GuidZP400 |
00c377c4-300d-4b24-b68c-d3bffff19072
|
Biuletyn |
581635-N-2017
|
Zamawiajacy nazwa |
Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej
|
Regon |
93161674300000
|
Zamawiajacy adres ulica |
ul. Mikołaja Reja
|
Zamawiajacy adres numer domu |
10
|
Zamawiajacy miejscowosc |
Oleśnica
|
Zamawiajacy kod pocztowy |
56-400
|
Zamawiajacy panstwo |
Polska
|
Zamawiajacy wojewodztwo |
dolnośląskie
|
Zamawiajacy telefon |
71 798 28 04
|
Zamawiajacy email |
zamowienia@szpzoz-olesnica.pl
|
Adres strony url |
www.szpzoz-olesnica.pl
|
Zamieszczanie obowiazkowe |
1
|
Ogloszenie dotyczy |
1
|
Czy finansowane z unii |
1
|
Nazwa projektu programu |
Poprawa jakości i dostepności do świadczeń opieki zdrowotnej w rodzaju POZ i AOS poprzez zakup nowoczesnej aparatury medycznej do Samodzielnego Zespołu Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Oleśnicy.
|
Czy ubiegac zaklady pracy |
2
|
Minimalny procent zatrudnienia |
0%
|
Rodzaj zamawiajacego |
3
|
Zamieszczona bedzie specyfikacja |
www.szpzoz-olesnica.pl
|
Czy wymagane przeslanie ofert |
1
|
Wymagane przeslanie ofert inny |
Ofertę składa się pod rygorem nieważności, w formie pisemnej.
|
Dopuszczone wymagane przeslanie ofert adres |
Samodzielny Zespół Publicznych Zakładów Opieki Zdrowotnej w Oleśnicy, ul. Reja 10; 56-400 Oleśnica
|
Nazwa nadana zamowieniu |
Dostawa, montaż i uruchomienie aparatury medycznej
|
Numer referencyjny |
SZPZOZ/ZP/01/UE/2017
|
Rodzaj zamowienia |
1
|
Czy podzielone na czesci |
1
|
Okreslenie przedmiotu |
Cyfrowy aparat RTG ; Cyfrowy aparat USG - 2 sztuki.
Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w specyfikacjach technicznych
stanowiących załączniki nr 1 A i nr 1 B, do niniejszej SIWZ.
|
Cpv glowny przedmiot |
33000000-0
|
Szacunkowa wartosc zamowienia calosc |
1361111,00
|
Waluta calosc |
PLN
|
Data zakonczenia |
2018-03-01T00:00:00+01:00
|
Okreslenie warunkow |
Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy pzp.
|
Sytuacja finansowa okreslenie warunkow |
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga polisy
ubezpieczeniowej dokumentującej, że Wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem
zamówienia na kwotę co najmniej 100.000,00 złotych (słownie: sto tysięcy złotych), zgodnie
z art. 22c ust. 1 pkt 3 ustawy pzp.
|
Zdolnosc techniczna okreslenie warunkow |
doświadczenie zawodowe:
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga wykazania realizacji
wykonanych w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli
okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, że wykonał co najmniej jedną
dostawę wraz ze wskazaniem ich wartości i zakresu wykonanych dostaw, terminów realizacji
tych zamówień oraz nazw Zamawiających, a także dowodów wskazujących, czy zostały
wykonane zgodnie z zamówieniem - wzór wykazu stanowi załącznik nr 2.1 do SIWZ;
b) potencjał techniczny:
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga złożenia przez
Wykonawcę, autoryzacji producenta, przez którą należy rozumieć, że Wykonawca jest
upoważniony do reprezentowania producenta dla oferowanego urządzenia w zakresie
prowadzenia wszystkich czynności prawnych, w tym importu, marketingu, sprzedaży,
dystrybucji oraz świadczenia usług związanych z montażem i uruchomieniem oraz
konserwacją i pracami inżynieryjnymi;
|
Czy zdolnosc techniczna wymaga wykonawcow |
1
|
Zdolnosc techniczna informacje dodatkowe |
kadra techniczna:
W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Zamawiający wymaga złożenia przez
Wykonawcę wykazu osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia
publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości wraz
z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia
i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu
wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi
osobami - wzór wykazu stanowi załącznik nr 2.2 do SIWZ.
|
Czy zamawiajacy przewiduje wykluczenie |
1
|
Art 24 ust 5 pkt 1 |
1
|
Czy oswiadczenie niepodleganiu wykluczenia |
1
|
Zakresie warunkow udzialu |
1. W celu wstępnego potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia oraz spełniania warunków udziału w postępowaniu Wykonawca zobowiązany jest wraz z ofertą złożyć aktualne na dzień składania ofert Oświadczenie na formularzu Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia zgodnie z wzorem standardowego formularza określonego w rozporządzeniu wykonawczym Komisji europejskiej wydanym na podstawie art. 59 ust. 2 dyrektywy 2014/24/UE.
Tekst jednolitego dokumentu w formacie DOC (wersja edytowalna) stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Zamawiający informuje, że pod adresem https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=pl („Jednolity europejski dokument zamówienia (ESPD).
Serwis umożliwiający wypełnienie i ponowne wykorzystanie ESPD”) Komisja Europejska udostępniła narzędzie umożliwiające Zamawiającym i Wykonawcom utworzenie, wypełnienie
i ponowne wykorzystanie standardowego formularza Jednolitego Europejskiego Dokumentu Zamówienia (JEDZ/ESPD) w wersji elektronicznej (eESPD). W przypadku podmiotów ubiegających się o zamówienie wspólnie, „jednolity dokument” składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia.
2. Odpisu z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności
gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu
potwierdzenia braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt. 1 ustawy pzp.
3. Oświadczenia Wykonawcy o przynależności albo braku Przynależności do tej samej grupy
kapitałowej (w przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dowody potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia). Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowe informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy pzp, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt. 23 ustawy pzp, zgodnie z treścią załącznika nr 4 do SIWZ w formie pisemnej.
4. Zamawiający przed udzieleniem zamówienia, wzywa wykonawcę, którego oferta została
najwyżej oceniona, do złożenia w wyznaczonym, nie krótszym niż 10 dni, terminie
aktualnych na dzień złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności,
o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy pzp.
5. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Polski zamiast
dokumentu o którym mowa w pkt. 2 niniejszego rozdziału SIWZ, składa:
1) dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub
miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że nie otwarto jego likwidacji ani
nie ogłoszono upadłości;
2) dokument ten, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem
terminu składania ofert;
3) jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce
zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentu, o którym
mowa w pkt. 3 niniejszego rozdziału SIWZ, zastępuje się go dokumentem zawierającym
odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych
do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone
przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym, albo organem
samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub
miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. 1
niniejszego rozdziału SIWZ stosuje się odpowiednio;
4) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę,
Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiedniego kraju, w którym
Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, lub miejsce zamieszkania ma osoba,
której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego
dokumentu.
6. W celu potwierdzenia, że oferowane dostawy odpowiadają wymaganiom określonym przez
Zamawiającego, Wykonawcy zobowiązani są do złożenia następujących dokumentów:
1) dokumenty potwierdzające, że oferowany wyrób jest dopuszczony do obrotu i stosowania
w placówkach służby zdrowia, zgodnie z ustawą z dnia 20 maja 2010 roku o wyrobach
medycznych (Dz. U. z 2017 r. poz. 211 z późn. zm.);
2) w przypadku wyrobów, które nie podlegają przepisom ustawy z dnia 20 maja 2010 roku
o wyrobach medycznych - odpowiednie dokumenty potwierdzające dopuszczenie do obrotu
i stosowania (Deklaracje zgodności; Certyfikaty CE).
7. W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności wymaganych w niniejszym
rozdziale dokumentów lub oświadczeń w formie elektronicznej pod określonymi adresami
internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobierze
samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty.
8. Jeżeli jest to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o
udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać
Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów
potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w
postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio
oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub
dokumentów.
9. Oświadczenia, o których mowa w rozdziale VII SIWZ dotyczące Wykonawcy i innych
podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach
określonych w art. 22a ustawy pzp oraz dotyczące podwykonawców, składane są
w oryginale.
10. Dokumenty inne niż oświadczenia, o których mowa w pkt. 9 niniejszego rozdziału SIWZ,
składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem.
Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot,
na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie
ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego albo podwykonawca, w zakresie
dokumentów, które każdego z nich dotyczą.
11. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język
polski.
12. Wykonawca może, w celu potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu,
w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do konkretnego zamówienia, lub jego części
polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej lub
ekonomicznej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go
z nimi stosunków prawnych.
13. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi
udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie będzie dysponował niezbędnymi
zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązania tych podmiotów
do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia -
dokument musi zostać załączony do oferty.
14. W celu oceny czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów
na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp, będzie dysponował niezbędnymi
zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz
oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty
dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności:
1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu;
2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu
zamówienia publicznego;
3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego.
15. Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych
podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy pzp, przedstawienia w odniesieniu
do tych podmiotów dokumentów potwierdzających nie podleganie wykluczeniu.
Zamawiający ocenia, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności
techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na
wykazanie przez Wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada,
czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24
ust. 1 pkt. 13 - 22 i ust. 5 pkt. 1 ustawy pzp.
16. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów,
odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za
szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą w skutek nieudostępnienia tych
zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy.
17. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja ekonomiczna lub finansowa,
podmiotu, o którym mowa w pkt. 12 niniejszego rozdziału SIWZ, nie potwierdzają
spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec
tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający żąda, aby Wykonawca w terminie
określonym przez Zamawiającego:
1) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami
lub
2) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli
wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową lub ekonomiczną.
18. Jeżeli Wykonawca złoży ofertę wspólną lub Wykonawca powołuje się na zasoby innych
podmiotów w celu wykazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu –
w odpowiedzi na wezwanie składa dokumenty opisane powyżej.
Dokumenty te dotyczą każdego z partnerów konsorcjum (przy ofercie wspólnej) oraz
każdego z podmiotów na zasoby których powołuje się Wykonawca w celu wykazania
spełnienia warunków udziału w postępowaniu.
19. Oferta wspólna - sposób przygotowania oferty opisany jest w rozdziale XI SIWZ.
|
Inne dokumenty niewymienione |
1. Załącznik nr 1 A: - Specyfikacja techniczna cyfrowego aparatu RTG.
2. Załącznik nr 1 B: - Specyfikacja techniczna cyfrowego aparatu USG.
3. Załącznik nr 2. 1: - Wykaz dostaw i instalacji aparatury medycznej oddzielnie dla
aparatury medycznej: RTG i USG.
4. Załącznik nr 2.2: - Wykaz osób skierowanych przez Wykonawcę do realizacji przedmiotu
zamówienia.
5. Załącznik nr 3: - Tekst jednolitego dokumentu zamówień https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/espd/filter?lang=pl („Jednolity europejski dokument zamówienia (ESPD).
6. Załącznik nr 4: - Oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej
grupy kapitałowej.
7. Załącznik nr 5: - Forma zwrotu wadium.
8. Załącznik nr 6: - Formularz ofertowy.
9. Załącznik nr 7: - Projekt umowy w sprawie zamówienia publicznego z załącznikami,
przy czym: zał. nr 7.1 - umowa na cyfrowy aparat RTG;
zał. nr 7.2 - umowa na cyfrowy aparat USG.
|
Czy wadium |
1
|
Wadium |
1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w formie przewidzianej w art. 45 ust. 6 ustawy
pzp.
2. Ustala się wadium dla poszczególnych części zamówienia zgodnie z art. 45 ust. 5 ustawy
pzp w kwocie:
L/p Nazwa przedmiotu zamówienia
(zadania) Kwota wadium
w PLN
1 Część I Cyfrowy aparat RTG. 22.000,00
2 Część II Cyfrowy aparat USG- dla dwóch sztuk. 17.000,00
3. Okres ważności wadium musi obejmować cały okres związania ofertą.
4. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić na rachunek bankowy Zamawiającego:
BZ WBK S.A. nr 79 1090 2428 0000 0001 3470 3789 z tytułem wpłaty: „Wadium na
RTG” dla części I, natomiast dla części II „Wadium USG” przed upływem terminu
składania ofert.
5. Wadium wnoszone w formie: poręczeń bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej oraz gwarancjach bankowych, gwarancjach
ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art.
6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej Agencji
Rozwoju Przedsiębiorczości - należy umieścić w oryginale wewnątrz koperty, w której
złożono ofertę.
6. Warunki zwrotu wadium:
1) Zamawiający zwraca wszystkim Wykonawcom wadium niezwłocznie po wyborze
najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego
oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a ustawy pzp,
2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający
zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego
oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, o którym mowa w rozdziale
XVI niniejszej SIWZ,
3) na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert
wadium zwraca się niezwłocznie.
7. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono
wadium na podstawie art. 46 ust. 1 ustawy pzp, jeżeli w wyniku ostatecznego
rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza.
8. Wadia wniesione w pieniądzu Zamawiający zwraca wraz z odsetkami wynikającymi
z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty
prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek
bankowy wskazany przez Wykonawcę.
9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami Wykonawcy, którego oferta została
wybrana, w przypadku, gdy:
1) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych
ofercie, sporządzonej i zgodnej z SIWZ;
2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy,
3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn
leżących po stronie Wykonawcy.
10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na
wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie
złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w
art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie
wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co
spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako
najkorzystniejszej.
11. Do oferty należy dołączyć informację o formie zwrotu wadium wg. wzoru stanowiącego
załącznik nr 5 do SIWZ, a mianowicie:
1) w przypadku wpłaconego wadium w pieniądzu, Wykonawca podaje numer rachunku
bankowego, na który należy przelać kwotę wadium,
2) w przypadku wadium wniesionego w formie: poręczeń bankowych, poręczeniach
spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej oraz gwarancjach bankowych,
gwarancjach ubezpieczeniowych oraz poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których
mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 roku o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości - należy zaznaczyć „osobisty odbiór” lub podać sposób
przekazania Wykonawcy wymienionego dokumentu.
12. Wykonawca załącza do oferty dowód potwierdzający wniesienie wadium.
|
Zastosowanie procedury pzp |
1
|
IV 4 4 data |
2017-10-10T00:00:00+02:00
|
IV 4 4 godzina |
12:30
|
IV 4 4 jezyki |
Polski
|
IV 4 5 okres |
60
|