienie osób szczególnie zagrożonych wykluczeniem społecznym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Postępowanie podzielone jest na 2 części.
Część I - Sprzedaż i dostarczenie sprzętu i urządzeń nie będących środkami trwałymi ( o wartości mniejszej od 3.500 zł brutto),
Część II - Sprzedaż i dostarczenie sprzętu i urządzeń będących środkami trwałymi (o wartości wynoszącej co najmniej 3.500 zł brutto).
Zarówno w części I, jak i II urządzenia dostarczane będą do wymienionych w SIWZ jednostek penitencjarnych okręgu Lubelskiego, tj. do: Zakładu Karnego w Białej Podlaskiej i Oddziału Zewnętrznego tej jednostki zlokalizowanego w miejscowości Zabłocie; do Zakładu Karnego w Chełmie, Zakładu Karnego w Hrubieszowie, Aresztu Śledczego w Krasnymstawie, Aresztu Śledczego w Lublinie, Zakładu Karnego w Opolu Lubelskim, Zakładu Karnego we Włodawie, Zakładu Karnego w Zamościu oraz Oddziału Zewnętrznego tej jednostki zlokalizowanego również w Zamościu.

Dodatkowe informacje

GuidZP400 370e76fb-1f9b-4e68-9e67-a058cffd8947
Biuletyn 530261-N-2017
Zamawiajacy nazwa Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej
Regon 43071987600000
Zamawiajacy adres ulica ul. Południowa
Zamawiajacy adres numer domu 5
Zamawiajacy miejscowosc Lublin
Zamawiajacy kod pocztowy 20482
Zamawiajacy panstwo Polska
Zamawiajacy wojewodztwo lubelskie
Zamawiajacy telefon 817 104 572,
Zamawiajacy fax 817 440 500
Zamawiajacy email oir_lublin@sw.gov.pl
Adres strony url www.sw.gov.pl
Zamieszczanie obowiazkowe 1
Ogloszenie dotyczy 1
Czy finansowane z unii 1
Nazwa projektu programu Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Oś Priorytetowa II Efektywne Polityki Publiczne dla Rynku Pracy, Gospodarki i Edukacji, Działanie 2.7 Zwiększenie szans na zatrudnienie osób szczególnie zagrożonych wykluczeniem społecznym. "Podniesienie kwalifikacji zawodowych więźniów w celu ich powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności".
Czy ubiegac zaklady pracy 1
Minimalny procent zatrudnienia 30%
Rodzaj zamawiajacego 8
Rodzaj zamawiajacego inny Organ administracji państwowej nie posiadający osobowości prawnej
Czy dostep dokumentow zamowienia 1
Dostep dokumentow zamowienia www.sw.gov.pl
Czy zamieszczona bedzie specyfikacja 1
Zamieszczona bedzie specyfikacja www.sw.gov.pl
Czy wymagane przeslanie ofert 1
Wymagane przeslanie ofert inny Oferty pisemne
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres Okręgowy Inspektorat Służby Więziennej w Lublinie, ul. Południowa 5, 20-482 Lublin
Nazwa nadana zamowieniu Sprzedaż i dostarczenie sprzętu niezbędnego do praktycznej nauki zawodu przeznaczonego dla osadzonych przebywających w jednostkach penitencjarnych Służby Więziennej okręgu lubeslkiego
Numer referencyjny OI/KI.2230.POWER/2/2017/LUB
Rodzaj zamowienia 1
Czy podzielone na czesci 1
Okreslenie przedmiotu Przedmiotem zamówienia jest sprzedaż i dostarczenie sprzętu i urządzeń niezbędnych do praktycznej nauki zawodu przeznaczonych dla osadzonych przebywających w jednostkach penitencjarnych Służby Więziennej okręgu lubelskiego. Sprzedaż i dostarczenie będą realizowane w ramach projektu systemowego pn. "Podniesienie kwalifikacji zawodowych więźniów w celu ich powrotu na rynek pracy po zakończeniu odbywania kary pozbawienia wolności" w ramach Osi Priorytetowej II Efektywne Polityki Publiczne dla Rynku Pracy, Gospodarki i Edukacji Działania 2.7 Zwiększenie szans na zatrudnienie osób szczególnie zagrożonych wykluczeniem społecznym Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020. Postępowanie podzielone jest na 2 części. Część I - Sprzedaż i dostarczenie sprzętu i urządzeń nie będących środkami trwałymi ( o wartości mniejszej od 3.500 zł brutto), Część II - Sprzedaż i dostarczenie sprzętu i urządzeń będących środkami trwałymi (o wartości wynoszącej co najmniej 3.500 zł brutto). Zarówno w części I, jak i II urządzenia dostarczane będą do wymienionych w SIWZ jednostek penitencjarnych okręgu Lubelskiego, tj. do: Zakładu Karnego w Białej Podlaskiej i Oddziału Zewnętrznego tej jednostki zlokalizowanego w miejscowości Zabłocie; do Zakładu Karnego w Chełmie, Zakładu Karnego w Hrubieszowie, Aresztu Śledczego w Krasnymstawie, Aresztu Śledczego w Lublinie, Zakładu Karnego w Opolu Lubelskim, Zakładu Karnego we Włodawie, Zakładu Karnego w Zamościu oraz Oddziału Zewnętrznego tej jednostki zlokalizowanego również w Zamościu.
Cpv glowny przedmiot 31730000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc 0,00
Okres w dniach 30
Okreslenie warunkow O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wyłącznie zakłady pracy chronionej oraz inni Wykonawcy, których działalność, lub działalność ich wyodrębnionych organizacyjnie jednostek, które będą realizowały zamówienie obejmuje społeczną i zawodową integrację osób będących członkami grup społecznie marginalizowanych, tj. osób pozbawionych wolności lub zwalnianych z zakładów karnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny wykonawczy (Dz.U. poz. 557, z późn. zm.), mających trudności w integracji ze środowiskiem. Minimalny procentowy wskaźnik zatrudnienia ww. osób musi wynosić co najmniej 30%. Zamawiający zażąda dokumentów potwierdzających posiadanie takich kompetencji lub uprawnień, o ile obowiązek ich posiadania wynika z odrębnych przepisów, w szczególności: - koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W przypadku polskiego Wykonawcy dokument taki nie jest wymagany.
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow Wykonawca ubiegający się o udzielenie zamówienia winien posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000 zł. Inne warunki zostały określone w dokumencie JEDZ, jaki Wykonawcy wypełniają i dołączają do składanej oferty.
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie 1
Art 24 ust 5 pkt 1 1
Art 24 ust 5 pkt 2 1
Art 24 ust 5 pkt 3 1
Art 24 ust 5 pkt 4 1
Art 24 ust 5 pkt 5 1
Art 24 ust 5 pkt 6 1
Art 24 ust 5 pkt 7 1
Art 24 ust 5 pkt 8 1
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia 1
Wykaz dokumentow zaswiadczen 1. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej Zamawiający zażąda dokumentów potwierdzających posiadanie takich kompetencji lub uprawnień, o ile obowiązek ich posiadania wynika z odrębnych przepisów, w szczególności: - koncesji, zezwolenia, licencji lub dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest wpisany do jednego z rejestrów zawodowych lub handlowych, prowadzonych w państwie członkowskim Unii Europejskiej, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu dotyczące sytuacji ekonomicznej lub finansowej Zamawiający zażąda następujących dokumentów: - dokumentów potwierdzających, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 100.000,00 zł (słownie: sto tysięcy złotych).
Zakresie warunkow udzialu W celu potwierdzenia, że Wykonawca spełnia określone w rozdziale V pkt. 2 niniejszej SIWZ warunki udziału w postępowaniu dotyczące wskaźnika zatrudnienia osób defaworyzowanych, tj. osób pozbawionych wolności lub zwalnianych z zakładów karnych, o których mowa w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks karny wykonawczy (Dz.U. poz. 557, z późn. zm.), mających trudności w integracji ze środowiskiem Zamawiający zażąda: - dokumentów potwierdzających procentowy wskaźnik zatrudnienia osób pozbawionych wolności lub zwalnianych z zakładów karnych zatrudnionych przez Wykonawcę lub jego wyodrębnioną organizacyjnie jednostkę, która będzie realizowała zamówienie, - innych dokumentów potwierdzających status Wykonawcy jako zakładu pracy chronionej lub potwierdzających prowadzenie przez Wykonawcę, lub przez jego wyodrębnioną organizacyjnie jednostkę, która będzie realizowała zamówienie publiczne, działalności obejmującej społeczną i zawodową integrację osób pozbawionych wolności, lub zwalnianych z zakładów karnych. Oświadczenie Wykonawcy potwierdzające, że procentowy wskaźnik zatrudnienia przez niego osób pozbawionych wolności lub zwalnianych z zakładów karnych jest nie mniejszy niż 30% Wykonawcy zawierają wypełniając formularz JEDZ (w części II A – zamówienie zastrzeżone). - zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem podatkowym w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - zaświadczenia właściwej terenowo jednostki organizacyjnej Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego albo innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne, wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, lub innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłaty tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy.
Wykaz potwierdzenie okolicznosci Zamawiający zażąda od Wykonawcy, którego oferta zostanie uznana za najkorzystniejszą przesłania kart charakterystyki (specyfikacji technicznych) oferowanych urządzeń w celu potwierdzenia spełniania przez nie określonych parametrami technicznymi wymagań.
Czy wadium 1
Wadium 1. Zamawiający żąda wniesienia wadium. 2. W przypadku złożenia przez Wykonawcę oferty łącznej dotyczącej obu części postępowania przetargowego wysokość wadium wynosi 6.500,00 zł. 3. Wartość wadium dla I części postępowania przetargowego wynosi 4.000 zł, zaś dla części II-giej – 2.500 zł. 4. Wykonawcy wnoszą wadium przed upływem terminu składania ofert. 5. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: pieniądzu; poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo -kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; gwarancjach bankowych; gwarancjach ubezpieczeniowych; poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240). 6. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy: 04 1010 1339 0097 0013 9120 0000. Wniesienie wadium w formie pieniężnej będzie skuteczne, jeżeli przed upływem terminu składania ofert znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego. Wykonawca zaznacza, których części postępowania przetargowego wadium dotyczy. W tytule przelewu Wykonawca wpisuje: „Wadium – postępowanie Nr OI/KI.2230.POWER.2.2017 – część: …..”. (np. część I i II) 7. Wadium wnoszone w pozostałych formach należy złożyć w formie oryginału i dołączyć do składanej przez Wykonawcę oferty. Z treści gwarancji i poręczeń winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania Wykonawcy złożoną ofertą zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a oraz art. 46 ust. 5 ustawy.
Zastosowanie procedury pzp 1
Zmiana umowy 1
Zmiana umowy tekst 1. Zmiana terminu realizacji umowy - w przypadku braku możliwości dostarczenia asortymentu wynikającego z zaprzestania jego produkcji, lub potwierdzonych braków zaopatrzeniowych - szczegóły w projekcie umowy dołączonym do SIWZ. 2. Zmiana wynagrodzenia Wykonawcy - w przypadku zmiany stawki podatku VAT. Zmiany wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
IV 4 4 data 2017-07-20T00:00:00+02:00
IV 4 4 godzina 10:00
IV 4 5 okres 60

Powiązane

Zalacznik czesc nr 1
Zalacznik nazwa Sprzedaż i dostarczenie sprzetu lub narzędzi o jednostkowej wartości brutto mniejszej od wartości środka trwałego
Zalacznik cpv glowny przedmiot 31730000-2
Szacunkowa wartosc zamowienia zal 0,0
Zalacznik okres w dniach 30
Zalacznik krotki opis W ramach części I-szej postępowania do jednostek penitencjarnych okręgu lubelskiego dostarczane będą urządzenia których jednostkowa wartość jest mniejsza od wartości środka trwałego. Dostarczane będą: młoty udarowo-obrotowe, młotowiertarki, wiertarko-wkrętarki akumulatorowe, opalarki, szlifierki kątowe, osuszacze powietrza, zestawy: niwelator + statyw + łata, ręczne zaginarki do blachy, lutownice transformatorowe, nożyce ręczne do blachy prawe, maszynki do strzyżenia włosów, ręczne maszynki do cięcia glazury, elektryczne maszynki do cięcia glazury, pilarki tarczowe ręczne, drabiny 3-elementowe, odkurzacze przemysłowe, i betoniarki. Do poszczególnych jednostek dostarczane będą w ramach I części postępowania przetargowego: - do Zakładu Karnego w Białej Podlaskiej: 1 młotowiertarkę udarową, 1 wiertarko -wkrętarkę akumulatorową, 1 opalarkę, 1 szlifierkę kątową średnica tarczy 125 mm, 1 szlifierkę kątową średnica tarczy 230 mm, 1 wyrzynarkę, 1 osuszacz powietrza, 1 ręczną zaginarkę do blachy, 1 lutownicę transformatorową, 2 szt. nożyc ręcznych do blachy prawych, 2 szt. maszynek do strzyżenia włosów, 1 pilarkę ręczną tarczową, 1 drabinę aluminiową 3-elementową, 1 odkurzacz przemysłowy. - do Zakładu Karnego w Chełmie: 1 młot udarowo-obrotowy, 1 młotowiertarkę udarową, 1 szlifierkę kątową średnica tarczy 125 mm, 1 szlifierkę kątową średnica tarczy 230 mm, 1 osuszacz powietrza, 1 ręczną maszynkę do cięcia glazury, 1 elektryczną maszynkę do cięcia glazury i 1 drabinę aluminiową 3-elementową. - do Zakładu Karnego w Hrubieszowie: 1 młotowiertarkę udarową, 1 wiertarko-wkrętarka akumulatorowa, 1 opalarka, 1 szlifierka kątowa średnica tarczy 125 mm, 1 szlifierka kątowa średnica tarczy 230 mm, 1 wyrzynarka, 1 osuszacz powietrza, 1 zestaw niwelator optyczny + statyw + łata, 1 ręczna maszynka do cięcia glazury, 1 elektryczna maszynka do cięcia glazury, 1 drabina aluminiowa 3-elementowa, 1 odkurzacz przemysłowy. - do Aresztu Śledczego w Krasnymstawie: 1 młotowiertarka udarowa, 1 wiertarko -wkrętarka akumulatorowa, 1 opalarka, 1 wyrzynarka, 1 zestaw niwelator optyczny + statyw + łata, 1 elektryczna maszynka do cięcia glazury. - do Aresztu Śledczego w Lublinie: 1 młot udarowo-obrotowy, 1 młotowiertarka udarowa, 1 wiertarko-wkrętarka akumulatorowa, 1 opalarka, 1 szlifierka kątowa średnica tarczy 125 mm, 1 szlifierka kątowa średnica tarczy 230 mm, 1 wyrzynarka, 1 osuszacz powietrza, 1 zestaw niwelator optyczny + statyw + łata, 1 ręczna zaginarka do blachy, 1 lutownica transformatorowa, 2 szt. nożyc ręcznych do blachy prawych, 5 maszynek do strzyżenia włosów, 1 ręczna maszynka do cięcia glazury, 1 elektryczna maszynka do cięcia glazury, 1 pilarka ręczna tarczowa, 1 odkurzacz przemysłowy. - do Zakładu Karnego w Opolu Lubelskim: 1 młot udarowo-obrotowy, 1 młotowiertarka udarowa, 1 wiertarko-wkrętarka akumulatorowa, 1 opalarka, 1 szlifierka kątowa średnica tarczy 125 mm, 1 szlifierka kątowa średnica tarczy 230 mm, 1 wyrzynarka, 1 osuszacz powietrza, 1 zestaw niwelator optyczny + statyw + łata, 1 ręczna zaginarka do blachy, 1 lutownica transformatorowa, 2 szt. nożyc ręcznych do blachy prawych, 5 maszynek do strzyżenia włosów, 1 ręczna maszynka do cięcia glazury, 1 elektryczna maszynka do cięcia glazury, 1 pilarka ręczna tarczowa, 1 drabina aluminiowa 3-elementowa, 1 odkurzacz przemysłowy, 1 betoniarka 230 V. - do Zakładu Karnego we Włodawie: 1 młot udarowo-obrotowy, 1 młotowiertarka udarowa, 1 wiertarko-wkrętarka akumulatorowa, 1 szlifierka kątowa średnica tarczy 125 mm, 1 szlifierka kątowa średnica tarczy 230 mm, 1 wyrzynarka, 1 osuszacz powietrza, 1 ręczna maszynka do cięcia glazury, 1 elektryczna maszynka do cięcia glazury, 1 drabina aluminiowa 3-elementowa, 1 odkurzacz przemysłowy. - do Zakładu Karnego w Zamościu: 1 młot udarowo-obrotowy, 1 młotowiertarka udarowa, 2 wiertarko-wkrętarki akumulatorowe, 1 opalarka, 2 szlifierki kątowe średnica tarczy 125 mm, 2 szlifierki kątowe średnica tarczy 230 mm, 2 wyrzynarki, 2 osuszacze powietrza, 1 ręczna maszynka do cięcia glazury, 1 elektryczna maszynka do cięcia glazury, 1 pilarka ręczna tarczowa, 1 odkurzacz przemysłowy.
  

Criterion

Kryteria Aspekty społeczne
Znaczenie 30,00
  
Kryteria Cena
Znaczenie 60,00
  
Kryteria Okres gwarancji
Znaczenie 10,00
  
Repozytorium wiedzy Urzędu Zamówień Publicznych  

Niezbędnik każdego uczestnika postępowania przetargowego - zebrane w jednym miejscu wszystkie najważniejsze dokumenty prawne...

Gwarancja ceny artykułów biurowych - pętla na szyi?  

W postępowaniach przetargowych podanie najniższej ceny jest w dalszym ciągu głównym, a często jedynym kryterium...

Nowa linia długopisów SCHNEIDER Slider Xite, XB  

Długopisy SCHNEIDER Slider Xite, XB wyposażone w wymienny wkład Slider 710 XB to idealne narzędzie do codziennej pracy w...

przetargibiurowe.pl  (+48) 600 092 062

Godziny pracy:  Biuro, live chat: 800 - 1700  Wsparcie online: 24h

Michał Troc Biuro obsługi klienta  

Szanowni Klienci! Drodzy Państwo!

Dbamy o Twoją prywatność

Zanim klikniesz „Przejdź do serwisu”, prosimy o przeczytanie tej informacji. Prosimy w niej o Twoją dobrowolną zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas i naszych zaufanych partnerów oraz przekazujemy informacje o naszej polityce prywatności w tym o tzw. cookies. Klikając „Przejdź do serwisu”, zgadzasz się na poniższe. Możesz też odmówić zgody lub ograniczyć jej zakres.

Zgoda

Jeśli chcesz zgodzić się na przetwarzanie przez nas i naszych zaufanych partnerów, Twoich danych osobowych, które udostępniasz w historii przeglądania stron i aplikacji internetowych, w celach marketingowych (obejmujących zautomatyzowaną analizę Twojej aktywności na stronach internetowych w celu ustalenia Twoich potencjalnych zainteresowań dla dostosowania reklamy i oferty), w tym na umieszczanie tzw. cookies na Twoich urządzeniach i ich odczytywanie, kliknij przycisk „Przejdź do serwisu”.

Jeśli nie chcesz wyrazić zgody lub ograniczyć jej zakres, kliknij „Szczegóły”, gdzie znajdziesz wszelkie informacje o tym jak to zrobić . Te same informacje znajdziesz także na podstronie z naszą polityką prywatności obowiązującą od 25 maja 2018.

W przypadku użytkowników zalogowanych, ważna jest Państwa wcześniejsza zgoda której udzieliliście podczas zakładania konta. Każda Państwa zgoda jest dobrowolna i można ją w dowolnym momencie wycofać.

Polityka prywatności (rozwiń) Klauzula Informacyjna (rozwiń) Lista Zaufanych Partnerów (rozwiń)